Dizzy schreef:België is zo klein en de verschillen tussen Vlamingen en Walen is kleiner dan het verschil tussen sommige provincies en zelfs tussen veel steden geldt vaak een grotere aversie dan tussen Walen en Vlamingen. De problemen spelen zich vooral op politiek vlak af, de gewone Waal en Vlaming hebben amper problemen met elkaar. De Waal trekt daarom graag naar de kust en de Vlaming naar Dardennen zoals wij het noemen.
Wie al eens wat reist zal wel al een pak landen gezien hebben waar de verschillen zoveel malen groter zijn.
De onafhankelijkheid is een droom van een kleine groep (+- 10%) waaronder een pak gefrustreerden uit de wereldoorlog. Het is jammer dat zoveel politici zo ver in die waanzin meegegaan zijn want dat kost ons nu stukken van mensen terwijl het maar de vraag is of er ooit meer voorstanders van gaan zijn. Men is rapper van 10% naar 0 dan van 10% naar 51%.
A daar hebben we het dat argument alweer van we zijn al zo klein; er zijn meerdere landen die nog kleiner zijn dan ons en gesplitst zijn en het op 1 na dacht ik doen ze het allemaal heel goed nu. Dat is en zoveelste flutargument. Koen Wauters is nog zo ene; wrm moeten we Belgie behouden; aja, voor onze frieten e, dzjeezes, linksen en hun onbenullige argumenten.
En het verschil tussen Vlaanderen en Wallonie is zelfs zeer groot integenstelling tot wat jij hier laat uitschijnen; die geldstroom alleen al is een schande.
Hier plaatsen ze aan de lopende band flitspalen, trajectcontroles en noem maar op maar in Wallonie nauwelijks.
Het geld van onze flitsboetes gaat naar Wallonie, iets wat velen niet weten.
In de cinema hier altijd of bijna altijd franse subs, in Wallonie ga ge al veel geluk mogen hebben.
De taal; hier bij ons zal je altijd een persoon in bv een winkel ofzo vinden die frans kan (of engels), in Wallonie moogde alweer geluk hebben als er zo ene rondloopt. Ik zou het eens willen zien wat dat zou geven in een ziekenhuis daar of er daar wel Nl kunnen? Zal ook al niet overal zo zijn en Brussel is al geen zier beter.
Zelfde met de flikken; ik kom vd F1, panne mee de wagen op de otostrade, 2 flikken komen af, geen ene kon Nederlands, aub zeg.
Ik ga naar Walibi; wil mijn eten bestellen; 3 man die voor de balie werkte; niet 1 alweer kon nl.
Walen zijn net zoals Fransen vaak arrogant.
Vlaanderen moet ook steeds opnieuw blijven vechten tegen de verfransing.
Teveel redenen om op te sommen wrm Vlaanderen beter onafhankelijk zou zijn.
Dan dat onverdoofd slachten? In Vlaanderen zou het mss doorgaan in 2019 en in Wallonie dan niet of later? Bespaar me dat belgie gedoe, is een zeepbal die kunstmatig in leven wordt gehouden door die krokodillen a la de Croo en co.
Als je 1 land bent dan moet het overal gelijk zijn zeg ik. Daarmee bedoel ik als men hier zegt wij plaatsen zoveel van dit en dat bij dan moet da in Wallonie ook zo zijn, natuurlijk rekening houdend met het oppervlak en dergelijke meer.
Niet zoals nu hier in Vlaanderen verandert er dit en dat en in Wallonie dan niet en de Vlaming heeft het weer gescheten.