Dag
'k Stel de laatste tijd een vreemd fenomeen vast: als ik een mail stuur naar een zeker @skynet.be e-mailadres, dan komen de meegestuurde bijlage nooit aan. De grootte van de bijlage valt mee, dus geen "oversized" bestanden.
De mail komt niet in "ongewenste mails" of spam terecht.
Volgens de ontvanger van de mail, staat er ook geen extra info in de mail, zoals een waarschuwing dat bijlagen zijn verwijderd omdat ... enz...
Dezelfde mail sturen naar andere mailadressen (telenet, gmail, O365 gekoppeld) gaat perfect.
Welke duistere kracht is er hier aan het werk?
En het meest belangrijke: wat kan ik (of de ontvanger v.d. mails) er aan doen om dit op te lossen?
Bijlagen die mysterieus verdwijnen...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
-
- Pro Member
@heist_175
* soort bestanden: .jpg, doc, docx, pdf, xlsx, ...
* client is Outlook
Als ik mail van die persoon ontvang, merk ik dit "Received: from mailrelay113.isp.belgacom.be (195.238.20.140)"
Is dat niet wat "outdated"? Of maakt het niets uit in het kader van dit probleem?
* soort bestanden: .jpg, doc, docx, pdf, xlsx, ...
* client is Outlook
Als ik mail van die persoon ontvang, merk ik dit "Received: from mailrelay113.isp.belgacom.be (195.238.20.140)"
Is dat niet wat "outdated"? Of maakt het niets uit in het kader van dit probleem?
-
- Pro Member
@Goztow: bij de ontvanger of bij mij, als verzender?
Ik stuur zeker niet bewust een winmail.dat mee.
Ik stuur zeker niet bewust een winmail.dat mee.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
En wat als je de mail op de webpagina leest, zonder client?Koelreuteria schreef:* client is Outlook
Zo sluit je uit dat uw client of andere software (antivirus, firewall, ...) iets tegenhoudt.
-
- Pro Member
Zojuist bevestiging ontvangen dat er een winmail.dat bestand als bijlage te vinden is.Goztow schreef:Er zit toevallig geen winmail.dat bestand in bijlage?
Blijkbaar zou de oorzaak bij mij liggen??
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... l-dat-atta
Vreemd... Dat andere ontvangers daar helemaal geen problemen mee hebben om "mijn" bijlagen te ontvangen...
@heist_175: ook op zijn mobiel kwam enkel dat winmail.dat bestand tevoorschijn.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Holy crap ... winmail.dat .. das zeker al 10j geleden dat ik die problematiek nog ben tegengekomen. Kan aan beide kanten liggen, maar vermoedelijk een filtering firewall aan de ontvanger hoor. Of gebruik jij nog een zeer oude mailclient of mailserver of oude firewall met ingebouwde SMTP proxy ?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik heb het bij een vroegere collega ook gezien. Nooit opgelost geraakt. Was toen op een apple.Sasuke schreef:Holy crap ... winmail.dat .. das zeker al 10j geleden dat ik die problematiek nog ben tegengekomen. Kan aan beide kanten liggen, maar vermoedelijk een filtering firewall aan de ontvanger hoor. Of gebruik jij nog een zeer oude mailclient of mailserver of oude firewall met ingebouwde SMTP proxy ?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De mails die m'n ma (Exchange 2016) naar m'n Gmail-adres stuurt hebben ook last van het winmail.dat-probleem.
Outlook -> Outlook is geen probleem, Outlook -> Iets anders = ellende (ook layout om zeep enzo).
Sturen via Outlook Web App geeft zelfde issue, dus is server-side iets in het Exchange-profiel waar ik niet aan kan .
Outlook -> Outlook is geen probleem, Outlook -> Iets anders = ellende (ook layout om zeep enzo).
Sturen via Outlook Web App geeft zelfde issue, dus is server-side iets in het Exchange-profiel waar ik niet aan kan .
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Inderdaad, je kan in Outlook kiezen voor de HTML, tekst of Rich Text Format (RTF).
Je kan dit voor iedere te verzenden mail afzonderlijk doen, of gewoon default instellen voor alle mails (Opties > E-mailindeling)
Je kan dat wijzigen (rechtsklikken op de bestemmeling tijdens opmaak e-mail)
Je kan dit voor iedere te verzenden mail afzonderlijk doen, of gewoon default instellen voor alle mails (Opties > E-mailindeling)
Misschien zit deze ontvanger in jouw adresboek, en staat hierbij dat de mail verzonden moet worden in RTF formaat?Koelreuteria schreef:Vreemd... Dat andere ontvangers daar helemaal geen problemen mee hebben om "mijn" bijlagen te ontvangen...
Je kan dat wijzigen (rechtsklikken op de bestemmeling tijdens opmaak e-mail)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
Nee, we gebruiken beiden O365, en dus MS Outlook voor Office 365.Sasuke schreef:..<knip> Of gebruik jij nog een zeer oude mailclient of mailserver of oude firewall met ingebouwde SMTP proxy ?