Anyway, ik wil een nieuwe netwerkaansluiting in onze huurwoning. Uitgelegd aan de huisbaas & die zei doe maar dus voila.
Momenteel loopt onder de deur van de living waar de Airport staat door de gang een lange netwerkkabel naar de bureau op de eerste verdieping. Dat moet dus verbeterd worden. Na wat nagedacht te hebben lijkt me dit de beste oplossing.
De dingen met een rode stip zijn nieuw en daar zit dus een Niko wandcontactdoos bij.
Er is een "kast" gemaakt van Gyproc en OSB in de hoek van de living die doorloopt door de bureau die erboven is. Hierin zitten de leidingen voor de chauffage, en die zie je in de kelder ook vertrekken/uitkomen. Veel plaats is er overal niet, maar een netwerkkabel past er nog wel "ergens" net door". De enige manier om dat wat mooi op te lossen is om een netwerkkabel door te trekken, die van de bureau tot in de kelder loopt.
Nog nooit van m'n leven gedaan zo'n Niko contactdoos in een muur inbouwen, maar na wat te lezen op het internet lijkt het me niet zo moeilijk. Inbouwdoosje met een klokboor met dezelfde diameter gekocht. Resultaat mag er wel zijn voor "nog nooit gedaan te hebben".
Maar nu begint het pas. Door de 5cm dikke isolatie kan ik niet naar beneden kijken in die kast. Geprobeerd met de netwerkkabel er door te steken en proberen te voelen waar die naartoe gaat, maar je voelt hem helemaal opkrullen.
Daar zit ik nu dus een beetje vast. Ik ga vanavond nog eens proberen met een "trekdraad" en zo zien of ik van de bureau naar de kelder geraak. Maar als dat ook niet lukt, dan weet ik niet echt wat ik nog kan proberen ... iemand hier een idee?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)