De onzin die hier over banken verteld wordt, tart alle verbeelding
.
Ik verdedig geen enkele bank, maar enige rede zou niet misstaan.
Een vriendin van me had een Nederlandse Aflossing-vrije-aandelen-hypotheek bij RecordBank, toen we herziening vroegen weigerden ze, waar het in Nederland veroordeeld was....zelfde bank.
Een bank hoeft ook helemaal geen herziening toe te laten. Dat is een gunst, geen recht. Nu ja, gunst. Commerciële logica
.
Wij hebben ons krediet al 2 keer laten herzien, maar wel telkens met druk van een mogelijke overstap. Als ik bij een andere bank - inclusief kosten notaris etc - €25K minder zou betalen en mijn bank doet geen tegenvoorstel, dan ben ik weg.
Het was de vrije keuze van mijn bank om al dan niet een herziening toe te staan. Uiteindelijk was hun aanbod €24'500 en die €500 hebben wij dan laten vallen voor de "rompslomp".
Ze kunnen je leningen niet aanpassen omdat je er vertrekt, die dat denkt zit volledig mis, noch dat ze iets duurder kunnen maken nadat het contract rond is.
Natuurlijk wel. Je hebt bv een lening getekend voor 3% en je krijgt korting van 0,25% voor loondomiciliëring, in-house SSV, in-house brandverzekering en nog een pensioenspaarrekening, wat het eindresultaat op 2% brengt. Als je één van die "extra's" annuleert, vervalt de korting ook gewoon hé.
Als je een auto koopt voor €35K en je krijgt €8K "korting" omdat ze uw oude auto overnemen, dan zal die korting echt wel gaan vliegen als je uw oude auto niet afgeeft.
Geert-Jan schreef:MClaeys schreef:
Geert-Jan schreef:Ja de directeur kan nog zo schoon lachen, uiteindelijk lacht die je gewoon uit.
Denk ik niet maar bon dat doet er weinig toe.
De beste verkopers, bankiers en politiekers zijn narcisten want geen enkel fatsoenlijk mensen kan zo'n rotzak zijn als die lui.
De beste verkopers zijn zij die wél rekening houden met hun klanten en zo een lange termijn relatie kunnen uitbouwen die vermoedelijk veel meer opbrengt dan nu snel-snel een fonds scoren. De vraag is of de verkoper daar nog de tijd/kans toe krijgt. Schiet dus niet op de verkoper, maar wel op de bank die hun verkopers zo onder druk zet.