Bpost horror

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
johann
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 29 keer

heist_175 schreef:Ben ik echt de enige die nooit zever of gedoe heeft met BPost :)?
Neen hoor, ook ik ben alles bij elkaar behoorlijk tevreden over BPost. Het is wel jammer dat de Cubee in mijn buurt verdwenen is, waardoor alle pakjes weer op het postkantoor terechtkomen, maar intussen heb ik een goede band met de immer vriendelijke loketmedewerkers daar.
Een tweetal jaar gelden heb ik wel eens een issue gehad met een aangetekende zending, maar dat bleek uiteindelijk te wijten te zijn aan een nieuwe postbode die blijkbaar niet in staat was om Nederlandstalige adressen te lezen. Dat was een eenmalig gegeven; nadien heb ik er nooit meer een probleem mee gehad.
Andere bezorgers struikelen wel nog over mijn Nederlandstalige adres, met alle gevolgen van dien. Ik zou uiteraard de Franstalige straatnaam kunnen opgeven, maar als Nederlandstalige Brusselaar weiger ik dat te doen.
Mocht ik de mogelijkheid hebben, zou ik alleen nog de diensten van BPost accepteren. PostNL, DPD en Cie. hoeven voor mijn part nooit meer de moeite te doen om mijn voordeur te localiseren - enfin, niet dat ze daar nu wel in slagen :evil:
antutu
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Even iets heel off-topic nu, maar mijn pakje werd vandaag geleverd in 13u37 tijd. :lol2: :lol2:

Afbeelding

Kan er niet aan doen maar 1337 geeft mij toch altijd een glimlach. :D

Subliminal message om de mensen te laten geloven dat bpost de beste koerier is in deze drukke kerstperiode? Afbeelding *speel xfilesgeluidje.wav*
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

laroyj schreef:vond het oude draadje niet meer, nieuwe kortingscode:
bpostShip10
Nog beter ;-)
U bent de held van de feestdagen. Want wat zijn kerst en Nieuwjaar zonder cadeautjes? Daarom trakteren wij u tot 20 februari op een heldenkorting van 15% in de online verzendtool. U gebruikt de promocode zo vaak u wilt, tot 20 februari.

Staan er weer enkele verse bestellingen klaar? Verzenden maar!
Surf naar parcel.bpost.be
Maak uw pakket online klaar voor verzending
Gebruik uw promocode bpostShip15 bij het uitchecken en krijg 15% korting
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Voor de Postnl liefhebbers... Gisteren om 20u06 pakje geleverd terwijl ik niet thuis was met de melding: in brievenbus.

Hoe een pakje van 30cm in de gleuf van mijn brievenbus raakt? In alle geval, geen bericht in de brievenbus, pakje spoorloos.

Schrap Postnl ook al maar van mijn favo lijstje. Nu dat pakje nog terugkrijgen want hoe valt dit te bewijzen?
broke23
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

Al eens rondom uw huis gaan zien ? Al meermaals meegemaakt dat ze het ergens achterin gaan "droppen"
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Alles afgezocht, op onder, zelfs in de GFT bak... Ondertussen opgedoken, in de brievenbus van de buren... Als je niet kan lezen is het natuurlijk een probleem. Het nummer staat duidelijk op het pakje en op de brievenbus, als je het dan in een verkeerde brievenbus stopt... :D

Het is ook een kunst om een pakket plat te drukken zodat het door de gleuf van een brievenbus past... Al een geluk dat de inhoud niet breekbaar was, want de bubbel enveloppe was wel helemaal stuk.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Wat ik dan een paar keer per jaar meemaak is dat er brieven op naam van andere mensen in mijn brievenbus zitten maar wel met mijn adres op. Dan ga ik ervan uit dat
A) ofwel de betrokken persoon zijn eigen adres hier of daar verkeerd heeft ingevuld
B) een of andere operator het adres verkeer genoteerd heeft aan de telefoon
C) bij het coderen van de gegevens in een database de betrokkene zodanig onleesbaar heeft geschreven of dat de data invoerder een fout heeft gemaakt
In elk geval gaat dat bij het oud papier. Ik ga mij niet bezighouden met de postbode in de gaten te houden. Die mens heeft toch geen houvast want het adres is verkeerd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Hoeveel moeite is het om ‘enkele keren’ per jaar dit te posten bij de juiste persoon (Indien gekend).
Andere oplossing: streep door de bestemmeling trekken met vermelding ‘woont niet op dit adres’ en terug te posten in een postbus of mee te geven met de postbode?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Betreft meerdere personen die mij onbekend zijn.
Bovendien werk ik in ploegen. Soms ben ik thuis en soms ook niet. En soms lig ik te slapen als ik de nacht gedaan heb. En de postbode? Tja, de ene dag kom hij om 10 uur en de volgende om 13 uur. Dat zie je van hier dat ik op wacht ga staan. En ik houd mij ik niet bezig met strepen te trekken en in een postbus te droppen. Om te beginnen staat hier nergens in de buurt een postbus.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Kom dan ook niet klagen dat ze blijven sturen zolang jij zelf geen actie er tegen wil ondernemen. :)

Trouwens, je bent toch redelijk wat op de baan? Ik kom richting mijn werk zeker 8 postbussen tegen wat er op neerkomt zowat elke kilometer wel eentje. Gewoon meenemen in de auto, zie je een rode bus: drop. -> https://www.bpost.be/site/nl/rode-brievenbussen

Nu, de beste mop: ooit een brief ontvangen voor een straat in de buurt, met hetzelfde huisnummer als van mezelf... Stop die braaf terug in een rode bus. Dag erna zit die weer in mijn bus. Hoongelach en terug naar de rode bus en twee keer raden... Dag erna zat die weer in mijn bus. Dan heb ik gele fluostift gebruikt en er bij gezet of de man die sorteert wel kon lezen...

Zelfde met een defect toestel. RMA, afleveren met een print van het ticket op in een postkantoor. Ding dong, de dag erna stond het defecte toestel weer netjes geleverd aan de deur. Bpost is soms wel grappig... :nono:
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

axs schreef: Andere oplossing: streep door de bestemmeling trekken met vermelding ‘woont niet op dit adres’ en terug te posten in een postbus of mee te geven met de postbode?
Meermaals gedaan in het verleden, waarna de brief gewoon 2 dagen later terug in mijn brievenbus stak met daarop groot geschreven "verkeerd adres".

Heb zelfs al gehad dat ik (na 5 keer) die envelop vol had geschreven dat het adres niet klopt, terug naar afzender moest en ik het venster zwart gemaakt had, zodat mijn adres onleesbaar was. Zat die 4 dagen later weer in mijn brievenbus en was het overduidelijk zichtbaar dat ze hem hadden geopend om zo het adres te lezen.

Gelukkig tegenwoordig geen last meer.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ze hebben toch veel pech bij Bpost. Het vriest eens en dadelijk startproblemen voor de IT. (of was het die volle/bloedmaan?)

Problemen bij Bpost: informaticasysteem raakt niet opgestart
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/pr ... 19249.html?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Wellicht gevolg van dit: https://www.tijd.be/ondernemen/diensten ... 51259.html

Indiers hebben mogelijks per abuis de 2019 tabel van de Amerikaanse postfeestdagen gebruikt ipv de Belgische postfeestdagen en dan werkt het niet op 21 jan want dat is Martin Luther King day - federal holiday (USPS gesloten).
Laatst gewijzigd door CCatalyst 21 jan 2019, 16:37, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

En dit is ook niet echt bemoedigend...
https://www.hln.be/regio/dendermonde/bp ... ~a434a230/
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:Wellicht gevolg van dit: https://www.tijd.be/ondernemen/diensten ... 51259.html

Indiers hebben mogelijks per abuis de 2019 tabel van de Amerikaanse postfeestdagen gebruikt ipv de Belgische postfeestdagen en dan werkt het niet op 21 jan want dat is Martin Luther King day - federal holiday (USPS gesloten).
Don't know if it's funny or sad. Or both.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 10 keer

johann schreef:
heist_175 schreef:Ben ik echt de enige die nooit zever of gedoe heeft met BPost :)?
Neen hoor, ook ik ben alles bij elkaar behoorlijk tevreden over BPost. Het is wel jammer dat de Cubee in mijn buurt verdwenen is, waardoor alle pakjes weer op het postkantoor terechtkomen, maar intussen heb ik een goede band met de immer vriendelijke loketmedewerkers daar.
Een tweetal jaar gelden heb ik wel eens een issue gehad met een aangetekende zending, maar dat bleek uiteindelijk te wijten te zijn aan een nieuwe postbode die blijkbaar niet in staat was om Nederlandstalige adressen te lezen. Dat was een eenmalig gegeven; nadien heb ik er nooit meer een probleem mee gehad.
Andere bezorgers struikelen wel nog over mijn Nederlandstalige adres, met alle gevolgen van dien. Ik zou uiteraard de Franstalige straatnaam kunnen opgeven, maar als Nederlandstalige Brusselaar weiger ik dat te doen.
Mocht ik de mogelijkheid hebben, zou ik alleen nog de diensten van BPost accepteren. PostNL, DPD en Cie. hoeven voor mijn part nooit meer de moeite te doen om mijn voordeur te localiseren - enfin, niet dat ze daar nu wel in slagen :evil:
In feite is dat gedoe met Frans/Nederlands perfect op te lossen door het Nederlandse/Britse postcodesysteem in te voeren op straatniveau, waarbij zelfs de even en oneven nummers een verschillende postcode krijgt. Je moet maar toevallig een naamgenoot hebben die ook J(an) Janssen heet net als jij J(ohannes) Janssen die op de Stationslaan 10 woont en je naamgenoot op de Stationsstraat 10. Met de huidige postcode systeem op gemeenteniveau krijg verdwijnt mijn post regelmatig bij een naamgenoot op exact hetzelfde nummer op de hoek met een straatnaam die vergelijkbaar is met de mijne. Door dat Nederlandse/Britse systeem kan je dit soort verwarringen uitsluiten, aangezien de postcode een soort geolocatie is. Bovendien zorgt het verschil tussen de even en oneven nummers ervoor dat de sorteermachines slim de post kan sorteren, zodat een postcode niet in een straat telkens heen en weer de straat moet oversteken om de even/oneven nummers moet oversteken. Dat gebeurt nu helaas handmatig. Het grote voordeel is dat er een extra check is voor het adres en bovendien kan Bpost veel efficiënter werken. Nu komt alle post voor bijvoorbeeld Gent (9000) te samen en is het een hels karwei om alles handmatig te sorteren, want alle straten zijn 9000. Door een Nederlands/Brits postcode systeem in te voeren kunnen de machines alles al voorsorteren op straatniveau. Je kunt bijvoorbeeld perfect een brief/pakket sturen naar Nederland door postcode + huisnummer in te geven ZONDER vermelding van het adres en het komt gewoon netjes aan.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Nog meer rode postbussen die verdwijnen:
https://m.hln.be/regio/dendermonde/54-r ... ~abfb279d/
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Laatste update van mijn UPS zending... Afgeleverd bij UPS op 13/12, afgeleverd in het afhaalpunt op 08/01... 26 dagen om van West Vlaanderen tot bij mij te raken. Triest record. :)

Zo erg heb ik het bij Bpost nog niet geweten.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Jack Daniels schreef:Nog meer rode postbussen die verdwijnen:
https://m.hln.be/regio/dendermonde/54-r ... ~abfb279d/
Dat is geen horror maar een logische en onvermijdbare evolutie als pakjes belangrijker worden dan brieven. Proximus is ook gestopt met telegrammen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag een dag verlof en had voor het eerst sinds lang nog eens een bpost-pakje naar huis laten komen ipv het werk (hoewel ik niet daarom verlof genomen heb - zou ik nooit doen).

Gezien de posts van hierboven heb ik het beeld van de buitencamera op de iPad gezet terwijl ik op m'n bureau aan het werken was, en jawel, om 11u kwam de onmiskenbare navette met bpost branding opdagen. Ik meteen naar de deur gelopen, deur open en ik zag hem met z'n blaadje in z'n hand naar mij kijken met deze smiley -> :?

Hij terug naar z'n navette, van waaruit ik alle soorten gerommel en rumoer hoor, komt 2 minuten later terug met pakje. Aftekenen en "prettige dag nog" :-D .

Dus idd bevestigd dat de praktijk met de blaadjes nog steeds welig tiert, maar de urban legend dat ze uw pakje zelfs gewoon niet bij hebben blijkt toch weer niet te kloppen (in mijn geval toch).

Tegelijk wil ik het die mannen ook niet zo kwalijk nemen, als je hoorde hoeveel pakketten er nog in die navette lagen dan snap ik wel dat ze statistisch tewerk gaan. Als ze overal 2 minuten wachten voor niets dan zijn ze om 20u 's avonds wellicht nog niet thuis. Laten leveren op een plaats die zeker open is óf een pakketpostbus installeren (een klassieke of een Amazon Lock) zijn te overwegen oplossingen die beide partijen tevreden kunnen stellen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

CCatalyst schreef:Laten leveren op een plaats die zeker open is óf een pakketpostbus installeren (een klassieke of een Amazon Lock) zijn te overwegen oplossingen die beide partijen tevreden kunnen stellen.
Laten leveren in een Cubee. De post kan er meteen een massa pakketjes kwijt en ik kan ze gaan halen wanneer het mij uitkomt. :banana:
Helaas kan je niet altijd (bv Amazon) selecteren dat je in een Cubee wil geleverd krijgen.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb nog niet zolang geleden contact opgenomen met de klantendienst van bpost. In mijn klein appartementsgebouw, 6 bussen, blijft steeds maar post toekomen voor mensen die hier al heel lang niet meer wonen. De postbode plaatst die meestal bovenaan op de bussen.

Dus de postbode heeft door dat die bestemmeling niet beschikbaar is als optie met de beschikbare brievenbussen.

Ik vroeg aan de klantendienst waarom de post halsstarrig maar blijft post leveren op een adres voor mensen die daar niet wonen. Blijkbaar is dat normaal en de bedoeling. De post gaat post bezorgen op het vermelde adres. Met de bestemmeling houd men geen rekening.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dat klopt wat de gewone brievenpost betreft.
Onverminderd de mogelijkheid voor de aanbieders van postdiensten om bijkomende formules voor bezorging voor te stellen en onder voorbehoud van de toepassing van artikel 34 van dit besluit door de aanbieder van de universele dienst, worden de postzendingen bezorgd op het adres vermeld door de afzender.
Het is niet aan de postbode om af te wijken van wat het KB bepaalt (=illegaal)...

Zoals het artikel in de aanhef al aangeeft zijn er veel uitzonderingen (aangetekende zending etc). Geniet ervan: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2014042492

bpost heeft een dienst voor adreswijzigingen die de vorige bewoners hadden kunnen gebruiken, enkel dit vermijdt dat hun post op hun oud adres terecht blijft komen: https://www.bpost.be/site/nl/ontvangen/ ... huisdienst

Luguber:
De gewone zendingen die moeten worden besteld aan overleden personen worden afgegeven op het aangegeven adres voor zolang ze daar worden ontvangen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

CCatalyst schreef:
bpost heeft een dienst voor adreswijzigingen die de vorige bewoners hadden kunnen gebruiken, enkel dit vermijdt dat hun post op hun oud adres terecht blijft komen: https://www.bpost.be/site/nl/ontvangen/ ... huisdienst
Even kort vraagje hierover. Ik verhuis binnenkort en heb deze service aangeschaft voor 6 maand.

Maar worden leveranciers van briefpost op de hoogte gebracht of doet bpost enkel het doorsturen naar het nieuwe adres?
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 8 keer

boonpwnz schreef:Maar worden leveranciers van briefpost op de hoogte gebracht of doet bpost enkel het doorsturen naar het nieuwe adres?
Enkel het doorsturen. Het op de hoogte brengen moet je zelf doen.
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Twitter: DirkRonsmans
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

bdeblier schreef:
boonpwnz schreef:Maar worden leveranciers van briefpost op de hoogte gebracht of doet bpost enkel het doorsturen naar het nieuwe adres?
Enkel het doorsturen. Het op de hoogte brengen moet je zelf doen.
Hangt er van af, als je de dienst aanschaft heb je normaal zo'n boekje moeten invullen. Daar kon je al een heel aantal bedrijven aanduiden en die laten ze dan wel iets weten.
Andere bedrijven die moet je inderdaad zelf doen.
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 8 keer

dirkr07 schreef:Hangt er van af, als je de dienst aanschaft heb je normaal zo'n boekje moeten invullen. Daar kon je al een heel aantal bedrijven aanduiden en die laten ze dan wel iets weten.
Die optie is mij bij mijn laatste verhuis in 2016 niet aangeboden :?
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Twitter: DirkRonsmans
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

misschien iets recents dan :)
In Mei 2018 was het alleszins een optie!

Ging dan vooral over een aantal winkelketens (Carrefour, Ikea,... )
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

heist_175 schreef:
CCatalyst schreef:Laten leveren op een plaats die zeker open is óf een pakketpostbus installeren (een klassieke of een Amazon Lock) zijn te overwegen oplossingen die beide partijen tevreden kunnen stellen.
Laten leveren in een Cubee. De post kan er meteen een massa pakketjes kwijt en ik kan ze gaan halen wanneer het mij uitkomt. :banana:
Helaas kan je niet altijd (bv Amazon) selecteren dat je in een Cubee wil geleverd krijgen.
Bij mij staat dat als optie voor als ik niet thuis ben, want het is niet altijd te kiezen. Nog geen enkele keer naar daar gebracht, altijd de volgende dag in het postpunt.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

bdeblier schreef:
dirkr07 schreef:Hangt er van af, als je de dienst aanschaft heb je normaal zo'n boekje moeten invullen. Daar kon je al een heel aantal bedrijven aanduiden en die laten ze dan wel iets weten.
Die optie is mij bij mijn laatste verhuis in 2016 niet aangeboden :?
Hier had ik die optie bij beide verhuizen in 2013 en 2015 aangeboden gekregen.
Meer zelfs: je moest zo'n boekje invullen...
Wellicht een bediende die niet veel zin had dus?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

CCatalyst schreef:Dus idd bevestigd dat de praktijk met de blaadjes nog steeds welig tiert, maar de urban legend dat ze uw pakje zelfs gewoon niet bij hebben blijkt toch weer niet te kloppen (in mijn geval toch).
Ik neem aan dat jouw postbode zich met een auto voortbeweegt.
In buurten waar de postbode met de fiets of bromfiets is (en ze de brieventassen op voorhand op het traject komen dumpen) garandeer ik u dat de pakjes niet meegenomen zijn wegens geen plaats.
CCatalyst schreef:Tegelijk wil ik het die mannen ook niet zo kwalijk nemen, als je hoorde hoeveel pakketten er nog in die navette lagen dan snap ik wel dat ze statistisch tewerk gaan. Als ze overal 2 minuten wachten voor niets dan zijn ze om 20u 's avonds wellicht nog niet thuis. Laten leveren op een plaats die zeker open is óf een pakketpostbus installeren (een klassieke of een Amazon Lock) zijn te overwegen oplossingen die beide partijen tevreden kunnen stellen.
Totaal *niet* akkoord.
Je hebt nl betaald voor aan-huis levering.
Anders betaal ik wel een stuk minder en dan mogen ze het aan een ophaalpunt afzetten.

Eerlijk gezegd?
Ik denk niet dat het probleem zich bevindt bij het feit dat de post nog te veel brieven en te weinig pakjes gericht is (hoewel dat zeker niet helpt).
Volgens mij ligt het probleem ook bij de brievenbussen (de naam alleen al):
We moeten afstappen van brievenbussen die enkel voor brieven kunnen dienen, en op zoek naar pakjesbussen, waarin een pakje van redelijk formaat geplaatst kan worden, en dan enkel door de eigenaar eruit gehaald.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef: Ik neem aan dat jouw postbode zich met een auto voortbeweegt.
De brievenpostbode was eerder al gekomen op zijn fiets (ook op camera gezien). De pakjespostbode was iemand anders en kwam wat later in een navette.
ITnetadmin schreef: We moeten afstappen van brievenbussen die enkel voor brieven kunnen dienen, en op zoek naar pakjesbussen, waarin een pakje van redelijk formaat geplaatst kan worden, en dan enkel door de eigenaar eruit gehaald.
Dat bestaat, niets houdt u tegen ene te zetten. Als er niet voor afgetekend moet worden en de pakjesbus staat duidelijk opgesteld (niet ergens verstopt) zullen ze er wel gebruik van maken.

Ik denk dat we die zaken ook meer en meer in het straatbeeld zullen zien opduiken de komende maanden en jaren.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

CCatalyst schreef:Dat bestaat, niets houdt u tegen ene te zetten. Als er niet voor afgetekend moet worden en de pakjesbus staat duidelijk opgesteld (niet ergens verstopt) zullen ze er wel gebruik van maken.
Ik denk dat we die zaken ook meer en meer in het straatbeeld zullen zien opduiken de komende maanden en jaren.
Wel... in een appartementsgebouw is dat wel problematisch, alleen al omdat er vaak gewoon geen ruimte is om alle postbussen om te zetten in pakjesbussen.
En dat "aftekenen" zal wel minderen als er meer pakjesbussen komen.
Aangezien DHL/UPS en consoorten toch vaak de pakjes afzetten "waar ze maar kunnen", zijn we arguably stukken beter af zodra pakjes van een zeker formaat gewoon afgezet kunnen worden in een beveiligde bus, waar meer dan 1 in kan.
mikey
Starter
Starter

Ik jeb al jaren last met Bpost (ik krijg een tiental pakjes per dag van een beetje overal ter wereld). Maar nu is er al meer dan 6 maanden iets heel vreemd aan de hand :
Ik krijg pakjes met mijn naam, mijn straat en land, MAAR met als stad steeds "Matto Grosso" of "Bahia" . Ik heb er echt al honderden gekregen. Ik weet begot niet hoe die gasten in de post weten dat dat pakje dan naar mij gestuurd zou moeten worden (Ik dacht dat ze toch eerst op stad sorteerden).
Soms zijn die pakje gewoon leeg, soms zit er een schuimrubber ringetje in, maar meestal zit er een screenprotector of zoiets in. Dat begint echt apocalyptische vormen aan te nemen... vorige week belde de postbode aan met meer dan 20 dezelfde kleine pakjes met een elastiekje rond !

Ik heb op een aantal fora gezocht en blijkbaar zou het gaan om malafide Chinese verkopers die zo een tracking kunnen geven aan hun kopers en kunnen "bewijzen" dat het onderweg is en dat een leveringsprobleem niet aan hun te wijten is.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Van belang is wanneer je weet hebt van brieven die zeker verzonden zijn naar u maar niet aangekomen zijn. Of zeker aangetekende brieven, afgegeven bij de buren of zonder handtekening, om formeel klacht in te dienen bij de post.

Niet omdat dit iets gaat uithalen maar om een actief klachtendossier te hebben bij de post. Als je dan later misère krijgt wegens het niet betalen van rekeningen dan heb je een halve poot om op te staan in uw bezwaarschrift.

Voor veel procedures is enkel vereist dat men de aangetekende brief naar het juiste wettelijke adres heeft verzonden. Dat die brief u al dan niet bereikt is niet echt van belang. Een aangetekende brief heeft het vermoeden dat die is aangekomen. Het is aan u om te bewijzen dat de post fouten heeft gemaakt. Schandalig eigenlijk maar zo is het.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

mikey schreef: Ik heb op een aantal fora gezocht en blijkbaar zou het gaan om malafide Chinese verkopers die zo een tracking kunnen geven aan hun kopers en kunnen "bewijzen" dat het onderweg is en dat een leveringsprobleem niet aan hun te wijten is.
Dat is idd wat er gaande is. Die zendingen worden overigens gesubsidieerd door de Chinese staat, de verkoper-fraudeur betaalt bijna twee keer niets om dat naar jou te sturen.
mikey schreef: Ik weet begot niet hoe die gasten in de post weten dat dat pakje dan naar mij gestuurd zou moeten worden (Ik dacht dat ze toch eerst op stad sorteerden).
Sortering gebeurt zoveel mogelijk automatisch ahv de elektronische record die achter de barcode zit, ipv met de tekst die op het label staat (dient vooral als backup voor indien de barcode onleesbaar is).

Staat er een barcode op het pakket? Zoja, probeer die dan eens in te geven op track.bpost.be. Er is daar ergens een veld waar je het adres kan zien en als je dan je postcode ingeeft komt het volledige adres te voorschijn.

Tip: als de interpretatie van de barcode erbij staat (i.e. de lettertjes/cijfertjes onder de barcode die weergeven wat er in de barcode staat), geef die interpretatie dan in, maar scan de barcode dan ook zelf nog eens met een smartphone app. Als de scan verschilt van de interpretatie dan heeft de scan voorrang, en moet je dat dus ingeven. Het zou niet voor het eerst zijn dat dat ook (bewust) verschilt...

Als dat allemaal klopt, dan is dat de reden waarom het bij jou raakt. Als die info helemaal niet klopt is er idd iets heel bizar aan de hand.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ze jagen zelfs hun eigen klanten weg
https://m.hln.be/geld/consument/bpost-l ... ~a1b21d43/
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag hebben ze een zending voor mij gesorteerd, ondanks de media berichten over een nationale staking waarvan de vakbonden - net zoals bij elke staking - beweren dat het een "overweldigend succes" was (heb er persoonlijk niets van gezien/gemerkt).

Dus dat is wel een positieve evolutie, temeer gezien de oorspronkelijk bestaansreden van deze topic.
Converted
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Hier bij ons (Berchem) hebben ze zelfs een pakje geleverd op de stakingsdag. Was wel niet de gewone postbode, maar toch blij verrast!
"ONEup -> 1000/40"
Marc61
Starter
Starter

Maandag 25 november 2019 om 15.40 u. rouwberichten persoonlijk afgegeven in de post in Brugge.
Vandaag woensdag 27 november op vele plaatsen nog steeds niet aangekomen. Nochtans met priorzegels.
Ongelooflijk!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”