Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Bestaande Tuttumus klanten zoals ik kunnen op hun kin kloppen...
Mailtje gestuurd naar klantendienst.
Zij bevestigen dat het enkel voor nieuwe klanten is.
Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?
Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten
-
- Premium Member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Is dit niet bij elke provider?
It's all about the money and the clients!
It's all about the money and the clients!
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?
Geen idee, maar downgraden naar een goedkoper pakket is zonder twijfel DE manier om hen te raken ook! Gewoon doen...
Geen idee, maar downgraden naar een goedkoper pakket is zonder twijfel DE manier om hen te raken ook! Gewoon doen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Bellen naar klantendienst en zeuren dat zo een systeem niet correct is. Lichte dreiging dat je denkt aan overstappen en redelijk snel zullen ze je een korting toekennen. Ik bel jaarlijks voor zo een korting.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Mogelijks wel als je het nieuwe abonnement aanvraagt op een andere naam (bijv. partner).warpozio2 schreef: Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik snap het probleem niet goed. Mensen tekenen in op lokkertjes. En dan achteraf gaan de "gedupeerden" klagen dat zij niet kunnen meepakken.
Snap nu eens gewoon dat promoties je elke keer weer terug pakken? Sluit een contract af te dat éénduidig zegt wat de overeenkomst inhoudt. Promoties achteraf zijn niet van tel meer voor jou! Je bent dan in de lurven gepakt. Spijtig, maar zo is het.
Sluit een contract af met een eerlijke provider die zegt van A te leveren voor de prijs van B. Zo moeilijk is dat toch niet?
Snap nu eens gewoon dat promoties je elke keer weer terug pakken? Sluit een contract af te dat éénduidig zegt wat de overeenkomst inhoudt. Promoties achteraf zijn niet van tel meer voor jou! Je bent dan in de lurven gepakt. Spijtig, maar zo is het.
Sluit een contract af met een eerlijke provider die zegt van A te leveren voor de prijs van B. Zo moeilijk is dat toch niet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
welke provider doet dat?petrol242 schreef: Sluit een contract af met een eerlijke provider die zegt van A te leveren voor de prijs van B. Zo moeilijk is dat toch niet?
de bellijnen kunnen ni eens zeggen wat de prijs van uw abo zal zijn
nieuwe klant, bestande klant, upgrade, onlinekorting, kerstkorting,...
nog wa rommel da ze naar uwe kop smijten gelijk tv's
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Allez 1207, even uw ogen open trekken en je ziet ze.
Vanaf dat er "promoties" aan te pas komen zitten "ze" al van de eerste minuut in je zakken. En dat gaat verder dan media. Ook met energie. Ik wil wel een raad geven, maar die gaat hier heel hard (voor sommigen terecht misschien) in de onderste schuif belanden.
Zowel voor energie als voor internet/media zou ik zeggen, ga voor een provider die gewoon zijn prijs kenbaar maakt. Als ik zie bij energieleveranciers (zelfs bij dezelefde!!!!) zijn er ontelbare formules voor krak hetzelfde product. Dat is toch niet normaal?? Stroom is stroom. Gas is gas. Data is data. En dan kies je misschien voor een leverancier van hier.
Jullie mogen weten dat ik voor gas en elec bij Elegant zit. En voor mijn internet bij Edpnet. Beiden geven gewoon één prijs voor hun product.
Vanaf dat er "promoties" aan te pas komen zitten "ze" al van de eerste minuut in je zakken. En dat gaat verder dan media. Ook met energie. Ik wil wel een raad geven, maar die gaat hier heel hard (voor sommigen terecht misschien) in de onderste schuif belanden.
Zowel voor energie als voor internet/media zou ik zeggen, ga voor een provider die gewoon zijn prijs kenbaar maakt. Als ik zie bij energieleveranciers (zelfs bij dezelefde!!!!) zijn er ontelbare formules voor krak hetzelfde product. Dat is toch niet normaal?? Stroom is stroom. Gas is gas. Data is data. En dan kies je misschien voor een leverancier van hier.
Jullie mogen weten dat ik voor gas en elec bij Elegant zit. En voor mijn internet bij Edpnet. Beiden geven gewoon één prijs voor hun product.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Logisch, je krijgt de diensten en betaalt de abonnementsprijs zoals bepaald bij het begin van het contract. Daarna blijft alles identiek.warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Wil je iets anders? Dan kies je voor minstens 6 maanden een andere leverancier: https://www.bestetarief.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ja, precies of bij Proximus liggen ze wakker van een klant die naar de concurrentie vertrekt. Er vloeit toch een deel van jouw abonnementsgeld bij de concurrent naar Proximus.kurtcockaert schreef:Bellen naar klantendienst en zeuren dat zo een systeem niet correct is. Lichte dreiging dat je denkt aan overstappen en redelijk snel zullen ze je een korting toekennen. Ik bel jaarlijks voor zo een korting.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Elegant ziet er vrij transparant uit, maar geef mij maar ecopower, dat is echt 100% transparant. 1 prijs per kWh. Als ik voor mijn teller sta weet ik dus exect hoeveel mijn schuld is.petrol242 schreef:Jullie mogen weten dat ik voor gas en elec bij Elegant zit. En voor mijn internet bij Edpnet. Beiden geven gewoon één prijs voor hun product.
Je zegt "data = data". Misschien wel, maar een de snelheid waarmee dat gaat is toch sterk verschillend en ook de support verschilt sterk.
Om on topic te gaan. Wij zijn klant bij proximus voor mobiel. Totaal geen klagen van. Vorige maand was ik weer te laat met betalen. Je krijgt een SMS en daarmee is de kous af, geen extra kosten. Probeer dat eens bij een ander.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Aan het begin van je contract heb je ook een aanbod gekregen in de vorm van een tv-toestel, een korting of iets anders. Als je echt een joint offer wil, kan je steeds een smartphone aankopen icm een gsm-abonnement.warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Bestaande Tuttumus klanten zoals ik kunnen op hun kin kloppen...
Mailtje gestuurd naar klantendienst.
Zij bevestigen dat het enkel voor nieuwe klanten is.
Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik vind dat bestaande klanten gerust recht mogen hebben op getrouwheidskortingen en acties.petrol242 schreef:En dan achteraf gaan de "gedupeerden" klagen dat zij niet kunnen meepakken.
En dus ook meepikken van alle promoties die ook voor nieuwe klanten bestaan.
En als dat niet kan vanuit initiatief van het bedrijf zelf (de zogeheten zelfregulering), dan mag daar gerust wat wetgeving bij om de klant te beschermen.
Dit is gewoon misbruik van getrouwheid van de klant en dat zou bestraft moeten worden.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Die bedrijven geven zo'n dikke cadeau's omdat ze dat enkel geven aan nieuwe klanten. Mochten ze dat ook aan bestaande klanten moeten geven mag je er zeker van zijn dat het plots héél wat minder zou zijn.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Koop hem hier: https://www.bol.com/nl/p/samsung-ue40mu ... 080194380/warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Voordeel: geen 24 maanden contract en geen zever met restwaarde.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Bij ons vroeger op school zeiden ze ook altijd "als ge snoep meebrengt kunde maar beter hopen da ge voor iedereen bij hebt want anders zal het snel afgepakt zijn".cadsite schreef:Die bedrijven geven zo'n dikke cadeau's omdat ze dat enkel geven aan nieuwe klanten. Mochten ze dat ook aan bestaande klanten moeten geven mag je er zeker van zijn dat het plots héél wat minder zou zijn.
-
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
maaaarrrrr... je hebt dan wel je TV voor 99 euro en daar is het (bij TS) blijkbaar om te doen!Fentimento schreef:Als er overal een goede infrastructuur is is dat makkelijk, mijn ouders zouden van 100Mbps (kabel)naar 10Mbps(DSL) gaan (eerste 3 huizen in de straat nog DSL de rest blijkbaar VDSL) lijkt me dan dat betalen voor Proximus/Scarlet beetje dom is.cadsite schreef:Het staat iedereen vrij om elke 2 jaar te wisselen tussen telenet en proximus, zo heb je altijd de promo mee.
(Jammer genoeg....)
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Bij telenet kon het wel begin dit jaar.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Dat er geschenken gegeven worden aan nieuwe klanten vind ik heel aanvaardbaar. Maar de prijs voor het product zelf zou voor elke klant het zelfde moeten zijn. Mocht dat verplicht zijn er zouden ook veel minder discussies/geschillen zijn over facturen.
Laatst gewijzigd door fredo66 08 mei 2018, 17:11, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Promoties worden uiteindelijk door de klanten zelf terug betaald. Zelf zal ik daarom nooit op zo'n aanbod in gaan. Die bedrijven gaan heus geen cadeau's uitdelen voor iemand zijn schoon ogen. Het is uiteindelijk maar klantenbinding die dan binnen is, en dan mag je maandelijks je (hoge) bijdrage leveren.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Als je onthecht genoeg bent (nomadische email, telefoon, ...) kan je anders wel een mooie slag slaan.
Een tijdje geleden had Proximus een 42" in de aanbieding, TV van €500. Waarom niet, denk ik dan.
Ik zit bij EDPnet en we kijken geen TV, dus het was niet voor mij .
Ik heb liever een goed product, dan goeie marketing.
Een tijdje geleden had Proximus een 42" in de aanbieding, TV van €500. Waarom niet, denk ik dan.
Ik zit bij EDPnet en we kijken geen TV, dus het was niet voor mij .
Ik heb liever een goed product, dan goeie marketing.