elektrische fiets anti-diefstal
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Ik ben aan het overwegen om stilaan een elektrische fiets te kopen voor woon-werk verkeer tot aan het "station".
Als ik zeg "station" en dure fiets is er natuurlijk het gevaar dat deze gestolen wordt...
Iemand die met zijn dure fiets elke dag naar het station rijdt?
Ik ben toevallig https://www.vanmoof.com/nl_nl/ tegengekomen, deze bieden een anti-diefstal verzekering (piece of mind) voor 240euro/3jaar. wat imho het zeker waard is als je aan het station parkeert. Iemand ervaring met die fietsen?
Zijn er nog fabrikanten die dit aanbieden?
Als ik zeg "station" en dure fiets is er natuurlijk het gevaar dat deze gestolen wordt...
Iemand die met zijn dure fiets elke dag naar het station rijdt?
Ik ben toevallig https://www.vanmoof.com/nl_nl/ tegengekomen, deze bieden een anti-diefstal verzekering (piece of mind) voor 240euro/3jaar. wat imho het zeker waard is als je aan het station parkeert. Iemand ervaring met die fietsen?
Zijn er nog fabrikanten die dit aanbieden?
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Heb één jaar deze verzekering gehad;
https://www.callant.be/callant-specials/fietsomnium/
Daarna heb ik een U-slot en een vouwslot van ABUS gekocht. Met het standaard beugelslot zijn dat drie sloten. Welke verzekering je ook neemt ik zou ook een paar degelijke sloten kopen. Misschien zelfs een scooter/moto-kettingslot, al is dat irritant zwaar.
https://www.callant.be/callant-specials/fietsomnium/
Daarna heb ik een U-slot en een vouwslot van ABUS gekocht. Met het standaard beugelslot zijn dat drie sloten. Welke verzekering je ook neemt ik zou ook een paar degelijke sloten kopen. Misschien zelfs een scooter/moto-kettingslot, al is dat irritant zwaar.
Bij cowboy kan je zelf de fiets opzoeken
persoonlijk vindt ik deze fiets mooier dan de vanmoof + hij is een stuk goedkoper ( 1790 euro )
je kan de fiets gaan testen in brussel
https://nl.cowboy.bike
[youtube][/youtube]
persoonlijk vindt ik deze fiets mooier dan de vanmoof + hij is een stuk goedkoper ( 1790 euro )
je kan de fiets gaan testen in brussel
https://nl.cowboy.bike
[youtube][/youtube]
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
"Bij cowboy kan je zelf de fiets opzoeken"
Wat ga je daarmee doen als iemand hem steelt en in zijn huis zet? Aan de deur gaan aankloppen en vragen of ze je fiets teruggeven?
Of naar de politie om de locatie door te geven, als die al iets willen doen mogen die ook niet zomaar binnenlopen in iemand zijn woning.
Wat ga je daarmee doen als iemand hem steelt en in zijn huis zet? Aan de deur gaan aankloppen en vragen of ze je fiets teruggeven?
Of naar de politie om de locatie door te geven, als die al iets willen doen mogen die ook niet zomaar binnenlopen in iemand zijn woning.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Het is altijd even slikken als je aan het station parkeert en je kan je fiets niet meer vinden omdat je in het verkeerde vak kijkt...
Ik gebruik gewoon het beugelslot en dan een ketting die je kan verankeren aan de beugelslot en een vast punt. Dat gaat dan om een speed pedelec van nog net iets meer waarde dan uw nieuwe fiets. Als extra een gewoon kabelslot met code. Tot nu toe nog niet gestolen, staat ook meestal onder het station van Leuven waar er overdag toch behoorlijk wat volk rond loopt van het servicepunt.
Poos geleden zag ik trouwens ook de Cowboy, vind ik zelf een mooie fiets, helaas praktisch onbruikbaar voor woon-werk verkeer of ik moet telkens een rugzak op mijn schouders hangen. Het gebrek van een fietstas te plaatsen vind ik zelf een no go. Met rugzak telkens een vijver op mijn rug, ook al gebruik ik van die speciale rugzakken met verluchtingsstrook.
Ik gebruik gewoon het beugelslot en dan een ketting die je kan verankeren aan de beugelslot en een vast punt. Dat gaat dan om een speed pedelec van nog net iets meer waarde dan uw nieuwe fiets. Als extra een gewoon kabelslot met code. Tot nu toe nog niet gestolen, staat ook meestal onder het station van Leuven waar er overdag toch behoorlijk wat volk rond loopt van het servicepunt.
Poos geleden zag ik trouwens ook de Cowboy, vind ik zelf een mooie fiets, helaas praktisch onbruikbaar voor woon-werk verkeer of ik moet telkens een rugzak op mijn schouders hangen. Het gebrek van een fietstas te plaatsen vind ik zelf een no go. Met rugzak telkens een vijver op mijn rug, ook al gebruik ik van die speciale rugzakken met verluchtingsstrook.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Die Cobboy is idd een prachtige fiets(in't echt nog mooier dan op foto) maar een pure cafe racer, niks praktisch aan.
Ik heb het niet echt met verzekeringen, maar moest ik de mijne elke dag 8 uur onbeheerd moeten achterlaten pakte ik direct een fietsverzekering(en een goed beugelslot natuurlijk)
Die van moof is ook mooi, maar de cowboy is nog een klasse hoger.
Ik heb het niet echt met verzekeringen, maar moest ik de mijne elke dag 8 uur onbeheerd moeten achterlaten pakte ik direct een fietsverzekering(en een goed beugelslot natuurlijk)
Die van moof is ook mooi, maar de cowboy is nog een klasse hoger.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Voor smartphones en tablets doen ze het toch ook?(zolang de dief tenminste niet op een ambassade werkt ) https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130826_00708244lanadekat schreef:Of naar de politie om de locatie door te geven, als die al iets willen doen mogen die ook niet zomaar binnenlopen in iemand zijn woning.
On-topic: bij sommige stations is er een betaalde parking(al verschilt de prijs enorm van stad tot stad). Misschien valt dit te overwegen(al is ook hier diefstal mogelijk).
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
diefstal en vandalisme verzekering, extra slotje van ander merk (dieven specialiseren zich naar 't schijnt in 1 merk sloten), en uwe velo ontmantelen als ge hem achterlaat, batterij en boordcomputer meepakken.Gray schreef:Ik ben aan het overwegen om stilaan een elektrische fiets te kopen voor woon-werk verkeer tot aan het "station".
Als ik zeg "station" en dure fiets is er natuurlijk het gevaar dat deze gestolen wordt...
da's vree onaangenaam voor dieven
mo as ze 'm willen pikken hebt ge geen kans
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bij vrienden recent alle fietsen in de straat (zowel gewone als elektrische) uit de tuinhuisjes en garages gestolen tijdens de nacht.
Opletten dus... het is niet alleen als je ermee op stap gaat.
Opletten dus... het is niet alleen als je ermee op stap gaat.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Beveiligde fietsparking zou gratis moeten zijn voor abonnees!Stroper schreef:On-topic: bij sommige stations is er een betaalde parking(al verschilt de prijs enorm van stad tot stad). Misschien valt dit te overwegen(al is ook hier diefstal mogelijk).
Als ze meer mensen uit de auto willen krijgen, is dat een must...
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Dat valt op te lossen met de dragers van topeak die je rond de zadelpen kan ophangen : https://topeak.com/global/en/products/racksSlafes schreef:Poos geleden zag ik trouwens ook de Cowboy, vind ik zelf een mooie fiets, helaas praktisch onbruikbaar voor woon-werk verkeer of ik moet telkens een rugzak op mijn schouders hangen. Het gebrek van een fietstas te plaatsen vind ik zelf een no go.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Een hoefijzerslot aan het achterwiel,
altijd uw "computerke" meenemen (dat ontgrendelt de motor),
een degelijke ketting of slot
en een fietsverzekering.
Wij hebben bovenstaande op onze elektrische fietsen,
rijden elke dag (mijn vrouw) en af en toe (ikzelf) naar het station en onze fietsen zijn nog niet gepikt.
's Avonds slapen beide in de (afgesloten) garage.
Afhankelijk van het gebruik, zou ik een degelijke fiets kopen en geen "hippe" fiets.
Het verschil in prijs zit in de batterij (capaciteit) en de motor (vermogen). Laat u niets wijsmaken.
Zorg ook dat je weet waar je uw elektrische fiets kan EN wil laten onderhouden. Er zijn fietsenmakers die maar van ver weten hoe ze zoiets moeten onderhouden, als je €3K hebt uitgegeven wil je die investering graag door professionals laten onderhouden .
altijd uw "computerke" meenemen (dat ontgrendelt de motor),
een degelijke ketting of slot
en een fietsverzekering.
Wij hebben bovenstaande op onze elektrische fietsen,
rijden elke dag (mijn vrouw) en af en toe (ikzelf) naar het station en onze fietsen zijn nog niet gepikt.
's Avonds slapen beide in de (afgesloten) garage.
Afhankelijk van het gebruik, zou ik een degelijke fiets kopen en geen "hippe" fiets.
Het verschil in prijs zit in de batterij (capaciteit) en de motor (vermogen). Laat u niets wijsmaken.
Zorg ook dat je weet waar je uw elektrische fiets kan EN wil laten onderhouden. Er zijn fietsenmakers die maar van ver weten hoe ze zoiets moeten onderhouden, als je €3K hebt uitgegeven wil je die investering graag door professionals laten onderhouden .
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Vind ik ook!Ramaht schreef:Beveiligde fietsparking zou gratis moeten zijn voor abonnees!Stroper schreef:On-topic: bij sommige stations is er een betaalde parking(al verschilt de prijs enorm van stad tot stad). Misschien valt dit te overwegen(al is ook hier diefstal mogelijk).
Als ze meer mensen uit de auto willen krijgen, is dat een must...
Maar ik ga niet betalen voor een bewaakte stalling waarvoor ze geen enkele garantie geven, bij ons worden er elk jaar wel een stuk of 5 dure fietsen gestolen. Daar sta je dan met uw abonnement in bewaakte stalling
Je hebt wel gelijk, die "cowboy" en "Vanmoof" zijn toch wel heel basic en volgens mij niet echt comfortabel.heist_175 schreef:Een hoefijzerslot aan het achterwiel,
altijd uw "computerke" meenemen (dat ontgrendelt de motor),
een degelijke ketting of slot
en een fietsverzekering.
Wij hebben bovenstaande op onze elektrische fietsen,
rijden elke dag (mijn vrouw) en af en toe (ikzelf) naar het station en onze fietsen zijn nog niet gepikt.
's Avonds slapen beide in de (afgesloten) garage.
Afhankelijk van het gebruik, zou ik een degelijke fiets kopen en geen "hippe" fiets.
Het verschil in prijs zit in de batterij (capaciteit) en de motor (vermogen). Laat u niets wijsmaken.
Zorg ook dat je weet waar je uw elektrische fiets kan EN wil laten onderhouden. Er zijn fietsenmakers die maar van ver weten hoe ze zoiets moeten onderhouden, als je €3K hebt uitgegeven wil je die investering graag door professionals laten onderhouden .
Via het werk kan ik wat goedkoper aan fietsen van Belgocycle geraken https://www.belgocycle.be/products/belg ... sfiets-fun , geen idee of deze goed zijn vind er weinig tot geen reviews over.
Navraag bij een verzekering zou ongeveer op 7euro/maand komen voor omnium +diefstal
-
- Elite Poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Gray schreef: Als ik zeg "station" en dure fiets is er natuurlijk het gevaar dat deze gestolen wordt...
Ik zie hier vooral gelegenheids en onderdeel dieven. Geen enkel van hen is bij machte om een degelijk gesloten fiets mee te nemen.
https://fietsbult.files.wordpress.com/2 ... loten3.jpg.
Een leuke buit aan neem mij mee sloten waar ik vrij zeker ben dat het voornamelijk van overnachters komt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Lol, ik heb 2 paar sloten thuis liggen en zie ze daar al tussen liggen9livesuni schreef:Gray schreef: Als ik zeg "station" en dure fiets is er natuurlijk het gevaar dat deze gestolen wordt...
Ik zie hier vooral gelegenheids en onderdeel dieven. Geen enkel van hen is bij machte om een degelijk gesloten fiets mee te nemen.
https://fietsbult.files.wordpress.com/2 ... loten3.jpg.
Een leuke buit aan neem mij mee sloten waar ik vrij zeker ben dat het voornamelijk van overnachters komt.
Mijn volgende aankoop zal een "Abus Ivy Steel-O-Chain" worden:
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Op die hoop liggen sloten die je enkel met een slijpschijf kan kapotslijpen.
Tegen dat soort acties is niets opgewassen.
Je kan wel zorgen dat een gelegenheidsdief de moeite niet wil doen.
Tegen dat soort acties is niets opgewassen.
Je kan wel zorgen dat een gelegenheidsdief de moeite niet wil doen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
tegen de georganiseerden helpt enkel de verzekering, sloten is vooral tegen de gelegenheidsdief en als ontmoediging.r2504 schreef:Bij vrienden recent alle fietsen in de straat (zowel gewone als elektrische) uit de tuinhuisjes en garages gestolen tijdens de nacht.
Opletten dus... het is niet alleen als je ermee op stap gaat.
mijne laat ik nooit achter met batterij
dan hebt ge dus gewoon ne loodzware velo en as ge die pikt en moet ge toch een paar euro ophoesten ( 5 à 600 voor een merkbatterij)
ik heb de last dat ik 2 weekjes gene velo heb, tot de verzekering een nieuwe ophoest
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
En dan heb je terug ne lelijke velo zonder degelijke versnellingen met een te kleine batterij.petrol242 schreef: Dat valt op te lossen met de dragers van topeak die je rond de zadelpen kan ophangen : https://topeak.com/global/en/products/racks
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Zonder "computerke" werkt de elektrische component van onze elektrische fietsen ook niet.1207 schreef:mijne laat ik nooit achter met batterij
Een nieuwe computer linken kan enkel met de software van Koga en werkt met het serienummer van de fiets. Als ik mijn serienummer doorgeef aan de politie en mijn fietsenwinkel, dan zal Koga dat serienummer niet zomaar terug linken aan een andere computerke.
Maar zoals hierboven al gezegd:
- slot is tegen gelegenheidsdieven
- verzekering tegen de bendes en de pro's
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En dat geloof jij... m'n buur is een bijzondere inspecteur bij de politie en daar heb ik al andere verhalen van vernomen over de capaciteiten van bendes die dergelijke dingen stelen (het aanpassen van VIN nummers in boordcomputers en sleutels van moderne wagens is voor hen allemaal geen probleem bijvoorbeeld).heist_175 schreef:Zonder "computerke" werkt de elektrische component van onze elektrische fietsen ook niet.
Een nieuwe computer linken kan enkel met de software van Koga en werkt met het serienummer van de fiets.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Eigenlijk is het de motor en het serienummer die aan de computer gelinked zijn. Bij mij is de motor al eens vervangen en moest de fiets terug geregistreerd worden bij Koga .Volledig waterdicht is het niet, net zoals een slot of een verzekering, maar het maakt het al een pak moeilijker.
Ik bedoel alleen maar dat je bij fietsen soms met een extra hulpmiddel de modaliteit van die fiets grondig kan veranderen. Je bent niet beperkt tot wat de fabrikant te bieden heeft. Die bagagedrager is daar een mooi voorbeeld van. Ik gebruik hem op mijn cross hybride als ik naar mijn werk rij. Voor de andere ritten is die in 5 seconden weer weg gehaald.
Ongeacht het model waar je het gebruikt hé. Niet specifiek voor op een cowboy of zo. Trouwens over smaak kan je niet twisten.iceke schreef:En dan heb je terug ne lelijke velo zonder degelijke versnellingen met een te kleine batterij.
Ik bedoel alleen maar dat je bij fietsen soms met een extra hulpmiddel de modaliteit van die fiets grondig kan veranderen. Je bent niet beperkt tot wat de fabrikant te bieden heeft. Die bagagedrager is daar een mooi voorbeeld van. Ik gebruik hem op mijn cross hybride als ik naar mijn werk rij. Voor de andere ritten is die in 5 seconden weer weg gehaald.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
I Know, I know
't blijft een verkeerde keuze volgens mij om zo'n fiets te kopen als je er langer als 10 minuten per dag moet op rijden. (dat 1ne mooie voordeel weegt echt niet op tegen de vele nadelen)
Die gps trackers zijn mooi in theorie, maar zo'n fiets durf ik echt niet onbeheerd achterlaten zonder een degelijk slot.
Een beugelslot op de plaats van de bidon houder vind ik wel passen bij die fietsen, maar dat hebben ze natuurlijk niet voorzien, een bagagedrager daarentegen verprutst heel de looks van die fiets.
Een betaalbare ideale elektrische fiets bestaat imho nog niet, de koga e-special komt in de buurt, maar daar betaal je dan weer de helft te veel voor.
't blijft een verkeerde keuze volgens mij om zo'n fiets te kopen als je er langer als 10 minuten per dag moet op rijden. (dat 1ne mooie voordeel weegt echt niet op tegen de vele nadelen)
Die gps trackers zijn mooi in theorie, maar zo'n fiets durf ik echt niet onbeheerd achterlaten zonder een degelijk slot.
Een beugelslot op de plaats van de bidon houder vind ik wel passen bij die fietsen, maar dat hebben ze natuurlijk niet voorzien, een bagagedrager daarentegen verprutst heel de looks van die fiets.
Een betaalbare ideale elektrische fiets bestaat imho nog niet, de koga e-special komt in de buurt, maar daar betaal je dan weer de helft te veel voor.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Euh, wat?! Uitbater van de fietsenstalling is volgens het Burgerlijk Wetboek verantwoordelijk voor de goederen onder zijn bewaring (zelfde principe als een betalende vestiaire):Gray schreef:Maar ik ga niet betalen voor een bewaakte stalling waarvoor ze geen enkele garantie geven, bij ons worden er elk jaar wel een stuk of 5 dure fietsen gestolen. Daar sta je dan met uw abonnement in bewaakte stalling
Als ze u een bewaakte plaats verkopen, dan nemen ze daar ook de bijhorende aansprakelijkheid bij...Art. 1932. De bewaarnemer moet de zaak zelf, die hij ontvangen heeft, teruggeven. (...)
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Om eerlijk te zijn, ik heb mijn Koga nog nooit aan een station gestald. Als ik hem al ergens op slot leg, is het zeer tijdelijk zoals bijvoorbeeld aan een winkel. Ik heb die 8 jaar geleden aangeschaft om er mee naar het werk te rijden, maar daar stond die natuurlijk veilig opgeborgen. Nu gebruik ik hem enkel nog om mee rond de kerktoren te rijden of als recuperatietraining wanneer de hartslag niet de hoogt in mag gaan.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Onze Koga's zijn ondertussen ruim 6 jaar oud.iceke schreef:de koga e-special komt in de buurt, maar daar betaal je dan weer de helft te veel voor.
Ja, dat was veel geld in aankoop, maar je hebt er - tenzij diefstal - ook jaren plezier van.
Ik heb ook niet de indruk dat onze fietsen bijna dood zijn, integendeel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
als ze willen kunt ge niets doen, alleen zo onaangenaam mogelijk9r2504 schreef: En dat geloof jij... m'n buur is een bijzondere inspecteur bij de politie en daar heb ik al andere verhalen van vernomen over de capaciteiten van bendes die dergelijke dingen stelen (het aanpassen van VIN nummers in boordcomputers en sleutels van moderne wagens is voor hen allemaal geen probleem bijvoorbeeld).
ik heb ook zo ene waar de hele software aan mekaar hangt
95-99% vd fietsdieven/bendes zal die ni aan de praat krijgen als er onderdelen mankeren
die ene procent kan beter op dure autos mikken want das lucratiever
Er zijn natuurlijk verschillen tussen de 4000 euro KOGA/Trek/stromer en de elektrische uit de onlineshop in china voor 500 euro
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ook ff in perspectief zetten: een Koga kost nieuw €3-4K. Een BMW5 kost er €50K.
Dat je voor €50K al eens wat wil beginnen prutsen, geloof ik meteen.
Maar dat die moeite ook getroost wordt voor een fietske van ocharme €3K...?
Dat je voor €50K al eens wat wil beginnen prutsen, geloof ik meteen.
Maar dat die moeite ook getroost wordt voor een fietske van ocharme €3K...?
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 19:11
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 6 keer
Een beugelslot duur of goedkoop is geen garantie op veiligheid.
Profesionele dieven die het gemunt hebben op dure fietsen hebben spuitbusjes die het slot bevriezen en dan met één hamer tik het slot in stukken breekt.Een dure fiets een hele dag achterlaten op een onbewaakte plaats nooit doen. Het is jammer dat men niet investeerd in bewaakte fietszone's aan stations en in steden. Men investeerd in fiets-o-strades maar wanneer je met je fiets aankomt in een stad dan kan men hem niet veilig achterlaten.
Beveiligde fietsstallingen met bewaking is dringend nodig en creeerd ook nogeens jobs.
Profesionele dieven die het gemunt hebben op dure fietsen hebben spuitbusjes die het slot bevriezen en dan met één hamer tik het slot in stukken breekt.Een dure fiets een hele dag achterlaten op een onbewaakte plaats nooit doen. Het is jammer dat men niet investeerd in bewaakte fietszone's aan stations en in steden. Men investeerd in fiets-o-strades maar wanneer je met je fiets aankomt in een stad dan kan men hem niet veilig achterlaten.
Beveiligde fietsstallingen met bewaking is dringend nodig en creeerd ook nogeens jobs.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Je maakt de capitale fout door te denken als gewone mens.heist_175 schreef:Maar dat die moeite ook getroost wordt voor een fietske van ocharme €3K...?
Een GPS van pakweg €200 werd heel vaak uit auto's gestolen. Hoeveel zou je voor zo'n 2dehands ding zonder doos/handleiding/... krijgen op de zwarte markt, €30? Toch nemen mensen het risico om daarvoor in te breken in auto's.
Inbreken in gewone huizen, wat valt daar te rapen?
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat zijn gelegenheidsdieven, die breken nog binnen voor €20.
Gelegenheidsdieven stop je - volgens mij - met een goed slot.
De {semi-pro's} stelen geen losse GPS van €200, maar een €2K-3K model van BMW, Audi, VW/Skoda, ...
De pro's stelen meteen gans de auto: €30-60K.
Gelegenheidsdieven stop je - volgens mij - met een goed slot.
De {semi-pro's} stelen geen losse GPS van €200, maar een €2K-3K model van BMW, Audi, VW/Skoda, ...
De pro's stelen meteen gans de auto: €30-60K.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Mijn fiets zelf is nooit gestolen, hing ook altijd vast met 3 sloten, waarvan 2 deftige abus sloten. Wat ze wel al gestolen hebben over de jaren zijn veel losse onderdelen, ongeacht of ze vastgeschroefd zijn of niet.
Wat al gestolen werd:
- achterlicht (meerdere keren)
- fietszak
- zadel
- achterwiel
- pedalen
- fietsbel (meerdere keren)
- de rubberen handvatten
- pikkel
- buitenband achterwiel
Kan alleen maar aanraden om alles wat iets van waarde heeft, zeker bij een elektrische fiets, nooit achter te laten in een station.
Wat al gestolen werd:
- achterlicht (meerdere keren)
- fietszak
- zadel
- achterwiel
- pedalen
- fietsbel (meerdere keren)
- de rubberen handvatten
- pikkel
- buitenband achterwiel
Kan alleen maar aanraden om alles wat iets van waarde heeft, zeker bij een elektrische fiets, nooit achter te laten in een station.