r2504 schreef:wied schreef:en of er concurrentie op komst is! A la carte keuze lijkt niet zo veraf meer
Concurrentie... en dat met "exclusief aanbod" in de titel
Precies wat ik ook dacht als ik die titel las.
Iemand gaat exclusief iets opkopen, en dan interpreteert men dat als "meer concurrentie"..
Er beweegt wel van alles, maar goedkoper zie ik het niet worden.
En à la carte, klinkt goed.
Maar is het hele aanbod constant beschikbaar?
Ik dacht het niet, want je hoort of leest dan reclames van "nu beschikbaar".
Of "bekijk deze zomer...".
In plaats dat je dus kunt kijken en opnemen als het uitgezonden wordt, verandert het naar "als de aanbieder het in zijn collectie zet."
Ik blijf bij mijn voorspelling : heel dit à la carte gedoe zal de zaken alleen maar duurder maken.
Het aanbod zal meer versnipperd zijn.
En in de plaats van enkel een TV abonnement als vereiste, mag je er nu nog een duur internet abonnement bijrekenen...
McClaeys schreef:Dan wissel je toch af? Heb je bij de ene partij gezien wat je wil en je wil een serie bij de andere partij zien dan stop je je abo en start het bij de andere. Wil je dubbel betalen is dat een keuze, als je afwisseld betaal je niet dubbel en zie je de serie evengoe.
Dat is in de veronderstelling dat alle series constant bekijkbaar zijn.
Nochtans hoor ik regelmatig reclames als "nu beschikbaar in Ooit Gemist", of "Bekijk deze zomer...", het zou dus wel eens goed kunnen zijn dat op het moment dat je wilt omschakelen de serie weer niet beschikbaar is.
Het zou ook kunnen zijn dat je graag zou omschakelen, maar er is nu net weer iets anders begonnen, weer iets in 30 afleveringen...
Ze gaan er wel voor zorgen dat er altijd wel iets nieuws bezig is, of heel binnenkort zal starten.
Het is hun job om u als abonnee vast te houden, dus daar gaan ze wel hun werk van maken.
En dan zitten er net één of twee goede series bij Hulu, en net één of twee bij Disney.
En voor de sport dan weer bij een andere provider...
Kun je overal abonnementen afsluiten.