Usenet over IPv6

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

LordPan schreef:Heeft er al iemand kunnen testen hoe goed (of slecht) de nieuwsservers werken?
Wordt er gefilters op binaries, of heb je toestanden zoals telenet, of is het (zoals skynet) dat alles er door komt?
En hoe is de kwaliteit, ik bedoel, schommelt de snelheid vaak, schommelt het draaien van de servers van hun vaak, want momenteel merk ik dat MySQL en FTP niet werken, deze zijn wel nodig om mijn site te laten draaien.
Allereerst, geef ze wat tijd.
Ik heb de indruk dat eea wat snel tot stand gekomen is en er enige tijd nodig is om de puntjes op de i te zetten.
Het belangrijkste: een goede verbinding, is er.
Wat betreft de newsgroepen, toen ik half april werd aangesloten heb ik kort de newsserver getest. Het viel me op dat ik niet alle postings binnen kreeg. Heb er verder niet naar gekeken, misschien is het inmiddels verbeterd.
Maar er zijn alternatieven, b.v. de uitstekende newszilla xs4all.nl server die via ipv6 gratis te bereiken is.
En ipv6 (native!) wordt bij realdsl gratis aangeboden! zie faq:
3. Is er native IPv6 en indien niet, staat dit voor de nabije toekomst gepland?
Ipv6 wordt nu reeds ondersteund en aangeboden. IPv6 enabelen op de client is uiteraard genoeg als je router gewoon bridged, kan je client gewoon de request doen.
zie ook http://www.sixxs.net/faq/ipv6/?faq=coolthings
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Limburg schreef: Maar er zijn alternatieven, b.v. de uitstekende newszilla xs4all.nl server die via ipv6 gratis te bereiken is.
Weet je soms of dit ook voor Skynet geldt? Dus als ik IPv6 gebruik, kan ik dan als Skynetter (of andere ISP) ook op Newszilla, of is dat een overeenkomst tussen RealDSL en Newszilla?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Dat kan met elke ISP, dus ook Skynet.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

SeNsEi Ze0n schreef:Dat kan met elke ISP, dus ook Skynet.
Bedankt, SeNsEi Ze0n :wink:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

cptKangaroo schreef:
Limburg schreef: Maar er zijn alternatieven, b.v. de uitstekende newszilla xs4all.nl server die via ipv6 gratis te bereiken is.
Weet je soms of dit ook voor Skynet geldt? Dus als ik IPv6 gebruik, kan ik dan als Skynetter (of andere ISP) ook op Newszilla, of is dat een overeenkomst tussen RealDSL en Newszilla?
Bij http://www.sixxs.net/faq/ kun je een tunnel krijgen die je bij iedere ISP kan gebruiken.
Zover ik weet is Realdsl de enige die een native (directe) aansluiting kan leveren aan particulieren in België.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Limburg schreef:Bij http://www.sixxs.net/faq/ kun je een tunnel krijgen die je bij iedere ISP kan gebruiken.
Zover ik weet is Realdsl de enige die een native (directe) aansluiting kan leveren aan particulieren in België.
Sixxs geeft tegenwoordig niet meer aan iedereen een ipv6 range / tunnel. En abuse wordt snel afgestraft daar :)
Gast

Wat zijn momenteel de voordelen van die IPv6, voor zover ik weet is dat enkel een IP adres bestaande uit 6 getalle ipv 4 maar waarom die IPv6 gaan gebruike voor video streaming en dergelijke terwijl je dit met IPv4 ook kan?
Gast

ditCh schreef:
Limburg schreef:Bij http://www.sixxs.net/faq/ kun je een tunnel krijgen die je bij iedere ISP kan gebruiken.
Sixxs geeft tegenwoordig niet meer aan iedereen een ipv6 range / tunnel. En abuse wordt snel afgestraft daar :)
Is ipv6 misschien ergens anders te verkrijgen?
Gast

Hmm heb misschien een alternatief gevonden, moet gewoon nog 1 instelling ingeven :?

Your IPv4 endpoint is not set yet.

IPv4 endpoint
(your side of the tunnel): ....

Weet er iemand wat ik daar moet ingeven?
Gast

Ja maar dat verandert om de 36 uur :s.

Ik ga het eens proberen met ww.no-ip.com
LordPan

En welk alternatief mag dit dan wezen?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Gast schreef:Wat zijn momenteel de voordelen van die IPv6, voor zover ik weet is dat enkel een IP adres bestaande uit 6 getalle ipv 4 maar waarom die IPv6 gaan gebruike voor video streaming en dergelijke terwijl je dit met IPv4 ook kan?
Voordelen:
- Meer adresssen dus geen tekort meer
- Geen NAT meer nodig
- Auto configuring (indien je route dat ondersteund)
- Lokaal netwerk ook auto configured (geen DHCP nodig)
- Betere ondersteuning multicast
- Betere ondersteuning QoS (Quality of Service)
- Betere verdeling zodat router tabellen minder groot worden
- Load balacing / fail over ingebouwd

Nadelen:
- Idioot lange adressen (deze krijg ik echt niet uit hoofd geleerd)
- Gecompliceerder dan IPv4
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:Ja maar dat verandert om de 36 uur :s.

Ik ga het eens proberen met ww.no-ip.com
Da's inderdaad het probleem als je geen vast IP-adress hebt... en ik geloof niet dat het gaat op basis van een hostname. Men moet wel degelijk een IP-address hebben voor in hun confg.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”