40km is al een eindje, ik doe er zelf 22 elke dag, door weer en wind.
Traject : traject zal voor een zeer groot stuk bepalen hoe lang je er over gaat doen. Ik doe er 40-50 minuten over, mijn collega die 20km extra moet rijden doet er een 1u10 over. Hij kan een groter stuk steeds doorrijden. Met de gewone fiets deed ik er tussen de 50m en 1u over.
Bereik : snelheid en je eigen inbreng gekoppeld aan de batterijcapaciteit
Opladen : zou denken dat alle batterijen kunnen afgekoppeld worden en elders opgeladen worden.
Ondersteuning : de middenmotortjes van Bosch zijn eigenlijk te zwak om te zeggen ik rij er 45 mee, een achterwiel motor(de meeste merken zitten toch vanaf 500W tot 850W tov Bosch met zijn 350W) gaat vlotter 45 blijven rijden. Dat gezegd zijnde, Stromer reed weg van mij maar 4km later stonden we aan hetzelfde rode licht, traject heeft een zeer grote impact op de gemiddelde snelheid
Conditie : zorgen dat je toch enige inspanning moet leveren, anders gaat het niet veel helpen natuurlijk
Comfort : kan je douchen op het werk, kledij wisselen, bij lagere snelheden lukt het me wel bij dit weer om niet al te hard te zweten, maar in de zomer, of ik moet nog verder vertragen.
Weer : gewoon doorrijden, met wat goede kledij is dat allemaal te doen.
Ik doe de rit dagelijks, met aankleden, vertrekken, aankomen, stallen en me douchen doe ik er ongeveer 1u15 voor, met de auto is dat 30 minuutjes. Het is wat je wil
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)