Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
LanceLaw
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:01

Sinds enige tijd vraag ik me toch af... wie ze aan de helpdesk van Telenet zetten. Het klinken allemaal hollanders... Enfin dat maakt niet uit, maar ik vraag me wel af wat ze daar doen behalve opnemen en doorsturen ?

Ik kreeg een http - status 500 error en kon hierdoor niet meer connecteren op internet. Ik bel op een zondag naar het relatief dure 070 nummer voor technische ondersteuning. Ik zat al sinds za avond zonder internet. Die "slimme" mensen van de telenet helpdesk stellen vast dat er een probleem is (WAAW, dat had ik nog niet door!!:-))), maar dat ze niets kunnen doen omdat diegene die het kunnen oplossen alleen maar in de week werken. Ik bel maandag terug, de medewerker ziet dat er een probleem is, belt zijn collega die het kan oplossen en boem 5 min later is het opgelost... Ik ben 2 keer telefoonkosten kwijt en zat 2 dagen zonder internet. Mja, als ze bij iedereen ergens iets zullen desactiveren zodat iedereen met http -status 500 belt en 5 minuten aan de lijn hangt... dan kunnen ze daar ook nog een aardig centje aan verdienen hé... Bedenkelijke praktijken welliswaar.

Lance
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Euh als ik vakantiewerk deed... jobstudenten :p
Waarschijnlijk wel voor te verkopen maar dat durf ik niet met zekerheid zeggen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

LanceLaw schreef:Sinds enige tijd vraag ik me toch af... wie wat ze aan de helpdesk van Telenet zetten.
/offtopic...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nederlanders die studeren in Mechelen die dan bij Telenet hun studentenjob doen.

Probleem met de medewerkers op de eerstelijnshelpdesk, is dat die ook maar aflezen van wat op hun scherm staat. Die kennen vaak weinig van hun producten of 't zijn de grote punten.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Heb hier bij mijn omschakeling van Expressnet naar FiberNet40 ook een nederlander aan de lijn gehad. Héél beleefd, vriendelijk en gedienstig. Omschakeling was gebeurd op 15 minuten. Scheer dus alsjeblieft niet iedereen over dezelfde kam!
Heb al andere sujets aan de lijn gehad, toen ik destijds nog bij Scarlet was.
Bij iedere helpdesk zal je wel medewerkers vinden, die misschien beter een andere roeping hadden gevolgd............... :roll:
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Ik heb vorige week ook gebeld naar Telenet .. en had idd een nederlander aan de lijn ..
En in de achtergrond hoorde ik ook niet anders dan nederlandse stemmen ..

Had een expressnet naar fibernet40 via mijn telenet omgezet en er hoefde geen technieker te komen .. ( snelheid gemeten was ok )
Toch nog even gebeld en men verzekerde mij daar dat er een Docsis 3.0 modem stond bij die klant en er geen technieker moest komen .
Sinds wanneer een SB5xxx van Motorola docis 3 is ..geen idee ..

Toen ik hetzelfde nog eens deed voor het privé adres van die klant .. moest er plots wel een technieker komen voor een wifi modem.. ( ook FN40 )

Nu weet ik ook wel dat FN40 werkt op een 2.0 modem ( is hier ub meermaals gezegd ) .

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat telenet een deel uitbesteed aan een callcenter in Nederland en dat die daar inderdaad niet zo goed op de hoogte zijn ..

Doet me denken aan bellen naar HP Support .. kom je soms in Indië uit ....
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Laat de big chief van Telenet nu ook juist een nederlander zijn (Duco Sickinghe).
Grote kans dat zijn familie en vrienden daar werken misschien? :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

ja die bedenking ook al gemaakt hoor ..

Maar het viel me teveel op aan het achtergrond lawaai ( hollands gebrabbel ) .. ofwel zitten ze daar volgens nationaliteit bij telenet ..
Joopie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:15
Bedankt: 42 keer

Dan heb ik geluk.Ik ben ook Nederlander en woon in Achel net over de grens.
Bijlagen
16.jpg
(14.22 KiB) 2052 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Joopie 07 feb 2011, 22:50, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

héhé Joopie heb niks tegen Nederlanders hoor :)

In tegendeel heb zelfs enkele Nederlandse vrienden .... en ik kom er ook nog af en toe :)
Laatst gewijzigd door Kitt 07 feb 2011, 22:55, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Over de NL grens, en toch telenet kunnen krijgen? Straf!!!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Joopie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:15
Bedankt: 42 keer

Op het Belgisch gedeelte welteverstaan.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

lol ik veronderstel over de NL grens = Belgie ( van uit NL gezien toch ? )
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ik zou dan lieven een upc verbinding hebben zenne!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

ik geloof dat de Nederlandse mensen van het helpdesk gewoon net over de grens in Holland zitten.Zo is mij verteld

Andere bedrijven hebben een helpdesk in f,,,,,,, Mumbai ,een kwestie van kosten zeker
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

en in Suriname spreken ze bijna allemaal nederlands, werken ze ook goedkoop en is het helpdesk gebeuren big business
Afbeelding
coolsmoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2010, 09:38
Bedankt: 1 keer

LanceLaw schreef:Ik kreeg een http - status 500 error en kon hierdoor niet meer connecteren op internet.
Iemand een idee of je bij F60 deze HTTP redirects kan afzetten en zo ja, waar?
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

Over die HTTP 500 errors:

je krijgt deze als je voldoet aan deze voorwaarden:
  • over wil schakelen naar een nieuw product van Telenet, maar men nog niet is langs geweest om dit te activeren
  • je maandelijks volume hebt opgebruikt
Normaal zou je dan de vraag moeten krijgen of je volume wil bijkopen of of je trager wil surfen. Er is een groot probleem voor klanten die "tijdens een overschakeling" zitten en daarom krijg je die 'internal server error'
Legoboy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2008, 20:11

Telenet heeft verschillende callcenters in België, zowel enkele interne als externe. Eén van de externe centers zit net over de grens, al werken er in België ook redelijk wat Nederlanders op de klantendienst.
tektiger
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

telenet huurt callcenter bedrijf in voor klantendienst. en die hebben ook nederlandse vestigingen die de telefoon aan nemen. vandaar veel hollandse tongvallen aan de lijn

Liever UPC? Telenet is onderdeel van upc. vanwaar de verschillen tussen landen prijs kwaliteit is met die kennis nog erger, niet?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Een 7 jaar oud topic bumpen met een nieuwe user? :beerchug:
f0ns
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:23

Nu we toch bezig zijn. Had vorige week ook een Nederlander aan de lijn. Geen klachten hierover trouwens. In Amerika krijgen ze Indiërs aan de lijn. :D
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Telenet werkt voor het commerciele gedeelte voornamelijk met callexcel (Sint Truiden)
www.callexcell.be

Ik weet niet of ze ook de technische helpdesk voor hun rekening nemen.
novie
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 6 keer

Technische Telenet Helpdesk opereert vanuit Weert/Nederland, vlak over de Belgische grens van Belgisch Noord-Limburg.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

mijn vrouw heeft er gewerkt als schoolverlater. Ze had een diploma communicatiewetenschappen en totaal geen verstand van IT. Het is intussen meer dan 15 jaar geleden. Een job dat ze niet graag deed. Het was toen nog in Mechelen. Nadien heeft ze er zich opgewerkt, maar heeft wijselijk besloten om korter bij huis te gaan werken. Het enige voordeel was dat ons internet thuis altijd gratis was en we alle TV-zenders konden zien.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”