Een maand geleden besloten om Telenet "op straat te zetten" en over te stappen naar EDPnet (VDSL XL). Na 20 jaar klant geweest te zijn had ik er genoeg van om te veel te betalen. Ik kijk haast geen traditionele TV meer, dus heeft het geen nut om hiervoor extra bij te betalen. Er zijn genoeg alternatieven.
Dinsdag zijn ze van Proximus mijn VDSL lijn komen aansluiten/activeren.
Ik heb gekozen voor een FB7530 (FRITZ!OS 07.03).
Nu zit ik met enkele vragen over bepaalde instellingen. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Ter info. Momenteel is ook mijn Telenetlijn nog actief t.e.m. 2/04/2019
- Telefoonlijn:
Ik krijg steeds volgende meldingen (alles bij elkaar gezet): Heb nog niet naar EDPnet gebeld, maar waarschijnlijk ligt dit aan het feit dat ik voor een nummeroverdracht gekozen heb? En Telenet mijn telefoonnummer nog niet vrijgegeven heeft? - Snelheid lijn
Ik zit momenteel op het profiel 30/10.
Op de website van EDPnet kwam ik verschillende tabellen tegen, maar deze zijn een beetje Chinees voor mij
Ik heb volgens de screenshot blijkbaar vectoring actief. Maarin welke zone zit ik nu? Volgens de snelheidstest via EDPNet zou ik tot 100/30 kunnen gaan.
Ik las dat er na 1-2 dagen automatisch een TBF zou gebeuren, maar tot nu toe zie ik niets aan mijn lijnwaarden veranderen...
Als ik een TBF forceer via 0800 22 424, zou dit dan helpen? Of moet ik wachten tot het telefoonnummer actief komt? - FRITZ!Box 7530 vs Netgear R7000
Momenteel heb ik van Telenet een modem-only setup en alles loopt via mijn R7000.
Hoe ga ik nu best te werk... Laat ik de FB nu alles regelen en gebruik ik de R7000 als switch/acces point of laat ik mijn setup zoals ik het is (hoe stel ik dit dan best in?)
Aangezien ik voor het werk veel in het buitenland vertoef, is het belangrijkste voor mij dat ik van buitenaf aan mijn NAS kan.
Een ander voordeel dat ik zie door de FB alles te laten regelen, dat ik het bereik in slaapkamers kan vergroten met de R7000 (5Ghz komt amper door en 2,4Ghz is te traag)
Graag had ik jullie mendning geweten.