Kan 4-pin power connector niet unpluggen van m'n cd en dvd

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Tobin
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2004, 17:54

Hey,

heb een probleempje. Ik moet mijn dvd and cd rom unpluggen maar het lijkt erop dat die 4-pin power connectors "vast zitten" bij mij.

Heb op google geken wat het probleem zou zijn maar heb niet echt een oplossing gevonden (wel 1 "oplossing": namelijk die connectors lichtjes van voor naar achteren bewegen) maar ik krijg er maar geen beweging in.

Wanneer ik het dan wat losser wil maken door het lichtjes op en neer te bewegen beweegt mijn IDE kabel mee (dus eigenlijk dat zwart ding waarin alles op aangesloten is) dus dit kan niet goed zijn.

Daarom mijn ietwat belachelijke vraag: hoe kan ik mijn connectors loskoppelen zonder mijn cd en dvd te beschadigen?. Ik moet er wel bijzeggen dat ik mijn pc al een 4-tal jaren heb en dat ik die kabels nog nooit unplugged heb en dat zowel mijn cd en dvd nog perfect werken.

dus jah alle suggesties zijn welkom.

EDIT: heb net gezien dat ik dit in het verkkerde forum gepost heb dus als je wil verzetten doe maar, sorry.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

1 oplossing, serieus hard trekken en een beetje wrikken, een andere oplossing is er niet.
Laatst gewijzigd door crapiecorn 06 jul 2005, 19:56, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Soms zitten die idd wel heel hard vast. Je kan proberen met een bektang een soort van hefboom effect te creeren.
Op deze manier kan je iets meer kracht zetten dan je met je vingers kan. Let er wel steeds op dat je niet schuin begint kracht te zetten, anders kan je de drive beschadingen.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Tobin schreef:EDIT: heb net gezien dat ik dit in het verkkerde forum gepost heb dus als je wil verzetten doe maar, sorry.

Tenzij een van mijn collega's het verplaatst heeft staat het hier redelijk goed. Je onderwerp is een van de schemerzones van dit forum.
Afbeelding
Gast

Styno schreef:Soms zitten die idd wel heel hard vast. Je kan proberen met een bektang een soort van hefboom effect te creeren.
Op deze manier kan je iets meer kracht zetten dan je met je vingers kan. Let er wel steeds op dat je niet schuin begint kracht te zetten, anders kan je de drive beschadingen.

Jah heb het geprobeerd met een tang maar tog krijg ik er geen beweging in. Nu weet ik het niet meer. Heb er al heel wat kracht op uitgeoefend maar ik wil er niet zo hard aan trekken en wrikken dat ik mijn drives naar de vaantjes help. Er is echt geen beweging in te krijgen (zowel niet bij me cd als dvd drive).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Da's de 4-pins analoge audiconnector die je bedoelt eh?
In het slechtste geval knip je hem gewoon over, tegenwoordig spelen de meeste spelers cd's digitaal af.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Dat hangt ook af van je OS. Vanaf win2k of hoger wordt dat inderdaad digitaal afgespeeld. Lager moet het analoog via dat kabeltje.
Afbeelding
Gast

meon schreef:Da's de 4-pins analoge audiconnector die je bedoelt eh?
In het slechtste geval knip je hem gewoon over, tegenwoordig spelen de meeste spelers cd's digitaal af.


Nee nee dat is mijn power connector (althans dat denk ik toch, die connector met die vier verschillende draden)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ah, de molex?
Die kan serieus vastzitten ja. D'er zijn normaal 2 hoekjes aan waar je wat grip op kan zetten, hard trekken kan normaal geen kwaad.
Gast

meon schreef:Ah, de molex?
Die kan serieus vastzitten ja. D'er zijn normaal 2 hoekjes aan waar je wat grip op kan zetten, hard trekken kan normaal geen kwaad.

ja heb ik ook gelezen op allerhande sites maar echt veel plaats heb je niet om er veel kracht achter te zetten. Mijn probleem is dat alles meekomt, als je begrijpt wat ik bedoel: dat zwart "ding" waarop die andere kabel aangesloten is. Ik kan eigenlijk geen kracht zetten op enkel die molex.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Lol, daarvoor moet je met 2000 ITers bijéén zitten, om nog niet deftig te lezen dat het over een powerconnector gaat :p (ik had het ook niet door). Neem gewoon een tang zoals al gezegd is zet die zo dicht mogelijk tegen het omhulsel van de speler. Gebruik deze dan (zoals al gezegd) als een hefbom en trek maar los. De molexpinnetjes zijn redelijk stevig, en je kan ze in het ergste geval enkel een beetje buigen (en dan zijn die even eenvoudig terug te buigen).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gast

The_Borg schreef:Lol, daarvoor moet je met 2000 ITers bijéén zitten, om nog niet deftig te lezen dat het over een powerconnector gaat :p (ik had het ook niet door). Neem gewoon een tang zoals al gezegd is zet die zo dicht mogelijk tegen het omhulsel van de speler. Gebruik deze dan (zoals al gezegd) als een hefbom en trek maar los. De molexpinnetjes zijn redelijk stevig, en je kan ze in het ergste geval enkel een beetje buigen (en dan zijn die even eenvoudig terug te buigen).

Njah power connector klonk toch zo slecht nie :P Ok kzal het nog keer proberen en kzal wel zien waddatet heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”