nieuwe cpu werkt niet

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer
Provider

Een X4 880 is compatibel met je moederbord sind bios versie 2.1 je zou deze fouten niet mogen hebben. Je kan best eens nagaan of het koper nog netjes is. Maar bij het wijzigen van cpu moet je steeds nieuwe pasta aanbrengen.

https://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A78M%20Pro4+/#CPU
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Uh, zien we hier niet een klein detail over het hoofd? Lees ik dat nu goed dat zijn moederbord gewoon aan een houte plaat bevestigd is onder zijn bureau. Zonder case, enkel met stock cpu koeler? Moeten we nog verder zoeken achter de oorzaak van de cpu temperatuur? :|
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:
Provider

Pc werkt al enkele jaren zo hoor...
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Hoge CPU temperatuur gaat eerder iets met thermal paste te maken hebben als hij al vaak verwijderd & opnieuw geinstalleerd is.
Heb je de thermal paste afgekuist & vervangen iedere keer?

Niet OC'd CPU met standaard koeler zonder case is geen enkel probleem normaal gezien.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Een beetje googlen toonde een zware overclock met slechts 1.39v, en vermeldingen van standaard clocks op lage ~1.32v voltages. De limiet voor normaal gebruik zou 1.47v zijn, zoals de hexacore Phenom2's, dus ik zou toch eens wat lager proberen met die vcore, vooral als dat met een standaard coolerke is.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

Maar zoals ik al eerder zei, van overclocken ken ik niks en heb ik ook nog nooit gedaan :???:
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

fiestaboyke schreef:Pc werkt al enkele jaren zo hoor...
Ik zeg niet dat het niet werkt hé, maar ik vind het wel logisch dat als gevolg hiervan de cpu nogal warm loopt, zeker met de stock koeler.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

't Heeft niet echt met overclocken te maken, enkel met het feit dat je mobo een vrij hoog voltage ingesteld heeft en dat met jouw combinatie van hardware misschien net te onstabiel is. Je kan niks misdoen met 1.40v te proberen maar ik kan begrijpen dat je liever niet met voltages speelt (en je moet ook weten of alles juist staat als je van 'auto' naar 'manual' gaat). Kijk gewoon eens na of de "EZ OC Mode" setting (in de 'OC Tweaker' sectie) niet op 'Auto' staat.

Je vorige post vermeldde een nieuw fotoke maar geen link ernaartoe.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

https://ibb.co/iu3df0

Dit is mijn scherm van die settings in mijn bios ... Maar momenteel heb ik nog steeds geen vastloper gehad dus ik ga het gewoon zo laten en heb de CPU al retour gestuurd. Toch bedankt allemaal voor de hulp :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”