ING : eigenaars Lion Account betalen 50 CENT per afhaling vanaf januari 2019

Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Houders van een gratis rekening bij ING moeten vanaf 1 januari 50 cent betalen als ze geld afhalen aan een automaat van een andere bank. Die meerkost is al ingeburgerd bij KBC en BNP Paribas Fortis, maar voor ING is het nieuw. Dat meldt Le Soir.

De eigenaars van een Lion Account, de gratis rekening van ING, denken vanaf 1 januari beter twee keer na voor ze geld gaan afhalen. Want als ze beslissen om dat te doen aan een automaat van een andere bank, zullen ze aan het einde van de maand zien dat er 50 cent extra van hun rekening gegaan is. Aan automaten van hun eigen bank verandert er niets.

De praktijk is nieuw voor ING, maar is al goed ingeburgerd bij KBC en BNP Paribas Fortis. Daar moeten houders van een gratis rekening respectievelijk 20 cent en 10 cent meer betalen wanneer de automaat van een andere bank gebruikt wordt voor een afhaling.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201811 ... YrmSuBYhC4

:eek: de oude praktijken komen weer terug..... tijd om de boel af te sluiten en over te stappen :wink:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Axa is 15 cent per afhaling + elke maand 3,5 euro beheerskosten. Veel centjes om mijn geld te MOGEN beheren...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Niets oude praktijken, dat soort tarieven hebben altijd bestaan.
Er zijn massa's mensen die betalen voor bankdiensten, tot wel €200 en meer per jaar.
En er zijn tegelijkertijd banken die u geld geven als je verrichtingen doet.

Vergelijken en overstappen :)

@AXA
Stap dan toch over naar een "gratis" bank:
- Belfius Pulse Pack
- ING Lion (en afhalingen bij ING of afhalen via een andere bank/kaart)
- Keytrade
- Deutsche Bank
- ...
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Nadat ze eerst Record Bank klanten over gezet hebben met hun gratis geld afhalen bij elke bank, gaan ze nu geld vragen. Slim :-D
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 mar 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Een Lion account met twee rekeninghouders zal ook 10 euro per jaar kosten en de groene rekening gaat van 36 naar 40 euro.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Dan maak je toch gebruik van de bankswitching.
Overstappen zonder zorgen, enige probleem is dat je je nieuwe IBAN zult moeten leren, want wellicht zul je vaak de oude blijven ingeven overal.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

https://www.spaargids.be/sparen/zichtre ... ijken.html

terugbetaling: Keytrade
€0,00: Deutsche Bank, Europabank, Argenta
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Kan je makkelijk van bank wisselen als je er een hypotheeklening lopen hebt?
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 mar 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

xayana schreef:Kan je makkelijk van bank wisselen als je er een hypotheeklening lopen hebt?
overschrijvingen naar andere iban rekeningen blijven gratis. Dus zelfs al ben je verplicht je loon daar tz laten aankomen kan je die erna wel doorsturen naar ergens anders natuurlijk.
Laatst gewijzigd door tommekentom op 08 nov 2018, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ja en nee.

Stap je over met alles, of laat je uw krediet "ginder" staan en verhuis je uw dagelijkse bankieren?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Gewoon wat tommeken zegt. Nog enkel je loon er laten storten en dat stort je dan grotendeels door naar je eigenlijke echte (en goedkope) bank. Doe ik al ettelijke jaren met Belfius en Keytrade.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Een loondomiciliëring mag wettelijk niet verplicht worden in functie van een hypotheek.
Hierdoor wordt dit verkocht onder de noemer van een extra korting (vaak voor 0.05 procentpunten).
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Tja, eigenlijk zo erg niet. Een bankkaart is om mee te betalen. Niet om gekleurde papiertjes uit een machine te halen. En als je ze dan toch nodig hebt om een of andere reden dan kun je gratis cash opvragen in een supermarkt of een ING-kantoor.

Of 50 cent betalen voor die ene keer als het echt nodig hebt. Eens gaan pissen is ook 50 cent.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Was vroeger ook al zo toen ik mijn rekening opende moest je ook al betalen als het een niet ING-automaat was. Men is gewoon cash aan het minderen.

Was vorige week trouwens in Nederland en zag er in een winkel automaat staan. Toen ik daar geld wou afhalen plots melding van kosten. Zo rond de 2 euro extra. Snel transactie afgebroken en gratis geld gehaald aan een bank.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV

Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

tommekentom schreef:Een Lion account met twee rekeninghouders zal ook 10 euro per jaar kosten en de groene rekening gaat van 36 naar 40 euro.
Betalen voor een gedeelde rekening bij ING? :? , de kost voor afhalen boeit me niet zo (al is 50 cent veel, ze hebben niet eens een kantoor in onze buurt)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Momenteel heb ik kaarten van volgende banken
-Ing rekening
-Belfius white + prepaid master
-Beo bank master world & visa club
-Hello bank
-Argenta

Ing komt meestal als duurste voor meeste transacties.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik dacht dat dat in Belgie verboden was?
Duidelijk niet, dus hoogtijd om het te verbieden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb jaren geleden ING ingewisseld voor Argenta omdat de kosten toen ook al aardig opliepen. Nog geen minuut spijt van gehad.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hier zowel Axa (met hypothecaire lening die beduidend goedkoper was dan de andere banken) als argenta als rabobank.

Rabobank vind ik nu niet meer denderend: hun interestvoeten liggen zelfs lager dan bij axa tegenwoordig. Argenta best tevreden over. Axa is duur maar werkt correct en uiteindelijk door de goedkope lening ook goedkoop ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

bij recordbank was het vroeger 0,70 euro voor geldafhalingen buiten de Record of ING automaten waar het gratis was...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Gratis zichtrekening bij ING, bestaat dat nog?
Ik dacht dat ik ook zo 1 had, maar merk dat er toch jaarlijks 10€ verdwijnt onder de noemer beheerskosten.
Dan nog 0,89€ En nog eens 5€ als briefwisseling.
En dan 2 keer 20€ Voor kosten debetkaart.
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

@efari, een ING lion account met debetkaart is tot 31 December helemaal gratis.
Anders heb je een Groene ING rekening.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Axa is 15 cent per afhaling
Ben je daar zeker van... want dit heb ik nog nooit opgemerkt.

Als ik dus 50 euro afhaal moet ik volgens jou in m'n overzicht 50.15 zien staan :eek:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Niet noodzakelijk.
Ze kunnen ook €50 afboeken als je het geld uit de ATM gehaald hebt,
en op het einde van de maand, kwartaal, halfjaar of jaar u de kosten aanrekenen.

Je hoeft de banksector toch niets te leren over hoe creatief te zijn :)?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Blijkbaar hebben ze dat afgeschaft: https://www.spaargids.be/sparen/axa-ban ... 2bank.html
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik dacht dat ze dit allemaal al 10 jaar geleden hadden afgeschaft ? (toen waren het courante praktijken bij sommige banken)

Het verbaasde me dan ook dit als nieuw topic te zijn... ING schiet de klanten dus terug naar de middeleeuwen :bang:
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Zijn mensen nu echt zo dom dat je nog bij dergelijke banken blijft?
Je verzekeringen en hypotheek kan je van eender waar overschrijven.
Ga gewoon naar een bank die niks rekent zoals Argenta, al dik 30 jaar ZEER tevreden klant en nooit iets moeten betalen.

Hoe kan het dat mensen zich nog steeds laten oplichten door hun bank? Dan moet je wel HEEL DOM zijn.
Goztow schreef:Hier zowel Axa (met hypothecaire lening die beduidend goedkoper was dan de andere banken) als argenta als rabobank.

Rabobank vind ik nu niet meer denderend: hun interestvoeten liggen zelfs lager dan bij axa tegenwoordig. Argenta best tevreden over. Axa is duur maar werkt correct en uiteindelijk door de goedkope lening ook goedkoop ;).
En dus laat je je nog steeds oplichten? Je kan die lening van eender waar betalen ze gaan je echt niet meer laten betalen want je voorwaarden staan in de notariële akte.
Eens afgesloten moet je veranderen anders naaien ze je wel op een andere manier zoals de verboden maar verplichte schuldsaldo verzekering.
Ja je bent genaaid.....want je hebt er zo een en denkt beter af te zijn....

Banken die geld aanrekenen en je die verzekering opleggen zijn OPLICHTERS!! Bovendien het mag niet eens van de wet.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Geert-Jan je gaat veel mensen op kosten jagen met uw advies ze dom te noemen.
Velen hebben naast een lage intrest een bijkomende commerciele korting gekregen die ze kwijt zijn als een of meerdere voorwaarden niet meer voldaan is.
En dat zal merkelijk meer kosten dan nu en dan eens 0,50€.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Geert-Jan schreef:Zijn mensen nu echt zo dom dat je nog bij dergelijke banken blijft?
Goh, zo zwart op wit is het niet altijd hoor.
Toen wij een nieuwe woning kochten hadden wij een overbruggingskrediet nodig. Die kregen we enkel bij ING. Alle andere banken, ook oa Argenta, zeiden njèt. Ook de bank waar onze toenmalige hyptoheeklening liep weigerde er ons ene te geven.
Dan ben je eigenlijk al blij dat iemand jou toch vertrouwt en geef je die bank wel wat meer 'krediet' dan een andere.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Er is wel meer dan alleen de running cost. Zoals al aangegeven, eventuele kortingen op producten, betere service, innovaties die echt wel handig en leuk zijn.

Ik ben klant zowel bij een gratis als een betalende bank, en er zit toch een serieus verschil op.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

bruma schreef:Geert-Jan je gaat veel mensen op kosten jagen met uw advies ze dom te noemen.
Velen hebben naast een lage intrest een bijkomende commerciele korting gekregen die ze kwijt zijn als een of meerdere voorwaarden niet meer voldaan is.
En dat zal merkelijk meer kosten dan nu en dan eens 0,50€.
Welke commerciële korting mag dat dan zijn? In de hypotheekakte staat precies alles beschreven en daar kan de bank niet van afwijken.
Of bedoel je de verboden maar verplichte schuldsaldo verzekering die ze je opdringen terwijl dit wettelijk niet mag?
Je huis is reeds je onderpand en die dekt de boel, maar de bank verplicht je meer te betalen voor een verzekering, daar gaat je lage premie.
Je kan die verzekering overigens gewoon opzeggen en het geld terug eisen want ze mogen die niet verplichten, dreig met een rechtszaak en ze betalen het zo terug, heb ik ook gedaan.
Banken hebben slechts 1 doel en dat is geld uit je zakken te kloppen, hoeveel ze eruit trekken hangt van jezelf af.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

De schuldsaldo dient toch als zekerheid wanneer de partner sterft? Als je er geen hebt en je huis dient als onderpand, dan kan je je huis kwijtspelen als je je lening toch niet kan verder afbetalen zonder hulp van je overleden partner. Dan ga ik toch voor iets meer zekerheid hoor.
Veel verzekeringen zijn niet verplicht, maar soms neem je er best toch ene voor je gemoedsrust vind ik.

Natuurlijk willen banken geld uit je zakken kloppen.
Elk commercieel bedrijf wil dat doen en het hangt inderdaad van jezelf af waar je bereid bent geld aan uit te geven: gemoedsrust, gemak, comfort, ... of je wil besparen door risico, zuinigheid, ...
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Ja lachen....echt niet.
Vergeet niet dat je huis maximaal 100% onderpand is, dus als je partner sterft moet je het mogelijk verkopen.
Maar je betaald gedurende de hele looptijd....meestal 10 tot 20 jaar....en dan komt geldontwaarding....
Wat inhoud dat je huis meer waard wordt, maar je premie blijft gelijk, zowel voor de verzekering als de hypotheek.
Zo is mijn huis op 10 jaar ruim verdubbeld in waarde, dus de hypotheek van 100000 staat niet in verhouding tot de 240000 dat het huis waard is.
Maar toch betaal JIJ nog steeds te vergoeding voor de "verzekering", had je het gewoon aan de kant gezet voor je partner dan was je beter af.

Mensen vergeten steeds geldontwaarding, elk jaar 3%....je hypotheek moet je daarom afsluiten op maximale looptijd...30 jaar dus....
Want je loon gaat wel omhoog maar je aflossing niet. Echter door je "verzekering" pakken ze je een enorme klap extra geld af.

Gemoedsrust....ja.....zeker.....ga dan huren! Schuld-saldo-verzekering is pure oplichting, botweg omdat je huis altijd maar meer waard wordt EN er iets is dat heet inflatie.

Geen enkel land kent die verzekering voor zover ik weet, buiten België. Het is pure oplichting en niks anders.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het is geen oplichting, het is een levensverzekering. Ik snap je probleem niet zo goed: alsj ij het niet nodig vindt, doe het dan niet. Maar als ik dood ga na 2 jaar afbetalen, dan kan mijn vrouw gewoon in ons huis blijven wonen en haar deel verder afbetalen. OK, als ik leef dan is dat niet zo maar daarom is het ook een verzekering...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Goztow schreef:Het is geen oplichting, het is een levensverzekering. Ik snap je probleem niet zo goed: alsj ij het niet nodig vindt, doe het dan niet. Maar als ik dood ga na 2 jaar afbetalen, dan kan mijn vrouw gewoon in ons huis blijven wonen en haar deel verder afbetalen. OK, als ik leef dan is dat niet zo maar daarom is het ook een verzekering...
Dit is wel oplichting, want je premie voor de hypotheek verandert niet.
Als jij door gaat dan is het huis toch te groot, tenzij ze een nieuwe partner neemt.
Maar het punt is dat de bank jou extra doet betalen, hun kan het geen bal schelen of je het kan betalen of niet, ze willen gewoon dubbel vangen.
Die premie gaat ook door tot het einde van de looptijd als je niet doodgaat en je krijgt NIETS terug.
Als je de premie niet van 1 inkomen kan betalen dan moet je die niet aangaan, want dan ben je dom bezig.
Wat als de partner arbeidsongeschikt raakt en geen uitkering krijgt....wat dan? Daar dekt die schuldsaldo niet. Wat als je allebei op straat komt te staan? Ook niet.
Het is pure oplichting en bedrog....maar geloof lekker wat je zelf wilt, ik heb het niet meer. Ik zet dat geld aan aan de kant, dik 1500 euro per jaar, dat jij het wegsmijt is is jouw keuze...niet de mijne.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

1500 €? Ik kan niet missen dat jij daar boos om loopt. Ik betaal 95 € per jaar, en mijn vrouw 58 € per jaar voor die verzekering. Vorig jaar toch.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Iedereen die een plus rekening heeft bij KBC (owv kredietkaart al noodzakelijk) kan gratis geld afhalen bij een andere bank... Bij de gratis basis rekening kost het 20 cent. Kijk gewoon de geldende tarieven van je bank na, zal voor sommigen ook al veel verwondering schelen en dan wordt hier op zijn minst correcte info gepost.

Aan de andere kant, met de inkrimping van de banken in de buurt wordt het steeds moeilijker om cash geld af te halen. De KBC bij ons is een jaar enkel een bank in een container wegens de verbouwingen maar je kan er ondertussen geen geld meer afhalen. Als ik tot de eerstvolgende KBC matic moet rijden ben ik eigenlijk al veel meer dan 20 cent kwijt.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Goztow schreef:1500 €? Ik kan niet missen dat jij daar boos om loopt. Ik betaal 95 € per jaar, en mijn vrouw 58 € per jaar voor die verzekering. Vorig jaar toch.
Wat lul je nu? Je betaald een premie bij het aangaan van om en nabij 1200 euro en daarna 100 euro per jaar.
Weet je echt niet wat je betaald?

Reken eens uit over de looptijd wat je werkelijk betaald aan extra kosten, maar vergeet niet dat je huis minimaal 3% in waarde stijgt per jaar!
Echter je aflossing STIJGT NIET!!! Als je een hypotheek hebt, die blijft ongeveer gelijk blijft over heel de looptijd als je slim bent.....DENK NA!
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Je moedt zo niet roepen...
Maar nee, ik snap het niet. Ik denk dat ik niet slim genoeg ben om jouw uitleg te snappen.

Ik denk dat ik netjes bij ING blijf. Ik haal toch amper geld af en die halve euro bespaar ik dan wel elders. Ik kan eventueel eens het risico pakken om te wildplassen ipv inderdaad 50 cent te betalen in 't openbaar toilet.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

xayana schreef:Je moedt zo niet roepen...
Maar nee, ik snap het niet. Ik denk dat ik niet slim genoeg ben om jouw uitleg te snappen.
Goed ik zal een poging wagen.
Je koopt een huis met een bepaalde aflossing, een hypotheek heeft een vrij constante aflossing gedurende heel de looptijd.
Want inhoud als je nu een huis koopt en de aflossing is 600 euro, dan is het over 30! jaar ook 600 euro.
Maar de waarde van je huis stijgt gedurende de aflossing, 100000 euro is 20 jaar later 200000 euro.

Waarom zou je je verzekeren met een schuldsaldo? Nergens voor nodig.
De banken weten dat geld minder waard word dus lullen ze je een schuld-saldo aan.
Maar huizen in België worden duurder, zet je daar de inflatie tegenover dan doe je winst tot en met, wat er ook gebeurd.

Ga nooit een hypotheek aan lager dan 30 jaar....doe je het wel met die domme verzekering dan smijt je geld weg aan de banken.

Hypotheek is het leukste wapen tegen inflatie, jammer dat velen het niet door hebben.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”