iBob schreef:Nog even een update.
Zaterdag dus een mail gehad van realdsl support ivm mijn trage snelheid... niets meer van gehoord tot daarnet.
Er belde mij iemand op van Telenet Solutions (jawel) ivm mijn probleem met ADSL.
Die man zelf had blijkbaar nog nooit van realroot of realdsl gehoord.
Telenet Solutions is de business afdeling van Telenet. Blijkbaar zit realroot met hun ADSL onder een bedrijf genaamd "Online IP" wat onder Telenet Solutions valt (zelfde overkoepelende aandeelhouder).
Enfin, het komt er op neer dat Telenet eigenlijk meer met ADSL heeft te maken dan je wel zou denken.
De supportguy heeft me wat dingen laten downloaden van belnet en kwam tot de constatatie dat mijn snelheid heel onstabiel en slecht was.
paar seconden 120 KB/s en dan ineens 10 KB/s, soms zelfs eens 0 KB/s (w00t).
Upload snelheid was perfect stabiel, 4 minuten geupload aan stabiele 500 kbit/s.
Belgacom had laten weten dat mijn lijn in orde was.
Hij raadt mij nu aan m'n splitter te controleren en als het dan nog niet betert nogmaals een ticket aan te maken bij Belgacom.
Ik was zowiezo van plan eens een andere splitter te testen, het is nochtans een nieuwe uit een officiële Belgacom boetiek
Normaal gebruik ik bij installaties zelf altijd de Alcatel 1000LP splitters, maar ik heb er momenteel geen voor ISDN meer liggen.
Een tip was ook om eens te proberen zonder splitter ... maar aangezien er toch een pak meer stroom op een ISDN lijn zit dan op een PSTN lijn ga ik dit toch maar niet doen (ocharme die modem )
Wat ik wel kan zeggen is dat verder het netwerk volgens mij wel stabiel is, ok heb ik nog geen ongewilde disconnects gehad (buiten die 1 of 2 keer dat ze een netwerk upgrade gingen doen (aangekondigd).
Nu was ik bvb weer 120 uur non stop online.
Ziezo, ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
Je kunt bij een ADSL-Annex B( ISDN) modem gewoon zonder splitter aansluiten, deze modem is immers daarvoor gemaakt (de splitter doet alleen scheiding op deel 0-138 khz en deel 138 khz->1.1 Mhz, niet op voltage)