demenne schreef:Hier ook een zone 4 aansluiting. Zal de lijntest maandag de haalbare waarden weergeven?
Net nog eens een lijntest geprobeerd, en de test geeft een fout. Hopelijk zijn ze dus de waarden aan het updaten.
Er zijn een aantal grote wijzigingen gelijktijdig.
Geef Proximus toch enkele weken tijd tot alles wat gestabiliseerd is, dan zullen de lijntesten wel de goede waarden aangeven.
Nu een test doen is een beetje zinloos, we zitten in het weekend van de overgang
.
Edward Valckx schreef:Maar in mijn geval heb ik nu een attainable data rate van 46504 kbps (al weet ik niet hoe dat plots kan, zie hogerop), dus die zal toch hoogstwaarschijnlijk nog verhogen als ze morgen vectoring aktiveren? (vectoring is aktief op mijn ROP)
Ja inderdaad, en ik ben ook benieuwd naar het resultaat...
Edward Valckx schreef:Als vectoring aktief wordt op zone 4 en 5 van een ROP, zullen zone 1, 2 en 3 toch ook betere lijnwaardes krijgen? Of niet?
Geen idee, misschien omgekeerd?
Door vectoring op zone 4/5 te activeren wordt de overspraak niet verminderd, alleen gecompenseerd (door een soort "omgekeerde ruis" op de lijn te steken). Met andere woorden, volgens mij zullen de lijnen in zone 1/2/3 nu nog meer te verduren krijgen
.
Patje schreef:Bedoel je dan wie zijn lijn bvb 125 aankan die dan ook effectief 125 zal hebben/krijgen (ook op een speedtest ?)
Neen dat bedoel ik niet. Wat ik bedoel is:
- Het huidig DLM systeem beperkt de maximum snelheid (zone 1) tot 100/20 (vanaf morgen 100/40).
- Indien deze beperking er niet zou zijn, dan zou een gebruiker in zone 1 (dicht bij de ROP) een sync kunnen krijgen van vb 125 mbps.
- Dat heeft niets te maken met een speedtest. Resultaten van een speedtest zijn ook beperkt door het abonnement.
Maar een EDPNet gebruiker (die geen cap heeft) zou dan wel 125 mbps halen op speedtest, indien zijn lijn aan 125 mbps zou syncen
Allemaal theoretisch natuurlijk