Zelfde positieve ervaring hier. Vanochtend gebeld met EDPNET, 19 wachtenden voor mij en - naar het schijnt - nog een 40-tal achter mij.
Toch nam de dame rustig de tijd om mijn vragen te beantwoorden - en ze wist waar ze het over had.
Enkel op de vraag of ze poorten blokkeren, dacht ze van niet, maar ze schakelde me achteraf door naar de technische dienst. Daar zijn ze formeel: we blokkeren geen enkele poort.
Welkome afwisseling met sommige "helpdeskers" van Dommel. Daar had ik misschien de vraag gekregen wat een poort met internet te maken heeft ... OK, flauw misschien, maar goed
Bestelling online geplaatst, meteen bevestiging per mail gekregen. Dat was 10u32, en om 12u44 had ik een nieuwe Internet verbinding... met een EDPNet IP adres. En inderdaad: alle poorten (die ik nodig had) staan open, ook 25 (smtp mail).
Zoals GuntherDW opmerkt, moet je IPv6 apart aanzetten in my.edpnet. Heb dat gedaan en ik heb nu zowel IPv4 als IPv6.
Ik had ook de overdracht van onze twee vaste telefoonnummers mee besteld (het tweede betaal je € 5/mnd extra). Die nummers zijn op dit moment nog wel niet actief. Een mens kan niet alles hebben hé ...
We hadden ook een gsm-nummer bij Dommel, dat weinig gebruikt wordt. Dus ook online besteld bij EDPNET, apart, want je kan het niet tegelijk met de VDSL lijn doen (wel eerst inloggen via my.edpnet met je nieuwe account, want rechtstreeks via hun website krijg je een 404).
Ter info: als ik goed gehoord heb, heeft EDPNet plannen om "binnenkort" meer "aantrekkelijke" gsm-abonnementen aan te bieden, dus ook geschikt voor "veelgebruikers". Als ze er nu in slagen om ons nummer bij Dommel weg te krijgen, zien we achteraf wel verder.
Nog iets: De FritzBox 7360 (firmware 6.52) hebben we indertijd aangekocht bij Dommel, het ding werkt prima met EDPNet. Ze hebben trouwens instructies om de config zelf te doen:
https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... reren.html.
EDIT/UPDATE : misschien te snel geweest, telnet naar poort 25 werkt prima met edpnet servers, bij een aantal andere krijg ik "no route to host", wat in principe betekent dat 25 toch geblokkeerd zou zijn ...