argenta onbeschikbaar
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
in deze tijden, en net op de maandwisseling, het toch nog verantwoord vinden om:
- gedurende 3 volledige dagen (waarvan een werkdag)
- zowel de app, als de (volledige!!!) site offline te halen
- en, voor zover ik gisteren kon uitvogelen, ook aan de (buiten)automaten de info van rekeningen niet beschikbaar te hebben
... was iets dat ik tot voor kort dacht onmogelijk te zijn, maar argenta bewijst dat het dus wel degelijk kan
nu lijkt me dit eerder een "oei we hebben iets serieus mis gevonden en gaan zeggen dat we iets updaten" terwijl ze iets proberen te patchen,
want voor een dienstverlening te verbeteren 3 dagen lang alles plat leggen lijkt me nogal, euh, onrealistisch?
EDIT:
na wat googlen lijkt dit wel degelijk een gewoonte te zijn van argenta om alles er bij pasen uit te gooien,
ee post op spaargids ( https://www.spaargids.be/sparen/argenta ... kbaar.html ) bevestigd dat ook in 2012 zoiets gedaan is geweest...
- gedurende 3 volledige dagen (waarvan een werkdag)
- zowel de app, als de (volledige!!!) site offline te halen
- en, voor zover ik gisteren kon uitvogelen, ook aan de (buiten)automaten de info van rekeningen niet beschikbaar te hebben
... was iets dat ik tot voor kort dacht onmogelijk te zijn, maar argenta bewijst dat het dus wel degelijk kan
nu lijkt me dit eerder een "oei we hebben iets serieus mis gevonden en gaan zeggen dat we iets updaten" terwijl ze iets proberen te patchen,
want voor een dienstverlening te verbeteren 3 dagen lang alles plat leggen lijkt me nogal, euh, onrealistisch?
EDIT:
na wat googlen lijkt dit wel degelijk een gewoonte te zijn van argenta om alles er bij pasen uit te gooien,
ee post op spaargids ( https://www.spaargids.be/sparen/argenta ... kbaar.html ) bevestigd dat ook in 2012 zoiets gedaan is geweest...
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Wel, ik zie dit niet als iets negatief. Argenta is aan het investeren, aan het ontwikkelen, aan hun technisch platform en dit is iets dat extern zichtbaar is. Dat lijkt mij normaal en begrijpelijk.
Ze hebben het tijdig laten weten dat hun systemen uit gingen liggen. Ze hebben de ideale datum gekozen om dit te doen; vandaag vrijdag 30 maart, Goede vrijdag, dan weekend en maandag 2 april, 2de Paasdag, ligt al het bankverkeer toch stil. Er kunnen toch geen uitgaande transacties gebeuren.
Ze hebben het tijdig laten weten dat hun systemen uit gingen liggen. Ze hebben de ideale datum gekozen om dit te doen; vandaag vrijdag 30 maart, Goede vrijdag, dan weekend en maandag 2 april, 2de Paasdag, ligt al het bankverkeer toch stil. Er kunnen toch geen uitgaande transacties gebeuren.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
het bankverkeer ligt niet stil en je kan nog perfect transacties doen... je kan ze gewoon niet meer ZIEN,WalterB1 schreef:Wel, ik zie dit niet als iets negatief. Argenta is aan het investeren, aan het ontwikkelen, aan hun technisch platform en dit is iets dat extern zichtbaar is. Dat lijkt mij normaal en begrijpelijk.
....
Er kunnen toch geen uitgaande transacties gebeuren.
en je kan bv geen geld van een spaarrekening naar een zichtrekening overzetten e.d.
en nee, ik beschouw het niet als normaal of begrijpelijk dat ze zelfs de website gewoon redirecten, je kan dus zelfs geen informatie meer over hun producten vinden e.d.
ook ken ik geen enkele andere bank die dit moet doen (en al zeker niet meermaals op 6 jaar).
aankondiging heeft er niets mee te maken.
stel je voor, je gsm provider zegt via een aantal media een weekje op voorhand "volgende week kan je 3 dagen je gsm niet gebruiken voor sms of data, enkel oproepen zal nog werken", in het kader van verbetering. onvoorstelbaar, toch? maar bij een bank is dat dan normaal?
(en ik herhaal, ik zou het al minder vreemd -maar evengoed not done- vinden als op zijn minst de website, algemeen, bereikbaar zou blijven, en bv enkel de inloggen op homebanking naar de sorry pagina zou redirecten)
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ergens snap ik het wel - blijkbaar upgrade naar een nieuwe iteratie van hun platform. Dat daarvoor hun systeem 4 dagen moet platliggen vind ik er evenwel wat over
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Wel, daar geef ik u gelijk in. Het is echt niet veel moeite om tijdelijke noodwebsite online te zetten. Een statische kopie van de website op een subdomein. Dat is knullig.Splitter schreef: (en ik herhaal, ik zou het al minder vreemd -maar evengoed not done- vinden als op zijn minst de website, algemeen, bereikbaar zou blijven, en bv enkel de inloggen op homebanking naar de sorry pagina zou redirecten)
Nog mooier zou geweest zijn om een read-only internetbankieren aan te bieden, eventueel enkel bijgewerkt tot een bepaalde datum en uur voor de afsluiting. Een export.
En ik zou ook duidelijk verkondigen dat als je uw actueel saldo wenst te weten dat je dat nog steeds kunt opvragen via een bancontact automaat (al zijn die tegenwoordig vrij zeldzaam en is dat saldo daar ook niet exact actueel, het is het beste dat beschikbaar is als internetbankieren down is)
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
aan de automaat buiten een argentakantoor zelf kon ik gisterenavond enkel geld afhalen, nougabolle saldo bekijken...WalterB1 schreef: En ik zou ook duidelijk verkondigen dat als je uw actueel saldo wenst te weten dat je dat nog steeds kunt opvragen via een bancontact automaat
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Tiens ... om nog te kunnen betalen met uw debitkaart moet het actuele saldo van uw zichtrekening toch beschikbaar zijn voor het betaalnetwerk zou ik denken ...Splitter schreef: aan de automaat buiten een argentakantoor zelf kon ik gisterenavond enkel geld afhalen, nougabolle saldo bekijken...
Of anders zit dat in een ander systeem dan dat wat de bankautomaat gebruikt.
Of is het actueel saldo gewoon totaal niet beschikbaar, is de controle uit en sta je gewoon in niet-toegelaten negatief saldo als je te veel uitgeeft.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Met de voorstellen van hierboven: alles kan, maar dat alles kost (veel) geld. Geld dat de argenta klant onrechtstreeks moet ophoesten.
En die 4 dagen zullen wel worst-case zijn om enerzijds de upgrade uit te voeren en een rol back te kunnen doen indien nodig.
En die 4 dagen zullen wel worst-case zijn om enerzijds de upgrade uit te voeren en een rol back te kunnen doen indien nodig.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
dus jij stelt dat een aparte domeinnaam met een sorry pagina, en het instellen van die redirect, minder tijd en geld zou kosten dan een statische pagina van argenta, op hun gewone domein, met een redirect naar een sorry pagina als je homebanking wil doen?bruma schreef:Met de voorstellen van hierboven: alles kan, maar dat alles kost (veel) geld.
ik zou nochtans denken dat 1 domeinnaam minder kost als 2, om mee te beginnen
hun sorry pagina staat trouwens bij combell, lijkt zo een beetje dat ze hun hele datacenter omgeving offline halen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik gebruik zelden de website en het internetbankieren, maar vooral de app. Ik vond het dan ook zeer vervelend dat de melding op de app (die er inderdaad ruim op voorhand stond) enkel vermeldde dat de app niet zou werken. Over de website werd niet gesproken.
Ik wou dus donderdagavond bijvoorbeeld ons zoo-abonnement verlengen (verloopt op 31/3), via de website, maar dat ging dus niet.
Ik wou dus donderdagavond bijvoorbeeld ons zoo-abonnement verlengen (verloopt op 31/3), via de website, maar dat ging dus niet.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Niets zegt dat de backend er ook uit ligt hé.WalterB1 schreef:Tiens ... om nog te kunnen betalen met uw debitkaart moet het actuele saldo van uw zichtrekening toch beschikbaar zijn voor het betaalnetwerk zou ik denken ...Splitter schreef: aan de automaat buiten een argentakantoor zelf kon ik gisterenavond enkel geld afhalen, nougabolle saldo bekijken...
App, website, ... dat is allemaal front end.
-
- Elite Poster
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Site ligt er pas uit sinds vrijdagavond 20u.BMaster schreef:[..]
Ik wou dus donderdagavond bijvoorbeeld ons zoo-abonnement verlengen (verloopt op 31/3), via de website, maar dat ging dus niet.
De downtime valt exact samen met de bankwerkdagen dus er is geen enkele vetraging van overschrijvingen behalve van eigen naar eigen rekening.
Moesten ze niet plat liggen en je doet nu een overschrijving wordt die ook pas dinsdag verwerkt.
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 71 keer
Vrijdag was het overdag ook al niet meer bereikbaar, had het nog 2x gecheckt.
TV:
ISP:
Tel.: + +
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Ben toch vrij zeker dat het sinds donderdag is, want ik heb toen nog uitgeteld dat het 3 dagen zou uit liggen ... Maar soit, het zal niet genoeg zijn hé, anders zouden ze het niet doen. En verder ben ik best tevreden bij hen, dus...boran_blok schreef:Site ligt er pas uit sinds vrijdagavond 20u.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Vriendin heeft het ook voor... Moet parkeerretributie betalen, gekregen op donderdag, uiterlijk betaald zijn op 04/04... Gezellige bank.
-
- Elite Poster
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Je gaat me toch niet zeggen dat je zo goed bent om die dingen te betalen wanneer ze dat willen? Als je dat binnen een maand betaalt zal het ook wel goed zijn. Geen haan die daar naar kraait.Slafes schreef:Vriendin heeft het ook voor... Moet parkeerretributie betalen, gekregen op donderdag, uiterlijk betaald zijn op 04/04... Gezellige bank.
Anyway, ik vindt het eigelijk niet kunnen dat een zoiets critical als een bank vandaag de dag nog z'n systemen voor enkele dagen plat legt. Dat zou niet nodig moeten zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
EDIT:
na wat googlen lijkt dit wel degelijk een gewoonte te zijn van argenta om alles er bij pasen uit te gooien,
ee post op spaargids ( https://www.spaargids.be/sparen/argenta ... kbaar.html ) bevestigd dat ook in 2012 zoiets gedaan is geweest...[/quote]
dit zoveel beter
Een tijdje terug in Touch plots krediet kaart Madam niet meer zichtbaar op gemeen schappelijke rekening.
Terug in orde heden , wacht nog steeds op mail dat het in orde is.
Volgende probleem na een update Kbc mobiel , de nog weinige uitstaande beleggingen niet meer zichtbaar.
Status heden , nog steeds niet opgelost.
Vandaag inloggen in mobile , plots boodschap problemen met prepaid kaarten. (heb dat niet zelf )
Sommige klagen dan dat Me direct , traag werkt , zijn website traag een update krijgt.
Maar daar zo een fratsen nog niet ondervonden.
Zouden die daar test doen als er wijzigingen zijn , of is de klant de test persoon voor de bugs ?
Of ben ik de enige die zoiets opmerkt ?
Logt men partner in alles zichtbaar geen van bovenstaande logisch zeker ?
na wat googlen lijkt dit wel degelijk een gewoonte te zijn van argenta om alles er bij pasen uit te gooien,
ee post op spaargids ( https://www.spaargids.be/sparen/argenta ... kbaar.html ) bevestigd dat ook in 2012 zoiets gedaan is geweest...[/quote]
dit zoveel beter
Een tijdje terug in Touch plots krediet kaart Madam niet meer zichtbaar op gemeen schappelijke rekening.
Terug in orde heden , wacht nog steeds op mail dat het in orde is.
Volgende probleem na een update Kbc mobiel , de nog weinige uitstaande beleggingen niet meer zichtbaar.
Status heden , nog steeds niet opgelost.
Vandaag inloggen in mobile , plots boodschap problemen met prepaid kaarten. (heb dat niet zelf )
Sommige klagen dan dat Me direct , traag werkt , zijn website traag een update krijgt.
Maar daar zo een fratsen nog niet ondervonden.
Zouden die daar test doen als er wijzigingen zijn , of is de klant de test persoon voor de bugs ?
Of ben ik de enige die zoiets opmerkt ?
Logt men partner in alles zichtbaar geen van bovenstaande logisch zeker ?
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ik kan je alvast verzekeren (no pun intended ) dat die dingen zeker ten gronde getest worden.. maar sommige dingen zijn moeilijk te (her)produceren.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik weet natuurlijk niet waar je verkeerd geparkeerd stond, maar Gent stuurt steeds een herinnering.Slafes schreef:Vriendin heeft het ook voor... Moet parkeerretributie betalen, gekregen op donderdag, uiterlijk betaald zijn op 04/04... Gezellige bank.
Sowieso als je vanavond, 1/4 om 20u01 inlogt en betaling ingeeft zal het toch wel tegen 4/4 om 23u59 toegekomen zijn...
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Ze zitten precies toch met een bugje in hun internetbankieren.. ik log in, geef een overschrijving in, en als ik dat wil bevestigen, dan vliegt m'n sessie eruit wegens inactiviteit. Zucht.
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Heb vandaag ook al een betaling doorgegeven en geen probleem gehad.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Mijn vriendin wou gisteren haar retributie betalen en elke keer werd ze er uit gegooid wegens inactiviteit. Ze kreeg het wijt.
Heb ze dan de app laten installeren op haar smartphone en daar lukte het dan wel.
Heb ze dan de app laten installeren op haar smartphone en daar lukte het dan wel.
- TheCeet
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Via hun FB pagina geven ze geregeld updates.
De laatste van deze voormiddag:
De laatste van deze voormiddag:
<<< UPDATE 3 april 10 u >>> Na het lange weekend hebben heel wat klanten gelijktijdig proberen in te loggen. Daardoor zijn de app en het internetbankieren bij momenten minder stabiel. Dat kan inlogproblemen veroorzaken.
Als u de melding krijgt dat u geblokkeerd bent, hoeft u geen actie te ondernemen. Wij zorgen voor de deblokkering.
Helaas kunnen wij u geen exact tijdstip geven wanneer het opgelost is. U kunt ervan op aan dat we er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te regelen.
De app en internetbankieren zijn momenteel onbeschikbaar. We werken aan een oplossing. We geven hier een update als het opgelost is.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Ik peis dat er daar bij Argenta of onderaannemers momenteel een paar "kletsen op hun blote poep" aan het krijgen zijn:
https://www.hln.be/geld/consument/argen ... ~af286f6c/
EDIT: nog meer nuttige info (ook ivm de effectieve wijzigingen die gebeurd zijn):
https://www.spaargids.be/sparen/argenta ... -soep.html
https://www.hln.be/geld/consument/argen ... ~af286f6c/
Ouch, er is gelukkig geen impact, het blijkt eerder cosmetisch te zijn maar toch... ouch :/Daarnaast kregen honderden klanten de naam van hun overleden of ex-partner te zien bij hun rekening na een update van het bankenplatform.
EDIT: nog meer nuttige info (ook ivm de effectieve wijzigingen die gebeurd zijn):
https://www.spaargids.be/sparen/argenta ... -soep.html
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
ik moet ook wel zeggen dat als ze 3 dagen plat liggen het daarna wel degelijk moet gaan werken ze.
3 dagen plat en dan nog issues hebben getuigt wel van het nodige amateurisme.
3 dagen plat en dan nog issues hebben getuigt wel van het nodige amateurisme.
Laatst gewijzigd door boran_blok 03 apr 2018, 15:32, in totaal 1 gewijzigd.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
ik zou echt niet de PM van dit MW willen geweest zijn
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
- Locatie: Diksmuide
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Het zijn vooral serverproblemen, de software die ze in de kantoren gebruiken werkt ook zo goed als niet. Ze kunnen rekeningstanden opvragen maar bvb geen geld op je rekening storten (gebeurt à l'ancienne nu, op papier)...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Niet noodzakelijk, het zou te maken hebben met het aantal concurrent users.boran_blok schreef:ik moet ook wel zeggen dat als ze 3 dagen plat liggen het daarna wel degelijk moet gaan werken ze.
3 dagen plat en dan nog issues hebben getuigt wel van het nodige amateurisme.
Immers het aantal klanten die bij het heropenen van de site info wilden opvragen of betalingen wilden uitvoeren was een veelvoud van het aantal normale klanten per dag.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Sorry hoor, maar da's zever. Nu zou ondertussen het aantal klanten wel weer 'gedaald' mogen zijn, of je voorziet in een deftig mechanisme om load te managen.
Sinds donderdag avond plat, nog altijd niet stabiel, da's echt wel triestig ...
Sinds donderdag avond plat, nog altijd niet stabiel, da's echt wel triestig ...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Throttling, load balancing. Alles pokke traag laten gaan. Iets is beter dan niets.
Als dit zo nog 2 dagen doorgaat ga ik persoonlijk met onbetaalde rekeningen gaan zitten, en neen even verlof nemen voor naar een kantoor te gaan voor overschrijvingskes te gaan doen zie ik ook niet zitten.
Dat je na een livegang wat issues hebt ok, maar volledig plat voor meer dan een dag.
Ik zou het eens aan ons 24/7 klanten moeten proberen voorleggen. daar spreken we over 100k loss per uur downtime met schadeclausules etc.
Hell, als het zo tricky is zet je een parralel systeem op en ga je gewoon "oepsie, dat ging fout, switch de hele load maar over terug naar de originele servers, we proberen volgend weekend nog eens".
Dit is voor zover ik zie een kollosale f*** van de release manager, als ze al zo iemand hebben tout court.
Als dit zo nog 2 dagen doorgaat ga ik persoonlijk met onbetaalde rekeningen gaan zitten, en neen even verlof nemen voor naar een kantoor te gaan voor overschrijvingskes te gaan doen zie ik ook niet zitten.
Dat je na een livegang wat issues hebt ok, maar volledig plat voor meer dan een dag.
Ik zou het eens aan ons 24/7 klanten moeten proberen voorleggen. daar spreken we over 100k loss per uur downtime met schadeclausules etc.
Hell, als het zo tricky is zet je een parralel systeem op en ga je gewoon "oepsie, dat ging fout, switch de hele load maar over terug naar de originele servers, we proberen volgend weekend nog eens".
Dit is voor zover ik zie een kollosale f*** van de release manager, als ze al zo iemand hebben tout court.