Er moet hier een netwerkopstelling komen met 2 volledige aparte netwerken.
Ik zelf had gedacht aan een emta modem bij telenet met daar aan een Ubiquiti EdgeRouter X of een ander model?
Dan verschillende vlans:
1 vlan voor 1 netwerk met daarachter een switch voor alle toestellen op aan te hangen + een Ubiquiti access point.
1 vlan voor 1 netwerk met daarachter een Ubiquiti access point.
1 vlan voor digicorder interactief te maken?
Het is de bedoeling om een prive netwerk te hebben waarin verschillende toestellen op komen incl. die digicorder en dan een 2de gast netwerk (alleen via wifi).
Advies netwerkopstelling
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Waarom een managed switch?charlez schreef:Dan heb je idd 3 vlan's nodig en 1 ap (als dekking genoeg is) met 2 ssid elk gekoppeld aan vlan.
En een managed switch natuurlijk.
Die access point die ik noemde kan 2 ssid's neem ik aan?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 13 keer
Het zou ook zonder kunnen, maar je edgerouter heeft maar bep aantal poorten.
Als je later meer devices hebt die op meerdere vlan's moeten zitten (ap) dan kom je er niet met je poorten op je router.
Met een managed switch zit je gewoon iets minder krap qua mogelijkheden.
Als je later meer devices hebt die op meerdere vlan's moeten zitten (ap) dan kom je er niet met je poorten op je router.
Met een managed switch zit je gewoon iets minder krap qua mogelijkheden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Verwar 2 SSIDs niet met 2VLANs, dat is niet noodzakelijk zo.
Je AP gaat de SSIDs inderdaad in aparte VLANs moeten kunnen steken, om dan in trunk gelegd te worden naar ofwel de router ofwel een managed switch.
Je AP gaat de SSIDs inderdaad in aparte VLANs moeten kunnen steken, om dan in trunk gelegd te worden naar ofwel de router ofwel een managed switch.