Sinds enige tijd vraag ik me toch af... wie ze aan de helpdesk van Telenet zetten. Het klinken allemaal hollanders... Enfin dat maakt niet uit, maar ik vraag me wel af wat ze daar doen behalve opnemen en doorsturen ?
Ik kreeg een http - status 500 error en kon hierdoor niet meer connecteren op internet. Ik bel op een zondag naar het relatief dure 070 nummer voor technische ondersteuning. Ik zat al sinds za avond zonder internet. Die "slimme" mensen van de telenet helpdesk stellen vast dat er een probleem is (WAAW, dat had ik nog niet door!!:-))), maar dat ze niets kunnen doen omdat diegene die het kunnen oplossen alleen maar in de week werken. Ik bel maandag terug, de medewerker ziet dat er een probleem is, belt zijn collega die het kan oplossen en boem 5 min later is het opgelost... Ik ben 2 keer telefoonkosten kwijt en zat 2 dagen zonder internet. Mja, als ze bij iedereen ergens iets zullen desactiveren zodat iedereen met http -status 500 belt en 5 minuten aan de lijn hangt... dan kunnen ze daar ook nog een aardig centje aan verdienen hé... Bedenkelijke praktijken welliswaar.
Lance
Wie zit er aan de telenet helpdesk ?
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Euh als ik vakantiewerk deed... jobstudenten
Waarschijnlijk wel voor te verkopen maar dat durf ik niet met zekerheid zeggen
Waarschijnlijk wel voor te verkopen maar dat durf ik niet met zekerheid zeggen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Nederlanders die studeren in Mechelen die dan bij Telenet hun studentenjob doen.
Probleem met de medewerkers op de eerstelijnshelpdesk, is dat die ook maar aflezen van wat op hun scherm staat. Die kennen vaak weinig van hun producten of 't zijn de grote punten.
Probleem met de medewerkers op de eerstelijnshelpdesk, is dat die ook maar aflezen van wat op hun scherm staat. Die kennen vaak weinig van hun producten of 't zijn de grote punten.
-
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Heb hier bij mijn omschakeling van Expressnet naar FiberNet40 ook een nederlander aan de lijn gehad. Héél beleefd, vriendelijk en gedienstig. Omschakeling was gebeurd op 15 minuten. Scheer dus alsjeblieft niet iedereen over dezelfde kam!
Heb al andere sujets aan de lijn gehad, toen ik destijds nog bij Scarlet was.
Bij iedere helpdesk zal je wel medewerkers vinden, die misschien beter een andere roeping hadden gevolgd...............
Heb al andere sujets aan de lijn gehad, toen ik destijds nog bij Scarlet was.
Bij iedere helpdesk zal je wel medewerkers vinden, die misschien beter een andere roeping hadden gevolgd...............
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Ik heb vorige week ook gebeld naar Telenet .. en had idd een nederlander aan de lijn ..
En in de achtergrond hoorde ik ook niet anders dan nederlandse stemmen ..
Had een expressnet naar fibernet40 via mijn telenet omgezet en er hoefde geen technieker te komen .. ( snelheid gemeten was ok )
Toch nog even gebeld en men verzekerde mij daar dat er een Docsis 3.0 modem stond bij die klant en er geen technieker moest komen .
Sinds wanneer een SB5xxx van Motorola docis 3 is ..geen idee ..
Toen ik hetzelfde nog eens deed voor het privé adres van die klant .. moest er plots wel een technieker komen voor een wifi modem.. ( ook FN40 )
Nu weet ik ook wel dat FN40 werkt op een 2.0 modem ( is hier ub meermaals gezegd ) .
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat telenet een deel uitbesteed aan een callcenter in Nederland en dat die daar inderdaad niet zo goed op de hoogte zijn ..
Doet me denken aan bellen naar HP Support .. kom je soms in Indië uit ....
En in de achtergrond hoorde ik ook niet anders dan nederlandse stemmen ..
Had een expressnet naar fibernet40 via mijn telenet omgezet en er hoefde geen technieker te komen .. ( snelheid gemeten was ok )
Toch nog even gebeld en men verzekerde mij daar dat er een Docsis 3.0 modem stond bij die klant en er geen technieker moest komen .
Sinds wanneer een SB5xxx van Motorola docis 3 is ..geen idee ..
Toen ik hetzelfde nog eens deed voor het privé adres van die klant .. moest er plots wel een technieker komen voor een wifi modem.. ( ook FN40 )
Nu weet ik ook wel dat FN40 werkt op een 2.0 modem ( is hier ub meermaals gezegd ) .
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat telenet een deel uitbesteed aan een callcenter in Nederland en dat die daar inderdaad niet zo goed op de hoogte zijn ..
Doet me denken aan bellen naar HP Support .. kom je soms in Indië uit ....
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Laat de big chief van Telenet nu ook juist een nederlander zijn (Duco Sickinghe).
Grote kans dat zijn familie en vrienden daar werken misschien?
Grote kans dat zijn familie en vrienden daar werken misschien?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
ja die bedenking ook al gemaakt hoor ..
Maar het viel me teveel op aan het achtergrond lawaai ( hollands gebrabbel ) .. ofwel zitten ze daar volgens nationaliteit bij telenet ..
Maar het viel me teveel op aan het achtergrond lawaai ( hollands gebrabbel ) .. ofwel zitten ze daar volgens nationaliteit bij telenet ..
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
héhé Joopie heb niks tegen Nederlanders hoor
In tegendeel heb zelfs enkele Nederlandse vrienden .... en ik kom er ook nog af en toe
In tegendeel heb zelfs enkele Nederlandse vrienden .... en ik kom er ook nog af en toe
Laatst gewijzigd door Kitt 07 feb 2011, 22:55, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Over de NL grens, en toch telenet kunnen krijgen? Straf!!!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 14 keer
ik geloof dat de Nederlandse mensen van het helpdesk gewoon net over de grens in Holland zitten.Zo is mij verteld
Andere bedrijven hebben een helpdesk in f,,,,,,, Mumbai ,een kwestie van kosten zeker
Andere bedrijven hebben een helpdesk in f,,,,,,, Mumbai ,een kwestie van kosten zeker
-
- Plus Member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
- Contacteer:
Over die HTTP 500 errors:
je krijgt deze als je voldoet aan deze voorwaarden:
je krijgt deze als je voldoet aan deze voorwaarden:
- over wil schakelen naar een nieuw product van Telenet, maar men nog niet is langs geweest om dit te activeren
- je maandelijks volume hebt opgebruikt
telenet huurt callcenter bedrijf in voor klantendienst. en die hebben ook nederlandse vestigingen die de telefoon aan nemen. vandaar veel hollandse tongvallen aan de lijn
Liever UPC? Telenet is onderdeel van upc. vanwaar de verschillen tussen landen prijs kwaliteit is met die kennis nog erger, niet?
Liever UPC? Telenet is onderdeel van upc. vanwaar de verschillen tussen landen prijs kwaliteit is met die kennis nog erger, niet?
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
mijn vrouw heeft er gewerkt als schoolverlater. Ze had een diploma communicatiewetenschappen en totaal geen verstand van IT. Het is intussen meer dan 15 jaar geleden. Een job dat ze niet graag deed. Het was toen nog in Mechelen. Nadien heeft ze er zich opgewerkt, maar heeft wijselijk besloten om korter bij huis te gaan werken. Het enige voordeel was dat ons internet thuis altijd gratis was en we alle TV-zenders konden zien.