Heeft iemand hetzelfde voor als ik?
Ik gebruik, wegens veel in het buitenland, de android proximus app met verbruikswidget nogal intensief. Ik heb één maal een serieuze meerkost gehad door teveel foto's door te sturen naar onedrive en op de laatste dag meer dan mijn bundel op te gebruiken en tracht dat nu te vermijden.
De widget gaf duidelijk, en in real time, aan hoeveel ik van mijn bundel (Mobilus M nu 10Gig) opgepeuzeld had.
4 dagen geleden stond er ineens een max. van 1,6Gig en blijft hij op 0 staan. Ik had op dat moment zo'n 70% over zijnde 7Gig.
Naar proximus gebeld en die hebben mij de raad gegeven mijn Tuttimus account in de e-services te deleten (dat doen zij) en opnieuw aan te maken (dat doe ik).
Dat hielp niet. Ook niet na een tweede maal bellen waarbij ik dezelfde oplossing voorgesteld kreeg.
Overmorgen begint een nieuwe cyclus en dus panikeer ik nog niet maar heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen zonder ambetant te moeten doen als ik weer dezelfde raad krijg?
Of is Proximus onbeperkt verbruik aan het voorbereiden
Proximus Internet Verbruiksmeter blijft op 0
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Moest het al zo zijn dat ze onbeperkt aan het voorbereiden zijn de zal het zeker niet op een M zijn !
Wat zouden ze dan aan een L geven
kan ook een bug zijn
Wat zouden ze dan aan een L geven
kan ook een bug zijn
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 13:18
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier zelfde probleem sinds een aantal weken. Noch in de MyProximus app, noch in de online webpagina geraken de verbruiksmeters boven 0. Geen foutmelding, de meter staat gewoon op nul, zowel voor data als gesprekken.
Probleem doet zich enkel voor bij de Mobilus abonnementen, dus niet voor de vaste internetlijn, waar verbruik correct getoond wordt.
Ben recent (sinds 2 maand) wel overgestapt van Internet Comfort naar Tuttimus, dacht dat nog niet alles in orde was misschien, hoewel het in het begin toch wel goed leek te werken.
Suggesties welkom, geen idee of het een algemeen Proximus probleem is, dan wel aan de account gelinkt.
Probleem doet zich enkel voor bij de Mobilus abonnementen, dus niet voor de vaste internetlijn, waar verbruik correct getoond wordt.
Ben recent (sinds 2 maand) wel overgestapt van Internet Comfort naar Tuttimus, dacht dat nog niet alles in orde was misschien, hoewel het in het begin toch wel goed leek te werken.
Suggesties welkom, geen idee of het een algemeen Proximus probleem is, dan wel aan de account gelinkt.
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Met de maandwisseling was het totaal terug juist maar de standen blijven op 0. Heb inderdaad ook een Tuttimus met 2 Mobilus M's. Binnen 14 dagen vertrek ik terug en dan wordt het probleem acuut.
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Even bijtamtammen
Na mijn laatste bericht nog een keer of twee naar Proximus gebeld. Vriendelijke mensen, daar niet van, maar buiten een paar secundaire probleempje (oud email adres en niet kunnen veranderen) die dan rechtgezet werden bleef het metertje mooi op 0. Ik heb het dan opgegeven.
Vanmorgen werkte de meter terug. Gisteren wel via My Proximus en de mobiele opties betalende SMS'en geblokkeerd en mijn gratis app veranderd. Heeft dat ergens iets getriggerd? Ik zal het nooit weten maar ik kan nu rustig naar het buitenland
Na mijn laatste bericht nog een keer of twee naar Proximus gebeld. Vriendelijke mensen, daar niet van, maar buiten een paar secundaire probleempje (oud email adres en niet kunnen veranderen) die dan rechtgezet werden bleef het metertje mooi op 0. Ik heb het dan opgegeven.
Vanmorgen werkte de meter terug. Gisteren wel via My Proximus en de mobiele opties betalende SMS'en geblokkeerd en mijn gratis app veranderd. Heeft dat ergens iets getriggerd? Ik zal het nooit weten maar ik kan nu rustig naar het buitenland
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Sowieso denk ik dat Proximus nog veel werk heeft aan hun activerings en opzeggingsmethodes.
Ik moet me eerlijk afvragen waarom een inactief nummer(overgestapt naar andere provider met nummerbehoud) zowel in hun systeem actief staat als in hun myproximus en dat voor een anderhalve maand --> resultaat is dus factuur krijgen
Ik heb nu zelfs met facturatie gebeld en zij hebben zelfs moeten bellen naar de financiële dienst
Ik moet me eerlijk afvragen waarom een inactief nummer(overgestapt naar andere provider met nummerbehoud) zowel in hun systeem actief staat als in hun myproximus en dat voor een anderhalve maand --> resultaat is dus factuur krijgen
Ik heb nu zelfs met facturatie gebeld en zij hebben zelfs moeten bellen naar de financiële dienst
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 13:18
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Ook bij mij werkt de verbruiksmeter terug.
Ik had op Facebook een (prive) berichtje gestuurd met de melding, geen antwoord op ontvangen, maar een paar dagen later leek de teller dus terug actief. Aangezien het ook bij anderen terug werkt, is het allicht een algemener probleem dat nu is opgelost?
Ik had op Facebook een (prive) berichtje gestuurd met de melding, geen antwoord op ontvangen, maar een paar dagen later leek de teller dus terug actief. Aangezien het ook bij anderen terug werkt, is het allicht een algemener probleem dat nu is opgelost?
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Proximus heeft misschien een goed GSM net, maar qua verbruiksmeting zitten ze nog in de vroege middeleeuwen. Als het al werkt krijg je soms een toestand van 24 uur eerder (of nog langer).
Als je dat vergelijkt met Mobile Vikings: je belt bv. 1 minuut, een paar SECONDEN later zie je die minuut in mindering in de MV app.
Maar ja, waarom zou PX zich moeite en geld getroosten om dat te verbeteren als de "kudde" toch hondstrouw blijft ? Het levert hen geen euro winst of verlies op dus.....
Als je dat vergelijkt met Mobile Vikings: je belt bv. 1 minuut, een paar SECONDEN later zie je die minuut in mindering in de MV app.
Maar ja, waarom zou PX zich moeite en geld getroosten om dat te verbeteren als de "kudde" toch hondstrouw blijft ? Het levert hen geen euro winst of verlies op dus.....
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Sorry dat ik dit topic terug oppook
Proximus heeft het nu opgelost: de app heeft een update gekregen waarin de widgets verdwenen zijn. Dag verbruiksmeting
Er staat Beta bij (wat ik pas gezien heb na de update). Maar dit is Alfa software.
Ik weet niet aan wie ze de software opmaak allemaal uitbesteden maar ik wordt er wel moedeloos van. We zijn 2017!
Update: toen ik dit bericht schreef werkte er gewoon niets in de app. Ik kreeg enkel mijn GSM nummer. Ik had geupdated van 3.x.x naar 4.0.0 via de Google Play Store. Nadien heb ik MyProximus op de Samsung verwijderd, opnieuw gestart en een nieuwe installatie geforceerd via de Play Store op windows.
De app lijkt nu te werken maar de widgets zijn er niet meer. Wat mij betreft: Beta status.
Proximus heeft het nu opgelost: de app heeft een update gekregen waarin de widgets verdwenen zijn. Dag verbruiksmeting
Er staat Beta bij (wat ik pas gezien heb na de update). Maar dit is Alfa software.
Ik weet niet aan wie ze de software opmaak allemaal uitbesteden maar ik wordt er wel moedeloos van. We zijn 2017!
Update: toen ik dit bericht schreef werkte er gewoon niets in de app. Ik kreeg enkel mijn GSM nummer. Ik had geupdated van 3.x.x naar 4.0.0 via de Google Play Store. Nadien heb ik MyProximus op de Samsung verwijderd, opnieuw gestart en een nieuwe installatie geforceerd via de Play Store op windows.
De app lijkt nu te werken maar de widgets zijn er niet meer. Wat mij betreft: Beta status.