beenhouwerij renmans

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De bakker die vroeg opstaat: die doet dat toch gewoon voor het geld? Ik ken hier ook 2 bakkers in de buurt. In het WE staat daar een file kweetnihoe. Ze bakken daar met een houtoven, dat is echt niet (enkel) omdat ie dat leuk vindt. Er is een publiek voor, die de meerprijs (echt of marketing) wil betalen. Ik betwijfel dat de ingrediënten speciaal beter zijn dan een andere bakker.
Er is natuurlijk wel een groot verschil met een bakkerij zoals VanGrootloon in het Leuvense. Als je droog, smakeloos en neutraal brood wil: ga daar dan maar :).

Brood kan je trouwens makkelijk zelf maken. Dan controleer je ook daar wat er in uw brood gaat.
Maar hoe ver ga je daar dan in? Zelf uw graan verbouwen :)? Voor mij stopt het bij meel/bloem inkopen. Graan verbouwen zie ik echt niet zitten :angel:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Natuurlijk doet die dat ook voor het geld, maar bij wie ga je het minst gekloot zijn denk je ?
Ik zal het anders formuleren... welke bakker zal de beste bloem gebruiken ?
Op zondag bak ik altijd naan in de houtoven, als het vriest/te slecht weer is doe ik die moeite niet & smijt ik ze op een steen in de oven...wereld van verschil hoor.
Soit, ik ben een van die onnozelaars die gerust een half uur naar de bakker rijd om goei brood te hebben. :angel:

Jack Daniels schreef: Eigenlijk is het gewoon een kwestie van gezond verstand. Als een kilo worsten bij de slager of supermarkt 9 euro kost maar om zelf die worsten te maken heb je 15 à 16 euro (per kilo) aan ingrediënten nodig, dan mag het toch duidelijk zijn dat in gemaakte worst van alles zit behalve vlees? En dan heb ik geeneens mijn tijd gerekend dat ik er mee bezig ben.
Tuurlijk kan die slager dat wel aan 9€/kg, uiteindelijk wordt dit voor het merendeel gemaakt van overschot.
Koop een half varken, kuis dit op en je hebt genoeg over om gehakt van te maken, koop een heel varken en je hebt genoeg om gehakt en pensen te maken.
Hetzelfde met een koe, da's voor de helft stoofvlees hé, geen enkele slager die dat verkocht krijgt...

En dan komen we terug uit op dat half varken/koe online..
stel ik eet 10 dagen per maand rundvlees dan eet ik : 2 keer biefstuk, 1 keer entrecote, 1 keer een specialeke (rosbief/brisket/schenkel,boullie,tong, enz.) en 6 keer stoofvlees. Toi,toi,toi om dat vol te houden en niet met een halve vriezer stoofvlees te blijven zitten.
Forza
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Geen enkele beenhouwer of hoeveslagerij mag runderen thuis zelf slachten.
Dit altijd verplicht in een erkend slachthuis.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Forza schreef:Geen enkele beenhouwer of hoeveslagerij mag runderen thuis zelf slachten.
Je mag niet vloeken ook. Ik wil ze niet te eten geven die die thuis een beest slachten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Forza
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Jack Daniels schreef:
Forza schreef:Geen enkele beenhouwer of hoeveslagerij mag runderen thuis zelf slachten.
Je mag niet vloeken ook. Ik wil ze niet te eten geven die die thuis een beest slachten.
Varkens, schapen, kippen ja maar runderen geloof ik niks van.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik had het over een "beest" in het algemeen. Rund kan ik mij ook moeilijker voorstellen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”