[Ervaringen] Inkjet All In One Printers (LAN)

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Wie van jullie beschikt over een printer thuis, die aan volgende eigenschappen voldoet:
  • Inkjet printer
  • Stil (geen irritante pieptoon komt uit het toestel, wanneer die in 'stand-by' staat) ! !
  • All in one toestel (dus scanner, copier, printer)
  • Netwerkaansluiting (RJ45 poort, voor ethernet kabel)
  • Kan foto's in degelijke kwaliteit afdrukken (op formaat 15x10)
  • Aparte inkt cartridges voor de kleuren (of bijvul inkt tank)
Ik ben al uren specificaties en reviews op het internet aan het doornemen. En het lijkt wel alsof er steeds iets is met die printers:
  • Ofwel is de afdruk/scan kwaliteit slecht. Of er komt een pieptoon uit. Of ze lekken inkt. Of de software werkt niet goed, etc.
  • Een laser printer wil ik niet (vanwege de ozon die vrijkomt, luidruchtig, opstarttijd, fijnstof, etc.). De printer komt in de bureau te staan.
  • Het systeem van bijvultanks leek me interessant. De "Epson EcoTank ET-7700" kreeg goede reviews. Ik had me eerst die printer aangeschaft. Tot ik het toestel thuis aansloot, en er een zeer irritante hoge pieptoon (in stand-by) uitkwam !! Geen idee of dit aan die EcoTank printers ligt of het een defect tijdens het transport betreft. Maar dit toestel stuur ik terug. Ben op zoek naar iets anders. Maar wat ?
  • Ik zou graag willen weten of de printer (die jullie hebben), naast een goede scanner/printer te zijn ook echt stil is! Er mag (in stand-by) geen pieptoon of ander lawaai uitkomen! Dit is mijn voornaamste bezorgdheid (naast de goede kwaliteit van het toestel). Echter kan ik die informatie (op het internet) niet meteen terugvinden. Of er een pieptoon uit die toestellen komt of niet.
  • Mijn huidige printer is een HP C5180 (10 jaar oud). Die in stand-by volledig stil is. Maar begint te haperen. Er zit een aparte adapter voor de voeding bij. De Epson EcoTank ET-7700 had zo een adapter niet (meer).

Graag jullie feedback/ervaringen.

Alvast bedankt.

Mvg,
Bart
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 340
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 10 keer

Belangrijk: een user replaceable waste ink tank of waarbij je de slangetjes zelf kun aansluiten op een extern flesje. zo niet dan is ook bij een bijvulinkttankprinter na 2 of 3 jaar intensief afdrukken einde Latijn, omdat de verzadigingskussen onderaan de printer verzadigd met inkt en moet de printer naar een servicecenter om de inktkussen onderaan de printer vervangen worden. En dat vervangen kost vaak meer dan een nieuwe printer.

De reden is dat bij tussentijdse reinigingen (automatisch) de printkop de inkt sproeit op de parking station, die met buisjes is verbonden richting een waste ink kussen.

Bovendien voor foto's: minstens 5 aparte inktpatronen, aangezien je een noodzakelijke fotozwart patroon nodig hebt om het contrast te verbeteren bij foto's, anders print je slechts met 3 kleuren op je fotopapier met een verminderd contrast in de donkere delen (de enige zwart is tekstzwart op pigmentbasis, die enkel gebruikt wordt op gewoon papier).
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Ik zou zeggen: ik heb een tijd geleden zelf lang twijfelen (er is hier zelfs een topic voor geopend), en heb toen de EcoTank ET-7700 aangeschaft.
Ik las je topic, en dacht: dit is perfect was je zoekt, tot ik zag dat je deze had en deze niet goed was.

Ik kan enkel maar stellen: ik heb geen last van een gepiep als de printer in standby staat.
Daarnaast heb ik onlangs mijn oren laten testen, en mijn ene oor is perfect voor mijn leeftijd, mijn andere oor is beter dan wat ze zouden verwachten.
Hiermee wil ik zeggen dat als er een gepiep zou zijn, ik deze dus wel zou moeten horen.

Ik acht de kans groot dat je een defect toestel had dus...
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

blaatpraat schreef: Daarnaast heb ik onlangs mijn oren laten testen, en mijn ene oor is perfect voor mijn leeftijd, mijn andere oor is beter dan wat ze zouden verwachten.
Hiermee wil ik zeggen dat als er een gepiep zou zijn, ik deze dus wel zou moeten horen.
Dat hangt volledig af van je leeftijd. Het gepiep van elektronica zit typisch in het spectrum dat niet meer door gezonde oudere mensen gehoord kan worden.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

blaatpraat schreef:Ik zou zeggen: ik heb een tijd geleden zelf lang twijfelen (er is hier zelfs een topic voor geopend), en heb toen de EcoTank ET-7700 aangeschaft. Ik las je topic, en dacht: dit is perfect was je zoekt, tot ik zag dat je deze had en deze niet goed was.

Ik kan enkel maar stellen: ik heb geen last van een gepiep als de printer in standby staat. Daarnaast heb ik onlangs mijn oren laten testen, en mijn ene oor is perfect voor mijn leeftijd, mijn andere oor is beter dan wat ze zouden verwachten. Hiermee wil ik zeggen dat als er een gepiep zou zijn, ik deze dus wel zou moeten horen.

Ik acht de kans groot dat je een defect toestel had dus...
Dag Blaatpraat,

Bedankt voor je reactie. Dit is wat ik zocht (en ook op hoopte ergens) dat die Epson EcoTank ET-7700 defect is.

Kun je (als second opinion) een vriend of familielid zijn oor eens dicht naast je printer leggen wanneer die in standby staat. Het is zo een reutelende hoge toon, die eruit komt. Precies alsof die printer in een soort piepende 'morse code' wat aan het 'praten' is. Zeer irritant. :-( Waar dat geluid precies vandaan komt, geen idee. Het is ergens aan de achterkant (één of andere printplaat of afkomstig van de voeding).

Met "standby" bedoel ik, dat de printer aan ligt (de power knop staan aan, licht op). Maar hij print niet. Heeft geen enkele taak te verrichten. Na een x aantal minuten slaat de printer automatisch af. Dan is hij wel stil. Verdwijnt dat piepgeluid. Die standby bedoel ik niet.

Als jouw printer stil is (wanneer hij dus aanligt, maar niets te doen heeft) overweeg ik hem nog eens te kopen.
Want dit is/was inderdaad mijn beste keuze.

Mvg,
Bart
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Canon MX925: Lijkt een mooie all-in-one en zuipt inkt als geen ander (Action cartridges) en scankwaliteit is niet top. (mag je trouwens overkopen voor niet veel geld, wel een nieuwe printkop van +- 50€ nodig)
Hebben dan maar een HP 7612 gekocht die relatief eenvoudig te hervullen is en dat was de doorslaggevende factor.
De Epson EcoTank miste toch net wat features voor z'n geld vond ik.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

honda4life schreef:Hebben dan maar een HP 7612 gekocht die relatief eenvoudig te hervullen is en dat was de doorslaggevende factor.
- De HP OfficeJet 7612 e-All-in-One is niet meer leverbaar. Geen idee wat de opvolger is.
- Is die HP 7612 stil ? (geen irritante pieptoon)
honda4life schreef:De Epson EcoTank miste toch net wat features voor z'n geld vond ik.
- Welke features waren dat voor je ? De Epson EcoTank ET-7700 heeft alles wat ik zoek. Zolang hij maar niet "piept" :(
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

honda4life schreef:Canon MX925: Lijkt een mooie all-in-one en zuipt inkt als geen ander (Action cartridges) en scankwaliteit is niet top. (mag je trouwens overkopen voor niet veel geld, wel een nieuwe printkop van +- 50€ nodig)
Zou ik mogen vragen waar u deze voor €50 vind? Hier hetzelfde probleem. En zuipt inderdaad inkt vandaar dat ik niet lang geleden ineens een 5 x 5 pack heb gekocht op Amazon maar nu zit ik met nog 3x5 pack over en toevallig nog een pakje van de Action dat ik in de kast vond :(

Ik vraag me overigens wel af, hoe zeker is het dat het de printkoppen zijn? En niet bv. het waste ink reservoir/spons? (Het is bij mij nu wel zo dat hij eerst nog een tijdje alleen zwart-wit wou afdrukken vooraleer hij niets meer wou afdrukken dus dat wijst volgens mij op de printkoppen)

Edit: refurbished gevonden op Ebay voor $50: https://ebay.to/2ImUzL5 wat goedkoper is dan een nieuwe op Aliexpress.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Gent32m schreef:
honda4life schreef:Hebben dan maar een HP 7612 gekocht die relatief eenvoudig te hervullen is en dat was de doorslaggevende factor.
- De HP OfficeJet 7612 e-All-in-One is niet meer leverbaar. Geen idee wat de opvolger is.
- Is die HP 7612 stil ? (geen irritante pieptoon)
honda4life schreef:De Epson EcoTank miste toch net wat features voor z'n geld vond ik.
- Welke features waren dat voor je ? De Epson EcoTank ET-7700 heeft alles wat ik zoek. Zolang hij maar niet "piept" :(
Ik vind de 7612 best wel stil.
Ook ik heb een hekel aan stille geluidjes, en ik denk het enige dat ik soms hoor is een klein ventilatortje om de elektronica te koelen.
De Epson ontbrak toch wel wat dingen zoals dubbelzijdig printen / scannen meen ik me te herinneren.
Geef mij maar een vertrouwde HP.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

depeje schreef:
blaatpraat schreef: Daarnaast heb ik onlangs mijn oren laten testen, en mijn ene oor is perfect voor mijn leeftijd, mijn andere oor is beter dan wat ze zouden verwachten.
Hiermee wil ik zeggen dat als er een gepiep zou zijn, ik deze dus wel zou moeten horen.
Dat hangt volledig af van je leeftijd. Het gepiep van elektronica zit typisch in het spectrum dat niet meer door gezonde oudere mensen gehoord kan worden.
Ik ben er redelijk zeker van dat ik mij nog in het jongere segment bevind op dat vlak. :-)
Om specifiek te zijn: 27 jaar.

Ik heb zopas nog eens geluisterd: mijn PC maakt meer lawaai alvast.
Ik hoor de printer niet (behalve tijdens het printen, en een paar minuten later als hij in "echte" standby gaat).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

blaatpraat schreef:Ik hoor de printer niet (behalve tijdens het printen, en een paar minuten later als hij in "echte" standby gaat).
Op dat moment (wanneer je printer in "echte" standby gaat) hoor je hem eventjes afslaan ofzo. Maar daarna is hij terug stil ?
Jij hoort je printer dus totaal niet, behalve wanneer die een opdracht uitvoert (scant, kopieert, print, etc) ?

En er is niets mis met je oren ;)

Ik ga hem nog eens bestellen.
Bedankt voor de info.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Heeft de hp of de Epson zo een vervangbaar inktkussen?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

De ET7700 heeft een replaceable waste tank, en er zit normaal zelfs al 1 nieuwe waste tank bij, als je deze koopt.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Een printer met vervangbare waste ink tank... daar zo ik in de eerste plaats al nooit inkt (laat staan originele) voor willen kopen :lol:
Als je ziet wat m'n HP 5180 in het verleden kon printen met één vulling... ongelofelijk!
Die is letterlijk versleten geprint ook.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

De printer werd omgeruild. Hij piept nog een klein beetje (heel soms). Maar dit is stukken beter. Niet meer continue en ook niet zo luid meer.
Ik ben er tevreden over nu. Bedankt voor de reacties.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

De ET-7700 die aanbevolen werd staat nu te koop aan 495.04 euro bij Mediamarkt. Met een cashback-actie van 50 euro (tot 28 feb) erbij is dit nu een mooie deal.
https://www.epson.be/viewcon/corporates ... ndex/12915

Jammer dat ik geen nieuwe printer nodig heb.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

lukadad schreef:...

Jammer dat ik nog steeds geen nieuwe printer nodig heb.
...maar den deze zou het dan worden: de ET-7700 komt nu aan 430 euro bij Mediamarkt.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Kan overigens zijn dat je gewoon gevoeliger bent voor de fluittonen, zeker als niemand anders het hoort. Als je het ook hebt bij andere 'stille' toestellen en al heel veel de goedbedoelde tinitus uitleg hebt moeten aanhoren, zijn je antennes gewoon nog te goed :lol:
Hier is het vanaf medio 30 stillaan 'gebeterd', er is nog hoop en positief blijven als je nog als hangjongere kan doorgaan.
Ik had zo geen last van matrixprinters... maar een tv op standby moest wel echt uit.
Fluittoon is moeilijk te dempen maar soms wel heel richtingsgevoelig, printer aan andere kant kantoor kan al veel helpen.

Printer is hier wel van de bureaus weg verhuisd maar netwerkprintertjes kosten niet veel meer. Als je veel print (of erger... scant) is dat natuurlijk geen optie.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

>400 euro budget voor een printer, dan mogen de afdrukken quasi gratis zijn ...maar met mijn afdrukprofiel krijg ik dat er nooit uit.
In het verleden aantal(consumer) HP en Canon printers gehad, allemaal gingen relatief vlug defect. Al denk ik dat ik met deze typische 'wegwerpmaatschappij' toestellen toch niet al teveel verlies heb gedaan tov deftige toestellen.

Momenteel 2 brothers , waaronder de MFC6520DW en deze gaat tov van de HP's en de canon's al heel wat langer mee :)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Hier een Brother MFC-L2700DW staan sinds 2014 en nooit problemen mee gehad. Ook jarenlang gesukkeld met inkjets, komt hier nooit meer binnen.
Ik denk dat ik die indertijd iets van een 250 euro betaald heb, die heb ik er met het verdwijnen van het fenomeen 'opgedroogde cartridges' al lang uitgehaald.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

butskristof schreef:Hier een Brother MFC-L2700DW staan sinds 2014 en nooit problemen mee gehad.
2006/10 Brother HL2030 -> nooit problemen mee gehad, telkens compatibele toners van 123inkt, weggeven aan een maat die die printer nog steeds gebruikt (vervangen omdat ik een draadloze netwerkprinter wilde)
2011/05 Samsung SCX-3205W -> nooit problemen mee gehad, telkens compatibele toners van 123inkt (vervangen omdat ik een rectoverso printer wilde)
2014/10 Brother DCP-L2520DW -> nooit problemen mee gehad, telkens compatibele toners van 123inkt of Amazon (€30 voor 3 toners van 2500 pagina's)

Koop nooit HP, want die prutsen met hun software om enkel de eigen inkt toe te laten (in 2016 en opnieuw in 2019).
https://tweakers.net/nieuws/152090/hp-b ... nters.html
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

heist_175 schreef:Koop nooit HP, want die prutsen met hun software om enkel de eigen inkt toe te laten (in 2016 en opnieuw in 2019).
https://tweakers.net/nieuws/152090/hp-b ... nters.html
Koop dan maar geen Samsung meer, printerdivisie is overgekocht door HP.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Dat was (één van) de reden(en) dat ik paar jaar terug voor Samsung koos en niet zo goede ervaringen met HP overnames (alpha, eds, compaq net gemist maar ook slachtoffers in de vriendenkring (dat viel blijkbaar goed mee)). Voor de rest is het mijn HP karma, heel goede printers (blijven werken nadat zelfs katten er in gejongd hebben) maar als ik in de buurt kom krijgen ze spontaan wraatzucht en moet er een hele blok papier ineens door.

De samsung printertjes worden nog verkocht maar zijn beetje de weesjes binnen HP, ze vallen tenminste in de sector die HP wel wil blijven doen (als ze daar zelf eigenlijk eindelijk achter komen).
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”