Overstap naar Orange is een nachtmerrie !!!!!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Boll
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 maa 2019, 23:37

Sinds 6 december overgeschakeld van Telenet naar Orange.

1. De activatie van de GSM toestellen heeft een tweetal weken geduurd.Tot vervelens toe bellen naar het 5000 nummer.
Ten laatste binnen 48u is het ok.
Ah nee het weekend telt niet mee....
Nog eens 48u....
Nu zal het zeker binnen 48u ok zijn....

2. Met de vaste lijn hebben we tot een maand geleden ongeveer problemen gehad dat mensen ons soms niet konden bereiken...Het gevormde nummer
is niet in gebruik. Toch blijft er nog één probleem over namelijk terug bellen met een Huawei toestel naar een gemiste oproep, dan krijgen we ook
geen aansluiting.

3. Het bedraad internet werkt, is stabiel, maar traaaaaaaaag.
De wifi valt geregeld weg. In het begin was dat om de 2 dagen, dan om de week of 2, en laatst heeft ie het toch een maand uitgehouden.
De wifi verbinding blijft verbonden, maar heeft geen toegang tot het internet.
Morgen komt hiervoor toch eindelijk een technieker langs.

4. Digitale TV heeft een tweetal maanden goed gewerkt, en is dan af en toe beginnen uitvallen...haperingen in het beeld en stotterend geluid.
Na het heropstarten was dit dan verholpen, maar komt steeds vaker terug, Nu is dat ongeveer om de 5 minuten.
Ze zijn er mee bezig, er is een dossier voor geopend en ze gaan ons hiervoor contacteren. Alleen weet niemand wanneer?
Morgen komt dus een technieker voor het internet, geef die een nieuw bakske mee? Ah neen er is een andere dienst mee bezig.
Kan ik het bakske omwisselen in een shop? Ah neen er zijn geen omwissel bakskes
Wachten is de boodschap.


Afsluiten wil ik dan toch met een positief punt.
Het bellen naar de klantendienst is gelukkig gratis :-)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Hopelijk kan dit u wat opvrolijken;
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Hetzelfde probleem bij Orange internet @ home:

Voortdurende uitval van 4G signaal, heropstarten, weer uitval... technische dienst gebeld op 5000 nummer tot 3 maal toe verbinden ze me door naar een andere persoon die er op zijn beurt ook weer niets van kent! Dan maar naar een Orange shop gebeld en daar vertellen ze me dat ik niet geholpen kan worden , ik moet naar de technische dienst bellen! Dus het hele verhaal begint weer opnieuw. Mijn conclusies:

1. Orange medewerkers zijn niet genoeg getraind op technische kennis: ze verwijzen je door naar een andere collega enz enz
2. Orange medewerkers zijn voor 80% mensen die met een tijdelijk interimcontract werken..hoe kan je dan ooit een specialist worden?

ORANGE: nieuwe klanten aanmaken gaat zonder problemen en razendsnel...maar klanten uit de problemen helpen is onmogelijk
Laatst gewijzigd door Goztow 09 maa 2019, 00:01, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Randje racistische ondertoon weggewerkt
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

.. en de technische dienst kan u niet helpen, want ze kennen er ook de ballen van, zijn ook maar 2de of 3de lijns, na enkel dagen of weken wordt je teruggebeld als je geluk hebt, en wanneer je pech hebt dat telefoontje niet te kunnen beantwoorden, begint de processie van Echternach opnieuw.. heb het boeltje na 2 jaar ook opgezegd vorige week...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Mijn ervaring is dat je voor een nummeroverdracht best naar een shop gaat. Ook daar kunnen ze blijkbaar de online korting geven (50% korting eerste 3 maanden). Online loopt het inderdaad vaak mank.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Orange medewerkers zijn voor 80% allochtonen
Wtf heeft dit met het onderwerp te maken?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Sommige dingen hier kunnen niet, respect en beleefdheid dienen nog altijd nageleefd te worden.

tevens heeft elke provider deze zaken - zeer waarschijnlijk heb je gewoon pech.

Al advies hier eerder gegeven ->>>>>>>> Contacteer Orange via hun Facebook pagina, vroeger altijd goed geholpen!

PS: laat ons iets weten hoe het ging
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

mmmm ik kan satellitetv wel ergens volgen.

2 tal weken geleden faktuur gekregen, moest teveel betalen. via 5000 proberen op te lossen maar antwoord van fatima was niet echt positief dan maar eens geprobeerd via messenger daar antwoord gekregen Groetjes Issam klinkt ook nie echt europees en niet geholpen. Dus klacht neergelegd bij de ombudsdienst vandaag gebeld door orange, een belg die niet snapte waarom ze een probleem van maakten, was duidelijk een fout. Nuja alles is keurig rechtgezet, maar als je natuurlijk zoiets tegenkomt kan ik wel de reacties van sommige mensen begrijpen.
Misschien toch een taalbarrière ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Ik vermoed dat er overal wel met de klantendiensten "problemen" zijn ….
Weliswaar al een tijdje geleden een vraag per e-mail gesteld over een factuur …. antwoord na enige dagen: wij hebben u proberen te bereiken (wat ze dus werkelijk niet gedaan hebben), bel ons eens op …. gedaan: een persoon met Nederlands (=Hollands) accent aan de lijn gehad die enkel kon vertellen dat er geen probleem was en mij continu onderbrak/niet wou laten uitspreken -> oplossing/verduidelijking wel bekomen via de ombudsman per e-mail
&
maar technisch ok: de Flybox internet@home werkt goed/behoorlijk (op mijn locatie) = down 20à25 Mbps & up 15à20 Mbps
Laatst gewijzigd door M_016 07 maa 2019, 19:48, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

De kwaliteit van de ondersteuning van een bedrijf is niet primair afhankelijk van de medewerker van het het bedrijf. Een bedrijf dat zijn ondersteuning ernstig neemt zorgt voor opleiding, duidelijke instructies en procedures. Opvolging van de kwaliteit door scores aan de gesprekken te geven, meeluistersessies, coaching, een test uitsturen naar de agenten met vragen die ze moeten oplossen (soort van toets) , etc.

Maar als het allemaal niets mag kosten ...

Ik werk in een callcenter. De meeste van de mijn 'skills' zijn van een Klant (opdrachtgever) die veel aandacht heeft voor kwaliteit. Dat wil niet zeggen dat alle gesprekken even goed zijn. Maar de fundering is goed.

Ik doe ook een heel kleine skill, af en toe een uurtje 'helpdesk' spelen voor een e-loket. Ik weet zelf dat die kwaliteit ondermaats is. Evident. De werkflow is rampzalig inefficient, er zijn geen instructies, geen kennisdatabank, geen centrale teamsturing, geen uitwisseling informatie met collega's, ... niets. De 'opleiding' was die naam niet waardig. Ik werk naar eigen vermogen, inzicht en ervaring voor die skill. Ik meen dat ik en mijn collega's het niet slecht doen in die omstandigheden. Maar als de opdrachtgever niet voor kwaliteit wil betalen dan is het wat het is.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@WalterB1, inderdaad de spreekwoordelijke nagel op de kop …
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

@marijke1968:
Ik stel alleen maar vast dat het personeel in alle Orange shops uit 80% niet-Belgen bestaat. Ik zeg niet dat deze personen slecht werk leveren maar zijn agressiever naar het benaderen van klanten. Dit is mijn ervaring.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Dus jij bent al die medewerkers gaan tellen? En wat verschil is er of het nu mohamed is of jan? Aggresiever? :bang: bompakketje gekregen ipv een gratis gsm?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Sinds gisteren ben ik ook overgestapt naar Orange voor TV, Internet en 1 mobiel nummer.

Eerst alles besteld online, de eerste persoon die ik aan de lijn kreeg was zeer vriendelijk en alles leek super vlot te verlopen.
Ik kreeg meteen een mail met alle gegevens in, die moest ik even bevestigen, alles klopte dus heb ik die ook meteen bevestigd.
De mevrouw vertelde mij er nog even bij dat ik best het GSM nummer zo snel mogelijk activeerde als ik de SIM kaart ontving.

De SIM kaart werd verzonden, ik kreeg een mailtje binnen met tracking via BPost. Echter zag ik al meteen dat de zending geweigerd werd en dat het pakje dus terug naar Orange werd verstuurd. Dezelfde dag kreeg ik opnieuw een mail van Orange dat de zending opnieuw werd klaargemaakt, ik merkte echter op dat mijn adres niet compleet was (geen postnummer, geen gemeente) :bang: Ik heb dan gebeld met Orange om hen dit te melden, dat ging zeker in orde komen en ik mocht de SIM kaart snel verwachten. Je kan het wel al raden, die SIM kaart heb ik nooit ontvangen en na 5 keer naar Orange hebben gebeld wist de medewerker mij te melden dat het order was geannuleerd door een andere medewerker en dat ik best naar de winkel kon gaan...

Ik moest toevallig in de buurt van een Orange winkel zijn dus heb ik dat maar gedaan, zeer vriendelijk geholpen en de meneer wist mij nog te vertellen dat de online diensten van Orange een ramp waren (geeft een nieuwe klant ook allemaal geen vertrouwen dit...).

Ondertussen werd alles wel correct geïnstalleerd, de SIM kreeg ik meteen mee dus dat was snel in orde.

Nu krijg ik wel nog af en toe telefoon van de online dienst om een afspraak in te plannen, aangezien de installatie nu ook al werd gedaan zal dat hopelijk wel snel doordringen daar.
:???: Orange LOVE 100Mbps
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone XR 64GB (1) - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64GB (2) - Orange Dolfijn
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

bambipower schreef:Dus jij bent al die medewerkers gaan tellen? En wat verschil is er of het nu mohamed is of jan? Aggresiever? :bang: bompakketje gekregen ipv een gratis gsm?
Ik werk in de callcenter wereld en ik ken verschillende mensen met een niet zo Belgisch klinkende naam die er toch één gebruiken. Omdat ze het beu zijn om racistische opmerkingen te krijgen.
Het is triest te moeten vaststellen dat mensen hier een probleem mee hebben. Dit zegt meer over hen zelf dan over de medewerker. Callcenter medewerker is geen makkelijke job, meertaligheid wordt veel gevraagd. Veel mensen willen de job niet doen of beheren niet meerdere talen. Dus logisch dat je dan bij mensen met een migratie achtergrond terecht komen. We zouden hen mogen dankbaar zijn dat ze deze job willen doen!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Interesseert mij totaal niet welke origine iemand heeft op een callcenter (of eender waar), als ik maar geholpen ben :beerchug:
:???: Orange LOVE 100Mbps
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone XR 64GB (1) - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64GB (2) - Orange Dolfijn
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Bij Telenet is de technische kennis van de helpdesk ook niet zo goed, maar die hebben hele goede scripts (ik heb er gewerkt) en een relatief lange opleiding van 1,5 maand. Ik heb ook bij een kleinere internetprovider gewerkt met minder procedures en daar was je kennis van het product wel heel belangrijk. Bij Orange hebben ze het dan beiden niet, geen kennis en geen goede scripts. Ik vermoed dat hun helpdesk dan uitbesteed is aan een callcenter. Dat iemand Fatima heet lijkt me totaal niet belangrijk. Die Fatima zal hier echt niet net afgezet zijn met de boot en de naam zegt niets over haar kennis van het product of het Vlaamse dialect.

Wel jammer dat de meeste mensen ontevreden lijken te zijn over Orange. Ik heb ze voor mobiel (Giga) en dat werkt op zich best goed. Ik zat het ook te overwegen ipv Telenet, maar dan moet het wel werken. Ik werk vanuit huis op mijn internetverbinding en als het thuis niet werkt dan moet ik uren reizen. Ik blijf benieuwd naar wat ze van de zomer gaan kamen. Ik verwacht iets dat concurreert met Fiber 100 van Telenet zonder datalimiet (of een veel ruimere limiet zoals Fiber 200). Ik heb ook alleen internet nodig, dus als ze dat stabiel kunnen leveren is dat voldoende. Telefonie en televisie regel ik dan zelf wel met VOIP en streaming diensten.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Zoek de fout...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190308_04240813

Als ik het goed begrijp draagt X recent een door haar gebruikt nummer A over van Orange naar Proximus maar Y heeft sinds 2014 datzelfde nummer A in gebruik bij Orange en het BIPT zegt dat het nummer A in CRDB effectief toegewezen is aan X...

Conclusie: dat is gewoon onmogelijk ofwel had X een nummer B en werd het verkeerde nummer overgedragen (en had Orange dat moeten weigeren) ofwel had X effectief het nummer A en loopt er één en ander fout bij Orange
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Ik denk een risicovol systeem. Als een provider verkeerd nummer intikt voor overdracht, word iemand verkeerd zijn nummer gekaapt.
de koe zegt boe
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@bambipower, in principe wel iets moeilijker dan dat immers naar nummer moet IMEI, klantnummer, … ook meegegeven worden (maar ja als iemand snel wil zijn en half werk levert inderdaad niet uitgesloten)
payphoneuser
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 18 keer

IMEI heeft hier in de verste verte niks mee te maken. En er heeft hier al iemand op het forum voorgehad dat zijn nummer tussen een aantal providers in gevallen is met lange onbereikbaarheid tot gevolg.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

satellitetv schreef:2. Orange medewerkers zijn voor 80% allochtonen die met een tijdelijk interimcontract werken..hoe kan je dan ooit een specialist worden?[/b]
Alsof dat enkel bij Orange zo is. :lol: Ik heb in een onderaanneming van Proximus gewerkt en kon niet converseren met de collega's waarmee ik op pad werd gestuurd omdat tjah... de rest van het verhaal raad je wel al...
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

In tegenstelling tot een domeinnaam ben je geen directe eigenaar van je gsm nummer.
Je bent dus wel wat aan willekeur overgeleverd.

Case in point (in mijn voordeel):
Kameraad had abbo en nummer bij mobistar (een nummer met mobistar prefix)
Abbo en nr overgezet naar proximus.
Wegens lang verblijf in het buitenland abbo omgezet in prepaid.
Simkaart verloren.
Ik in zijn naam naar proximus shop: daar vindt men geen nummer meer terug en zegt men dat deze "verloren" is.
Ikke op goed geluk naar orange shop: daar kan men perfect de nummer terugvinden en zonder probleem aan een sim toewijzen.
Ze hadden zelfs nog zijn gegevens en vroegen enkel een kopietje van mijn eid omdat ik uiteraard een third party was.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@payphoneuser
IMEI -> IMSI & een telefoonnr kan niet tussen operatoren vallen....de CRDC is de basis = toegewezen aan 1 operator (wat niet betekent dat er geen fouten in de afwikkeling kunnen zitten bij één of meerdere operatoren (wat inderdaad reeds gemeld werd op dit forum niet bereikbaar vanaf x, zogezegd actief en bij X en bij Y)
@ITadmin
u bent eigenaar van uw nummer met weliswaar enige (contractuele) uitzonderingen zoals bv.voor prepaidkaarten: nummers verbonden aan niet tijdig opgeladen kaarten gaan verloren en komen tijdelijk in een niet toekenbare reserve van min. 6 maand (indien het overgedragen nummers betreft gaan ze terug naar de operator aan dewelke de nummerreeks is toegekend door het BIPT)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dus maw, als ze mijn nr "kwijtraken" bij een of andere mislukte transfer, heb ik juridisch recht om die nummer terug af te dwingen?
Gedaan dus met "pech, hier is een ander nr"?

Het zou moeten zijn zoals bij domeinnamen: rechtstreeks geregistreerd bij een registrar waarbij we ook inzage hebben in die data, net zoals ik dat bij een domeinnaam zoals .be ook kan doen.
En bij betaling van de jaarlijkse fee blijft de nummer van mij, net zoals een .be; dus kiezen om die fee 5j op voorhand te betalen = 5j eigenaar.
Dat je ermee kan bellen hangt dan af van je abbo of prepaid optie, die wel kan verlopen.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@ITnetadmin, tja zo werkt het toch in meer of mindere mate, nee? ICANN, Registrar, ….

BIPT kent nummerreeksen aan operatoren toe, u neemt een nummer bij een operator en zoals u uw "contract" naleeft is het nummer van u en desgevallend kunt u uw nummer overdragen naar een andere operator

U weet meer dan waarschijnlijk zelf dat de juridisch/gerechtelijke weg een lange weg is en u ondertussen met de problemen zit. Desalniettemin hoeft u zeker niet "over u te laten lopen" met "pech"
-> schriftelijk klacht indienen, dan desgevallend e ombudsdienst telecom inschakelen (en pas dan eventueel naar gerechtelijke macht stappen)

P.S.
Een vraag voor nummeroverdracht:
kan door de donoroperator (Orange) geweigerd worden om reden x, y en het is dan aan de receptoroperator (Proximus) om uw vriend in te lichten (verder stappen , correctie gegevens, ….)
een door de donoroperator aanvaarde overdracht dient door de receptoroperator ook tijdig effectief uitgevoerd te worden (binnen de 8 dagen dacht ik), zoniet dient de nummeroverdracht te worden overgedaan (en blijft het nummer bij de donor ondertussen)
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Onlangs de overstap online gemaakt van MV naar Orange, alles netjes ingevuld op hun site en binnen 2 werkdagen de nieuwe simkaart ontvangen, onberispelijk dus.
Na 3 werkdagen had er nog geen migratie plaatsgevonden dus eventjes de helpdesk gebeld bij Orange. Na mijn uitleg gedaan te hebben, en een 10 tal minuutjes in de wachtfunctie te staan kwam de medewerker mij te vertellen dat het klantnummer bij mijn vorige provider na herhaalde pogingen niet werd aanvaard. Wat dus de reden zou zijn waarom de migratie nog niet had plaatsgevonden.
Gelukkig had ik een faktuur bij de hand en na dubbel checken klopte dit wel degelijk. Daarna werd ik opnieuw in de wachtfunctie gezet voor een vijftal minuutjes, de helpdesk medewerker kwam daarna verontschuldigend terug met de mededeling dat het absoluut niet lukte en vroeg of ik het simkaart nummer had. Dat had ik bij en na èèn minuutje kwam hij terug om te vertellen dat het nu feilloos gelukt was, na het einde van dit gesprek werd daarna de nieuwe Orange sim aktief binnen een half uurtje.
Ik ben fantastisch geholpen door deze Orange medewerker op een professionele manier, als het goed is mag dit ook wel eens worden neergezet.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Nadat Dommel een e-mail had gestuurd(waar erin stond dat ze enkele dagen later gingen stoppen) ben ik ook uitgekomen bij Orange voor GSM.
Op 27/3 on line alles ingevuld,en op 28/3 had ik al de nieuwe Sim- kaartjes.

Maar ondanks de uitleg op de brief leek niets te werken,na contakt met Orange bleek ik al zeker een verkeerde brief te hebben,ondertussen heb ik ook een dossier nr,en daar houd het dan mee op.
Ik zit hier zonder gsm,al meerdere dagen nu,van Orange tot nu toe niets meer gehoord.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

jah wie niet horen wilt ... Is hier meermaals gezegd ga naar een winkel om een gsmabo aan te vragen in het geval van rommel dommel.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik was bij Dommel alleen voor gsm,en kan er eigenlijk geen kwaad woord over zeggen,heb nooit de helpdesk moeten hebben,alles is altijd zeer goed verlopen met de gsm.De problemen nu bij Orange zijn de eerste dagen dat ik niet bereikbaar ben,nu juist een tel.(met vast toestel) gekregen dat alles in orde is,met het tweede nr,dus niet met mijn nr nog enkele dagen compleet onbereikbaar?? zou zomaar kunnen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

proximusboyke schreef:jah wie niet horen wilt ... Is hier meermaals gezegd ga naar een winkel om een gsmabo aan te vragen in het geval van rommel dommel.
Ik ben het met je eens :)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Euhm, het is 2019 he. Als een bedrijf er niet in slaagt om online ocharmekes een gsm abo te activeren... :roll:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ddd schreef:Euhm, het is 2019 he. Als een bedrijf er niet in slaagt om online ocharmekes een gsm abo te activeren... :roll:

orange is hier niet de enige é. Ommel en in mindere mate proximus moet ook meewerken é.
Laten we niet vergeten dat het niet zomaar een overstap is.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
gunnix
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Bedankt: 5 keer

Hier geen problemen met Orange, werkt allemaal zoals het hoort zowel Easy internet @ home als Tempo Giga. Denk dat dit wel twee producten zijn die ze volledig zelf in handen hebben (in tegenstelling tot de kabel), hun 4G netwerk is zeker niet slecht..
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Eindelijk in orde,heb gsm singnaal nu,problemen waren vorige week begonnen toen ik een SIM- kreeg van Orange,met een andere (verkeerde) brief- uitleg erbij,daarmee heeft het veel langer geduurd dan normaal blijkbaar.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Ook slechte ervaringen bij de Klantendienst van Orange (maar dat was vroeger ook al zo bij Mobistar)

: Problemen gehad met internet (Flybox): heb zelf de oorzaak moeten vinden en oplossen. Klantenmedewerkers weten niets van mekaar, te weinig kennis van mobiel internet via de flybox! Als je daar mee afkomt dan verbinden ze je al door naar telkens een andere persoon... enz...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik ben nu elf(11) dagen klant bij Orange,en krijg al een factuur,zgz. een maandelijkse factuur? wat is me dat allemaal zeg.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Wat is daar mis mee? Dat doet elk Telecom bedrijf toch wel denk ik. Je betaalt de maand die komt op voorhand.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Allemaal goed en wel die verhalen over orange, maar de topicstarter zal het zich wss niet aantrekken aangezien hij maar 1 post heeft en juist geteld tot 7 maart 15:00 aktief was op het forum.
Laatst actief:07 Mar 2019, 15:00
Welke meerwaarde heeft dan zo’n post nog buiten dat iedereen zijn verhaal kan doen en kan klagen over wat bij elke provider wel eens gebeurd.

Wil dit nu zeggen dat orange een slechte provider is omdat het bij enkelingen is misgelopen ?

Mss kan een systeem ingevoerd worden waarbij een nieuw lid zijn eerste post gemodereerd word. zo kan je direct komaf maken met spam (zoals Adidas deze Morgend) en met topics waarbij geen feedback meer komt of het al dan niet goed gekomen is met de topicstarter zijn probleem met Orange

Want Is niemand benieuwd of de topicstarter zijn probleem opgelost is geraakt ? :roll:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Sylvester schreef:Wat is daar mis mee? Dat doet elk Telecom bedrijf toch wel denk ik. Je betaalt de maand die komt op voorhand.
Zo heeft Orange het me nu ook uitgelegd,wel een groot verschil met Dommel,daar betaalde je pas de maand nadien,alles ineens van vorige maand.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”