Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Matthias_VL schreef:Zeer tevreden over JIM Mobile, zeer goede klantendienst en staan altijd klaar om te helpen.
... behalve dan dat ik ze niet kan bellen via 0456-19 19 84: ik krijg enkel een Engelstalige echotest...

Edit: Dit probleem had te maken met een probleem bij de Bètamax-providers van Dellmont en is nu opgelost, zie:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 21#p783921
Laatst gewijzigd door guy-pc op 06 apr 2019, 08:39, 2 keer totaal gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

peppe schreef:Ik heb de mail vandaag pas gekregen, nu moet ik tegen zondag een nieuwe provider vinden.

Ben al 2 maanden op orange aan het wachten maar die kunnen de installatie nie verder zetten door telenet. Echte rotzakken zijn het, en nu dit ook nog eens!!
Kunnen we de geklaag- en gezaag posts, die geen toegevoegde waarde hebben, hier even buiten houden?
Ik wil graag deze topic houden voor ervaringen, hulp- en advies aan de gedupeerde Dommel klanten...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

krisken schreef:Paul : deze nummers zitten in een SMS gateway bij mij thuis. Ik zit nu (tot vrijdagavond) in het buitenland. Het zal er dus om spannen ...
Succes Krisken !
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2019, 02:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Weet iemand waar je het circuit ID en de klantnummer bij Dommel vindt? Ik kon enkel de Easyswitch ID vinden op de factuur. EDPnet vraagt deze gegevens om sneller over te kunnen zetten.

Edit: bijkomende vraag: als je Easyswitch niet gebruikt, wordt dan toch je dienst bij EDPnet gewoon geactiveerd of moet je eerst zelf bij Dommel - voor de zekerheid - opzeggen?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

proximus had beter gewoon de klanten overgenomen bvb 1 of 2 maand aan de voorwaarden die de mensen hadden bij dommel en zo konden de mensen rustig uitkijken of blijven. Technisch zeker mogelijk (ik geloof dat ze dat jaren geleden hebben gedaan voor internet of mobiel).
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

peppe schreef:Ik heb de mail vandaag pas gekregen, nu moet ik tegen zondag een nieuwe provider vinden.

Ben al 2 maanden op orange aan het wachten maar die kunnen de installatie nie verder zetten door telenet. Echte rotzakken zijn het, en nu dit ook nog eens!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
zelfde maffia-praktijken bij Proximus.... twee maanden wacht ik nu al op een technieker van Scarlet ... die het probleem steekt op Proximus met het foefje dat de lijn eerst moet aangepast worden, terwijl ik een actieve aansluiting heb bij Proximus :bang: Ze doen dit wss opzettelijk zo je zou opgeven en zou blijven bij Proximus en één van die peperdure packs zou nemen. Wou net overstappen naar Orange, maar als ik dat allemaal lees....

Net nog gelezen op Scarlet : Overstap wordt geblokkeerd https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 0348591-70
stayawaydommel
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2012, 12:12
Bedankt: 2 keer

I told you so!!

i was their customer at 2012, https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=34373
I still don't understand why people use their services,

I feel bad for all the customers of dom, move to another provider soon! United telecom or Edpnet
peppe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 nov 2008, 14:26

philippe_d schreef:
peppe schreef:Ik heb de mail vandaag pas gekregen, nu moet ik tegen zondag een nieuwe provider vinden.

Ben al 2 maanden op orange aan het wachten maar die kunnen de installatie nie verder zetten door telenet. Echte rotzakken zijn het, en nu dit ook nog eens!!
Kunnen we de geklaag- en gezaag posts, die geen toegevoegde waarde hebben, hier even buiten houden?
Ik wil graag deze topic houden voor ervaringen, hulp- en advies aan de gedupeerde Dommel klanten...

Als u tegoei had gelezen dan kan u zien dat ik nog altijd klant ben bij dommel... dus ook een gedupeerde klant


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190327 ... 7481501005
Bij Proximus zelf stelt men vast dat het bedrijf achter Dommel al maanden de rekening niet meer betaalde, en dat alle pogingen om daar een oplossing voor te vinden op niets zijn uitgedraaid. De rechter heeft Dommel zowel in eerste aanleg als in beroep in het ongelijk gesteld. ‘Daarom hebben we onze dienstverlening moeten stopzetten’, zegt Fabrice Gansbeke van Proximus. Dat betekent concreet dat Dommel geen toegang meer heeft tot het vaste of het mobiele netwerk.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Crdc staat terug aan op bevel van bipt. Je kan dus alles moven.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ik ben daarnet naar PX shop geweest in de hoop om het gsm nummer van mijn vriendin te behouden.
Nummeroverdracht gedaan naar pay and go , daar stond dommel niet bij als donor, wel schedom (mee moeten lezen op de schermen van de proximus agent, want die wist verder van niets) dus afwachten of het wel in orde gaat komen .

Wat hij wel kon zeggen was dat binnen de groep scarlet->proximus langer kan duren dan orange of telenet nummers overnemen.
Dus als iemand een gelukte overdracht heeft, gelieve zsm te melden.

Overheid/proximus blijft hier zwaar in gebreke! Dat dit anno 19 nog kan
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Zelfs zojuist op het radionieuws van 15 uur (Radio 1) maar geen nieuwe informatie, alleen dat er voor mobiel telefoneren misschien wat langer respijt is dan 31-03 (als ik het goed begrepen heb althans)
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Deze morgen een aanvraag ingediend bij EDPNet en om 13uur was mijn internetverbinding reeds omgezet.
VOIP telefonie is nog niet rond omdat die blijkbaar manueel moet omgeschakeld worden.
Kan alleen maar zeggen dat ze daar een veel hoger belang stellen aan 'service' naar de klant dan bij Dommel!
flupke6954
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2018, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Vanmorgen om 8u30 internet en telefonie bij Edpnet besteld en om 14u30 mijn inloggevens ontvangen. Volgens status op mijn edpnet-account zou mijn lijn dus al actief zijn. Kan dit? Ik zit op mijn werk en kan het dus niet controleren. Heb naar mijn thuisnummer gebeld en krijg constant bezettoon, dus het lijkt daar wel op. Mocht dit zo zijn, dan chapeau Edpnet!!!! en veel te lang gewacht met de overstap.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

guy-pc schreef:Zelfs zojuist op het radionieuws van 15 uur (Radio 1) maar geen nieuwe informatie, alleen dat er voor mobiel telefoneren misschien wat langer respijt is dan 31-03 (als ik het goed begrepen heb althans)
En ook al in de krant: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190327 ... 7013850625
johann
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 29 keer

@Fluppeke: jij hebt geluk! Mijn ervaringen met de PX-shop is anders:
Eerste PX shop: "neen, ik kan niets doen, je moet contact opnemen met de curator." Huh?
Tweede PX shop: wachtrij tot buiten met 1 personeelslid beschikbaar
Derde PX shop: "Dommel? Nooit van gehoord. GSM-nummer overzetten naar Pay & Go? Neen, kan niet. Misschien via de website? Met een abonnement? Geen probleem, zo gefixt!" Bon, dan maar een abonnement genomen. Nummer lijkt intussen geporteerd te zijn, maar nog geen mobiel internet.
In ieder geval lijkt het grootste risico op nummerverlies nu wel geweken.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

johann schreef:Derde PX shop: "Dommel? Nooit van gehoord. GSM-nummer overzetten naar Pay & Go? Neen, kan niet.
Dat zijn schandalige praktijken! Nummeroverdracht naar prepaid kan wél!
BIPT schreef:Ja. U kunt in België van operator veranderen en hetzelfde nummer behouden.
Volgende keer deze pagina van het BIPT afdrukken en meenemen naar de shop.
Laatst gewijzigd door raf1 op 27 mar 2019, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

flupke6954 schreef:Vanmorgen om 8u30 internet en telefonie bij Edpnet besteld en om 14u30 mijn inloggevens ontvangen. Volgens status op mijn edpnet-account zou mijn lijn dus al actief zijn. Kan dit? Ik zit op mijn werk en kan het dus niet controleren. Heb naar mijn thuisnummer gebeld en krijg constant bezettoon, dus het lijkt daar wel op. Mocht dit zo zijn, dan chapeau Edpnet!!!! en veel te lang gewacht met de overstap.
Dat kan zeker! Toen ik in het verleden van Proximus naar EDPnet ben gegaan, was dit ook na enkele uren al overgezet. Nog geen spijt van gehad :beerchug:

Eenmaal thuis gewoon je EDPnet login ingeven, en klaar!
[email protected]
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2019, 15:20

Wat denken jullie over de modem? Ik heb een fritzbox! 7360 v2. Ik vermoed dat die ok is voor edpnet. Alleen ... hij is denk ik eigendom van dommel/schedom ...
Maar gezien de failliet zijn? Wat is jullie mening/ervaring, een nieuwe modem bij edpnet mee bestellen of de huidige (voorlopig) houden...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dat kan idd zeker, enkele uren na mijn aanvraag (meer dan 2j geleden) was ik ook al overgezet - hoewel ze me verzekerd hadden van niet.
Mijn overstap had niets met Billi, Schedom of Dommel te maken overigens, maar snel zijn ze daar wel :).

De "user support" is bij EDP ook support en geen bureacratische dienst zoals bij Belgacom/Proximus of Telenet/Chello (lang geleden).

@modem
Het is aan Dommel om die terug te vragen zeker :)?
Ik zou die nu gebruiken bij EDP en zien wat er van komt. Als de curator u een brief stuurt, koop je u een nieuwe Fritzbox, indien niet tja.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Daarnet zijn mijn ouders langsgegaan in een base-shop voor omzetting naar een base-0 abonnement. Echter hebben zij €15 moeten betalen voor een nieuwe sim-kaart, maar zouden ze dat wel kunnen opbellen. Klopt dat ??
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dit klopt volledig woutervh.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik heb ook mail gekregen dat de modem et al geleverd zou worden volgende week, maar heb wel al login gegevens gekregen voor DSL.

Deze ingegeven in m'n mikrotik et voila, we zijn online via EDPNet :D.
Wel raar dat ik geen IPv6 adres lijk te krijgen, en dat de 20Mbit cap op upload er ook (ik zie een initiele boost naar 35Mbit, wat m'n sync is, en dan een drop naar ~20Mbit) nog is, maargoed.

Nu begint de leute van al m'n services en firewalls e.d. over te zetten naar de nieuwe ranges. Joy.

EDIT: Voor v6 moet je het blijkbaar eerst enablen bij "Circuit ID settings" in je connection details scherm bij "My Edpnet". Echter aangezien dat nog niet "geleverd" is, kan ik het daar niet aanzetten. Vooralsnog even nog via HE.net dus.
LucP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 apr 2014, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Zelfde positieve ervaring hier. Vanochtend gebeld met EDPNET, 19 wachtenden voor mij en - naar het schijnt - nog een 40-tal achter mij.

Toch nam de dame rustig de tijd om mijn vragen te beantwoorden - en ze wist waar ze het over had.

Enkel op de vraag of ze poorten blokkeren, dacht ze van niet, maar ze schakelde me achteraf door naar de technische dienst. Daar zijn ze formeel: we blokkeren geen enkele poort.

Welkome afwisseling met sommige "helpdeskers" van Dommel. Daar had ik misschien de vraag gekregen wat een poort met internet te maken heeft ... OK, flauw misschien, maar goed

Bestelling online geplaatst, meteen bevestiging per mail gekregen. Dat was 10u32, en om 12u44 had ik een nieuwe Internet verbinding... met een EDPNet IP adres. En inderdaad: alle poorten (die ik nodig had) staan open, ook 25 (smtp mail).

Zoals GuntherDW opmerkt, moet je IPv6 apart aanzetten in my.edpnet. Heb dat gedaan en ik heb nu zowel IPv4 als IPv6.

Ik had ook de overdracht van onze twee vaste telefoonnummers mee besteld (het tweede betaal je € 5/mnd extra). Die nummers zijn op dit moment nog wel niet actief. Een mens kan niet alles hebben hé ...

We hadden ook een gsm-nummer bij Dommel, dat weinig gebruikt wordt. Dus ook online besteld bij EDPNET, apart, want je kan het niet tegelijk met de VDSL lijn doen (wel eerst inloggen via my.edpnet met je nieuwe account, want rechtstreeks via hun website krijg je een 404).

Ter info: als ik goed gehoord heb, heeft EDPNet plannen om "binnenkort" meer "aantrekkelijke" gsm-abonnementen aan te bieden, dus ook geschikt voor "veelgebruikers". Als ze er nu in slagen om ons nummer bij Dommel weg te krijgen, zien we achteraf wel verder.

Nog iets: De FritzBox 7360 (firmware 6.52) hebben we indertijd aangekocht bij Dommel, het ding werkt prima met EDPNet. Ze hebben trouwens instructies om de config zelf te doen: https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... reren.html.

EDIT/UPDATE : misschien te snel geweest, telnet naar poort 25 werkt prima met edpnet servers, bij een aantal andere krijg ik "no route to host", wat in principe betekent dat 25 toch geblokkeerd zou zijn ...
Laatst gewijzigd door LucP op 27 mar 2019, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Iemand een idee welk netwerk edpnet mobile gebruikt?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Dommel-klanten kunnen gsm-nummer behouden

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/do ... 46165.html
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

[email protected] schreef:Wat denken jullie over de modem? Ik heb een fritzbox! 7360 v2. Ik vermoed dat die ok is voor edpnet. Alleen ... hij is denk ik eigendom van dommel/schedom ...
Maar gezien de failliet zijn? Wat is jullie mening/ervaring, een nieuwe modem bij edpnet mee bestellen of de huidige (voorlopig) houden...
In tegenstelling tot telenet en proximus krijg je de modem niet in bruikleen maar koop je die aan. Deze is van u en je kan hem perfect inzetten bij edpnet.

Nu heeft edpnet wel een leuke promo waarbij de 7530 te verkrijgen is aan €49 ipv €127 (goedkoopste prijs elders). Dit toestel ondersteunt supervectoring tot 300Mbps en is voor de rest redelijk gelijkaardig aan de 7360v2. Je hebt dan een nieuw toestel met ondersteuning en 5 jaar garantie van AVM en bent klaar voor supervectoring, al is dat laatste niet zeker of en wanneer dat beschikbaar zal zijn.

Aan u om te overwegen of je de 7360v2 behoud of je voor de nieuwe 7530 gaat. De 7360v2 kan je eventueel zelf verkopen of ergens anders inzetten om je wifibereik te vergroten bijv.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

I.v.m. de tabel "Mobiele operatoren en hun netwerk": zitten JIM Mobile en Mobile Vikings ondertussen niet bij Orange?
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 mar 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Flippi schreef:I.v.m. de tabel "Mobiele operatoren en hun netwerk": zitten JIM Mobile en Mobile Vikings ondertussen niet bij Orange?
Nog niet had ik begrepen. Hun laatste deadline was 'begin maart'.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Wat als er een curator wordt aangesteld en al die mensen zijn overgestapt zonder op te zeggen? Kunnen ze dan nog een factuur sturen? Je contract loopt dan eigenlijk nog.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Men moet zich inderdaad voorbereiden,want als het niet meer werkt,dan is het gedaan(ik heb het over de mobiele formule).Maar ik denk dat men de klanten toch wel een redelijke tijd moet geven,mss. horen we nog iets van testaankoop??maar ik denk dat het tegen dan allang zal gedaan zijn met Dommel.
Laatst gewijzigd door fluppie op 27 mar 2019, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb bericht gekregen van het BIPT, ik citeer: "In dit geval hebben de operatoren zich ertoe verbonden te proberen een oplossing te vinden opdat de nummeroverdracht kan plaatsvinden, zelfs na de datum die vastgesteld is voor de stopzetting van de activiteiten (1 april 2019)".

(Mijn vraag was wat er gebeurt met de overdracht van het GSM nummer wanneer Dommel er volgende week niet meer is.)
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

krisken schreef:Iemand een idee welk netwerk edpnet mobile gebruikt?
Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zo, de Billi lijn zal vervangen worden door EDPnet, de 2 billi telefoonnummers (vast) gaan eveneens naar daar en dankzij een zeer behulpzame medewerker bij Billi heb ik ook mijn gegevens (simkaartnummer en klantnummer) zodat ik alles kan overzetten naar EDPnet. Hopelijk ben ik dus op tijd ...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
JelleLampaert
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 aug 2012, 16:15
Bedankt: 4 keer

Mijn overdracht is alvast aangevraagd. De Telenet-Shops is vlakbij en King is de eerste drie maanden gratis. Koopt me dus drie maanden tijd.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik kreeg net een PM met een voorstel voor de EDPNet overstap te behelpen, terwijl ik redelijk in het begin van de topic al aangaf dat ik alles overgezet had (en eigenlijk momenteel 2 PPPoE sessies actief heb, both Dommel en EDPNet op de bbox3 -> mikrotik RBtje).

Ik weet niet of ik het onder leedvermaak moet gooien, maar doe zoiets aub niet tenzij mensen je erachter vragen ;).

Alsook, mijn naam is niet "Guy" :P.

@Krisken, ga jij dan ook over naar een consumenten abbo, of naar een prof abbo?
Ik heb een hoop dingen die nog fixed stonden onder ons fixed IP, welke ik dus zal moeten gaan aanpassen.
Eens uitzoeken hoe ik bv via m'n mikrotik een DDNS soort service kan triggeren ofzo. Onder eigen beheer danwel, geen no-ip ofzo. Misschien iets via RDNC ofzo. Moet het allemaal nog onderzoeken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

LucP schreef:EDIT/UPDATE : misschien te snel geweest, telnet naar poort 25 werkt prima met edpnet servers, bij een aantal andere krijg ik "no route to host", wat in principe betekent dat 25 toch geblokkeerd zou zijn ...
Dat zal wellicht alleen openstaan voor klanten met vast IP...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

GuntherDW schreef:Ik kreeg net een PM met een voorstel voor de EDPNet overstap te behelpen, terwijl ik redelijk in het begin van de topic al aangaf dat ik alles overgezet had (en eigenlijk momenteel 2 PPPoE sessies actief heb, both Dommel en EDPNet op de bbox3 -> mikrotik RBtje).
Aha mooi dat dat lukt .. hier ook de login gekregen van Edpnet en reeds in routerboard gezet .
Maaar nog geen connect ( billi/dommel is nog connected met een sessie )
Wil deze ook niet direct verbreken omdat ik momenteel in buitenland zit ..
Even afwachten dus .. oplever datum staat wel op 05/04 .
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

En aangezien dat soort IP's vaak op blacklists als DNSBL staan is het ook niet vanzelfsprekend om zelf je mails rond te sturen ipv via een relay van je ISP.
Als je echt zelf volledige controle over poort 25 wil zal je een VDSL Pro abbo moeten afsluiten.

Heb je een specifieke reden dat je niet via EDPNet hun relay wil gaan ofzo?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”