Dan krijg je een tegoed bonneke van meneer Dom om later nog eens klant te wordeniceke schreef:betaal je per jaar of per kwartaal..........
Nieuwsgroepen
-
- Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
@ Berda
als u der niks uit maakt , zou ik uw mail ook in mijn naam willen versturen , om wat meer druk te zetten
als u der niks uit maakt , zou ik uw mail ook in mijn naam willen versturen , om wat meer druk te zetten
-
- Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
komt in orde , ben benieuwd op de reactie
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Even ter notificatie dat het probleem nog altijd niet opgelost is.
Het begint nu wel heel erg lang te duren spijtig genoeg. Hopelijk raakt dit nog opgelost .
Ik kan natuurlijk voor een tijdje een 3rd party usenet account afsluiten maar het was net een van de pluspunten van Dommel.
Het begint nu wel heel erg lang te duren spijtig genoeg. Hopelijk raakt dit nog opgelost .
Ik kan natuurlijk voor een tijdje een 3rd party usenet account afsluiten maar het was net een van de pluspunten van Dommel.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Zou toch willen adviseren zo veel mogelijk te klagen bij Dommel want als er maar enkele klanten reclameren gaan ze er zeker niets aan doen. Als ze van de ontvangen abo bedragen niets meer moeten afhouden voor de externe newsserver is dat 'money in the pocket' voor het bedrijf. Ik heb op mijn werk veel te maken gehad met 'managers' en 'directieleden' en die denken enkel in euro's en trekken zich niet veel aan van 'jan met de pet'...
Het is pas al er intern ambras komt omdat de klantendienst het geklaag stikmoe begint te worden dat er iets ondernomen wordt!
Het is pas al er intern ambras komt omdat de klantendienst het geklaag stikmoe begint te worden dat er iets ondernomen wordt!
-
- Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Momenteel heb je via Dommel geen toegang meer tot de nieuwsgroepen. We zijn er ons van bewust dat dit een belangrijke functionaliteit is voor jou.
We trachten reeds een tijdje dit probleem op te lossen maar moeten je helaas meedelen dat er nog geen zicht is op een oplossing.
Wanneer er verdere informatie omtrent de werking van de nieuwsgroepen beschikbaar is, zullen we deze onmiddellijk delen met jou.
Echter, indien we het probleem niet kunnen verhelpen, zien we ons genoodzaakt deze dienst stop te zetten. Mocht het zover komen, en we hopen samen met jou dat dit niet het geval is, dan kan je je internetabonnement kosteloos bij ons beëindigen.
Met vriendelijke groeten,
Team dommel.com
dit was de reactie die ik verleden week kreeg
We trachten reeds een tijdje dit probleem op te lossen maar moeten je helaas meedelen dat er nog geen zicht is op een oplossing.
Wanneer er verdere informatie omtrent de werking van de nieuwsgroepen beschikbaar is, zullen we deze onmiddellijk delen met jou.
Echter, indien we het probleem niet kunnen verhelpen, zien we ons genoodzaakt deze dienst stop te zetten. Mocht het zover komen, en we hopen samen met jou dat dit niet het geval is, dan kan je je internetabonnement kosteloos bij ons beëindigen.
Met vriendelijke groeten,
Team dommel.com
dit was de reactie die ik verleden week kreeg
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Waar zijn ze bij Dommel bezig?
Stuur via hun CRM panel een mail aan de support over het feit dat ik mijn toegewezen persoonlijke website niet kan bereiken en krijg als antwoord dat ik momenteel geen toegang meer heb tot de newsgroepen!
Ik heb het donkerbruin vermoeden dat ze daar iemand zitten hebben die, ofwel moeite heeft met lezen, ofwel op alle binnenkomende klachten het verhaaltje van de newsserver copy-paste.
Ben altijd uiterst tevreden geweest over Dommel en heb dat ook niet onder stoelen of banken gestopt, maar hoe ze tegenwoordig bezig zijn getuigd echt niet van 'professionalisme'
Stuur via hun CRM panel een mail aan de support over het feit dat ik mijn toegewezen persoonlijke website niet kan bereiken en krijg als antwoord dat ik momenteel geen toegang meer heb tot de newsgroepen!
Ik heb het donkerbruin vermoeden dat ze daar iemand zitten hebben die, ofwel moeite heeft met lezen, ofwel op alle binnenkomende klachten het verhaaltje van de newsserver copy-paste.
Ben altijd uiterst tevreden geweest over Dommel en heb dat ook niet onder stoelen of banken gestopt, maar hoe ze tegenwoordig bezig zijn getuigd echt niet van 'professionalisme'
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Telefoon gehad van Dommel.
Dat ik mijn website niet meer kan bereiken is volgens hun normaal want ze hebben enige tijd terug die service afgeschaft en de klanten ervan op de hoogte gebracht middels een aangetekende brief. Heb ik echter nooit ontvangen, nog klanten met het zelfde probleem?
Heb ineens ook eens gevraagd hoe het nu eigenlijk zat met de newsserver. Hun uitleg was dat ze een dezer dagen de server terug gingen booten. Echt grappig en bijzonder lomp van die kerel want uit mijn klacht had hij duidelijk kunnen opmaken dat ik vertrouwd ben met IT. Ik heb hem dan ook geconfronteerd met het feit dat zij geen eigen server hebben maar doorrouten naar Highwinds en vermits Ekewa ook op Highwinds zit ik er van uit mag gaan dat die hun servers draaien. Kon natuurlijk niet zien of hij rood van schaamte was maar hoop het uiteraard wel. Gelet op al die toestanden heb ik op de man af gevraagd of ze in slechte papieren zitten en of ik moet gaan uitkijken naar een nieuwe provider?
Helemaal niet meneer, maar we zijn zo druk bezig met het opstarten van digitale TV dat we nauwelijks nog tijd hebben voor die andere zaken. Ken dat verhaal van toen ze met mobiele telefonie begonnen (waar ik trouwens wel tevreden erg over ben!).
Allez we zullen maar afwachten zeken want meer kunnen we blijkbaar toch niet doen.
Dat ik mijn website niet meer kan bereiken is volgens hun normaal want ze hebben enige tijd terug die service afgeschaft en de klanten ervan op de hoogte gebracht middels een aangetekende brief. Heb ik echter nooit ontvangen, nog klanten met het zelfde probleem?
Heb ineens ook eens gevraagd hoe het nu eigenlijk zat met de newsserver. Hun uitleg was dat ze een dezer dagen de server terug gingen booten. Echt grappig en bijzonder lomp van die kerel want uit mijn klacht had hij duidelijk kunnen opmaken dat ik vertrouwd ben met IT. Ik heb hem dan ook geconfronteerd met het feit dat zij geen eigen server hebben maar doorrouten naar Highwinds en vermits Ekewa ook op Highwinds zit ik er van uit mag gaan dat die hun servers draaien. Kon natuurlijk niet zien of hij rood van schaamte was maar hoop het uiteraard wel. Gelet op al die toestanden heb ik op de man af gevraagd of ze in slechte papieren zitten en of ik moet gaan uitkijken naar een nieuwe provider?
Helemaal niet meneer, maar we zijn zo druk bezig met het opstarten van digitale TV dat we nauwelijks nog tijd hebben voor die andere zaken. Ken dat verhaal van toen ze met mobiele telefonie begonnen (waar ik trouwens wel tevreden erg over ben!).
Allez we zullen maar afwachten zeken want meer kunnen we blijkbaar toch niet doen.
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
hier ook. Mijn eigen webpage is niet meer bereikbaar. Had al een ticket geopend, daarna hadden ze mijn modem gereset, maar dat was (natuurlijk) niet de oplossing.
Ik ben er niet van op de hoogte dat deze "service" is afgeschaft.
Ik heb nog steeds de FTP log-in codes en kan via FTP de site bereiken. Als de service was afgeschaft zou ik verwachten dat ook de FTP was gedecommissioned.
Ben je onlangs van city naar netline overgezet? Misschien bestaat de eigen webpagina niet In Netline, ik weet het ook niet.
Ik ben er niet van op de hoogte dat deze "service" is afgeschaft.
Ik heb nog steeds de FTP log-in codes en kan via FTP de site bereiken. Als de service was afgeschaft zou ik verwachten dat ook de FTP was gedecommissioned.
Ben je onlangs van city naar netline overgezet? Misschien bestaat de eigen webpagina niet In Netline, ik weet het ook niet.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
FTP staat inderdaad nog open, maar volgens de persoon die ik aan de lijn had zou die een dezer dagen ook geblokkeerd worden. Ook de domein-registratie (xxx.dommel.be of xxx.be) wordt kortelings afgeschaft.
Zo schaffen ze iedere keer een stukje van hun service af zodat het nauwelijks opvalt, maar ondertussen is het wel weg...
STAVA:
- newsserver => weg
- persoonlijke website => weg
- domein registratie => kortelings ook weg
- webbuilder => weg
Wat echter wel blijft is het bedrag dat we maandelijks betalen!
Zo schaffen ze iedere keer een stukje van hun service af zodat het nauwelijks opvalt, maar ondertussen is het wel weg...
STAVA:
- newsserver => weg
- persoonlijke website => weg
- domein registratie => kortelings ook weg
- webbuilder => weg
Wat echter wel blijft is het bedrag dat we maandelijks betalen!
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik zou zeggen:
-Klant => weg
-Klant => weg
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Heu, zo goedkoop is dat Dommel pakket nu toch ook niet... Scarlet is 39 euro en tv in... Dommel is al duurder voor "minder" in mijn ogen. (Na 15 maand 3 euro bij uw abo bij.) activatiekosten zijn betalend, de modem ook, zelfs de verzending lappen ze er bij. Tegen dat je dat ooit terugverdiend hebt, zelfs bij een duurdere provider...
Je hebt gelijk... klant => lomp.
Trouwens, activatie Netline 50 euro, netline met speedpack 75...
Je hebt gelijk... klant => lomp.
Trouwens, activatie Netline 50 euro, netline met speedpack 75...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Alleen heeft scarlet geen unlimited, blokkeren ze poorten, doen ze lastig als je je PPPoE wachtwoord wil weten, etc etc
EDIT: Zozo, het is nu ook van hun technical fiche gehaald als je de abbo's bekijkt.
Het staat er zelfs niet meer bij als "free extra".
EDIT: Zozo, het is nu ook van hun technical fiche gehaald als je de abbo's bekijkt.
Het staat er zelfs niet meer bij als "free extra".
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Slafes schreef:Heu, zo goedkoop is dat Dommel pakket nu toch ook niet... Scarlet is 39 euro en tv in... Dommel is al duurder voor "minder" in mijn ogen. (Na 15 maand 3 euro bij uw abo bij.) activatiekosten zijn betalend, de modem ook, zelfs de verzending lappen ze er bij. Tegen dat je dat ooit terugverdiend hebt, zelfs bij een duurdere provider...
Je hebt gelijk... klant => lomp.
Trouwens, activatie Netline 50 euro, netline met speedpack 75...
Heu jawel, veel goedkoper voor bestaande klanten en daar gaat deze discussie over, niet over nieuwe klanten.
32,95 euro voor unlimited internet, 2 telefoonnummers en quasi alle gesprekken ook gsm en buitenland gratis 24/24
Als nieuwe klant zou ik inderdaad twijfelen om dommel te nemen
Als bestaande klant is er niks evenwaardig dat goedkoper is
dus NU overschakelende klant -> lomp
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Bij andere providers als edpnet moet je trouwens ook een aansluit/installatie kost betalen als je nog geen DSL abbo hebt gehad.
De modem kost dan ook weer extra geld.
Scarlet kan daarvan afzien omdat het een dochteronderneming is van proximus en al jarenlang aan prijsdrukking doet.
De modem kost dan ook weer extra geld.
Scarlet kan daarvan afzien omdat het een dochteronderneming is van proximus en al jarenlang aan prijsdrukking doet.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 9 keer
Voor mij is het wegvallen van nieuwsgroepen het teken om Dommel te verlaten.
Ik ben klant bij Dommel sinds februari 2007. In het begin had ik adsl netconnect en daarna cityconnect voor 34 euro per maand.
Ik heb een periode jaarlijks betaald zolang dat kon en dan kwam dat omgerekend uit op minder dan 24 euro per maand!
Daarna had ik adsl2+ cityline voor 33 euro per maand.
Na de overschakeling naar vdsl begin 2017 kwam er een einde aan de goedkope prijzen. Ja ik kreeg een 100/14 verbinding maar de prijs steeg naar 47 euro per maand.
Edpnet was er dan ook met vdsl + telefonie voor 34,95 euro per maand. Dan begon ik te twijfelen. Het enige dat mij nog bij Dommel hield was hun (zeer goede) usenet-server. De telefonie gebruik ik ook maar dat kan ook goedkoop via voip.
Goed, edpnet is intussen aangevraagd. 50 euro activatiekost, de fb7360 kan ik nog gebruiken voor edpnet. Hopelijk vallen er nu geen lijken uit de kast.
Ik ben klant bij Dommel sinds februari 2007. In het begin had ik adsl netconnect en daarna cityconnect voor 34 euro per maand.
Ik heb een periode jaarlijks betaald zolang dat kon en dan kwam dat omgerekend uit op minder dan 24 euro per maand!
Daarna had ik adsl2+ cityline voor 33 euro per maand.
Na de overschakeling naar vdsl begin 2017 kwam er een einde aan de goedkope prijzen. Ja ik kreeg een 100/14 verbinding maar de prijs steeg naar 47 euro per maand.
Edpnet was er dan ook met vdsl + telefonie voor 34,95 euro per maand. Dan begon ik te twijfelen. Het enige dat mij nog bij Dommel hield was hun (zeer goede) usenet-server. De telefonie gebruik ik ook maar dat kan ook goedkoop via voip.
Goed, edpnet is intussen aangevraagd. 50 euro activatiekost, de fb7360 kan ik nog gebruiken voor edpnet. Hopelijk vallen er nu geen lijken uit de kast.
-
- Plus Member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 4 keer
Als ze bij Dommel nog veel diensten afschaffen, zal ik mijn abonnement ook eens afschaffen. Ik heb nooit bericht gekregen over die webruimte, en dat ze aan usenet aan het werken zijn lijkt mij ook maar een smoes..
Ik ben 10 jaar klant, maar als ze naar de klant niet omzien is dat wederzijds.
Ik ben 10 jaar klant, maar als ze naar de klant niet omzien is dat wederzijds.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:42
Ondertussen is het reeds meer dan 3 maand dat Dommel er niet in slaagt hun Usenet toegang te herstellen.
Dit samen met een bijna niet bestaande communicatie over het probleem, zelfs niet wanneer we er om vragen, en het stopzetten van de web server dienst, doet mij vrezen dat Dommel op de rand van het faillissement staat. Spijtig, want ik heb ze steeds goed bevonden. Ik ben met Dommel begonnen, heel lang geleden, toen UPC/Chello werd overgenomen door Telenet, en Telenet de Usenet service van UPC/Chello stopzette...
Het lijkt wel een nieuwe trend dat ISPs afglijden van "Internet Service Providers" naar "Internet Providers" zonder service, zonder servers. En sommige auteurs hier lijken zich niet eens meer het verschil te herinneren: ISPs (met zwakke uplinks voor de gebruikers) hebben liever niet dat hun gebruikers thuis een mail/web/usenet server draaien, dus voorziet de ISP dat. "Internet Providers" die zich, met een stevige uplink, richten naar bedrijven dienen geen dergelijke service aan te bieden.
Tijd dus om op zoek te gaan naar een andere provider...
Dit samen met een bijna niet bestaande communicatie over het probleem, zelfs niet wanneer we er om vragen, en het stopzetten van de web server dienst, doet mij vrezen dat Dommel op de rand van het faillissement staat. Spijtig, want ik heb ze steeds goed bevonden. Ik ben met Dommel begonnen, heel lang geleden, toen UPC/Chello werd overgenomen door Telenet, en Telenet de Usenet service van UPC/Chello stopzette...
Het lijkt wel een nieuwe trend dat ISPs afglijden van "Internet Service Providers" naar "Internet Providers" zonder service, zonder servers. En sommige auteurs hier lijken zich niet eens meer het verschil te herinneren: ISPs (met zwakke uplinks voor de gebruikers) hebben liever niet dat hun gebruikers thuis een mail/web/usenet server draaien, dus voorziet de ISP dat. "Internet Providers" die zich, met een stevige uplink, richten naar bedrijven dienen geen dergelijke service aan te bieden.
Tijd dus om op zoek te gaan naar een andere provider...
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Bijna 10 jaar geleden (meer bepaald op 16 nov 2008 heeft men hetzelfde gepost op dit forumNovemberMoon schreef:..............doet mij vrezen dat Dommel op de rand van het faillissement staat. ..
(zoekfunctie is daarbij handig) , terwijl ze nadien toch wel 10 jaar hebben verder gewerkt.Dommel toont alle tekens van faillissement.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
mailracer schreef:
Bijna 10 jaar geleden (meer bepaald op 16 nov 2008 heeft men hetzelfde gepost op dit forum
(zoekfunctie is daarbij handig) , terwijl ze nadien toch wel 10 jaar hebben verder gewerkt.Dommel toont alle tekens van faillissement.
Ja, was toen met nog met jaarlijkse betaling, iedereen bang proberen te maken, ge gaat uw geld kwijt zijn …
Hun product is al tien jaar lang onklopbaar prijs/kwaliteit gezien …
En van de kwaliteit heb ik al meer dan 10 jaar geen klachten ...
Spijtig van de nieuwsgroepen, ik hoop dat ze dat toch nog terug in orde maken
Ondertussen andere news provider genomen
het lijkt wel of ze klanten weg willen , door alle "fratsen" die ze uithalen, bestaat er niet zoiets als een ombudsman voor dit, zodat we via hier een soort klachtenboek door allemaal kunnen opmaken en dit aankaarten.
Je mag wel blijven betalen ( zelfs opslag) maar je krijgt niet de beloofde diensten!
ozzi
Je mag wel blijven betalen ( zelfs opslag) maar je krijgt niet de beloofde diensten!
ozzi
gebeurd , thx voor de link!
Uw formulier is correct toegekomen
Klachten zijn slechts ontvankelijk wanneer de klager aantoont of
vermeldt dat hij voorafgaandelijk reeds bij de betrokken
telecommunicatie-ondernemingen stappen heeft ondernomen.
Uw gegevens
Titel :
de heer
Naam :
xxx
Voornaam :
xxx
Eventueel Naam Bedrijf :
xxx
Eventueel Functie in Bedrijf :
Straat :
xxxx
Nr :
13
Postcode :
2600
Gemeente :
Berchem
Provincie :
Antwerpen
Telefoon :
/
Mobilofoon :
/
E-mail :
xxxgmail.com
De betreffende telecomoperator :
Dommel.com
Klantnummer :
Uw klacht
Nam u reeds contact op met de betrokken operator ?
Ja
Is er reeds een juridische procedure lopende voor de rechtbank of ontving u reeds een dagvaarding ?
Nee
Deden de feiten zich minder dan een jaar geleden voor ?
Ja
Is de betrokken operator actief in België ?
Ja
Wat is het onderwerp van uw klacht ?
We werden eerst bericht dat er een opslag kwam, en dat we konden opzeggen als we niet akkoord waren.
Nu zijn er plots klachten van overal over verschillende faciliteiten dat ze aanbieden, maar die niet meer te gebruiken vallen terwijl de opslag er is of komt. We proberen de operator te bereiken via telefoon en hun service tickets op internet, maar je komt niet meer binnen of krijgt geen tegenbericht.(
zie de klachten via en sinds Juli 2018:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=53188
nieuwsgroupen enz die niet meer bereikbaar zijn, zonder tegenmelding
Wat is het antwoord van de operator ?
geen reactie hier....
Welke oplossing verwacht u van de operator ?
dat ze het terug laten werken, we betalen er voor.
Documenten
PrintPrint
BlindSurfer, Februari 2006
Juridische informatie
Ombudsdienst voor telecommunicatie
Koning Albert II-laan 8 bus 3, 1000 Brussel - Tel 02 223 09 09 - Fax 02 219 86 59
Uw formulier is correct toegekomen
Klachten zijn slechts ontvankelijk wanneer de klager aantoont of
vermeldt dat hij voorafgaandelijk reeds bij de betrokken
telecommunicatie-ondernemingen stappen heeft ondernomen.
Uw gegevens
Titel :
de heer
Naam :
xxx
Voornaam :
xxx
Eventueel Naam Bedrijf :
xxx
Eventueel Functie in Bedrijf :
Straat :
xxxx
Nr :
13
Postcode :
2600
Gemeente :
Berchem
Provincie :
Antwerpen
Telefoon :
/
Mobilofoon :
/
E-mail :
xxxgmail.com
De betreffende telecomoperator :
Dommel.com
Klantnummer :
Uw klacht
Nam u reeds contact op met de betrokken operator ?
Ja
Is er reeds een juridische procedure lopende voor de rechtbank of ontving u reeds een dagvaarding ?
Nee
Deden de feiten zich minder dan een jaar geleden voor ?
Ja
Is de betrokken operator actief in België ?
Ja
Wat is het onderwerp van uw klacht ?
We werden eerst bericht dat er een opslag kwam, en dat we konden opzeggen als we niet akkoord waren.
Nu zijn er plots klachten van overal over verschillende faciliteiten dat ze aanbieden, maar die niet meer te gebruiken vallen terwijl de opslag er is of komt. We proberen de operator te bereiken via telefoon en hun service tickets op internet, maar je komt niet meer binnen of krijgt geen tegenbericht.(
zie de klachten via en sinds Juli 2018:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=53188
nieuwsgroupen enz die niet meer bereikbaar zijn, zonder tegenmelding
Wat is het antwoord van de operator ?
geen reactie hier....
Welke oplossing verwacht u van de operator ?
dat ze het terug laten werken, we betalen er voor.
Documenten
PrintPrint
BlindSurfer, Februari 2006
Juridische informatie
Ombudsdienst voor telecommunicatie
Koning Albert II-laan 8 bus 3, 1000 Brussel - Tel 02 223 09 09 - Fax 02 219 86 59
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
"plots" klachten is wel veel gezegd.
Dat de website hosting het niet doet is al wat langer aan de gang. Samen met de nieuswgroepen.
Die 3 euro is nog nieteens in effect...
Er is trouwens wel antwoord geweest maar lezen is moeilijk denk ik
Nieuwsgroepen werd ook al jaren onder "extra" gezet, ben ik blij dat het (tijdelijk?) weg is? nee, maar at least werd het niet geadverteerd als main ding zoals het gratis domain & bijhorde web hosting.
Overdrijven is altijd een vak apart denk ik...
Dat de website hosting het niet doet is al wat langer aan de gang. Samen met de nieuswgroepen.
Die 3 euro is nog nieteens in effect...
Er is trouwens wel antwoord geweest maar lezen is moeilijk denk ik
Nieuwsgroepen werd ook al jaren onder "extra" gezet, ben ik blij dat het (tijdelijk?) weg is? nee, maar at least werd het niet geadverteerd als main ding zoals het gratis domain & bijhorde web hosting.
Overdrijven is altijd een vak apart denk ik...
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd
dit is het webformulier dat ik heb ingevuld, niets staat je in de weg om dit zelf ook te doen op de voor jou dan correcte wijze.onnodige fullquote verwijderd
dus ik bedoelde met geen reactie hier, bij mij persoonlijk, dus wel even lezen wat er staat ( blijkbaar ben ik niet de enige die het moeilijk heeft met lezen)
maar zand erover, als iedereen die klachten heeft nu ook even dit formulier zou invullen, komen we misschien ergens...in plaat van alleen hier maar onze onvrede te uiten...en het vingertje op te steken
ozzi
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Welke stappen heb je al ondernomen om dit aan te klagen bij Dommel? Aangetekende in-gebreke-stelling?ozzi schreef:Klachten zijn slechts ontvankelijk wanneer de klager aantoont of vermeldt dat hij voorafgaandelijk reeds bij de betrokken telecommunicatie-ondernemingen stappen heeft ondernomen.
Ombudsman is een escalatie stap, en doe je alleen als de pogingen om tot een oplossing te komen hebben gefaald.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Klachtennummer : 2018/13194
Dossierbeheerder : Sofie Vandersmissen
Website : www.ombudsmantelecom.be
Aan de heer xxxx
xxxxxx
2600 Berchem (Antwerpen)
Brussel, 25/10/2018
Betreft: klacht ingediend bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie
Geachte heer xxxxxx,
Uw aanvraag tot bemiddeling, ontvangen op 25/10/2018, heeft mijn volledige aandacht weerhouden. Uw klacht is op volledigheid nagetrokken en ontvankelijk verklaard.
Ik maakte uw dossier over ter onderzoek aan de betrokken operator(en). Ik wens te verduidelijken dat de Ombudsdienst volledig onafhankelijk is van Schedom - Dommel.
De Ombudsdienst heeft de operator(en) verzocht om binnen een termijn van 10 dagen een standpunt in te nemen. Ik zal vervolgens nagaan of dit standpunt aanvaardbaar is. Nadien zal u hierover door onze dienst worden ingelicht, waarbij u de kans zal worden geboden om te reageren op de voorgestelde oplossing.
De inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten wordt door de operator opgeschort. Dit betekent dat alle niet-betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden.
In bijlage vindt u een uittreksel van het procedurereglement. U kunt het volledige procedurereglement ontvangen op eenvoudig verzoek of raadplegen op www.ombudsmantelecom.be.
Voor meer informatie kan u zich wenden tot Sofie Vandersmissen op telefoonnummer 02 209 15 20 of via het mailadres [email protected].
Met de meeste hoogachting,
Luc Tuerlinckx,
Ombudsman
Dossierbeheerder : Sofie Vandersmissen
Website : www.ombudsmantelecom.be
Aan de heer xxxx
xxxxxx
2600 Berchem (Antwerpen)
Brussel, 25/10/2018
Betreft: klacht ingediend bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie
Geachte heer xxxxxx,
Uw aanvraag tot bemiddeling, ontvangen op 25/10/2018, heeft mijn volledige aandacht weerhouden. Uw klacht is op volledigheid nagetrokken en ontvankelijk verklaard.
Ik maakte uw dossier over ter onderzoek aan de betrokken operator(en). Ik wens te verduidelijken dat de Ombudsdienst volledig onafhankelijk is van Schedom - Dommel.
De Ombudsdienst heeft de operator(en) verzocht om binnen een termijn van 10 dagen een standpunt in te nemen. Ik zal vervolgens nagaan of dit standpunt aanvaardbaar is. Nadien zal u hierover door onze dienst worden ingelicht, waarbij u de kans zal worden geboden om te reageren op de voorgestelde oplossing.
De inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten wordt door de operator opgeschort. Dit betekent dat alle niet-betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden.
In bijlage vindt u een uittreksel van het procedurereglement. U kunt het volledige procedurereglement ontvangen op eenvoudig verzoek of raadplegen op www.ombudsmantelecom.be.
Voor meer informatie kan u zich wenden tot Sofie Vandersmissen op telefoonnummer 02 209 15 20 of via het mailadres [email protected].
Met de meeste hoogachting,
Luc Tuerlinckx,
Ombudsman
heb vandaag dan toch de hulpdesk telefonisch kunnen bereiken, met de vraag wat er nu aan de hand is met die Nieuwsgroepen.
Iemand aan de lijn in heel gebrekkig Nederlands zei me dat de nieuwsgroepen "niet meer zijn"
waarop ik hem vroeg en waarom is dit niet gecommuniceerd? Antwoord, wij hebben aan iedereen een email gestuurd, ik zeg behalve aan mij dan en aan vele anderen die niet op de hoogte zijn van dit.
Ik zal u een email schrijven meneer...
tja nu weten we het.
Hangt nu af, van, of ga ik maar andere service provider of neem ik een nieuwsgroup abbo ergens neem..zal het eens allemaal bekijken, maar Dommel komt me de laatste tijd echt de strot uit.
greetz
Ozzi
net binnengekregen bericht via servicedesk:
beste,
Momenteel heb je via Dommel geen toegang meer tot de nieuwsgroepen. We zijn er ons van bewust dat dit een belangrijke functionaliteit is voor jou.
We trachten reeds een tijdje dit probleem op te lossen maar moeten je helaas meedelen dat er nog geen zicht is op een oplossing.
Wanneer er verdere informatie omtrent de werking van de nieuwsgroepen beschikbaar is, zullen we deze onmiddellijk delen met jou.
Echter, indien we het probleem niet kunnen verhelpen, zien we ons genoodzaakt deze dienst stop te zetten. Mocht het zover komen, en we hopen samen met jou dat dit niet het geval is, dan kan je je internetabonnement kosteloos bij ons beëindigen.
Met vriendelijke groeten,
Team dommel.com
tweede bericht:
beste,
u kan op ieder moment u abonnement kosteloos opzeggen.
mvg Joël voor dommel.com
Iemand aan de lijn in heel gebrekkig Nederlands zei me dat de nieuwsgroepen "niet meer zijn"
waarop ik hem vroeg en waarom is dit niet gecommuniceerd? Antwoord, wij hebben aan iedereen een email gestuurd, ik zeg behalve aan mij dan en aan vele anderen die niet op de hoogte zijn van dit.
Ik zal u een email schrijven meneer...
tja nu weten we het.
Hangt nu af, van, of ga ik maar andere service provider of neem ik een nieuwsgroup abbo ergens neem..zal het eens allemaal bekijken, maar Dommel komt me de laatste tijd echt de strot uit.
greetz
Ozzi
net binnengekregen bericht via servicedesk:
beste,
Momenteel heb je via Dommel geen toegang meer tot de nieuwsgroepen. We zijn er ons van bewust dat dit een belangrijke functionaliteit is voor jou.
We trachten reeds een tijdje dit probleem op te lossen maar moeten je helaas meedelen dat er nog geen zicht is op een oplossing.
Wanneer er verdere informatie omtrent de werking van de nieuwsgroepen beschikbaar is, zullen we deze onmiddellijk delen met jou.
Echter, indien we het probleem niet kunnen verhelpen, zien we ons genoodzaakt deze dienst stop te zetten. Mocht het zover komen, en we hopen samen met jou dat dit niet het geval is, dan kan je je internetabonnement kosteloos bij ons beëindigen.
Met vriendelijke groeten,
Team dommel.com
tweede bericht:
beste,
u kan op ieder moment u abonnement kosteloos opzeggen.
mvg Joël voor dommel.com
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 9 keer
Hou op 23/11 de Black Friday deals bij de usenetproviders in de gaten voor goedkope usenettoegang. Eind september had ik op r/usenet een tijdelijke promo gevonden bij usenetdiscounter voor 35 euro per jaar voor unlimited usenet.
Door het verdwijnen van usenet ben sinds begin oktober overgeschakeld van Dommel naar Edpnet. Die overstap kostte 50 euro, de fritzbox modem kon ik blijven gebruiken.
Vroeger was het wel gemakkelijker: 1 factuur per maand voor internet + usenet, vaste lijn en gsm bij Dommel. Nu is het hier internet bij Edpnet, vaste lijn bij Megavoip, gsm bij Jim mobile, usenet bij usenetdiscounter. Maar zo bespaar ik wel een kleine 10 euro per maand.
Door het verdwijnen van usenet ben sinds begin oktober overgeschakeld van Dommel naar Edpnet. Die overstap kostte 50 euro, de fritzbox modem kon ik blijven gebruiken.
Vroeger was het wel gemakkelijker: 1 factuur per maand voor internet + usenet, vaste lijn en gsm bij Dommel. Nu is het hier internet bij Edpnet, vaste lijn bij Megavoip, gsm bij Jim mobile, usenet bij usenetdiscounter. Maar zo bespaar ik wel een kleine 10 euro per maand.
@Dweezil, wil dit zeggen dat je via EDP niet op nieuwsgroepen kan?
Ik heb vandaag met de chatbox van EDP gesproken, die kerel beweerde dat de nieuwsgroepen open waren dus dat je toegang had..?
heeft die zich vergist of begrijp ik iets niet goed?
Dan het bericht van dommel, ze doen nog altijd steeds alsof ze er met bezig zijn, en schrijven dan :
Mocht het zover komen, en we hopen samen met jou dat dit niet het geval is, dan kan je je internetabonnement kosteloos bij ons beëindigen.
Dus in feite hang je aan hun abbo zolang zij niet toegeven dat het er niet meer is?
Ik vrees dat als ik nu zou opzeggen, ze me kosten zouden rekenen, omdat ik akkoord ben gegaan in het hogere tarief te gaan, ze hebben dan een nieuwe modem geleverd en iemand kwam die aansluiten...
moet ik dan die modem terug geven?
Thx Ozzie
Ik heb vandaag met de chatbox van EDP gesproken, die kerel beweerde dat de nieuwsgroepen open waren dus dat je toegang had..?
heeft die zich vergist of begrijp ik iets niet goed?
Dan het bericht van dommel, ze doen nog altijd steeds alsof ze er met bezig zijn, en schrijven dan :
Mocht het zover komen, en we hopen samen met jou dat dit niet het geval is, dan kan je je internetabonnement kosteloos bij ons beëindigen.
Dus in feite hang je aan hun abbo zolang zij niet toegeven dat het er niet meer is?
Ik vrees dat als ik nu zou opzeggen, ze me kosten zouden rekenen, omdat ik akkoord ben gegaan in het hogere tarief te gaan, ze hebben dan een nieuwe modem geleverd en iemand kwam die aansluiten...
moet ik dan die modem terug geven?
Thx Ozzie
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 9 keer
EDPnet biedt geen nieuwsgroepen aan. Als je bij EDPnet bent en je wil toegang tot nieuwsgroepen dan moet je een abonnement nemen bij een van de vele usenetproviders. EDPnet zal die niet blokkeren, dat zal die man van EDPnet bedoelen denk ik.
Over die modem van Dommel hangt het er zo te zien van af hoe je die aangekocht hebt, met een 24-maand contract of niet. zie https://dommel.com/netline/netline/inte ... nlijn.html#
Over die modem van Dommel hangt het er zo te zien van af hoe je die aangekocht hebt, met een 24-maand contract of niet. zie https://dommel.com/netline/netline/inte ... nlijn.html#
Thx...ik moet dat even nakijken, ik zat nog met oud abbo/ goedkoop, ik denk dat ik toen de modem grstis verwisseld gekregen heb en dat ik dan nog 12 maanden goekoop tarief kreeg.
Enige tips voor usenet providers, ben hier niet in thuis, pe nsionado..en niet zo 100% thuis in de materie...
Thx
Ozzi
Enige tips voor usenet providers, ben hier niet in thuis, pe nsionado..en niet zo 100% thuis in de materie...
Thx
Ozzi
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Heb een abo bij Astraweb genomen. Die hebben verschillende formules maar ik heb een van hun pack's genomen: Kost 50 $ (+/- 43 euro) voor 1000 GB, onbeperkte snelheid en onbeperkt houdbaar.
Snelheid en retentie is prima.
Snelheid en retentie is prima.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 9 keer
kijk eens op https://www.reddit.com/r/usenet/wiki/providerdeals
Some good deals include Newsgroup Ninja for $3.33 a month, Newsgroup Direct for $3.99 a month, Thundernews for $3.99 a month and Newsdemon for $39 a year.
Op black friday kan je waarschijnlijk nog een beetje goedkoper vinden.
Some good deals include Newsgroup Ninja for $3.33 a month, Newsgroup Direct for $3.99 a month, Thundernews for $3.99 a month and Newsdemon for $39 a year.
Op black friday kan je waarschijnlijk nog een beetje goedkoper vinden.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ik kan usenet.farm ook wel aanbevelen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)