poe switch

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

Misschien een domme vraag...bij een poe switch heb je meestal een aantal POE poorten en een aantal gewone poorten.
Mag je een toestel aan de POE poorten hangen , ook al heeft het toestel geen spanning nodig?

Alvast bedankt.
Herman
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ja, zolang het geen passive PoE is, maar op switchniveau is dat weinig waarschijnlijk.
Computer(k)nul
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Mmm, mijn mikrotiks zijn anders wel passieve PoE switchen.
Die doen wel een check via de weerstand die ze detecteren, maar dat is eerder een pleister op de wonde; passive PoE is levensgevaarlijk want de gemiddelde ITer verwacht dat niet op zijn netwerk en steekt maar in.

Actieve PoE(+), dus de 802.3af/at standaarden, zijn veilig; die onderhandelen eerst met mekaar alvorens stroom op de kabel te zetten.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

ITnetadmin schreef:passive PoE is levensgevaarlijk want de gemiddelde ITer verwacht dat niet op zijn netwerk en steekt maar in.
Passive PoE is max 48-56VDC en dat is niet "levensgevaarlijk" om met droge handen aan te raken.

"Levensgevaarlijk" voor uw toestellen misschien wel, maar zolang het geen Chinese "fake CE" brol is zal het resultaat een burn-out en rijp voor de vuilbak zijn in het slechtste geval. De enkele keren dat ik dit voorhad hebben de toestellen het overleefd, was wel maar enkele seconden. Desondanks gebruik ik nu steeds 802.3 to Passive PoE adapters waardoor alles uit de switch 802.3 is, maar vooral om te vermijden dat ze maar kabels versteken (ondanks de waarschuwingslabels die ik naast de poorten gehangen heb) met als gevolg dat ik AP's of camera's die op moeilijk bereikbare plaatsen hangen moet gaan vervangen. Die adapters zijn een kleine investering die veel tijd/geld in de toekomst kunnen besparen.

Voltages meer dan 48V gaan onder de 802.3 standaarden zijn.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik bedoelde uiteraard "voor de toestellen" ;-)
En mogelijks voor uw carriere (en alleszins voor uw budget) wanneer ge onwetend ne live cable insteekt in een duur toestel ;-)

Slim gezien om met een active to passive converter te werken.
Mijn huis switchjes echter zijn zowel passive aan de source als aan de destination.
Blame mikrotik, zeker?
Passive PoE is evil and must die :-)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”