Referendum in Catalonië

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

De EU is een heel hypocriete instelling. De grote West-Europese landen hebben veel macht en steunen elkaar. Ik vrees dus dat de Catalaanse autonomie zal worden opgeheven door het regime van Rajoy en zijn Partido Popular (een partij van Franco-verheerlijkers), dat de Catalaanse politici politieke gevangenen zullen worden en de EU van krommenaas zal gebaren :-(

P.S.: stop a.u.b. met al die belachelijke vergelijkingen waarbij een Belgische stad zich onafhankelijk zou verklaren en er dan zogezegd geen belastingen zouden moeten worden betaald. Dat slaat werkelijk nergens op en je maakt er enkel jezelf belachelijk mee. Catalonië bestaat uit een eigen volk, een eigen taal, een eigen regering en parlement, is groter dan België, was vroeger ook een apart land, kan ook nu perfect functioneren zonder Spanje en uiteraard zullen er nog steeds belastingen moeten worden betaald...
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

ROFL.
Eerst eens zien of Cataloniê z'n schulden wel kan terugbetalen aan Spanje en de EU.
Gebruiken ze daar nog euro's?
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Zie maar dat spanje zijn schulden nog wel kan terug betalen aan de EU... :!:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

CCatalyst schreef:Op basis van de laatste actualiteit, en op basis van de resultaten van de stemming in het democratisch verkozen Catalaanse parlement, beschouw ik Catalonië vanaf vandaag als een onafhankelijk land.
Van jou beschouwingen ligt niemand wakker...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

r2504 schreef:
CCatalyst schreef:Op basis van de laatste actualiteit, en op basis van de resultaten van de stemming in het democratisch verkozen Catalaanse parlement, beschouw ik Catalonië vanaf vandaag als een onafhankelijk land.
Van jou beschouwingen ligt niemand wakker...
Madrid heeft toch al bij de mods aangedrongen om de non-tech topics voor alle zekerheid te schrappen :lol:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dat wordt een nieuw artikel 155 van de gedragsregels.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Het is zover, het Spaanse Senaat heeft zijn goedkeuring gegeven voor het opstarten van artikel 155, Catalonië wordt onder direct bestuur van Madrid geplaatst.
De hele Catalaanse regering wordt afgezet, Puidgedemon is dus minister-president af vervolgens is het Catalaanse parlement ontbonden en buiten werking gezet en wordt binnen 6 maanden regionale verkiezingen uitgeschreven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Om hier nog even op terug te komen... het Catalaanse parlement heeft zelf die onafhankelijkheid eerst uitgeroepen... met 51% van de stemmen.

Mooie basis dus om je onafhankelijkheid te starten als meteen al 49% niet akkoord is :roll:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

r2504 schreef:Om hier nog even op terug te komen... het Catalaanse parlement heeft zelf die onafhankelijkheid eerst uitgeroepen... met 51% van de stemmen.
Mooie basis dus om je onafhankelijkheid te starten als meteen al 49% niet akkoord is :roll:
Heh; daar kennen de Britten ook wat van :-)
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:
Om hier nog even op terug te komen... het Catalaanse parlement heeft zelf die onafhankelijkheid eerst uitgeroepen... met 51% van de stemmen.

Het was niet omdat de parlementsleden op partijbevel de kamer verlieten dat ze daarom tegen of voor onafhankelijk gestemd zouden hebben.
Het was een geheime stemming.

We weten alleen dat er sowieso een meerderheid in het parlement voor onafhankelijkheid.
We weten ook dat er minstens 51% voor onafhankelijkheid is.

Wat die andere 49% zouden stemmen is glazen bol....
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:Om hier nog even op terug te komen... het Catalaanse parlement heeft zelf die onafhankelijkheid eerst uitgeroepen... met 51% van de stemmen.

Wel geen halve waarheden verkondigen. Het Catalaans parlement heeft 135 parlementsleden. Van die 135 waren er 80 aanwezig. Van die 80 hebben er 70 voor gestemd en waren er 2 onthoudingen. Dus met slechts 80 aanwezigen was er al een absolutie meerderheid. En dat aantal kon enkel maar in stijgende lijn gaan mochten er van die 55 afwezigen nog een deel gestemd hebben.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Jack Daniels schreef:

Wel geen halve waarheden verkondigen. Het Catalaans parlement heeft 135 parlementsleden. Van die 135 waren er 80 aanwezig. Van die 80 hebben er 70 voor gestemd en waren er 2 onthoudingen. Dus met slechts 80 aanwezigen was er al een absolutie meerderheid. En dat aantal kon enkel maar in stijgende lijn gaan mochten er van die 55 afwezigen nog een deel gestemd hebben.
Die 55 afwezigen hebben uit protest het halfrond verlaten. Lijkt me dus wel duidelijk wat hun voorkeur is.
Van de 80 aanwezigen hebben dan eigenlijk nog steeds 12 niet voor gestemd. Het lijkt mij toch dat het draagvlak niet erg groot is...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ach, 10000-20000 mensen nu die betogen tegen onafhankelijkheid en die dan beweren maar ze luisteren niet naar ons , ze houden geen rekening met ons? Onzin; de meerderheid beslist zeg ik en er is een meerderheid voor de onafhankelijkheid dan moede u daar als democratisch gezinde persoon u daarbij neerleggen.

Het zijn altijd dezelfden die lopen te janken zoals oa met Trump ook; het is alleen maar democratie als het in hun kraamp past, tot daar de democratie.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

inderdaad, een minderheid binnen de meerderheid bepaalt steeds maar weer de spelregels (in een ander draadje duidelijk verklaard door een ander forumlid). Democratie is een lachertje :-(

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Spanje doet Catalonië een gunst door nu in te grijpen in die zatte chaos.
Er is geen enkel land dat CAT gaat erkennen. Het is dus de Brexit, maar dan versnelde versie: geen deal is beter dan no deal zeker :bang:

Laat ze verkiezingen uitschrijven en hopelijk komt het verstand terug in de komende 2 maanden.
En bij het volgende referendum: 75% opkomstplicht en 75% voorstemmers. Dan heb je zeker 56% van de bevolking achter de onafhankelijkheid staan.
Je kan mensen niet dwingen om logisch te zijn. De kinderen van die stemmers weten dan alvast dat de meerderheid van de CAT bevolking voor was en dat het geen zotte bevlieging van enkele zotten was.
Ik heb nu al medelijden met hen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

woutervh schreef:
Die 55 afwezigen hebben uit protest het halfrond verlaten..
backbenchers doen altijd netjes wat de fractievoorzitter hen opdraagt, ze hebben naar de baas geluisterd maar hun mening?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Unicorn1 schreef:Ach, 10000-20000 mensen nu die betogen tegen onafhankelijkheid
Lol... separatisten wiskunde blijft toch een vak apart :roll:

Misschien moet je eens naar deze beelden kijken... http://www.standaard.be/cnt/dmf20171029_03158863
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Toch wel interessant om dit te volgen.

Geeft een blik in hoe men in en buiten Belgie gedacht moet hebben back in 1830. Die onafhankelijkheidsstrijd heeft een jaar geduurd. Daarna werd Belgie ook niet meteen "erkend" door de sommige andere landen, in het bijzonder door zij die afhingen van Nederland (een beetje zoals de EU met Spanje nu). Ook in Belgie waren er toen ongetwijfeld tegenstanders en werd het woord "chaos" ingeroepen en waren er manifestaties (al dan niet georchestreerd door Nederland). In andere landen zal men ongetwijfeld neerbuigend of niet gekeken hebben naar wat hier gebeurde en zal de media daar (in welke vorm dan ook) naargelang de politieke agenda negatief of positief geschreven hebben over wat er hier gebeurde.

Of hoe de geschiedenis zich telkens weer herhaalt.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Unicorn1 schreef:Ach, 10000-20000 mensen nu die betogen tegen onafhankelijkheid
Lol... separatisten wiskunde blijft toch een vak apart :roll:

Misschien moet je eens naar deze beelden kijken... http://www.standaard.be/cnt/dmf20171029_03158863
Al zijn het er 300-500 duizend ; de meederheid is daar voor een Onafhankelijk Catalonie en dat is geweten en dat moet men respecteren, dat noemt men democratie maar net als hier telt democratie alleen maar als het in hun kraam past. En wie zijn dan weer degene die steeds opnieuw geweld gebruiken? Ohjawel ze, diegene die altijd het luidste staan te roepen van peace en nee tegen racisme en weet ik nog allemaal, laat het nu net die zijn die altijd zitten te rellen en de onverdraagzamen zijn en de democratie niet respecteren.

We hebben dit bij Trump ook gezien; onschuldige mensen hun wagen zitten vernielen en dergelijke meer, Trump stemmers die werden aangevallen, armoe troef.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Unicorn1 schreef:Ohjawel ze, diegene die altijd het luidste staan te roepen van peace en nee tegen racisme en weet ik nog allemaal, laat het nu net die zijn die altijd zitten te rellen en de onverdraagzamen zijn en de democratie niet respecteren.

We hebben dit bij Trump ook gezien; onschuldige mensen hun wagen zitten vernielen en dergelijke meer, Trump stemmers die werden aangevallen, armoe troef.
Goh, je moet weten dat het hier altijd over vrij geisoleerde incidenten gaat. Meer dan 99% van links gaat niet over tot zo'n daden. Relzoekers en onruststokers heb je zowel bij links als bij rechts als bij niet-politiek (hooliganisme), het is nooit anders geweest. De illusie dat het vooral rechts is die zo'n zaken doet is al meermaals fout bewezen. Gewelddadig extremisme hoort bij alle extremen.

Wat wel opvalt is dat er verschillen zijn tussen hoe links en rechts lijken te "polariseren", en het is links die een pak onverdraagzamer te werk gaat. Links polariseert door actief een echo chamber op te bouwen: mensen die hun mening niet delen worden uit hun leven verbannen: defrienden, blokkeren, muten, de discussie mijden, vriendschap opzeggen. Rechts polariseert door passief een echo chamber op te bouwen, doordat ze hun connecties met de andere zijde verliezen omdat links ze opzegt, gaan ze zich meer en meer gaan omringen met mensen die hetzelfde denken als zij.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Unicorn1 schreef:Al zijn het er 300-500 duizend ; de meederheid is daar voor een Onafhankelijk Catalonie
Het Catalaanse parlement heeft gestemd met 51%... dat noem ik geen meerderheid voor belangrijke zaken zoals onafhankelijkheid.

Ik vraag me zelfs af hoeveel ja stemmers (of meelopers ?) hiervan beseffen wat de gevolgen zijn !?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:
woutervh schreef:
Die 55 afwezigen hebben uit protest het halfrond verlaten..
backbenchers doen altijd netjes wat de fractievoorzitter hen opdraagt, ze hebben naar de baas geluisterd maar hun mening?
Idem voor de voor-stemmers..?
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

49% (in het beste geval) kan je ook niet bepaald een 'meerderheid' noemen of voldoende reden om alles maar mooi zo te laten. Het is zoals een relatie waarin de ene de relatie niet meer ziet zitten en wil scheiden, maar de ander niet zonder de partner denkt te kunnen en weigert te scheiden omdat ze 'voor de wet getrouwd zijn'. Gezever dus. Je zou in deze vergelijking zelfs kunnen stellen dat partner Spanje losse handjes heeft... Dus, scheiden en de gevolgen zullen we wel zien als we zover zijn. Ik denk dat Catalonië niet veel te vrezen heeft (Spanje en andere grote historische eenheidsworst landen mogelijk wel).
Heel dit geval toon ook maar eens aan hoe pre-historische wetten en grenzen vooruitgang in de weg kunnen staan.

Kortom, mijn gedacht: Dat Vlaanderen snel mag volgen! Al vrees is dat dit een droom zal blijven :(
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Ik had het over de kiezer.
Ik ken niet zoveel van hoe het daarin Spanje is maar hier bij ons zouden we beter af zijn moesten we Onafhankelijk kunnen worden; alleen het begin zal moeilijk zijn.
De meeste die onafhankelijk zijn geworden doen het goed.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Unicorn1 schreef:Ik had het over de kiezer.
Ik ken niet zoveel van hoe het daarin Spanje is maar hier bij ons zouden we beter af zijn moesten we Onafhankelijk kunnen worden; alleen het begin zal moeilijk zijn.
Dat is dan jouw mening.
Voor mij kunnen we niet snel genoeg al die staatshervormingen terugdraaien en terug 1 België worden. 1 regering, 1 beleid, gedaan met al die zever.
:beerchug:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

zal niet gebeuren! Politici keren NOOIT terug naar het moment waarop duidelijk een verkeerde keuze werd gemaakt :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Laten we allemaal op de B.U.B. Stemmen. :banana:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef:
Unicorn1 schreef:Ik had het over de kiezer.
Dat is dan jouw mening.
Voor mij kunnen we niet snel genoeg al die staatshervormingen terugdraaien en terug 1 België worden. 1 regering, 1 beleid, gedaan met al die zever.
:beerchug:
Sprookjes, nog grotere sprookje dan Onafhankelijkheid willen.
Belgie is nooit 1 geweest; Vlaanderen en Wallonie alleen al zijn 2 verschillende landen, alleen mensen met het hoofd in de grond vinden van niet.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

België is zo klein en de verschillen tussen Vlamingen en Walen is kleiner dan het verschil tussen sommige provincies en zelfs tussen veel steden geldt vaak een grotere aversie dan tussen Walen en Vlamingen. De problemen spelen zich vooral op politiek vlak af, de gewone Waal en Vlaming hebben amper problemen met elkaar. De Waal trekt daarom graag naar de kust en de Vlaming naar Dardennen zoals wij het noemen.

Wie al eens wat reist zal wel al een pak landen gezien hebben waar de verschillen zoveel malen groter zijn.

De onafhankelijkheid is een droom van een kleine groep (+- 10%) waaronder een pak gefrustreerden uit de wereldoorlog. Het is jammer dat zoveel politici zo ver in die waanzin meegegaan zijn want dat kost ons nu stukken van mensen terwijl het maar de vraag is of er ooit meer voorstanders van gaan zijn. Men is rapper van 10% naar 0 dan van 10% naar 51%.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:België is zo klein en de verschillen tussen Vlamingen en Walen is kleiner dan het verschil tussen sommige provincies en zelfs tussen veel steden geldt vaak een grotere aversie dan tussen Walen en Vlamingen. De problemen spelen zich vooral op politiek vlak af, de gewone Waal en Vlaming hebben amper problemen met elkaar. De Waal trekt daarom graag naar de kust en de Vlaming naar Dardennen zoals wij het noemen.

Wie al eens wat reist zal wel al een pak landen gezien hebben waar de verschillen zoveel malen groter zijn.

De onafhankelijkheid is een droom van een kleine groep (+- 10%) waaronder een pak gefrustreerden uit de wereldoorlog. Het is jammer dat zoveel politici zo ver in die waanzin meegegaan zijn want dat kost ons nu stukken van mensen terwijl het maar de vraag is of er ooit meer voorstanders van gaan zijn. Men is rapper van 10% naar 0 dan van 10% naar 51%.
A daar hebben we het dat argument alweer van we zijn al zo klein; er zijn meerdere landen die nog kleiner zijn dan ons en gesplitst zijn en het op 1 na dacht ik doen ze het allemaal heel goed nu. Dat is en zoveelste flutargument. Koen Wauters is nog zo ene; wrm moeten we Belgie behouden; aja, voor onze frieten e, dzjeezes, linksen en hun onbenullige argumenten.

En het verschil tussen Vlaanderen en Wallonie is zelfs zeer groot integenstelling tot wat jij hier laat uitschijnen; die geldstroom alleen al is een schande.
Hier plaatsen ze aan de lopende band flitspalen, trajectcontroles en noem maar op maar in Wallonie nauwelijks.
Het geld van onze flitsboetes gaat naar Wallonie, iets wat velen niet weten.
In de cinema hier altijd of bijna altijd franse subs, in Wallonie ga ge al veel geluk mogen hebben.
De taal; hier bij ons zal je altijd een persoon in bv een winkel ofzo vinden die frans kan (of engels), in Wallonie moogde alweer geluk hebben als er zo ene rondloopt. Ik zou het eens willen zien wat dat zou geven in een ziekenhuis daar of er daar wel Nl kunnen? Zal ook al niet overal zo zijn en Brussel is al geen zier beter.
Zelfde met de flikken; ik kom vd F1, panne mee de wagen op de otostrade, 2 flikken komen af, geen ene kon Nederlands, aub zeg.
Ik ga naar Walibi; wil mijn eten bestellen; 3 man die voor de balie werkte; niet 1 alweer kon nl.
Walen zijn net zoals Fransen vaak arrogant.
Vlaanderen moet ook steeds opnieuw blijven vechten tegen de verfransing.

Teveel redenen om op te sommen wrm Vlaanderen beter onafhankelijk zou zijn.
Dan dat onverdoofd slachten? In Vlaanderen zou het mss doorgaan in 2019 en in Wallonie dan niet of later? Bespaar me dat belgie gedoe, is een zeepbal die kunstmatig in leven wordt gehouden door die krokodillen a la de Croo en co.
Als je 1 land bent dan moet het overal gelijk zijn zeg ik. Daarmee bedoel ik als men hier zegt wij plaatsen zoveel van dit en dat bij dan moet da in Wallonie ook zo zijn, natuurlijk rekening houdend met het oppervlak en dergelijke meer.
Niet zoals nu hier in Vlaanderen verandert er dit en dat en in Wallonie dan niet en de Vlaming heeft het weer gescheten.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Wel dat laatste wat je zegt unicorn is wat een staat met 1 regering doet. Alles gelijk voor iedereen.

Nu zijn we 1 land maar met 6 regeringen dus niet moeilijk dat het niet gelijk loopt als iedereen zijn eigen bevoegdheid heeft.

Want nu zit je zelf een unitaire staat te verdedigen terwijl je er helemaal tegen bent. Een beetje contradictie.

Denk je dat onafhankelijk zijn dan zoveel beter zal zijn?

Sowieso heeft geen enkele politieke partij een duidelijke mening daarover. Nva wil een confederalisme. Dan zal het pas goed lopen.

Wat Vlaanderen doet doet men beter wel ik heb er nog niets van gemerkt.
springfield
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 10 keer

boonpwnz schreef:Denk je dat onafhankelijk zijn dan zoveel beter zal zijn?
Ja want dan moet je in de cinema niet staren op overbodige Franse subtitles, in Walibi zal je enkel in het Frans geholpen kunnen worden en je moet u niet meer irriteren wanneer je in Wallonië bent en de mensen geen Nederlands kunnen. Maw, uw levenskwaliteit gaat omhoog omdat je minder stress hebt door al die ergernissen en je leeft langer.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

springfield schreef:
boonpwnz schreef:Denk je dat onafhankelijk zijn dan zoveel beter zal zijn?
Ja want dan moet je in de cinema niet staren op overbodige Franse subtitles, in Walibi zal je enkel in het Frans geholpen kunnen worden en je moet u niet meer irriteren wanneer je in Wallonië bent en de mensen geen Nederlands kunnen. Maw, uw levenskwaliteit gaat omhoog omdat je minder stress hebt door al die ergernissen en je leeft langer.
Ja, maar dan verwacht ik wel dat ze in de zoo van Antwerpen begrijpen wat ik wil wanneer ik <plaats hier een willekeurige West-Vlaamse uitdrukking> wil. Anders ga ik gefrustreerd geraken!
En moeite doen om mooi AN te praten wanneer een niet West-Vlaming mij aanspreekt ga ik vanaf nu ook niet meer doen (ze verstaan mij toch nooit in mijn eerste poging). Ze moeten maar een klein beetje een effort doen. Zie dat ik mij wat moet aanpassen aan mijn gesprekspartner...!
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:Wel dat laatste wat je zegt unicorn is wat een staat met 1 regering doet. Alles gelijk voor iedereen.

Nu zijn we 1 land maar met 6 regeringen dus niet moeilijk dat het niet gelijk loopt als iedereen zijn eigen bevoegdheid heeft.

Want nu zit je zelf een unitaire staat te verdedigen terwijl je er helemaal tegen bent. Een beetje contradictie.

Sowieso heeft geen enkele politieke partij een duidelijke mening daarover. Nva wil een confederalisme. Dan zal het pas goed lopen.

Wat jij wil zal niet gebeuren dus daarom een Onafhankelijk Vlaanderen. Vlaams geld in Vlaamse handen ook en niet zoals nu het overal aan alles en iedereen gaan weggeven.

En zie de linkse hier alweer spartelen haha; allemaal zaken zitten opnoemen die er geen snars mee te maken hebben met je West-Vlamingen gedoe, die kunnen mooi nl spreken want ik ken West-Vlamingen. Een Waal daarentegen zoals in Walibi en noem maar op spreken geen NL.
Als je staat te roepen Belgie dit en dat en je hebt dan zo'n functie dan moede NL ook kunnen. Hiermee bewijs je nu net alweer mijn gelijk. Vlamingen moeten maar Frans kunnen, Walen moeten geen NL kunnen.
Zelfs in ziekenhuizen al meermaals gebeurt er daar geen ene NL kan.
En dan zou je nog zeggen van allee; ik zal het een beetje in het engels doen maar ook daar weer vh zelfde, veel geluk hebben.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Maar unicorn je bent echt argumenteloos iedereen een stempel links te geven als iemand anders denkt...

Weet je ik ben vooral voor Links en voor Vlaams Belang. en nu ga je raar kijken.
Ik sta niet achter het standpunt over Vlaamse onafhankelijkheid wel om de sociale inspanningen die Vlaams Belang wilt doen ook qua migratie en dergelijke.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:Maar unicorn je bent echt argumenteloos iedereen een stempel links te geven als iemand anders denkt...

Weet je ik ben vooral voor Links en voor Vlaams Belang. en nu ga je raar kijken.
Ik sta niet achter het standpunt over Vlaamse onafhankelijkheid wel om de sociale inspanningen die Vlaams Belang wilt doen ook qua migratie en dergelijke.
Ik heb het niet op u.
(30 Okt 2017, 14:46) en dan zeg je argumentloos? Ik ben de enige die hier met feiten afkomt. Niet met flauwe zever van we zijn al klein en oei ons frieten jong, ja , ziede dat al gebeuren hoho, opeens geen frieten meer in Vlaanderen als we onafhankelijk zouden zijn, vanwaar halen mensen die nonsens allemaal?
Laatst gewijzigd door Unicorn1 30 okt 2017, 15:20, in totaal 1 gewijzigd.
springfield
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 10 keer

Unicorn1 schreef:
boonpwnz schreef:Wel dat laatste wat je zegt unicorn is wat een staat met 1 regering doet. Alles gelijk voor iedereen.

En zie de linkse hier alweer spartelen haha;.
Heeft niks met spartelen te maken. Maar als je een discussie wilt aan gaan over zo'n onderwerp kom dan ook met echte argumenten, dan zullen er genoeg mensen serieus over willen discussiëren.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

springfield schreef:
Unicorn1 schreef:

En zie de linkse hier alweer spartelen haha;.
Heeft niks met spartelen te maken. Maar als je een discussie wilt aan gaan over zo'n onderwerp kom dan ook met echte argumenten, dan zullen er genoeg mensen serieus over willen discussiëren.
Grapjas;
(30 Okt 2017, 14:46)

Alvast meer dan wat jullie posten want jij poste helemaal nikske. Het enige wat ik in u post hierboven zie is hetgeen ik zeg; Vlamingen moeten maar de melkkoe van iedereen zijn en zich aan een ander aanpassen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Het feit dat we maar klein zijn was niet om de wenselijkheid van onafhankelijkheid te beoordelen maar wel om het (flut)argument dat we zo verschillend zouden zijn te ontkrachten. Het feit dat men gemeentes wil laten fuseren om schaalvoordelen en efficiëntie gaat ineens niet meer op als het om Vlaanderen gaat :roll:

Er zijn geldstromen in alle landen. Er zijn ook omgekeerde geldstromen zoals bij de gezondheidszorgen. Vlaanderen telt meer ouderen en die kosten meer geld omdat ze meer zorg nodig hebben. Ook oa bij de brugpensioenen is Vlaanderen oververtegenwoordigd. Geldstromen zijn dus geen schande want ze komen overal voor en in diverse richtingen. Limburg heeft ook van dergelijke stromen voordeel en onze landbouwers krijgen ook nog altijd Europese steun. Waals-Brabant is trouwens een provincie die meer bijdraagt dan sommige Vlaamse provincies en Brussel is de economische motor van België. Ik heb trouwens liever dat ik geen steun moet krijgen want dat betekent dat ik het goed heb, ik ben dan ook niet jaloers op iemand die het slechter heeft.

Er bestaat al jaren het verkeersveiligheidsfonds om dat gekibbel op te lossen. Dat Vlaanderen veel meer flitst ligt ook niet aan de Walen maar aan de eigen Vlaamse besturen die hierover zelf beslissen. Klaag bij uw burgemeester, volksvertegenwoordiger of bij Ben Weyts daarover.

De Franse subs, dat stoort toch geen mens? Het is commercieel gezien slim want je kan een breder publiek aanspreken. Dat zal dan ook de reden zijn dat ze er zijn en niet een zoveelste spook dat je meent te zien.

Het Frans neemt serieus af in Vlaanderen ondanks ons beter onderwijs, zelfs veel leraars kunnen het onvoldoende spreken. ik vind dat jammer want het was een sterke troef van Vlaanderen die we ook buiten België konden uitspelen.

Ik heb begrip voor bepaalde taalproblemen maar nu doen alsof je daarom iemand moet haten gaat me veel te ver. Zelf spreek ik redelijk wat Frans en ik ben tevreden dat ik dat kan. Wie eentalig is moet dat weten, die schiet zichzelf in de voet.

"Otostrade" en jij begint over Nederlands, serieus blijven he :lol:

Walen zijn arrogant als Fransen, wat een geweldige argumenten :roll:

Je bent een beetje blijven hangen vrees ik. De strijd tegen verfransing is al lang overgenomen door de strijd tegen de verengelsing,... Frans en Nederlands worden beiden minderheden in Brussel.

Ik heb nog geen reden gezien waarbij we iets winnen bij een onafhankelijkheid die maar 10% wil. Een referendum kijk ik dan ook met plezier tegemoet maar zelfs BDW wil er niet van weten. Het is dan ook de enige bij NVA die kan tellen :lol:

Onverdoofd slachten heeft niets met slachten te maken maar met stoer doen tegenover de eigen kiezers. Is het verboden om te jagen? Mag je kreeften levend in kokend water gooien? Zijn er dierenparken met sluiting bedreigd omdat ze de dieren zo goed behandelen en klap op de vuurpijl onze slachthuizen blijken herhaaldelijk een grotere horror dan onverdoofd slachten.

Het is nergens overal gelijk. Is het gelijk tussen Limburg en Antwerpen? Is het gelijk tussen W-Vlaanderen en O-Vlaanderen?

Sommige Vlamingen zijn zo gewoon om over alles en nog wat te klagen en te zagen terwijl ze te weinig hun kot uitkomen om vast te stellen dat het bijna nergens zo goed is als hier. Ik vind het jammer dat de politiek daar een grote rol in speelt door mensen tegen elkaar op te zetten die in wezen niets tegen elkaar hebben, op een paar extremisten na.
timon85
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Unicorn1 schreef: En het verschil tussen Vlaanderen en Wallonie is zelfs zeer groot integenstelling tot wat jij hier laat uitschijnen; die geldstroom alleen al is een schande.
Hier plaatsen ze aan de lopende band flitspalen, trajectcontroles en noem maar op maar in Wallonie nauwelijks.
Het geld van onze flitsboetes gaat naar Wallonie, iets wat velen niet weten.
Dat geld gaat niet naar Wallonië, dat wordt via de federale instellingen over alle gewesten verdeeld, ook naar ons. Het plaatsen van flitspalen wordt trouwens lokaal door de steden/gemeenten en op gewestwegen door de gewesten zelf bepaald. M.a.w. Wallonië komt ze hier niet plaatsen, dat doen we zelf (want zelf... dat doen we altijd beter, toch? :roll: ).
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”