Indoor IP camera

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
franky13
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Beste forumleden,

Heb me net een indoor ip camera aangekocht in de action.
Merk: Smartwares
Type:CIP-37186AT

We volgen de stappen die beschreven staan in de verkorte handleiding. Er wordt gevraagd om een app te installeren op je smartphone, namelijk SW360
Op 95% verbreekt die app de configuratie.

Wat zou de reden volgens jullie kunnen zijn? Nochtans zou de camera connectie/ beeld moeten geven op gsm.

Blijkbaar is het een veel voorkomend probleem,

Hartelijk dank voor jullie tips en trix
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik heb de Smartwares buitencamera voor 38 euro elk gekocht, twee stuks dan nog. Zelfde app.

Zelfde probleem.

Oplossing: had ik het geweten dan had ik de camera's niet teruggebracht naar den action.

De Maxxter camera's hebben een veel betere app. Maar daarvan heb ik er twee en bij één van de twee is de 5V voeding al stuk.
franky13
Starter
Starter

Volgens mij moet er toch een oplossing bestaan voor dit probleem.
Raar dat hij struikelt op 95% van zijn configuratie.
Nochtans spreken ze niet van aanpassingen aan de b box.
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 10 keer

Koop een Dahua op aliexpress.com. Zeer tevreden ermee.
antutu
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Ook hetzelfde meegemaakt. Action.... begint eer ge bezint. :bang: Dan maar een Foscam C1 gekocht.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
franky13
Starter
Starter

antutu schreef:Ook hetzelfde meegemaakt. Action.... begint eer ge bezint. :bang: Dan maar een Foscam C1 gekocht.
Zal eens googlen op Foscam C1 ze :-)
Veronderstel dat je niets moet ondernemen aan je router ( B Box ) ? want daar heb ik geen kaas van gegeten.
antutu
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

franky13 schreef:Zal eens googlen op Foscam C1 ze :-)
Veronderstel dat je niets moet ondernemen aan je router ( B Box ) ? want daar heb ik geen kaas van gegeten.
Zeker doen, dikke aanrader! :-) Wij zijn er al sinds november vorig jaar heel tevreden van, en dat voor iets meer dan €50.

Nee, je hoeft geen complexe dingen te doen met de router. Ikzelf ben ook niet echt thuis in die dingen, en ik vond de setup zeer makkelijk.

Eerst moet je de camera bekabeld aansluiten op je B Box, en dan kan je met de Searchtool (te downloaden via Foscam of staat ook op de CD die er bij zit) gaan zoeken via je computer welk IP adres jouw B Box automatisch heeft toegewezen aan de camera. Dan surf je naar dat IP adres, http://192.168.1.%nummer%:88/, en vandaar uit heb je toegang tot alle settings. Dan kan je naar Netwerkinstellingen gaan en zo zoeken naar de WiFi van je B Box, je wachtwoord ingeven, en klaar is kees. :D Vanaf dan kan je de netwerkkabel uittrekken en de camera werkt vanaf dan steeds draadloos.

Bij ons zit er een MicroSD kaartje in van 32 GB, en er wordt opgenomen in lussen van 30 minuten. Als de kaart vol is begint ie automatisch het oudste bestand te verwijderen, een beetje hetzelfde principe als met dashcams. Als je bang bent dat eventuele dieven het kaartje er uit zouden kunnen halen en dus daarmee ook alle bewijsmateriaal verwijderen, kun je ook gebruiken maken van de Foscam cloud. Dan betaal je €60 per jaar en worden je opnames in de cloud opgeslagen en dan kan niemand er aan. Maar die keuze is volledig aan de gebruiker, je kan perfect enkel met de MicroSD werken en geen cloud aanschaffen.

Ook de app werkt zeer goed. Van overal waar je bent kan je een kijkje nemen via je telefoon, en je kan ook luisteren wat er gebeurt en ook praten door de camera (er zit een speaker in de camera). Ook kan je via de app je firmware upgraden, wel zo belangrijk voor als er security patches uitkomen voor eventuele lekken die zijn gevonden, alsook tijd synchroniseren, video instellingen aanpassen, instellen wanneer er moet worden overgeschakeld naar nachtmodus (dan wordt er verlicht met de ingebouwde infraroodverlichting) etc..

edit: Oja, en ook nog vergeten te zeggen: de videobestanden kunnen van het microSD kaartje gehaald worden middels FTP, dus je moet het kaartje er nooit uithalen als je iets wil herbekijken. Gewoon FileZilla downloaden, het IP adres van de camera ingeven, gebruikersnaam en wachtwoord (kan je instellen in de instellingen waar je ook de WiFi configureert), en dan kun je zo de gewenste videobestanden draadloos overzetten naar je computer. De bestanden zijn netjes genaamd naar de datum en het tijdstip waarop ze genomen zijn dus je kan makkelijk zo de video nemen die je nodig hebt.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Die foscam doet geen ONVIF helaas:

Both Wifi and LAN connections. Please know that this version doesn't support streams on PC (no ONVIF, Chrome, Firefox or other browser supports), but Foscam provides free APP on cell phone
Deze camera's doen dat wel, en ik kan gewoon vanuit vlc mijn camera openen en de rtsp stream bekijken:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171005_03114000

Deze dame had waarschijnlijk haar default pass niet verzet ;)

Als ik camera's bijkoop moeten deze lokaal via een RTSP of andere stream bekijkbaar zijn en opneembaar door de klassiekers zoals zoneminder en alle andere recording software.
Converted
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Ik kan zeker deze aanraden!
Redelijke app, en goedkoop:)

Link: https://m.nl.aliexpress.com/item/327954 ... 4c4dhm5T24
"ONEup -> 1000/40"
Stefaand
Pro Member
Pro Member

Voor minder 50 euro koop ik een Dahua Dome met 4 MP resolutie op 25 fps met H.265 compressie met ofwel SD opslag of via een NVR/NAS aangesloten (is namelijk ONVIF compatibel), die perfect werkt met de gratis iDMSS app. Beeldkwaliteit is superscherp en bovendien voorzien van IR functie in het donker. Je kunt werkelijk alles instellen tot de meest onmogelijke settings toe, zoals bijvoorbeel van periode x tot y met dat gedeelte van het beeld dat motion detection moet triggeren en beeld en/of geluid moet doorsturen naar die en die email adressen voor een email met beeld/geluid/motion etc. Het systeem voorziet zelfs in intelligent deurknoppen, die je kunt koppelen met je deur om met een touch op je smartphone iemand binnen te laten. Ik heb twee van die systemen in mijn woningen met meerdere camera's binnen en buiten en nog nooit problemen gehad. Met een 4 TB schijf kan je met 8 camera's tot 3 weken 24/7 opslaan op een resolutie met 4 MP/20 fps. Eén camera is ook geen probleem (met SD-kaartje) met de app, maar je kan in principe gewoon modulair uitbreiden met een NVR of een NAS (let op: veel NAS systemen staan maar 2 camera's toe voor de licentie en dan ben je soms goedkoper uit een losse NVR).
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Stefaand schreef:Voor minder 50 euro koop ik een Dahua Dome met 4 MP resolutie op 25 fps met H.265 compressie...
Interessant :) Waar?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Stefaand
Pro Member
Pro Member

MaT schreef:
Stefaand schreef:Voor minder 50 euro koop ik een Dahua Dome met 4 MP resolutie op 25 fps met H.265 compressie...
Interessant :) Waar?
Jack Ma is your friend :)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”