boonpwnz schreef:Zeveraar. Dat ontkennen is pure leugen.
Kijk maar naar deze onafhankelijke krant.
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2 ... -goedkoper
Vroeger waren er dus wel transfers van Wallonië naar Vlaanderen. Zoals nu ook vlaanderen meer transfers stuurt naar Limburg door het feit dat daar veel arbeid is weggevallen met dezelfde reden als Wallonië.
En de transfers tussen vlaanderen en Wallonië zijn niet meer dan in andere landen.
Trouwens bovenstaande krant is noch links noch rechts en baseert zich puur op feiten.
Probeer eens met een neutrale bron af te komen dzjeezes man. Ik kan hier evengoed op die manier wat bazaar aanhalen vh Vlaams Belang, dat lacht men ook meteen weg (de tegenstanders).
En ik lees eens effe snel en kwam dan bv dit tegen;
Maar transferstromen zijn omkeerbaar. De vergrijzing zal veel meer voelbaar zijn in Vlaanderen dan in Wallonië en zeker dan in Brussel.
Dit is wel grappig want er wonen nu éénmaal meer Vlamingen in belgie dan Walen dus het is dan ook niet onlogisch dat het mss meer voelbaar zal zijn in Vlaanderen maar meer volk in Vlaanderen is ook meer werkvolk, meer mensen die bijdragen enz... En ook dit heeft alweer niks te maken met die geldstroom van 12 miljard euro per jaar. Wallonie heeft nooit miljarden belgische franken of euro's weggegeven aan Vlaanderen.
Soit; de werkloosheid is ook er hoger dan hier, dus ook daar alweer hogere kosten en zo kan ik blijven doorgaan.
Vlaanderen is simpelweg de melkkoe van iedereen.
Als er nu net 1 land want ik beschouw Vlaanderen als mijn land dan is het Vlaanderen wel, altijd al solidair geweest en daar wordt nog steeds ferm misbruik van gemaakt wat we natuurlijk te danken hebben aan de politiekers van vroeger tot nu.
De Walen hebben ook weinig respect voor Vlaanderen en de Vlamingen, er zijn uitzonderingen zeer zeker, ik verwacht ook niet dat iedereen Frans ofzo moet kunnen of Nederlands maar wie bv in een pretpark werkt waar je je eten ofzo moet bestellen of bij de politie of in een winkel dan moeten er toch mensen aanwezig zijn die beide landstalen kunnen en daar stoor ik me heel hard aan want hier bij ons ga je bijna altijd wel iemand vinden die ook frans of eventueel de wereldtaal engels kan en dat is in Wallonie al andere koek (tenzij je in de toeristische plaatsen zit).
Zelfde voor de cinema; hier altijd maar extra kosten om franse subs onder te plaatsen, in Wallonie kunde naar nl subs fluiten ze.
Vlaanderen en Wallonie zijn 2 verschillende landen dat zie je ook op politiek vlak , belgie is niet 1, is ook het nog nooit geweest. De Walen zijn bijna altijd net tegenovergesteld, ze blokkeerden al heel veel wetten en dergelijke meer. Op de moment dat ze hier dan toch eens strenger wilden optreden tegen de criminaliteit en dergelijke meer heeft de ps met Onckelinx ervoor gezorgd dat het niet doorging en zo kan ik nog een boel zaken aanhalen.
Maar bon; terug naar de Catalanen dan maar zeker? haha.
Ik ken er te weinig van van hun geschiedenis, ik weet wel iets af van Franco en dat een deel Onafhankelijk wil worden enz... toch is die situatie niet dezelfde als bij ons en dan kom ik bij de N-VA hypocrieten die nu staan te huichelen , aanwezig zijn bij de catalanen en noem maar op maar hier er met geen woord over reppen en het in de koelkast steken met hun enorm flauw excuus van er is geen draagvlak lol, so what jongen? Hoe Belgie de N-VA Belgisch heeft gemaakt zo is het en niet anders. Een degoutante partij is het.
En wat Madrid doet nu is oliedom, mij niet gelaten natuurlijk maar wat ze nu hebben gedaan door rubberen kogels te gebruiken en zwaar geweld te gebruiken dat zal ervoor zorgen dat zelfs neutrale mensen of zelfs x tal mensen die er niet echt voor zijn nu wel sympathie zullen krijgen voor een Onafhankelijk Catalonie. Dit is geen democratie wat Madrid heeft gedaan en de EU waar zitten die? Die ga je niet teveel horen ze nu, Spanje zijn Eurocraten dusja.... doe maar jongens. En dan heb je onze michel die iedere dag mee zijn zelfde zever afkomt van we moeten in dialoog gaan blablabla lol. Der komt niks anders uit, zelfde met die van Noord-Korea, heeft men nu nog niet door dat je met die knotsgekke leider niet eens kan discussieren allee zeg haah. Knettergek en dan zeggen mensen als Michel f*** trump, laten we nog maar eens wat kletsen en gebrabbel verkopen. Wat heeft dat dan al opgelost? Ondertussen kunnen ze verder doen met hun gevaarlijke wapens en dergelijke meer en worden ze sterker en sterker.