Petitie tegen datalimieten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:Vandaag de dag kan je die dingen perfect door xDSL lijntjes vervangen en de BGP failover door loadbalancers of zelfs door professionele firewalls (genre Juniper & Check Point) laten doen. Wij hebben een klant die zijn hele netwerk (280 sites) op breedbandmodems met een IPSec VPN draait en hij is veel beter af dan met zijn oude leased lines brol.

Dat hebben we ook hoor, het wan loopt hier volledig over IP-VPN over Cisco-modem/routers, maar dan nog is de prijs van een 1 mbit SDSL-lijn een pak hoger dan dat van een consumenten-adsl-lijn (zit wel ISDN failover bij, maar toch).
Tommios
Starter
Starter

Sommige mensen op dit forum vertegenwoordigen bepaalde isp's(of zijn reseller ervan).
Zij proberen iedereen natuurlijk het tegendeel te doen geloven.
Laat je echter niets wijsmaken!

Userbase wordt "uitgebaat" door een van de grootste ISP's van dit land, natuurlijk wordt hier de dalalimiet een beetje aangeprijst!

Ik zie de kosten voor de leased lines soms voorbij komen. In tegenstelling tot wat jij misschien wel denkt, kosten die dingen een hoop geld (en en heb ik het over een 1000-voud van wat jij thuis betaalt voor adsl).

En hoeveel klanten heeft Belgacom op ADSL en Telenet op kabel?
Mocht het niet rendabel zijn, dan was er geen internetaansluiting, dus hou maar op met zulke zever...
Straks gaat ge nog vertellen dat de ISP's hun "broek scheuren" aan het verdelen van internet... What a bunch of crap!!!

In tegenstelling tot sommigen die constant de actieve TOPIC in een andere richting willen buigen, gaat het hier niet over leased lines of over hoe hard onze ISP's afzien en zwoegen om ons toch maar van internet te voorzien (mocht vorige zin niet duidelijk zijn, 't was sarcastisch bedoeld), deze TOPIC ging over een petitie TEGEN datalimieten...

mVg... Tommios
Oink oink
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tommios schreef:Userbase wordt "uitgebaat" door een van de grootste ISP's van dit land, natuurlijk wordt hier de dalalimiet een beetje aangeprijst!

Pardon?! Powered by edpnet ja. Zij waren zo vriendelijk ons gratis bandbreedte, stroom en colocatie te geven, en daar eindigt het op dat gebied bij hoor.

En daarnaast probeer ik helemaal niets om te buigen, ik wil enkel maar zeggen dat de Internetwereld breder is dan enkel die consumentenlijntjes en dat bedrijven wel op meerdere paarden wedden.
Ik (en anderen) willen enkel aangeven dat het idee een petitie voor hogere limieten (of FUP, unlimited of whatever) al door meerdere mensen zijn aangehaald, maar nooit iemand het initiatief heeft getoond om er mee te beginnen. Zulke projecten zijn toch bij voorbaat gedoemd te mislukken aangezien je
1) Nooit iedereen aangesproken krijgt
2) Slechts een beperkt percentage van de doelgroep begrijpt waar je het over hebt
3) Een ander percentage wel degelijk begrijpt wat je bedoelt, maar niet voor hen van toepassing is, omdat zij maar 30% van hun limiet gebruiken, dus waarom klaag je?
4) Mensen niet beseffen wat het Internet allemaal biedt. Ze zijn al blij als ze hun email kunnen gebruiken, wat powerpoints kunnen doorsturen, eens een recept kunnen opzoeken, ... Echte breedbandtoepassingen worden door maar een beperkt publiek gebruikt
5) Providers een niet-representatief aantal antwoorden zal krijgen
6) Dat degene die klagen zelden tot doel hebben die hogere limieten voor legale doeleinden te gebruiken (wees realistisch)
7) Providers wel degelijk winst willen maken en dat de uitrol van bvb VDSL momenteel enkel kosten met zich meebrengt en geen opbrengsten - en het geld moet ergens vandaan komen
8) Professionele abonnementen vaak een heel pak duurder zijn omdat gemiddeld die abonnementen ook meer traffiek verbruiken
9) ... wie vult me aan/verbetert me?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

meon schreef:9) ... wie vult me aan/verbetert me?

10) Economische realiteit: de enige valabele actie om een ISP van gedrag / aanbod te doen veranderen is het afbollen als je niet tevreden bent. Stop met hen te betalen en ze zullen na een tijdje het geweer wel van schouder veranderen. Alle andere nevenactiviteiten worden enkel als "noise" gezien en meer niks.

Zaag zoveel ge wilt en kanker wat met samenzweringstheoriën, de ISPs geven er een geen zak om! Als ik ISP ben trek ik me geen fluit aan van een bleitende tiener die meer wil bittorrenten en daar allerhande argumenten voor aanhaalt die compleet naast de kern van de zaak zijn. Ik trek me er als ISP wel iets van aan als mijn klanten weglopen en mijn omzet daalt.

Volg allemaal een basiscursus economie, haal al de emoties uit uw argumenten en zie dan wat er van heel deze discussie overblijft: NIKS waarvan een ISP überhaupt wakker ligt...

Dus blijf betalen aan uw huidige ISP en stop met janken of verander van ISP. De rest is verloren moeite.

EDIT: aan een leased line zitten ook service levels en boetes voor niet-beschikbaarheid verbonden, aan een residentiëel abonnement niet. Dat verklaart ook het prijsverschil.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Deej_1977 schreef:Zaag zoveel ge wilt en kanker wat met samenzweringstheoriën, de ISPs geven er een geen zak om! Als ik ISP ben trek ik me geen fluit aan van een bleitende tiener die meer wil bittorrenten en daar allerhande argumenten voor aanhaalt die compleet naast de kern van de zaak zijn. Ik trek me er als ISP wel iets van aan als mijn klanten weglopen en mijn omzet daalt.

Oef, toch nog iemand hier die met z'n twee voeten op de grond staat 8)
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

En alles wat legaal is dan ? Hebben wij het recht niet dan om dit te kunnen downloaden ?

Online gaming, radiostreams, webTV, zelfs gratis games downloaden van Skynet servers, ... en zo zijn er nog een helehoop zaken welke wij niet kunnen doen zonder te hoeven kijken of we wel mooi binnen hun lijntjes blijven.
Heb je al eens een demo gedownload de laatste tijd ? Als je kinderen hebt die willen gamen, en bv de nieuwste Battlefield 2 demo willen spelen, zijn ze al 530mb kwijt. America's Army v2.4 880mb, of bv de film Star Wars Revelations welke gratis downloadbaar is ( 250mb .mov/.wmv of zelfs in DVD formaat 3,5gb. Budget van 20000 dollar, wat je ook ziet aan het acteren :p, en goedgekeurd is door George Lucas himself)

Ze moeten ons enkel de kans geven om extra data te kopen, en dan heb ik het niet over 5gb maar over bv 25-50gb voor een schappelijke prijs. Misschien dat er 1% van gebruikt maakt, en het netwerk word niks overbelast, want dat is het toch nooit op de laatste dag van de maand als iedereen nog eens van katoen geeft.

Je moest eens weten hoeveel mensen zouden switchen naar skynet als ze 50-80gb per maand mochten consumeren. Vooral omdat BGC toch het beste netwerk heeft van gans vlaanderen/belgie.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Lol Teebee zeg je me nu dat je maar liefst 1 trailer en/of demo per dag download van 500 MB en ondertussen continu naar streaming media luistert?

By the way, uw post van uw andere thread geeft aan waarom de ISPs niet genoodzaakt zijn om hun aanbod aan te passen of de prijzen te verlagen:

Teebee schreef:En dat voor iemand die al sinds 2000 aangesloten is, al jaren veel te veel betaald voor zijn PLUS abbonement, en dat terwijl die dacht dat ze tegenwoordig verplicht waren om mensen bescherming aan te bieden in de vorm van antivirus/spyware/mail.

Dus je vindt dat je al lang teveel betaalt en toch blijf je bij Skynet? Als echt iedereen zo is ingesteld moet ik dringend een ISP oprichten want ik zie hier veel potentiële Euros liggen :twisted:!

Ik weet niet hoe ik het hier uiteindelijk ga ingepeperd krijgen, wie blijft zitten wachten in verlangen is vertrokken voor een lange wachttijd!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Deej_1977 schreef:Ik weet niet hoe ik het hier uiteindelijk ga ingepeperd krijgen, wie blijft zitten wachten in verlangen is vertrokken voor een lange wachttijd!

Niet, da's gewoon hopeloos bij dergelijke download junkies.

Alsof men iedere dag een nieuwe demo download van 500 MB... zoveel demo's komer er gewoon niet uit. Dat je één maand aan dergelijke volumes kan komen, maar maand achter maand dat maak je mij niet wijs dat het allemaal legaal is. (er heeft hier trouwens nog nooit iemand in alle eerlijkheid een detail gegeven van zijn verkeer).

Ik ken zo nog iemand die vaak op PUB dergelijke discussies aangaat... maar in een andere thread lees je dan dat men een abonnement heeft op een speciale payserver... maar verder steen en been klaagt haar internet niet te kunnen betalen :roll:
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

mjah, ik kom er zelfs al alleen met streaming audio en mijn vader dat wat surft en e-mailt.

Met de examens luister ik van 11u tot +-2 u 's avonds naar Streaming radio.

www.rgrfm.be

Het is dan nog maar een stream van 80kbits!!
Af en toe nog is surfen.. niets!! downloaden!
Mijn vader dat nog wat jokes en powerpoints doormailt, ook wat surft.

Met als gevolg mijn telemeter elke dag tussen de 300@500mb soms zelfs een 600+. Ik zit dan nu ook al op 80% van mijn Telemeter, heb de radio nu al wat meer moeten afzetten :s

Ik doe hier toch niets illegaal mee? en een 80kbps stream, dan zit ok nog geen ganse dag naar al het schoon volk op fashion tv te zien :( ;-)

Downloads en tv streams die lopen al een geluk via een Easynet lijntje die fup hanteren. Mij hoor je nu niet echt klagen, maar als ik alleen op Telenet was toegewezen zat ik toch met een serieus tekort.

Mvg, Jellen

En ja ik kan een radio kopen maar nee ik wil die hier niet nog is zetten als er een pc staat met luidsprekers.
Everything that has a beginning has an end.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jelly schreef:Met de examens luister ik van 11u tot +-2 u 's avonds naar Streaming radio. www.rgrfm.be

En je woont in Rotselaar... misschien dan toch eens je radio leren opzetten :roll:
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Deej_1977 schreef:Dus je vindt dat je al lang teveel betaalt en toch blijf je bij Skynet? Als echt iedereen zo is ingesteld moet ik dringend een ISP oprichten want ik zie hier veel potentiële Euros liggen :twisted:!

OMDAT het op een ander niet beter is. Sinds kort is er A2F (Dikke flop), realdsl (afwachten), Telenet is nog erger, en voor de rest is er niets dat ik ken/beschikbaar is. Satelliet is ook geen optie.

r2504 schreef:Niet, da's gewoon hopeloos bij dergelijke download junkies.

Mijn reactie was op deze zin: Als ik ISP ben trek ik me geen fluit aan van een bleitende tiener die meer wil bittorrenten en daar allerhande argumenten voor aanhaalt die compleet naast de kern van de zaak zijn

Er zijn zoveel legale dingen die we niet kunnen doen omdat we met zo'n lage klote limiet zitten. Ik zit hier met 4 mensen thuis die redelijk intensief surfen, dus als ik 10/4 = 2,5gb per persoon per maand. Leg jij je zoon maar eens uit dat hij die demos niet mag downloaden, je andere zoon dat hij niet zoveel movietrailers moet bekijken in LARGE formaat, en max nog 1 uurtje per dag gamed, dat de dochter wat minder naar de webradio moet luisteren, en wat minder moet webcammen, fotos van vrienden/vriendinnen moet doorsturen.
[/i]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Teebee schreef:Ik zit hier met 4 mensen thuis die redelijk intensief surfen, dus als ik 10/4 = 2,5gb per persoon per maand.

Dan heb je een grotere behoefte, en moet je ook een abonnement nemen dat hiermee rekening houdt, bv. een BGC VDSL of TN Turbo met 30 GB. (of een provider zoals Versatel waar je unlimited hebt) Op die manier heb je terug 7.5 GB per persoon.

Een groot gezin verbruikt nu eenmaal meer dan iemand die alléén woont... of snij jij je biefstuk ook in vier ? Toch gek dat wanneer het over internet gaat het plotseling allemaal unlimited moet, en er niemand nog wil betalen.

Internet is een consumer produkt en volgt net zoals ieder ander product alle wetten van de economie.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

"Toch gek dat wanneer het over internet gaat het plotseling allemaal unlimited moet, en er niemand nog wil betalen."

Ik zeg nergens dat het unlimited moet zijn, ik sprak van 50-80gb, en dat er daar wat meer voor moet betalen vind ik ook niet erg. Enkel de regel van €1 per gb is gewoon bij de haren getrokken.Ik wil gerust €75 per maand betalen, maar zoals ik reeds zei, ik krijg gewoon die keuze niet. Nu koop ik dus elke maand 2 volumepacks. VDSL is niet beschikbaar en van Telenet wil ik niets weten.
Het is zoals de Belgacom reclame zegt dat je beter gebleven waard waar je bent. Alleen jammer dat het buiten in de kou is :cry:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Teebee schreef:Ik wil gerust €75 per maand betalen, maar zoals ik reeds zei, ik krijg gewoon die keuze niet. Nu koop ik dus elke maand 2 volumepacks. VDSL is niet beschikbaar en van Telenet wil ik niets weten.

Voor 75 euro heb je verschillende mogelijkheden, los van TN en BGC... maar blijkbaar wil je ze allemaal niet ? Wat met Versatel, EDPnet, RealDSL, ... en ik ben er zeker van dat er nogmaals zoveel zijn.

Keuze genoeg... maar als je liever ongelukkig blijft, tja dan kunnen wij ook niet helpen. (maar toch al mooi dat je er wil voor betalen, en niet verwacht dat internet aan de bomen groeit).
deej
Elite Poster
Elite Poster

Teebee,

Een aantal alternatieven die ik meteen in gedachten heb voor u zijn toch al:

- EDPNet met z'n flexi
- Tiscali met z'n extra large
- Evonet Rocket
- Chello indien je het kan krijgen uiteraard (weet niet waar je woont)
- SurfADSL 512/4 Jumbo

Neem nu EDPNet Flexi Plus: 39,95€ per maand voor 4096 down en 512 up. Voor elke gigabyte die je verbruikt betaal je 25 cent bij.

Als je dus 41GB per maand erdoor sleurt kost je dat 10€. Neem er nog 4 extra mailboxen bij en het geheel kost je 11€ per maand extra.

Of SurfADSL: 50 GB, 512 up, 4096 down voor een ruwe 57€ per maand...

Kijk hiernaast nog eens op het provideroverzicht (dat een update kan gebruiken). 40 GB is toch al een goed volume, dan heb je al 8 Gig per surfende persoon in je familie.

EDIT: zeg r2504, willen we broadbandbroker worden (BBB :D)?
Gast

een bescheten boeltje, die klantenvereniging forums.

Als morgen 2000personen een verkeerde factuur krijgen, zullen ze wel in actie schieten.
Maar als 2000 (waarschijnlijk X10) klagen over de limieten, dan zeggen ze ... ga weg, stop met zagen, ....
Die 2000 (0) die elke maand gepluimd worden door extra volumepakskes aan imens hoge prijzen, is ook niet belangrijk. ---> f*** them

ik zal blij zijn, als er ooit een deftige klantenvereniging komt, die 2000(0) mensen wel belangrijk vind.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Anonymous schreef:een bescheten boeltje, die klantenvereniging forums.

Als morgen 2000personen een verkeerde factuur krijgen, zullen ze wel in actie schieten.
Maar als 2000 (waarschijnlijk X10) klagen over de limieten, dan zeggen ze ... ga weg, stop met zagen, ....
Die 2000 (0) die elke maand gepluimd worden door extra volumepakskes aan imens hoge prijzen, is ook niet belangrijk. ---> f*** them

ik zal blij zijn, als er ooit een deftige klantenvereniging komt, die 2000(0) mensen wel belangrijk vind.

Och zeveraar, als ge nie eens uw eigen boontjes kunt doppen stop dan inderdaad met zagen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:ik zal blij zijn, als er ooit een deftige klantenvereniging komt, die 2000(0) mensen wel belangrijk vind.

Wij houden u niet tegen om er ook eentje te beginnen.
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Anonymous schreef:een b******** boeltje, die klantenvereniging forums.

Elegant taalgebruik :eek: :roll:
Afbeelding
Tommios
Starter
Starter

Jelly schreef:
Met de examens luister ik van 11u tot +-2 u 's avonds naar Streaming radio. www.rgrfm.be

r2504 schreef:
En je woont in Rotselaar... misschien dan toch eens je radio leren opzetten

Waar zijn we mee bezig? Als die jongen nu graag op z'n PC naar RGRfm luistert, let him be! Misschien hebben we weldegelijk een datalimietprobleem in ons land? :-o

Teebee schreef:
Ik zit hier met 4 mensen thuis die redelijk intensief surfen, dus als ik 10/4 = 2,5gb per persoon per maand.

r2504 screef:
Dan heb je een grotere behoefte, en moet je ook een abonnement nemen dat hiermee rekening houdt, bv. een BGC VDSL of TN Turbo met 30 GB. (of een provider zoals Versatel waar je unlimited hebt) Op die manier heb je terug 7.5 GB per persoon.

Groter abo = grotere maandelijkse financiële bijdrage...
Ik kan goed verstaan dat er over zoiets gezaagt en geklaagt wordt, wie betaald er nu graag???

Toch gek dat wanneer het over internet gaat het plotseling allemaal unlimited moet, en er niemand nog wil betalen.

Als je teveel geld hebt, mag je altijd wel wat aan mij geven!
Get a grip, is er iemand op dit forum die graag betaald??????????????? :roll:

Deej_1977 schreef:
Och zeveraar, als ge nie eens uw eigen boontjes kunt doppen stop dan inderdaad met zagen.

:evil: Did anybody loose his temper??? :evil:
Oink oink
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Tommios schreef:Get a grip, is er iemand op dit forum die graag betaald??????????????? :roll:

Nee, zelfs ik niet... maar dat belet mij niet realistisch te zijn.

Wil je meer, betaal je meer... dit is nu éénmaal de basis van onze economie, en als je daar niet mee kan leven dan denk ik dat je ergens anders moet starten met de wereld te verbeteren, ipv. hier te komen zeuren.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Tommios schreef::evil: Did anybody loose his temper??? :evil:

Ge zou voor minder met al die simplistische populistische redeneringen hier.
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Wil je meer, betaal je meer... dit is nu éénmaal de basis van onze economie, en als je daar niet mee kan leven dan denk ik dat je ergens anders moet starten met de wereld te verbeteren, ipv. hier te komen zeuren.

Of gewoon buiten vlaanderen gaan wonen is voldoende, want daar kan het allemaal wel. (en nu komde weeral af met het gras aan de overkant.. blablabla) :p Geef toch gewoon toe dat het internet hier in belgie te belachelijk is om waar te zijn.. gelukkig zijn er nog providers als versatel & realdsl.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik denk dat we aan het discussieren zijn tegen de verkeerde personen.

We zijn namelijk gewoon elkaar ervan aan het overtuigen dat de limiet correct of niet correct is.

Als we nu al zoveel gezaagd hadden tegen iemand invloedrijk bij Telenet en of Belgacom, die had van miserie al lang die limiet omhoog gedaan :-)

Volgens mij weten die mensen ngo niet eens dat er zo een discussie over de limieten bestaan, die denken maar dat dat hier een daar een marginaal geval is die nooit zijn computer kan alleen laten.

Tenzij hier iemand een invloedrijke positie bij een isp heeft??

Mvg, Jelly
Everything that has a beginning has an end.
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

Als we nu al zoveel gezaagd hadden tegen iemand invloedrijk bij Telenet en of Belgacom, die had van miserie al lang die limiet omhoog gedaan

Een invloedrijk iemand .. die hebben zelf unlimit internet, da wij nu zagen hebben ze alleen maar plezier in. :p
witte!
Pro Member
Pro Member

Quote Test-aankoop juni 2005 "Internettarieven in Europa"

Belgische Surfers zwaar benadeeld.

De enige oplossing is een sterke reguleringsinstantie gelijk alle omringende landen van België hebben (Frankrijk, Nederland, UK).
Een blik op de website van de reguleringsinstanties in die landen geeft een goed beeld van het werk dat daar reeds verricht werd: benchmark-studies, concurrentieanalyses, krachtdadige beslissingen tot zelfs het opleggen van boetes aan de historische operatoren.

Deze reguleringsinstanties werken nauw samen met de concurrentiecommissies in hun land.
Niets van dat alles bij het BIPT, de Belgische Telecomregulator.
Wij eisen een daadkrachtige regulator en een diepgaande analyse van de concurrentie op de Belgische markt.
De breedbandtarieven moeten naar beneden.
wlivens

Ik denk dat dit nog niet vermeld is (sorry, heb niet _alle_ posts gelezen)...

Iedereen kan toch paketten versturen naar mijn IP (flood pings of wat dan ook) vanaf een buitenlandse lijn zonder volume limieten of een hosting server ofzo. Ik neem aan dat de "download"-teller dan omhoog gaat. Ik kan hier echter totaal niets aan doen.

(ik heb adsl van easynet en blijf er omwille van de FUP ook al zou ik niet waarschijnlijk niet over een limiet gaan)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

witte! schreef:Quote Test-aankoop juni 2005 "Internettarieven in Europa"

Belgische Surfers zwaar benadeeld.

De enige oplossing is een sterke reguleringsinstantie gelijk alle omringende landen van België hebben (Frankrijk, Nederland, UK).
Een blik op de website van de reguleringsinstanties in die landen geeft een goed beeld van het werk dat daar reeds verricht werd: benchmark-studies, concurrentieanalyses, krachtdadige beslissingen tot zelfs het opleggen van boetes aan de historische operatoren.

Deze reguleringsinstanties werken nauw samen met de concurrentiecommissies in hun land.
Niets van dat alles bij het BIPT, de Belgische Telecomregulator.
Wij eisen een daadkrachtige regulator en een diepgaande analyse van de concurrentie op de Belgische markt.
De breedbandtarieven moeten naar beneden.

Misschien nog even wachten tot deze verklaring realiteit geworden is.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Blue-Sky schreef:Misschien nog even wachten tot deze verklaring realiteit geworden is.

Wat heeft dat met datalimieten te maken ? Die ene (of acht) personen bij het BIPT hebben niets te maken met het toezicht en aanpassen van de wetgeving. (da's trouwens toch meer politiek dan iets anders).
deej
Elite Poster
Elite Poster

We kunnen filosoferen zoveel we willen, het enige echte werkende antwoord om niet met een 100% duopolie TN - BGC te eindigen - we zijn er echt niet zo ver meer af - zal zijn een "Elia" oprichten voor de local loop. 90% van alle kabels zijn in het verleden gelegd door de overheid of met overheidsgeld, het is niet normaal dat die nu in de handen van (semi-)private bedrijven blijven.

Dus, zoals Test-Aankoop al zei: BGC & TN hun local loop afnemen en ze volledig privatiseren. Dan pas kan de concurrentie volop spelen en dan pas zullen wij als consument daar de echte benefits van zijn.

Dit neemt niet weg dat wij alvast als consument onze houding niet kunnen veranderen ;). Als we malcontent zijn bij een ISP bollen we het gewoon af!
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

10 Gb datalimit is idd niet meer van deze tijd, ge kunt helaas geen game/irc/webserver draaien.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

brooklyn schreef:10 Gb datalimit is idd niet meer van deze tijd, ge kunt helaas geen game/irc/webserver draaien.

Dit mag niet met een Skynet Go contract, dus dit is geen 'goede' verdediging :p
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Telenet verwacht 100Mbps tegen 2020, dus ik vrees dat we ook nog effe moeten wachten op een grote stijging van de limieten :(
strife
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ipv van een petitie te ondertekenen kun je beter een contract van Versatel (of andere isp's zonder datalimiet) ondertekenen. Als Belgacom en Telenet veel klanten verliezen op deze manier zullen ze veel sneller reageren dan op een petitie.

Volgens mij heeft een petitie geen enkel nut.

My 2 cents
Strife
deej
Elite Poster
Elite Poster

strife schreef:Ipv van een petitie te ondertekenen kun je beter een contract van Versatel (of andere isp's zonder datalimiet) ondertekenen. Als Belgacom en Telenet veel klanten verliezen op deze manier zullen ze veel sneller reageren dan op een petitie.

1 ziel al bekeerd! :banana: :worship:
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Exact de reden waarom ik al jaren bij skynet weg ben.
Er is niemand die je verplicht bij skynet te blijven. :student:
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

alfadude schreef:Exact de reden waarom ik al jaren bij skynet weg ben.
Er is niemand die je verplicht bij skynet te blijven. :student:

Tenzij je Belgacom Tv wilt. :roll:
deej
Elite Poster
Elite Poster

ZMD schreef:Tenzij je Belgacom Tv wilt. :roll:

Voor zover ik Belgacom TV begrijp kan je ook enkel voor het TV signaal kiezen. Dus ADSL met een andere provider zou "in theorie" nog mogelijk moeten zijn. Want het is niet omdat ze Fiber tot aan de verdeelkastjes leggen dat ADSL ophoudt te bestaan hé.

EDIT: Foutje van me, je moet ADSL Go of Plus hebben voor Belgacom TV :(. En met ADSL is het dan nog niet eens leuk:

Wordt de snelheid van mijn internetverbinding beïnvloed wanneer ik tegelijkertijd surf en Belgacom TV gebruik?

Antwoord
Met ADSL: Ja.
Dankzij uw ADSL verbinding geniet u vandaag een downloadsnelheid van maximum 4,6 Mb/s. Wanneer u via Belgacom TV televisie kijkt, gebruikt u 4 Mb/s. Er blijft dan slechts 600 Kb/s over om te surfen. Eens u de decoder weer afzet, kan u weer tegen 4,6 Mb/s surfen (maximum standaard snelheid ADSL Go/Plus).

Met VDSL : Neen.
De snelheid van uw VDSL-verbinding wordt niet door Belgacom TV beïnvloed. (Opgepast: Belgacom TV over VDSL is vandaag nog niet actief)
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:
strife schreef:Ipv van een petitie te ondertekenen kun je beter een contract van Versatel (of andere isp's zonder datalimiet) ondertekenen. Als Belgacom en Telenet veel klanten verliezen op deze manier zullen ze veel sneller reageren dan op een petitie.

1 ziel al bekeerd! :banana: :worship:

We zijn al met 2, ook veranderd verleden week naar Edpnet, na jaaaren skynet.
Ben geen grote downloader maar alle 10 gigs zeg......
Betaal bij Edpnet nu voor hoeveel ik verbruik, aan 0.25€/gig ..... perfecter kan toch niet....
wem
Premium Member
Premium Member

Wordt de snelheid van mijn internetverbinding beïnvloed wanneer ik tegelijkertijd surf en Belgacom TV gebruik?

Antwoord
Met ADSL: Ja.
Dankzij uw ADSL verbinding geniet u vandaag een downloadsnelheid van maximum 4,6 Mb/s. Wanneer u via Belgacom TV televisie kijkt, gebruikt u 4 Mb/s. Er blijft dan slechts 600 Kb/s over om te surfen. Eens u de decoder weer afzet, kan u weer tegen 4,6 Mb/s surfen (maximum standaard snelheid ADSL Go/Plus).

die 600 Kb/s zijn kilobits per seconde he, dus dat is dan maar 75 kilobyte/seconde dat je kan downloaden...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”