Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Bestaande Tuttumus klanten zoals ik kunnen op hun kin kloppen...
Mailtje gestuurd naar klantendienst.
Zij bevestigen dat het enkel voor nieuwe klanten is.
Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?
Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten
-
- Elite Poster
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Locatie: Aalter
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 41 keer
Is dit niet bij elke provider?
It's all about the money and the clients!
It's all about the money and the clients!
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters

-
- Elite Poster
- Berichten: 6875
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?
Geen idee, maar downgraden naar een goedkoper pakket is zonder twijfel DE manier om hen te raken ook! Gewoon doen...
Geen idee, maar downgraden naar een goedkoper pakket is zonder twijfel DE manier om hen te raken ook! Gewoon doen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Plus Member
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 17 keer
Bellen naar klantendienst en zeuren dat zo een systeem niet correct is. Lichte dreiging dat je denkt aan overstappen en redelijk snel zullen ze je een korting toekennen. Ik bel jaarlijks voor zo een korting.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 2165
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Mogelijks wel als je het nieuwe abonnement aanvraagt op een andere naam (bijv. partner).warpozio2 schreef: Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik snap het probleem niet goed. Mensen tekenen in op lokkertjes. En dan achteraf gaan de "gedupeerden" klagen dat zij niet kunnen meepakken.
Snap nu eens gewoon dat promoties je elke keer weer terug pakken? Sluit een contract af te dat éénduidig zegt wat de overeenkomst inhoudt. Promoties achteraf zijn niet van tel meer voor jou! Je bent dan in de lurven gepakt. Spijtig, maar zo is het.
Sluit een contract af met een eerlijke provider die zegt van A te leveren voor de prijs van B. Zo moeilijk is dat toch niet?
Snap nu eens gewoon dat promoties je elke keer weer terug pakken? Sluit een contract af te dat éénduidig zegt wat de overeenkomst inhoudt. Promoties achteraf zijn niet van tel meer voor jou! Je bent dan in de lurven gepakt. Spijtig, maar zo is het.
Sluit een contract af met een eerlijke provider die zegt van A te leveren voor de prijs van B. Zo moeilijk is dat toch niet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 96 keer
welke provider doet dat?petrol242 schreef: Sluit een contract af met een eerlijke provider die zegt van A te leveren voor de prijs van B. Zo moeilijk is dat toch niet?
de bellijnen kunnen ni eens zeggen wat de prijs van uw abo zal zijn
nieuwe klant, bestande klant, upgrade, onlinekorting, kerstkorting,...
nog wa rommel da ze naar uwe kop smijten gelijk tv's
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Allez 1207, even uw ogen open trekken en je ziet ze.
Vanaf dat er "promoties" aan te pas komen zitten "ze" al van de eerste minuut in je zakken. En dat gaat verder dan media. Ook met energie. Ik wil wel een raad geven, maar die gaat hier heel hard (voor sommigen terecht misschien) in de onderste schuif belanden.
Zowel voor energie als voor internet/media zou ik zeggen, ga voor een provider die gewoon zijn prijs kenbaar maakt. Als ik zie bij energieleveranciers (zelfs bij dezelefde!!!!) zijn er ontelbare formules voor krak hetzelfde product. Dat is toch niet normaal?? Stroom is stroom. Gas is gas. Data is data. En dan kies je misschien voor een leverancier van hier.
Jullie mogen weten dat ik voor gas en elec bij Elegant zit. En voor mijn internet bij Edpnet. Beiden geven gewoon één prijs voor hun product.
Vanaf dat er "promoties" aan te pas komen zitten "ze" al van de eerste minuut in je zakken. En dat gaat verder dan media. Ook met energie. Ik wil wel een raad geven, maar die gaat hier heel hard (voor sommigen terecht misschien) in de onderste schuif belanden.
Zowel voor energie als voor internet/media zou ik zeggen, ga voor een provider die gewoon zijn prijs kenbaar maakt. Als ik zie bij energieleveranciers (zelfs bij dezelefde!!!!) zijn er ontelbare formules voor krak hetzelfde product. Dat is toch niet normaal?? Stroom is stroom. Gas is gas. Data is data. En dan kies je misschien voor een leverancier van hier.
Jullie mogen weten dat ik voor gas en elec bij Elegant zit. En voor mijn internet bij Edpnet. Beiden geven gewoon één prijs voor hun product.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Logisch, je krijgt de diensten en betaalt de abonnementsprijs zoals bepaald bij het begin van het contract. Daarna blijft alles identiek.warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Wil je iets anders? Dan kies je voor minstens 6 maanden een andere leverancier: https://www.bestetarief.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 8028
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Ja, precies of bij Proximus liggen ze wakker van een klant die naar de concurrentie vertrekt. Er vloeit toch een deel van jouw abonnementsgeld bij de concurrent naar Proximus.kurtcockaert schreef:Bellen naar klantendienst en zeuren dat zo een systeem niet correct is. Lichte dreiging dat je denkt aan overstappen en redelijk snel zullen ze je een korting toekennen. Ik bel jaarlijks voor zo een korting.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6839
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Elegant ziet er vrij transparant uit, maar geef mij maar ecopower, dat is echt 100% transparant. 1 prijs per kWh. Als ik voor mijn teller sta weet ik dus exect hoeveel mijn schuld is.petrol242 schreef:Jullie mogen weten dat ik voor gas en elec bij Elegant zit. En voor mijn internet bij Edpnet. Beiden geven gewoon één prijs voor hun product.
Je zegt "data = data". Misschien wel, maar een de snelheid waarmee dat gaat is toch sterk verschillend en ook de support verschilt sterk.
Om on topic te gaan. Wij zijn klant bij proximus voor mobiel. Totaal geen klagen van. Vorige maand was ik weer te laat met betalen. Je krijgt een SMS en daarmee is de kous af, geen extra kosten. Probeer dat eens bij een ander.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Aan het begin van je contract heb je ook een aanbod gekregen in de vorm van een tv-toestel, een korting of iets anders. Als je echt een joint offer wil, kan je steeds een smartphone aankopen icm een gsm-abonnement.warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Bestaande Tuttumus klanten zoals ik kunnen op hun kin kloppen...
Mailtje gestuurd naar klantendienst.
Zij bevestigen dat het enkel voor nieuwe klanten is.
Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?
-
- userbase crew
- Berichten: 9510
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik vind dat bestaande klanten gerust recht mogen hebben op getrouwheidskortingen en acties.petrol242 schreef:En dan achteraf gaan de "gedupeerden" klagen dat zij niet kunnen meepakken.
En dus ook meepikken van alle promoties die ook voor nieuwe klanten bestaan.
En als dat niet kan vanuit initiatief van het bedrijf zelf (de zogeheten zelfregulering), dan mag daar gerust wat wetgeving bij om de klant te beschermen.
Dit is gewoon misbruik van getrouwheid van de klant en dat zou bestraft moeten worden.
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6839
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Die bedrijven geven zo'n dikke cadeau's omdat ze dat enkel geven aan nieuwe klanten. Mochten ze dat ook aan bestaande klanten moeten geven mag je er zeker van zijn dat het plots héél wat minder zou zijn.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5797
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Koop hem hier: https://www.bol.com/nl/p/samsung-ue40mu ... 080194380/warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Voordeel: geen 24 maanden contract en geen zever met restwaarde.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- userbase crew
- Berichten: 9510
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bij ons vroeger op school zeiden ze ook altijd "als ge snoep meebrengt kunde maar beter hopen da ge voor iedereen bij hebt want anders zal het snel afgepakt zijn".cadsite schreef:Die bedrijven geven zo'n dikke cadeau's omdat ze dat enkel geven aan nieuwe klanten. Mochten ze dat ook aan bestaande klanten moeten geven mag je er zeker van zijn dat het plots héél wat minder zou zijn.
-
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
maaaarrrrr... je hebt dan wel je TV voor 99 euro en daar is het (bij TS) blijkbaar om te doen!Fentimento schreef:Als er overal een goede infrastructuur is is dat makkelijk, mijn ouders zouden van 100Mbps (kabel)naar 10Mbps(DSL) gaan (eerste 3 huizen in de straat nog DSL de rest blijkbaar VDSL) lijkt me dan dat betalen voor Proximus/Scarlet beetje dom is.cadsite schreef:Het staat iedereen vrij om elke 2 jaar te wisselen tussen telenet en proximus, zo heb je altijd de promo mee.
(Jammer genoeg....)
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
Bij telenet kon het wel begin dit jaar.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Dat er geschenken gegeven worden aan nieuwe klanten vind ik heel aanvaardbaar. Maar de prijs voor het product zelf zou voor elke klant het zelfde moeten zijn. Mocht dat verplicht zijn er zouden ook veel minder discussies/geschillen zijn over facturen.
Laatst gewijzigd door fredo66 08 mei 2018, 17:11, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Promoties worden uiteindelijk door de klanten zelf terug betaald. Zelf zal ik daarom nooit op zo'n aanbod in gaan. Die bedrijven gaan heus geen cadeau's uitdelen voor iemand zijn schoon ogen. Het is uiteindelijk maar klantenbinding die dan binnen is, en dan mag je maandelijks je (hoge) bijdrage leveren.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16261
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Als je onthecht genoeg bent (nomadische email, telefoon, ...) kan je anders wel een mooie slag slaan.
Een tijdje geleden had Proximus een 42" in de aanbieding, TV van €500. Waarom niet, denk ik dan.
Ik zit bij EDPnet en we kijken geen TV, dus het was niet voor mij
.
Ik heb liever een goed product, dan goeie marketing.
Een tijdje geleden had Proximus een 42" in de aanbieding, TV van €500. Waarom niet, denk ik dan.
Ik zit bij EDPnet en we kijken geen TV, dus het was niet voor mij

Ik heb liever een goed product, dan goeie marketing.