Tot het momento dat je sd kaart crashed en je in het buitenland zit.
Vrouw en kinderen vertoonde verregaande afkickverschijnselen
YouTube en reclames
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Wat zijn de (hoofd)redenen eigenlijk dat men bepaalde delen van een site vanaf een ander domein serveert en is het enkel omwille van het kunnen blokkeren dat men dat herziet?
Gelukkig & gezond 2022!
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Daar moet je je op voorbereiden hé. Eenvoudig via een VPN-verbinding zodat je bij calamiteiten eventueel vanop afstand de DNS-servers tijdelijk kan omzetten.Olli schreef:Tot het momento dat je sd kaart crashed en je in het buitenland zit.
Vrouw en kinderen vertoonde verregaande afkickverschijnselen
Computer(k)nul
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Of een 2e DNS instellen die dan opendns of google connect ipv de PI?
Mja bij Tenelet inderdaad geen mogelijkheid tot aanpassen DNS of DHCP op de modem. Of je moet hem als bridge gaan zetten, maar dan verlies je weer andere zaken.
Dus even elk device afzonderlijk de DNS inkloppen, met een 2e algemene voor als de PI zou uitvallen.
Mja bij Tenelet inderdaad geen mogelijkheid tot aanpassen DNS of DHCP op de modem. Of je moet hem als bridge gaan zetten, maar dan verlies je weer andere zaken.
Dus even elk device afzonderlijk de DNS inkloppen, met een 2e algemene voor als de PI zou uitvallen.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dan krijg je in 50% van de gevallen nog ads te zien.Dafke schreef:Of een 2e DNS instellen die dan opendns of google connect ipv de PI?
Ik heb een VPN verbinding als backup om tussenbeide te komen, maar nog niet nodig gehad .
Mijn vrouw is niet vies van een IP-adres om zelf iets te wijzigen, dus zowel de PI afzetten als de DNS aanpassen op de Fritzbox kan ze zelf.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
waarom in 50% van de gevallen?
Ik kies een primaire DNS die in 100% van de gevallen gebruikt zal worden tenzij hij NIET beschikbaar is.
Indien niet beschikbaar wil het zeggen dat ik anders, zonder secundaire, helemaal niet meer zou surfen. Het is niet zo dat hij de connecties tussen beide gaat loadbalancen als de primaire gewoon werkt?
Ik kies een primaire DNS die in 100% van de gevallen gebruikt zal worden tenzij hij NIET beschikbaar is.
Indien niet beschikbaar wil het zeggen dat ik anders, zonder secundaire, helemaal niet meer zou surfen. Het is niet zo dat hij de connecties tussen beide gaat loadbalancen als de primaire gewoon werkt?
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Dat is een misvatting die al heel lang meegaat. Het systeem van primaire en secundaire DNS servers in Windows is: gebruik altijd de primaire, en alleen als die niet bereikbaar is op netwerkniveau gebruik dan de secundaire. Dus niet "primaire DNS kan host X niet resolven, dan ga ik het aan de secundaire vragen". Het is pas als de primaire niet bereikbaar is dat de secundaire gebruikt wordt.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
correct idd
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Maar is niet meer het geval in windows 10 dacht ik en ook op OSX is dat al lang niet meer het geval.
Ook mijn Mikrotik deed het niet op die manier en wisselde af.
Dat viel op te lossen door een netwatch in te stellen dat de DNS automatisch wijzigt als pi-hole op zijn gat ligt zoals beschreven in dit topic:
https://forum.mikrotik.com/viewtopic.php?t=120357
Ook mijn Mikrotik deed het niet op die manier en wisselde af.
Dat viel op te lossen door een netwatch in te stellen dat de DNS automatisch wijzigt als pi-hole op zijn gat ligt zoals beschreven in dit topic:
https://forum.mikrotik.com/viewtopic.php?t=120357
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Ben ik dan de enige die geen problemen maakt van de reclames?
Ik heb jarenlang ABP en uBlock gedraaid, maar heb dat een paar maanden geleden uitgeschakeld op YouTube.
Ik zie sindsdien soms inderdaad wel reclames, maar meestal van die kleintjes die het spelen niet onderbreken, en soms ook grote die ik na 5 seconden kan overslaan. Nooit langer dan 5 seconden, en nooit vóór een filmpje.
Ik had zelf wel iets vreemd ondervonden.
Toen ik op mn win10 op Chrome de ads op YouTube blokkeerde, kreeg ik op mijn iPad in de YouTube app ook nooit reclames (ik dacht zelfs dat reclames op iPad uitgeschakeld werden door YouTube of Apple voor 1 of andere reden)
Maar toen ik de ads op mn win10 Chrome terug toeliet op YouTube, kreeg ik diezelfde week ook ads op mn iPad (maar zoals reeds vermeld: geen vervelende ads)
Geen flauw idee hoe dit komt... en voorlopig laat ik dus ads aanstaan totdat ze opnieuw irritant worden (hopelijk niet dus )
Ik heb jarenlang ABP en uBlock gedraaid, maar heb dat een paar maanden geleden uitgeschakeld op YouTube.
Ik zie sindsdien soms inderdaad wel reclames, maar meestal van die kleintjes die het spelen niet onderbreken, en soms ook grote die ik na 5 seconden kan overslaan. Nooit langer dan 5 seconden, en nooit vóór een filmpje.
Ik had zelf wel iets vreemd ondervonden.
Toen ik op mn win10 op Chrome de ads op YouTube blokkeerde, kreeg ik op mijn iPad in de YouTube app ook nooit reclames (ik dacht zelfs dat reclames op iPad uitgeschakeld werden door YouTube of Apple voor 1 of andere reden)
Maar toen ik de ads op mn win10 Chrome terug toeliet op YouTube, kreeg ik diezelfde week ook ads op mn iPad (maar zoals reeds vermeld: geen vervelende ads)
Geen flauw idee hoe dit komt... en voorlopig laat ik dus ads aanstaan totdat ze opnieuw irritant worden (hopelijk niet dus )
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik wil u gerust geloven, maar ik vind er totaal geen documentatie van.selder schreef:Dat is een misvatting die al heel lang meegaat. Het systeem van primaire en secundaire DNS servers in Windows is: gebruik altijd de primaire, en alleen als die niet bereikbaar is op netwerkniveau gebruik dan de secundaire. Dus niet "primaire DNS kan host X niet resolven, dan ga ik het aan de secundaire vragen". Het is pas als de primaire niet bereikbaar is dat de secundaire gebruikt wordt.
Alleen Windows Server instellingen, maar niets over hoe W10 ermee omgaat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Neen je bent niet de enige. Heb zelf al in mijn openingspost aangehaald dat ik er in principe geen bezwaar tegen heb. Als die reclames echter zodanig zijn dat ze je hele kijkervaring om zeep helpen, zoals dat het geval was bij Tweakers (stotterende filmpjes) of nu bij YouTube (>1 minuut reclame bij elke 20" die ik wil bekijken) dan heb ik er ineens wel een probleem mee.efari schreef:Ben ik dan de enige die geen problemen maakt van de reclames?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Vroeger op mijn MikroTik routerboard maakte ik gebruik van het Netwatch command, als de DNS server er uit lag verwijderde ik die van de lijst, dit zodat de PI-hole uptime niet zo belangrijk was