Tommios schreef:Userbase wordt "uitgebaat" door een van de grootste ISP's van dit land, natuurlijk wordt hier de dalalimiet een beetje aangeprijst!
Pardon?! Powered by edpnet ja. Zij waren zo vriendelijk ons gratis bandbreedte, stroom en colocatie te geven, en daar eindigt het op dat gebied bij hoor.
En daarnaast probeer ik helemaal niets om te buigen, ik wil enkel maar zeggen dat de Internetwereld breder is dan enkel die consumentenlijntjes en dat bedrijven wel op meerdere paarden wedden.
Ik (en anderen) willen enkel aangeven dat het idee een petitie voor hogere limieten (of FUP, unlimited of whatever) al door meerdere mensen zijn aangehaald, maar nooit iemand het initiatief heeft getoond om er mee te beginnen. Zulke projecten zijn toch bij voorbaat gedoemd te mislukken aangezien je
1) Nooit iedereen aangesproken krijgt
2) Slechts een beperkt percentage van de doelgroep begrijpt waar je het over hebt
3) Een ander percentage wel degelijk begrijpt wat je bedoelt, maar niet voor hen van toepassing is, omdat zij maar 30% van hun limiet gebruiken, dus waarom klaag je?
4) Mensen niet beseffen wat het Internet allemaal biedt. Ze zijn al blij als ze hun email kunnen gebruiken, wat powerpoints kunnen doorsturen, eens een recept kunnen opzoeken, ... Echte breedbandtoepassingen worden door maar een beperkt publiek gebruikt
5) Providers een niet-representatief aantal antwoorden zal krijgen
6) Dat degene die klagen zelden tot doel hebben die hogere limieten voor legale doeleinden te gebruiken (wees realistisch)
7) Providers wel degelijk winst willen maken en dat de uitrol van bvb VDSL momenteel enkel kosten met zich meebrengt en geen opbrengsten - en het geld moet ergens vandaan komen
8) Professionele abonnementen vaak een heel pak duurder zijn omdat gemiddeld die abonnementen ook meer traffiek verbruiken
9) ... wie vult me aan/verbetert me?