RealDSL: Eindelijk FUP?

qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

iBob schreef:Nog even een update.

Zaterdag dus een mail gehad van realdsl support ivm mijn trage snelheid... niets meer van gehoord tot daarnet.

Er belde mij iemand op van Telenet Solutions (jawel) ivm mijn probleem met ADSL.
Die man zelf had blijkbaar nog nooit van realroot of realdsl gehoord.

Telenet Solutions is de business afdeling van Telenet. Blijkbaar zit realroot met hun ADSL onder een bedrijf genaamd "Online IP" wat onder Telenet Solutions valt (zelfde overkoepelende aandeelhouder).

Enfin, het komt er op neer dat Telenet eigenlijk meer met ADSL heeft te maken dan je wel zou denken.

De supportguy heeft me wat dingen laten downloaden van belnet en kwam tot de constatatie dat mijn snelheid heel onstabiel en slecht was.
paar seconden 120 KB/s en dan ineens 10 KB/s, soms zelfs eens 0 KB/s (w00t).
Upload snelheid was perfect stabiel, 4 minuten geupload aan stabiele 500 kbit/s.

Belgacom had laten weten dat mijn lijn in orde was.

Hij raadt mij nu aan m'n splitter te controleren en als het dan nog niet betert nogmaals een ticket aan te maken bij Belgacom.

Ik was zowiezo van plan eens een andere splitter te testen, het is nochtans een nieuwe uit een officiële Belgacom boetiek :)
Normaal gebruik ik bij installaties zelf altijd de Alcatel 1000LP splitters, maar ik heb er momenteel geen voor ISDN meer liggen.

Een tip was ook om eens te proberen zonder splitter ... maar aangezien er toch een pak meer stroom op een ISDN lijn zit dan op een PSTN lijn ga ik dit toch maar niet doen (ocharme die modem )

Wat ik wel kan zeggen is dat verder het netwerk volgens mij wel stabiel is, ok heb ik nog geen ongewilde disconnects gehad (buiten die 1 of 2 keer dat ze een netwerk upgrade gingen doen (aangekondigd).
Nu was ik bvb weer 120 uur non stop online.

Ziezo, ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Je kunt bij een ADSL-Annex B( ISDN) modem gewoon zonder splitter aansluiten, deze modem is immers daarvoor gemaakt (de splitter doet alleen scheiding op deel 0-138 khz en deel 138 khz->1.1 Mhz, niet op voltage)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

iBob schreef:Er belde mij iemand op van Telenet Solutions (jawel) ivm mijn probleem met ADSL.
Die man zelf had blijkbaar nog nooit van realroot of realdsl gehoord.

Telenet Solutions is de business afdeling van Telenet. Blijkbaar zit realroot met hun ADSL onder een bedrijf genaamd "Online IP" wat onder Telenet Solutions valt (zelfde overkoepelende aandeelhouder).

Enfin, het komt er op neer dat Telenet eigenlijk meer met ADSL heeft te maken dan je wel zou denken.

Telenet heeft dus niet alleen internet via de kabel maar ook ADSL, zie hier
iBob
Member
Member
Contacteer:

cptKangaroo schreef:Misschien eens een nieuwe UserAccount op je computer aanmaken, en daarmee een download testen -- zo kan je (tot op zekere hoogte) uitsluiten dat het veroorzaakt wordt door een of andere softwareprul.

Nee dat is niet het probleem hoor.
DSL hangt aan m'n linux server, modem in bridged mode.

Maar ik heb hem al enige malen direct aan een client gehangen, zelfde speeds daar.
iBob
Member
Member
Contacteer:

qless schreef:Je kunt bij een ADSL-Annex B( ISDN) modem gewoon zonder splitter aansluiten, deze modem is immers daarvoor gemaakt (de splitter doet alleen scheiding op deel 0-138 khz en deel 138 khz->1.1 Mhz, niet op voltage)

Bedankt voor de tip, er zit inderdaad ook zo'n 97 volt op de lijn na de splitter.

Heb er net even de splitter van tussengehaald en de isdn lijn rechtstreeks op de modem aangesloten (heb me tot 2 keer toe verbrand aan die klote soldeerbout)

Resultaat: even traag.

Dus even opsommen:

* volgens belgacom is de lijn ok
* pc configuratie is ook ok
* splitter is ook niet het probleem
* volgens realdsl ben ik een geisoleerd geval
* telenet solutions helpdesk ziet een stabiele upload (500 kbit) maar een ongelofelijk onstabiele download wisselt om de second af van 0 KB/s tot een max piek van 110 KB/s
* kabels zijn ook ok

Dus het enige wat ik nog niet heb kunnen testen is inbellen met een andere modem.
Morgen eens kijken of ik niemand ken waar ik er eentje kan kidnappen voor een paar tests.

Als het dan nog niet lukt dan ben ik ten einde raad :)

Tot morgen met meer (hopelijks positief) nieuws.
Gast

Klant van realdsl sinds 1 mei.

Upload is stabiel en OK (45kb)
Download is iets onstabieler maar toch OK (100kb-350kb)...
Langste uptime : 6 days, 15 hours, 25 minutes, 12 seconds

Niets dan tevreden geluiden van hieruit... :)
koyote
Starter
Starter

hoi ik hen ne keer en vraag weet iemand mischien van het problem met de anvraag bij real dsl telkens ik de anvraag invul kommt er als ik op aanvrag klik en error melding ik hen ne keer en mailtje gestuurt ens kijken of er imand reagiert of mischien kann mij hier iemand helpen :???:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

koyote schreef:hoi ik hen ne keer en vraag weet iemand mischien van het problem met de anvraag bij real dsl telkens ik de anvraag invul kommt er als ik op aanvrag klik en error melding ik hen ne keer en mailtje gestuurt ens kijken of er imand reagiert of mischien kann mij hier iemand helpen :???:

Je kan proberen hier op het forum ditCh te pm'en.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

koyote schreef:hoi ik hen ne keer en vraag weet iemand mischien van het problem met de anvraag bij real dsl telkens ik de anvraag invul kommt er als ik op aanvrag klik en error melding ik hen ne keer en mailtje gestuurt ens kijken of er imand reagiert of mischien kann mij hier iemand helpen :???:

Misschien eens bellen naar realdsl? De kans dat je dan geholpen wordt is een stuk groter dan wanneer je hier je vraag stelt...
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Amai Meon, sinds wanneer versta jij Chinees? :-D
Greetz Bossie
Gast

Anonymous schreef:Klant van realdsl sinds 1 mei.

Lol! Beetje selectieve waarneming? Dergelijke snelheden lijken me niet bepaald goed te noemen. 2 maten en 2 gewichten?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:
Anonymous schreef:Klant van realdsl sinds 1 mei.

Lol! Beetje selectieve waarneming? Dergelijke snelheden lijken me niet bepaald goed te noemen. 2 maten en 2 gewichten?

Ik denk dat ie KBps bedoeld en niet kbps ;)
Gast

ik wacht al sinds 9 april op mijn aansluiting. nog iemand?
Cybah

Ik wil weten hoe het allemaal in elkaar zit...

Ik heb een telefoonnr bij bgc, dus moet ik geen 100euri extra betalen om die koperdinges te leggen, juist?

Ik heb geen adsl gerief, dus wat zal dat graptje me dan gaan kosten?
(Welke modem en splitter moet ik kopen en wat kost dat nog eens extra)

Me ma wil wel de maandelijkse kost betalen maar ik moet de aansluitingskosten betalen.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Bij realdsl betaald ge altijd 121€ aansluitingskost en een modem/router kost rond de 40€ en een splitter 5€ dus in het totaal komt dat rond de 166€.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Cybah schreef:Ik heb een telefoonnr bij bgc, dus moet ik geen 100euri extra betalen om die koperdinges te leggen, juist?

Fout, die setupkosten heb je altijd. Of je ny een lijn hebt bij BGC of niet.

Cybah schreef:Ik heb geen adsl gerief, dus wat zal dat graptje me dan gaan kosten?
(Welke modem en splitter moet ik kopen en wat kost dat nog eens extra)

Wel... Das te zien wat je wilt. Ik kan je altijd een Speedtouch 510 of 530 aanraden. Ze verkopen die in de carrefour (hoewel ik er de laatste keer dat ik er was geen meer gevonden heb, alleen nog in zo een adsl beginners pack van BGC, maar dat zijn gecapte) en bij de betere PC-boer. Ik stel voor dat je er daar om gaat. Kost zo een 70 euro. Een BGC beginners pack (ik weet de juiste naam niet meer dat ze er aan geven) kost ook 70 euro, maar daar zitten al 2 splitters bij. Splitters apart kosten 8-9 euro.

Cheers
Afbeelding
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:Wel... Das te zien wat je wilt. Ik kan je altijd een Speedtouch 510 of 530 aanraden. Ze verkopen die in de carrefour (hoewel ik er de laatste keer dat ik er was geen meer gevonden heb, alleen nog in zo een adsl beginners pack van BGC, maar dat zijn gecapte) en bij de betere PC-boer.

Met deze kan je inderdaad max met 4 users on-line maar dit is simpel aan te passen bij de geavanceerde instellingen of door de niewste firmware van de fabricant te downloaden.
iBob
Member
Member
Contacteer:

Hallo,

Vandaag m'n modem ingepakt en gaan testen bij een van m'n klanten die ook adsl over isdn heeft. (Skynet abo)

Resultaat: 430 KB/s gemiddelde op een file van 300 MB.
Perfecte speed dus.

Ook even de dsl lijn gegevens nagekeken:
Klant:
Output Power (dBm) up/down = 4 / 11
Attenuation (dB) up/down = 6 / 11
Noise Margin (dB) up/down = 16 / 10
Ik:
Output Power (dBm) up/down = 11.5 / 14.5
Attenuation (dB) up/down = 8.0 / 20.0
Noise Margin (dB) up/down = 18.0 / 19.5

Conclusie:

- mijn modem is ok (getest bij klant)
- mijn bekabeling is ok (max lengte is metertje kabel + al gewisseld)
- mijn splitter is ok (zonder splitter eens aangesloten)
- mijn pc instellingen zijn ok (verschillende pc's/settings linux/win)
- upload is *perfect* (52 KB/s)
- Belgacom beweert dat mijn lijn ook ok is. (unconfirmed)
- Telenet Solutions (online ip) zegt dat alle dsl instellingen ok zijn er er ook niets scheelt maar zien wel slechte download op m'n lijn

=> nog iemand raad :)
Cybah

Dus het kost me een 250a300euro om over te schakelen ofzo :x

Administratiekosten 100euro
    BGC koperlijntje 100euro
    ADSL Modem 70euro
    Splitter 10euro
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Cybah schreef:Dus het kost me een 250a300euro om over te schakelen ofzo :x

Administratiekosten 100euro
    BGC koperlijntje 100euro
    ADSL Modem 70euro
    Splitter 10euro

Administratiekosten 121 euro
BGC koperlijn 0 euro?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Cybah schreef:Dus het kost me een 250a300euro om over te schakelen ofzo :x

Administratiekosten 100euro -> 121euro inclusief btw
    BGC koperlijntje 100euro -> niet nodig want u hebt al een belgacom lijn
    ADSL Modem 70euro
    Splitter 10euro -> Zit bij de modem als ge een belgacom pakket koopt

Dus het totaal komt op 191euro
Gast

qless schreef:
Anonymous schreef:
Anonymous schreef:Download is iets onstabieler maar toch OK (100kb-350kb)...

Alsof ik dat niet wist. Fluctuaties tussen 100 kB/s (800 kbps) en 350 kB/s (2800 kbps) noem ik niet 'OK'.
Gast

Voor mij zijn deze OK.

Als jij andere eisen stelt moet jij daar jouw conclusies uit trekken.
Ik laat jullie enkel mijn bevindingen weten.

En met een download van 100-350 bedoel ik niet dat ze om de haverklap flunctueren...
witte!
Pro Member
Pro Member

Anonymous schreef:
qless schreef:
Anonymous schreef:
Anonymous schreef:Download is iets onstabieler maar toch OK (100kb-350kb)...

Alsof ik dat niet wist. Fluctuaties tussen 100 kB/s (800 kbps) en 350 kB/s (2800 kbps) noem ik niet 'OK'.

Jij bent meer het type dat bij het profiel van telenet past :wink:
Voor de meeste hier geldt traffiek > snelheid.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

lol de snelheid is voor mij tot nu to ok.. en de support is prachtig vergeleken met andere providers.. ( vergeleken met : skynet, edpnet, adsl2fit ) die bellen tenminste terug gene zever, en het is ni teveel dat ge belt ! en ze maken u geen blaaskes wijs..

alle adsl2fit was bar slecht tov dat edpnet en skynet vrijwel goed waren ..

maar realdsl is tot nu toe top
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Werkelijk een déjà vu!
Toen de snelheid van a2f 's avonds onder de 1Mb/s zakte en er opmerkingen over kwamen verschenen er massaal flames tegen de kritische posters en ondersteunende postings voor A2F.
Inderdaad, de snelheid van de afgelopen dagen was in de late avond laag. (soms zelfs 500kb/s). Ik neem aan dat dit tijdelijke hickups zijn waarvan de oorzaak ligt in de snel groeiende klantenbasis.
Maar misschien wel een reden om de fup streng(er) te handhaven.
iBob
Member
Member
Contacteer:

ik wacht nog steeds op een oplossing voor m'n snelheidsprobleem.
Vandaag nog proberen bellen naar realdsl maar telefoon bleef gewoon rinkelen :)
(allesinds toch beter dan wachtmuziek ;) )

Nu ja over de upload tijdens die piekuren geen klagen.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Mijn ervaring tot nu toe: Een 3tal weken aanvraag ingediend. De dagen erna RealDSL zitten bellen met vragen m.b.t. installatie-termijn en of ze al dan niet mijn aanvraag hadden gehad. Na ettelijke keren bellen bleek dat ze mijn aanvraag 'was kwijtgespeeld ergens' (fax was goed doorgegaan nochtans). Dan maar de aanvraag doorgemailed, men zou dit zo snel mogelijk in orde brengen. Een week later bel ik naar BGC om te informeren of er al een werkopdracht-aanvraag is gebeurt door een andere ISP: nee. Bleek dat er deze keer iets was misgelopen in de communicatie naar BGC... dus wat hun administratie betreft kunnen ze zeker nog verbeteren.(en dan blijft nog het feit dat ze me eerst een week lang aan het lijntje hebben gehouden alsof men mijn aanvraag toch had ontvangen)
Wordt vervolgd...
Gast

sailormars2k schreef:Mijn ervaring tot nu toe: Een 3tal weken aanvraag ingediend. De dagen erna RealDSL zitten bellen met vragen m.b.t. installatie-termijn en of ze al dan niet mijn aanvraag hadden gehad. Na ettelijke keren bellen bleek dat ze mijn aanvraag 'was kwijtgespeeld ergens' (fax was goed doorgegaan nochtans). Dan maar de aanvraag doorgemailed, men zou dit zo snel mogelijk in orde brengen. Een week later bel ik naar BGC om te informeren of er al een werkopdracht-aanvraag is gebeurt door een andere ISP: nee. Bleek dat er deze keer iets was misgelopen in de communicatie naar BGC... dus wat hun administratie betreft kunnen ze zeker nog verbeteren.(en dan blijft nog het feit dat ze me eerst een week lang aan het lijntje hebben gehouden alsof men mijn aanvraag toch had ontvangen)
Wordt vervolgd...

Hehe raar na al wat we al gehoord hebben. Ik blijf momenteel een positieve indruk hebben en als het in juni nog zo is dan stap ik over naar hun :-D
iBob
Member
Member
Contacteer:

HEU WTF

't is zo al nen gansen avond traag, en zo nu kwartier geleden (23:15) is het surfen niet meer zo laggy (normaal wacht hij altijd 2 sec eer hij een pagina loadt)

ik doe een speedtest en:

ISP Monitor Speedtest (12/05/2005 23:28) / Provider: Unknown
Downstream: 2801 Kbps (350,16 KB/s)
Upstream: 373 Kbps (46,6 KB/s)
Ping: 61 ms (0% Packet Loss)

leuk leuk.

Nu wil ik wel eens weten wie de oplossing bracht .... belgacom betwijfel ik om 23u, telenet business solutions eveneens ... dan toch realroot ofzo :)

of gewoon puur toeval en morgen weer traag.

we'll see
iBob
Member
Member
Contacteer:

ISP Monitor Speedtest (12/05/2005 23:33) / Provider: Unknown
Downstream: 2997 Kbps (374,6 KB/s)
Upstream: 402 Kbps (50,26 KB/s)
Ping: 61 ms (0% Packet Loss)

ISP Monitor Speedtest (12/05/2005 23:34) / Provider: Unknown
Downstream: 2807 Kbps (350,83 KB/s)
Upstream: 396 Kbps (49,48 KB/s)
Ping: 63 ms (0% Packet Loss)

http://speedtest.versateladsl.be/
Your current bandwidth reading is:
2.52 Mbps
which means you can download at 322.56 KB/sec. from our servers.

Your current bandwidth reading is:
2.53 Mbps
which means you can download at 324.43 KB/sec. from our servers.

ISP Monitor Speedtest (12/05/2005 23:36) / Provider: Unknown
Downstream: 2662 Kbps (332,71 KB/s)
Ping: 62 ms (0% Packet Loss)

ISP Monitor Speedtest (12/05/2005 23:36) / Provider: Unknown
Downstream: 2554 Kbps (319,23 KB/s)
Ping: 62 ms (0% Packet Loss)

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2568 kbit/s or 321 kbyte/s
- Upload speed : 417 kbit/s or 52 kbyte/s
Thu May 12 2005 at 23:38:27 UTC+0200

Leuke is dat m'n lijn niet eens gedisconnect is, zit al 30 uur non-stop online waarvan nu reeds een half uur aan 2.5 mbit :)

Nu ben ik toch echt benieuwd wie het opgelost heeft en wat het probleem was (of is)
Lukse
Premium Member
Premium Member

sailormars2k schreef:Mijn ervaring tot nu toe: Een 3tal weken aanvraag ingediend. De dagen erna RealDSL zitten bellen met vragen m.b.t. installatie-termijn en of ze al dan niet mijn aanvraag hadden gehad. Na ettelijke keren bellen bleek dat ze mijn aanvraag 'was kwijtgespeeld ergens' (fax was goed doorgegaan nochtans).

Ongeveer hetzelfde verhaal hier.
Na een 3tal weken gebeld: verwerking in progress...
Na 5 weken nog niks, pm naar Ditch gestuurd hier op het forum.
Resultaat: aanvraag lag bij de verwerkte aanvragen, maar was helemaal nog niet verwerkt.
'Spoedaanvraag' werd ingediend bij Belgacom en het zou nog maximum 2 weken duren.
Ondertussen is er 1 week voorbij.
Ik begin die dialup toch wel moe te worden... :-)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

De voorbije avond was de snelheid, anders dan de vorige avonden, weer keurig rond/boven de 2.5Mb/s. (ieder uur getest)
Gast

kan iemand verifiëren of de RealDSL logins deze conventie hebben :

vb. rdsl9999 (dus geen caps en geen @PROVIDER)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Anonymous schreef:kan iemand verifiëren of de RealDSL logins deze conventie hebben :

vb. rdsl9999 (dus geen caps en geen @PROVIDER)
Juist!
Gast

Dan ligt mijn probleem aan wat anders. Mijn modem (router) stuurt al sinds maandag (oplevering lijn (juiste sync zit op de lijn) en ontvangen login-gegevens) continu PADI-requests uit, maar ontvangt geen feedback (PADO) of poging tot authenticatie. Heb aan mijn settings niets gewijzigd buiten login & pass (ik kom van EDPNET (ADSL2FIT)).

Any ideas?
Gast

Als je een GeekDSL (of Office) abo hebt met een "fixed" ip...dan
moeten je settings op "Dynamic" blijven staan omdat het geen echt
"fixed" ip is maar een dynamic dat altijd aan je account zal worden toegewezen ...het eind resultaat is hetzelfde maar in de settings
een groot verschil.
Gast

ik heb een Basic abo aangevraagd (kan later eventueel nog steeds omschakelen naar een Geek) ... dus staat op dynamic (PPPoE)
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Ik had ook dat probleem , heb een alcatel speedtouch usb en een Sagem modem maar ben helaas een nieuwe moeten gaan halen en toen werkte ie wel de nieuwe is een standaart BGC Thomson Speedtouch 330 modemke en doet het hier priema :P
Gast

Hoe zit het trouwens met eventuele disconnects van het Basic abbo? Volgens de site zouden er geen geforceerde disconnects zijn in dit abbo, dus in theorie zou je IP niet veranderen zolang je er een router aan hebt hangen. Klopt deze theorie ook in praktijk?
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben ondertussen een maand bij hun klant en heb nog geen disconnect gehad.
Behalve bij een stroomuitval hier maar daar kan realdsl niks aan doen.

Online time 6 days, 17 hours, 52 minutes, 58 seconds
Gesloten

Terug naar “RealDSL”