Test-Aankoop vergelijkt internationale breedbandverbindingen

Nieuws omtrent telecom
wem
Premium Member
Premium Member

witte! schreef:Waar haal je deze informatie trouwens of verzin je dit ?

dat is gewoon een sterke vereenvoudiging van de zake hoe ze echt zijn. R2504 weet zelf wel beter (als je z'n posts zou volgen zou je dat wel weten), maar omdat de echte uitleg voor de meesten te ingewikkeld is, is het handiger om alles eenvoudig te houden.

En die node ontdubbelen kost Telenet geld, dus daarom dat ze liever zoveel mogelijk mensen op 1 node hebben, en dat kan enkel als je tegen iedereen zegt om zich een beetje in te houden qua trafiek, en dit gebeurt door de limieten.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

ZMD schreef:
Anonymous schreef:
-> blijkbaar wil je dit niet begrijpen, diegene die veel downlaoden zijn vermoedelijk surfers die illegaal filmen, games ed van het net willen halen.

Als ge 2,5uur per dag audio streamt komt ge al aan de helft van uw traffiek dan nog wa andere media (video en voip, linux distro-tje, andere stuff...) en ge zit zo aan uw limiet zonder iets illegaal te doen.

Dat kennen ze duidelijk nog niet bij BGC: ze faxen daar nog ipv te mailen ook waarschijnlijk...
Gast

Siglo schreef:
ZMD schreef:
Anonymous schreef:
-> blijkbaar wil je dit niet begrijpen, diegene die veel downlaoden zijn vermoedelijk surfers die illegaal filmen, games ed van het net willen halen.

Als ge 2,5uur per dag audio streamt komt ge al aan de helft van uw traffiek dan nog wa andere media (video en voip, linux distro-tje, andere stuff...) en ge zit zo aan uw limiet zonder iets illegaal te doen.

Dat kennen ze duidelijk nog niet bij BGC: ze faxen daar nog ipv te mailen ook waarschijnlijk...

omdat een fax officieel is, dit is wettelijk bepaald en aanvragen per mail niet. vandaar dat er nog een gedeelte per fax gebeurd, moet gebeuren veel ligt ook aan de bedrijven. vele maken nog niet echt gebruik van de mail. En dit is nu eenmaal de waarheid.

en wat de limieten betreft. je kan voor 5 € per maand 5 GB bijkopen en is een gedeelte niet opgebruikt kan je dat overdragen.

en wat de abogelden betreft, zolang de klanten het betalen, waarom zou men de prijzen aanpassen. dit is een teken dat de meeste, ik zeg niet iedereen, het niet duur vinden. Prijzen zullen pas dalen als er minder en minder klanten een adsl abo nemen en zolang dit niet gebeurd of men overstapt naar een andere isp gaat men de prijzen niet aanpassen.

hoe zou jezelf zijn als je een produkt op de markt brengt dat goed verkoopt, dan ga je de prijs toch niet aanpassen als de mensen ervoor betalen.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Anonymous schreef:omdat een fax officieel is, dit is wettelijk bepaald en aanvragen per mail niet. vandaar dat er nog een gedeelte per fax gebeurd, moet gebeuren veel ligt ook aan de bedrijven. vele maken nog niet echt gebruik van de mail. En dit is nu eenmaal de waarheid.

en wat de limieten betreft. je kan voor 5 € per maand 5 GB bijkopen en is een gedeelte niet opgebruikt kan je dat overdragen.

en wat de abogelden betreft, zolang de klanten het betalen, waarom zou men de prijzen aanpassen. dit is een teken dat de meeste, ik zeg niet iedereen, het niet duur vinden. Prijzen zullen pas dalen als er minder en minder klanten een adsl abo nemen en zolang dit niet gebeurd of men overstapt naar een andere isp gaat men de prijzen niet aanpassen.

hoe zou jezelf zijn als je een produkt op de markt brengt dat goed verkoopt, dan ga je de prijs toch niet aanpassen als de mensen ervoor betalen.

Amai, je klinkt gelijk mijn grootvader (die nog denkt dat als je zijn scherm vervangt, dat hij een nieuwe pc heeft). Zo vastgeroest... Er bestaan intussen al lang electronische alternatieven voor fax.

Als je de prijs niet betaald heb je geen breedband... wat een keuze! Dus je moet wel de prijzen aanvaarden die BGC oplegt.
En dus als je BGC maar extra betaald mag je wel illegaal downloaden? Dit argument ontkracht uw eerste bewering: het is BGC niet te doen om het illegaal downloaden, maar alleen maar om het extra geld dat ze op die manier uit een overprijsde lijn kunnen persen.
Gast

Siglo schreef:
Anonymous schreef:omdat een fax officieel is, dit is wettelijk bepaald en aanvragen per mail niet. vandaar dat er nog een gedeelte per fax gebeurd, moet gebeuren veel ligt ook aan de bedrijven. vele maken nog niet echt gebruik van de mail. En dit is nu eenmaal de waarheid.

Amai, je klinkt gelijk mijn grootvader (die nog denkt dat als je zijn scherm vervangt, dat hij een nieuwe pc heeft). Zo vastgeroest... Er bestaan intussen al lang electronische alternatieven voor fax.

Als je de prijs niet betaald heb je geen breedband... wat een keuze! Dus je moet wel de prijzen aanvaarden die BGC oplegt.
En dus als je BGC maar extra betaald mag je wel illegaal downloaden? Dit argument ontkracht uw eerste bewering: het is BGC niet te doen om het illegaal downloaden, maar alleen maar om het extra geld dat ze op die manier uit een overprijsde lijn kunnen persen.

sorry maar als anti-belgacom kan jij niet neutraal denken, belgacom. ben niet voor belgacom of tegen. ik stel enkel vast.
en waarom zijn belgacom zijn prijzen verlagen of eerder welke bedrijf de prijs voor zijn produkt verlagen zolang de klanten betalen. zeg me dat eens. zolang mensen zo zot zijn om het te betalen, zal een bedrijf niet veel wijzigen aan zijn prijzen. klopt da? ja da klopt. is gewoon een klein beetje kennis van economie.
als het te duur is, koop je het niet, betaal je er niet voor. maar zolang je betaalt, moet je niet klagen dat het te duur is.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Anonymous schreef:
sorry maar als anti-belgacom kan jij niet neutraal denken, belgacom. ben niet voor belgacom of tegen. ik stel enkel vast.
en waarom zijn belgacom zijn prijzen verlagen of eerder welke bedrijf de prijs voor zijn produkt verlagen zolang de klanten betalen. zeg me dat eens. zolang mensen zo zot zijn om het te betalen, zal een bedrijf niet veel wijzigen aan zijn prijzen. klopt da? ja da klopt. is gewoon een klein beetje kennis van economie.
als het te duur is, koop je het niet, betaal je er niet voor. maar zolang je betaalt, moet je niet klagen dat het te duur is.

Wat bedoeld u nu?

Dat als we massaal ons internet opzeggen, dat ze internet goedkoper gaan maken? Of zou dat eerder een reden zijn om internet dan duurder te maken?
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bambipower schreef:Wat bedoeld u nu?

Dat als we massaal ons internet opzeggen, dat ze internet goedkoper gaan maken? Of zou dat eerder een reden zijn om internet dan duurder te maken?

Inderdaad bambi... massaal ons internet opzeggen en naar een provider gaan die goedkoper is. BGC zal snel zijn prijzen aanpassen als het voelt hierdoor klanten te verliezen (en dan spreek ik niet over 100 of 1000 klanten he). Vraag en aanbod weet je... dus zolang de vraag bij BGC hoog blijft, zullen ook de prijzen hoog blijven.

Ik heb dit al 100 keer geschreven... zolang jij iedere maand op het einde netjes je overschrijving doet laat het de provider voor de rest koud wat je over hem denkt, laat staan hier op het forum schrijft.
Gast

r2504 schreef:Ik heb dit al 100 keer geschreven... zolang jij iedere maand op het einde netjes je overschrijving doet laat het de provider voor de rest koud wat je over hem denkt, laat staan hier op het forum schrijft.

voila !!!
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Inderdaad bambi... massaal ons internet opzeggen en naar een provider gaan die goedkoper is. BGC zal snel zijn prijzen aanpassen als het voelt hierdoor klanten te verliezen (en dan spreek ik niet over 100 of 1000 klanten he). Vraag en aanbod weet je... dus zolang de vraag bij BGC hoog blijft, zullen ook de prijzen hoog blijven.

Ik heb dit al 100 keer geschreven... zolang jij iedere maand op het einde netjes je overschrijving doet laat het de provider voor de rest koud wat je over hem denkt, laat staan hier op het forum schrijft.

gaat dat ons internet goedkoper maken, als ik overschakel van telenet naar belgacom? Ik ben zeker van niet....
En die kleine providers..., dat zal ook niet helpen.
Massaal ons internet opzeggen, zal zorgen dat de prijs stijgt... want dan moeten de kosten verdeeld worden onder minder mensen.

Zolang belgacom en telenet die afspraak houden, zal ons internet duur blijven... er ontstaat gewoon geen concurentie.
Die klein providerkes, gaan niks kunnen inbrengen om de prijs te drukken, of toch niet de moeite, want ook zij hangen af van belgacom.
de koe zegt boe
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ik verleg van skynet naar kleinere provider (nog aan't twijfelen wie).
Als hoofdreden wel de downloadlimiet, ben geen grote downloader maar 10 gigs is nipt...

Just meegemaakt : ik ben al 4 of 5 jaar klant bij skynet...
Nu schrijven ze ons mail dat we als klant recht hebben op een download van een full cd om de 2 maanden in de music club, tof hé 8) MAAR

dat werkt niet bij mij omdat ik nog als turboline of zoiets surf en niet ADSL GO ( dus adsl factuur op telefoonrekening en skynet factuur appart om de 3 maanden.)
Als ik kijk op online account heb ik wel een ADSL GO abo
Nu stellen ze voor dat ik verander naar puur ADSL GO en daarbij de kosten betaal van 7 €....

Ze geven nu 4 maanden gratis ADSL weg, en ik die al jaren klant ben, nog 8000 BEF betaalde voor modem, dure aansluitingsprijs betaalde etc...... mag dan nog es extra betalen???
Dat ze de boom inkruipen, met mijn voeten spelen ze niet meer...
Het is niet om die 7 euro maar het principe, zo zie je hoe ze hun klanten behandelen, eenmaal binnen voor een jaar en ge bent een zuigmachine

Klein detail : films downloaden etc... is illegaal, juist?
Waarom maken elke provider dan keuzes van abonnementen waarbij ze bij plaatsen dat vb light goed is voor 4000 mails, en Full goed is voor downloaden van muziek en films??????????
Ze willen gewoon dat je zoveel mogelijk download zodat ze nog es extra dure gigs kunnen aanrekenen. (of kan je maandelijks voor 10 gigs downloaden aan Legale films misschien?)

soit, iemand die content is van een andere provider laat het me weten..
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

toerist schreef:(of kan je maandelijks voor 10 gigs downloaden aan Legale films misschien?)

here you go... :-)

Archive.org
gratis downloaden van films waar geen copyright meer op zit -- de kwaliteit is vrij te kiezen, van gecomprimeerd tot volledige DVD :wink:
The_One_be

Anonymous schreef:en waarom zijn belgacom zijn prijzen verlagen of eerder welke bedrijf de prijs voor zijn produkt verlagen zolang de klanten betalen. zeg me dat eens. zolang mensen zo zot zijn om het te betalen, zal een bedrijf niet veel wijzigen aan zijn prijzen. klopt da? ja da klopt. is gewoon een klein beetje kennis van economie.

Als je dan toch economie wilt aanhalen, waarom belgacom zijn prijzen niet verlaagd, dan weet je ook dan er concurrentie nodig is om goede prijzen en goede producten voor de consument te bekomen en dat een oligopoly, wat er momenteel op de belgische provider markt aanwezig is, niet goed is voor de consument. Zeker niet als de oligopolen geen prijzenslag met mekaar willen aangaan (belgacom heeft dit een kleine maand geleden ofzo verkondigd, heeft op de frontpage van tweakers gestaan). Nu aangezien dit geen natuurlijk oligopolie zoals in de diamanten- of de olie industrie, kan en zou de belgische overheid of meerbepaald het BIPT hier moeten ingrijpen om de concurrentie meer slagkracht te geven. En van zodra er meer concurrentie op de markt is, zal je wel zien dat de consument meer waar voor zijn geld krijgt, iets waar dus inwoners van onze buurlanden al van kunnen genieten volgens de studie van testaankoop.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

bambipower schreef:Zolang belgacom en telenet die afspraak houden, zal ons internet duur blijven... er ontstaat gewoon geen concurentie.

Je zorgt ook niet voor concurrentie hé... je blijft bij de groten.

Die kleintjes kunnen trouwens maar groot worden als er mensen naar overstappen, en niet door het feit dat mensen zeggen dat ze maar klein zijn (alle grote waren ooit kleintjes).

bambipower schreef:Die klein providerkes, gaan niks kunnen inbrengen om de prijs te drukken, of toch niet de moeite, want ook zij hangen af van belgacom.

Hun prijs is nu toch goedkoper... dus met meer klanten moet het zeker lukken volgens jou theorie... en in de realiteit trouwens ook (tenzij hun business plan nu reeds niet klopt... zoals bij A2F).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

als ik naar een kleintje stap, heeft belgacom nog altijd zijn inkomsten aan mij... onrechtstreeks toch

en wat haalt het uit voor mij? jaarcontract, 2€, ... gene vette dus

als we met z'n allen naar de kleine providers zouden gaan, blijft belgacom nog steeds genoeg verdienen, en blijven zij hun bandbreedte verkopen aan hoge prijzen aan de kleine providers, zodat de kleine providers niet lager kunnen gaan van prijs.
de koe zegt boe
pckrimson

Waarom moet ik om van adsl te genieten twee abonnementen hebben
1 voor de telefoon aansluiting
1 maal voor ADSL
indien ik geen telefoon wens moet ik toch een telefoon abonnement hebben of heb ik dit verkeerd voor.

Mijn telefoon rekening is de laatste jaren steeds om en bij de 120 Euro dwz zeggen 5.5 euro communicatie en de REST ABONNEMENT.

nu heb ik reeds diverse dreig telefoons en brieven bekomen met de beschuldiging dat ik zou overgeschakeld zijn.

Very nice belgacom.
:x :evil:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

pckrimson schreef:Waarom moet ik om van adsl te genieten twee abonnementen hebben
1 voor de telefoon aansluiting
1 maal voor ADSL
indien ik geen telefoon wens moet ik toch een telefoon abonnement hebben of heb ik dit verkeerd voor.

Die koperdraad wordt niet onderhouden door de kaboutertjes hoor ! Je kan trouwens altijd raw-copper aanvragen als je geen telefoonlijn wenst. (al is dit duurder dan een budgetline waar ik ook m'n bedenkingen bij heb)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

bambipower schreef:en wat haalt het uit voor mij? jaarcontract, 2€, ... gene vette dus

Zeur er dan ook niet over :roll:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
bambipower schreef:en wat haalt het uit voor mij? jaarcontract, 2€, ... gene vette dus

Zeur er dan ook niet over :roll:

u bent een meester in het verdraaien van woorden...

Maja, als u graag veel betaalt voor internet, lees dan misschien andere topics.
de koe zegt boe
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

bambipower schreef:u bent een meester in het verdraaien van woorden...

r2504 heeft dan wel misschien nogal een 'rare' aanpak om de dingen aan boord te leggen, maar hij heeft wel gelijk. Want als je zo redeneert, dan verandert er niemand van provider en blijft alles bij het oude. Dus hoge prijzen en weinig wat je er voor terug krijgt.

Cheers
Afbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:
bambipower schreef:u bent een meester in het verdraaien van woorden...

r2504 heeft dan wel misschien nogal een 'rare' aanpak om de dingen aan boord te leggen, maar hij heeft wel gelijk. Want als je zo redeneert, dan verandert er niemand van provider en blijft alles bij het oude. Dus hoge prijzen en weinig wat je er voor terug krijgt.

Cheers

wat moet ik dan doen, overschakelen naar een andere provider, die evenduur is? joepie, en daarna, nog eens...? en nog eens? en nog eens?
tot ik uiteindelijk terug bij dezelfde zit dan ik starte, en de prijs nog steeds hetzelfde is. Zolang ik geen goedkoop alternatief vind, dan blijf ik waar ik ben.
Als we met ze'n allen gaan switchen van provider, dan zal de prijs ook niet zakken... ben maar zeker, want eender hoe je het draait of keert, belgacom en telenet blijft hun inkomsten binnenkrijgen.
de koe zegt boe
xn3k
Starter
Starter

100 gebruikers met een datalimiet van 10 GB komt neer op 1000 GB.

95 gebruikers die effectief 3 GB verbruiken + 5 gebruikers die 143 GB verbruiken = 100 gebruikers die 1000 GB verbruiken

Met andere woorden: waarom geen FUP bij elke ISP.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Omdat er geen 1000 GB voor die 100 gebruikers voorzien is.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gast

The_Borg schreef:Omdat er geen 1000 GB voor die 100 gebruikers voorzien is.

een isp koopt geen traffiek in in aantal gigabytes ofzo, wel via een poort met een bepaalde bandwith (bv 1gbit-100mbit-...) of je nu niets over deze poort stuurt, of je gebruikt deze poort gedurdende de hele tijd maximaal, dit maakt niets uit voor de te betalen prijs voor deze poort... dus een isp kan wel degelijk fup aanbieden, want het is niet zo dat als je pakweg een gigabyte bijkoopt, je isp ineens een bijkomende poort gaat aanschaffen voor deze tijd, dus bewijst dat het netwerk wel degelijk meer traffiek aankan dan momenteel gebruikt wordt.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Klopt, maar dan zit je nog met een probleem. De mensen die dan maar 1-3GB verbruiken willen dan wel op de piekmomenten hun volle snelheid halen. Dus er moet meer bandbreedte zijn dan dat er door de gebruikers kan volgeleeched worden. En dan in de dalmomenten zit je met al die capaciteit onbenut. Dat kan je niet maken he. Vandaar limieten om een spreiding van de traffic af te dwingen.

Cheers
Afbeelding
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Sub Zero schreef:Klopt, maar dan zit je nog met een probleem. De mensen die dan maar 1-3GB verbruiken willen dan wel op de piekmomenten hun volle snelheid halen. Dus er moet meer bandbreedte zijn dan dat er door de gebruikers kan volgeleeched worden. En dan in de dalmomenten zit je met al die capaciteit onbenut. Dat kan je niet maken he. Vandaar limieten om een spreiding van de traffic af te dwingen.

Cheers

Dan kunnen ze misschien een limiet invoeren tijdens de piekmomenten 8)
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

offtopic:

@Gast (dewelke ik natuurlijk weer niet kan aanspreken, vanwege guest login)

ontopic:

Nu weet mijn gat ook dat er bandbreedte aangekocht wordt ipv volume, maar dan zit je zoals Sub Zero al zei nog wel degelijk met hetzelfde probleem. Naar mijn mening hadden we dan ook beter allemaal op 1.1 Mbps blijven steken en een FUP gekregen (of zelfs unlimited) en pas later de snelheidsverhogingen doorgevoerd. Nederland heeft deze beweging gemaakt en die is redelijk succesvol afgerond, met recordsnelheden aan FUP/unlimited. Ondertussen zitten wij hier nog altijd ter plekke te trappelen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

The_Borg schreef:Nu weet mijn gat ook dat er bandbreedte aangekocht wordt ipv volume, maar dan zit je zoals Sub Zero al zei nog wel degelijk met hetzelfde probleem. Naar mijn mening hadden we dan ook beter allemaal op 1.1 Mbps blijven steken en een FUP gekregen (of zelfs unlimited) en pas later de snelheidsverhogingen doorgevoerd. Nederland heeft deze beweging gemaakt en die is redelijk succesvol afgerond, met recordsnelheden aan FUP/unlimited. Ondertussen zitten wij hier nog altijd ter plekke te trappelen.

Ik wil jullie zeker niet tegenspreken ofzo ze, maar zoals velen beweren dat 95% (of zelf meer) tevreden is met zijn 10GB ga ik er van uit dat er maar 5% leechers zijn. Dan kan dat toch zo geen groot probleem geven om die 5% hun gang te laten gaan. :?

In ieder geval bij realdsl zou het in ieder geval lukken aan een lagere snelheid dan waar ze nu mee bezig zijn, en hopelijk in de toekomst ook aan een constante 3.3Mbps :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

ZMD, maar dan kom je weer aan volgend gegeven (geleend op lange termijn van r2504, waarvoor dank): een ISP is geen VZW. Waarom klanten iets gratis geven als je er ook geld kan uit kloppen? Jij redeneert misschien niet zo, maar als bedrijf moet je het wel zo doen.

Cheers
Afbeelding
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

The_Borg schreef:Naar mijn mening hadden we dan ook beter allemaal op 1.1 Mbps blijven steken en een FUP gekregen (of zelfs unlimited)

Dat was de situatie voor november 2003 bij Skynet. Geen controle van datatrafiek op 1,1Mb. Vanaf november 2003 zijn ze wel beginnen controleren met het oog op die 3,3Mb verhoging.
blabla
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Dat was de situatie voor november 2003 bij Skynet. Geen controle van datatrafiek op 1,1Mb. Vanaf november 2003 zijn ze wel beginnen controleren met het oog op die 3,3Mb verhoging.

En in Nederlands is men blijven kiezen voor 1.1 Mbit (en zelfs minder!) en overgeschakeld op een FUP. Voor mij als consument een verkeerde beslissing van Belgacom :).
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

The_Borg schreef:

En in Nederlands is men blijven kiezen voor 1.1 Mbit (en zelfs minder!) en overgeschakeld op een FUP. Voor mij als consument een verkeerde beslissing van Belgacom :).

Nou in NL heb je voor 40 euro nu tot 20 Mbps down met 1 up....(adsl2+) dus zo erg blijven steken op 1.1 zijn ze niet....

Voor de NL situatie is maar een ding verantwoordelijk: concurrentie
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

In die tijd

We spreken hier over november 2003, dat is al meer dan anderhalf jaar geleden. Als je nu eens de moeite deed alle posts te lezen, zou je conclusies kunnen trekken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ZMD schreef:Ik wil jullie zeker niet tegenspreken ofzo ze, maar zoals velen beweren dat 95% (of zelf meer) tevreden is met zijn 10GB ga ik er van uit dat er maar 5% leechers zijn. Dan kan dat toch zo geen groot probleem geven om die 5% hun gang te laten gaan. :?

Als je weet dat bij die 5% "grapjassen" zitten die zich "amuseren" door 250 GB en meer per maand te downloaden (dacht dat het record destijds bij A2F rond de TB/maand zat)... dan kan je voor 1 dergelijke gebruiker 100 normale gebruikers in de plaats nemen. Denk dus nog maar eens twee seconden na over wat 5% heavy users kan aanrichten op een netwerk.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Nu zou ik per maand toch wel gemakkelijk 50 GB opgedaan krijgen, maar een TB gaat er toch een beetje over :). Wat moet die kerel niet downen.
Bijlagen
Internet download.gif
(11.94 KiB) 1266 keer gedownload
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

The_Borg schreef:Nu zou ik per maand toch wel gemakkelijk 50 GB opgedaan krijgen, maar een TB gaat er toch een beetje over :). Wat moet die kerel niet downen.

Is nie moeilijk hoor. Leechaccount op leuke FTP en dan 24/7 fxp'en. Kom je al een heeeeel eind afhankelijk van je eige snelheid.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

poohbeer schreef: en dan 24/7 fxp'en. Kom je al een heeeeel eind afhankelijk van je eige snelheid.

ipv fxp'en zal je ftp'en bedoelen?

want fxp'en kost je geen bandwitch (of miniem weinig)
fxp'en is transfereren van de ene ftp naar de andere ftp zonder je eigen bandwitch te gebruiken.
de koe zegt boe
Gast

Wat als die FXP bij jou Thuis staat??
bambipowers

Anonymous schreef:Wat als die FXP bij jou Thuis staat??

dan is het makkelijker om gewoon te downloaden ;) :D
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bambipower schreef:
poohbeer schreef: en dan 24/7 fxp'en. Kom je al een heeeeel eind afhankelijk van je eige snelheid.

ipv fxp'en zal je ftp'en bedoelen?

want fxp'en kost je geen bandwitch (of miniem weinig)
fxp'en is transfereren van de ene ftp naar de andere ftp zonder je eigen bandwitch te gebruiken.

bedoel'k inderdaad.. krijg je erevan om als fTp pgrogramma flashfXp te gebruiken ;)
Gast

r2504 schreef:
Teebee schreef:Steenezels zijn het. Geef die 5% dan toch de kans om een datalimiet van 50-100gb te kiezen voor een meerprijsje ?

Dan zijn alle 100% tevreden.

Je snapt het nog altijd niet he... als een node een capaciteit heeft van 100 GB (simpel voorgesteld)... dan krijg je daar 10 gebruikers op, ofwel 10 x 41.95 = 419.5 euro opbrengst.

Als je nu 1 iemand toelaat van 90 GB extra te verbruiken voor 1 euro/GB... dan heb je op diezelfde node een rendement van 1 x 41.95, plus 90 x 1 = 131.95 euro. Daar bovenop moet je dan nog eens de investering doen in een extra node voor je andere gebruikers.

Als provider moet je dus wel echt gek zijn om extra blokjes te laten aankopen tegen een "meerprijsje". Dit is trouwens een andere discussie die los staat van de prijs van een abonnement.

en gij denkt dat iedereen die 10gb dedicated krijgt ??

er wordt gebruik gemaakt van overlapping voor degenen die hun limiet niet ten volle gebruiken ...

vb: als er 100 abos van 10 gb zijn, staan die niet op een 1000gb capaciteit maar eerder op een van 500gb

moest iedereen hun limiet ten volle gebruiken dan zat zowat elke isp in de shit noodles :p
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”