Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boonpwnz schreef:Ik heb eentje zonder motor gekozen vanwege het feit dat ik nog maar 22 ben :p
Staat er een minimumleeftijd op het gebruik van een ebike?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Wel heist ik heb zo een familie die me vreemd zou aankijken ;)
Ben al niet de actiefste.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Even nuanceren: fietskar mag niet als je er kinderen in zet. Anders wel. Verzekering is niet nodig (zit in familiale). dit is bevestigd in een verklaring van Kris Peeters begin dit jaar. Ook als je een zogenoemde garageknop op je fiets hebt.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

liegebeestig schreef:fietskar mag niet als je er kinderen in zet
Ik heb me er niet in verdiept, vandaar mijn foute aannames.
Dat van de fietskar had ik wel ergens gelezen, maar aangezien onze fietskar dient om kinderen te vervoeren vallen we dus finaal uit de speedbikeboot :).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

boonpwnz schreef: Even een nieuw fietsje gekocht :D

:banana: :beerchug: :bdaysmile:
Dat lees ik graag. Nuttig en gezond. En het bestrijdt naar het schijnt in zekere mate ook de files.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

liegebeestig schreef:Hebben jullie nagedacht over een 45/uur versie?
Tja, daar mag je niet mee rijden op een autoloze zondag :lol:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

selder schreef:Afbeelding
Die 21:9 schermen geven een totaal andere beleving dan drie losse schermen.

Ooit eens voor GTA IV met icehancer een 2560x1080 LG gekocht, staat nu stof te happen, maar je rijdt dan rond in dit spel en ziet gebouwen links en rechts die je nooit eerder opvielen door de wide angle.

Tegenwoordig staat het scherm stof te happen, game op een PS4 PRO op een 65 inch plasma, met superresolution downsampling. Dat ziet er voor mij beter uit dan 4K zonder AA.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Hebben jullie al gedacht aan jullie oplossing voor platte band ? [emoji3] [emoji3] [emoji3] [emoji3]

Vanmorgen in Antwerpen. Afbeelding

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Dit helpt naar t schijnt. Of een reserve binnenband + kleine pomp meehebben.

Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Wij gebruiken onze fietsen voornamelijk in lokaal verkeer.
De aanrijtijd van CNS en consoorten is +/- 1u.

Tegen die tijd heb ik al hulp ingeroepen van andere mensen. Als ze mij thuis afzetten, pik ik nadien zelf mijn fiets op met de aanhangwagen.
Verzekering bij VAB of Touring was €70 ofzoiets.

https://www.vab.be/nl/producten/bijstand/fietsbijstand
Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Een fietsbijstand op zich is duur ja. Touring heeft nu wel de Move On formule waarin voor 192 eur alle voertuigen van de op hetzelfde adres wonende familie onder 1 dekking vallen.
Voor gezinnen met 2 wagens of meer en een deel fietsen of brommers valt dit op zich wel mee.
Of ben je even met de wagen van iemand anders weg en die valt met pech komen zo ook tussen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

heist_175 schreef:Wij gebruiken onze fietsen voornamelijk in lokaal verkeer.
De aanrijtijd van CNS en consoorten is +/- 1u.

Tegen die tijd heb ik al hulp ingeroepen van andere mensen. Als ze mij thuis afzetten, pik ik nadien zelf mijn fiets op met de aanhangwagen.
Verzekering bij VAB of Touring was €70 ofzoiets.

https://www.vab.be/nl/producten/bijstand/fietsbijstand
Afbeelding
Fietsbijstand is niet zo duur. Sluit je aan bij Wielerbond Vlaanderen (Cycling Vlaanderen tegenwoordig). Kost €32, VAB fietsbijstand inbegrepen. Je krijgt nog eens €15 terug trouwens van de mutualiteit bij aansluiting (aansluiting sportclub). Daarbovenop zit er ook nog een ongevallenverzekering inbegrepen in dit bedrag.

Over platte banden maak ik mij trouwens geen zorgen, ik rij tubeless ;-)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Klopt, kan je echt niet voor sukkelen. En die 30 euro is geldig voor heel je gezin!

www.vwb.be

GRATIS PECHVERHELPING
Dit geldt voor RECREATIEVE – SPORTIEVE- WOON/ WERKFIETSERS. ALLE types fietsen vallen onder deze bijstand, inbegrepen E-BIKES.
Onze partner – met wie wij een exclusief contract hebben - is binnen de 30 minuten ter plaatse en brengt de VWBfietser snel naar zijn/haar vertrekpunt of thuisadres. De fiets wordt voor herstelling afgeleverd bij de dichtstbijzijnde fietshersteller of bij de eigen hersteller indien die binnen een straal van 50 km gevestigd is – en dit in heel België en gedurende 24 uur, 7 dagen op 7.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

IIYAMA PROLITE X4071UHSU-B1 (40' 4K scherm)
https://iiyama.com/be_nl/producten/prol ... 71uhsu-b1/
https://be.hardware.info/reviews/6453/i ... -4k-koopje
paar dagen geleden gekocht. factuur van coolbue van 28 okt. 2016. Dus nog 13 maand garantie voor... 300 €. Da's pas een koopje :-D (nieuwprijs 600 €)
serieus scherm (enkel voor bureauwerk eigenlijk)
iiyama2.jpg
@ Block:
https://pechverhelping.com/fietsbijstand/
het gaat hier niet over één van de drie die u hier aan bod laat komen maar over een gratis extra service bij een lidmaatschap van een fietsersbond
ik vermoed dat ik in een call center terecht kwam en dat die dan de dichtstbijzijnde takeldienst verwittigd hebben
dat bleek een takeldienst voor vrachtwagens te zijn
ik wil hier niet op iemands tenen trappen maar als je een service aangeboden krijgt en je moet dan meer dan twee uur wachten en dan zelf de reparatie uitvoeren en achteraf nog een opmerking erover krijgen … dat vind ik toch wel een beetje erover
dan betaal ik liever terug voor een degelijke service zoals ik vroeger deed en nu terug ga doen
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Veel mensen kunnen tegenwoordig niets meer zelf, zelfs geen band plakken. Voor alles hebben ze de hulp van anderen nodig, geen enkele zelfredzaamheid meer. Sorry maar ik vind dat een triestige evolutie.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Tja, ik en men vriendin hebben dat nog geleerd van onze ouders omdat we het zelf vroegen, maar 3 kwart van mijn vrienden kan dat ook niet hoor. Best wel bizar.
Life skills, het zou een vak op school moeten zijn :-) . Er zijn genoeg vaardigheden die bij iedereen van pas kunnen komen.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

nickz schreef:Veel mensen kunnen tegenwoordig niets meer zelf, zelfs geen band plakken. Voor alles hebben ze de hulp van anderen nodig, geen enkele zelfredzaamheid meer. Sorry maar ik vind dat een triestige evolutie.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk
Ik heb dat aan mijzelf geleerd, zo moeilijk is een band vervangen niet, het "lastigste" is nog het wiel los en weer vastkrijgen als het een achterwiel is en als je schijfremmen hebt die weer centreren zodat ze niet slepen. Maar je hebt wel een klein beetje materiaal nodig (bandenlifters, pomp en een nieuwe binnenband of plakset) en dat heeft niet iedereen mee onderweg. Ik heb een mini setje standaarduitrusting in mijn fietstas zitten, altijd handig voor uzelf of anderen. Op de foto lijkt het ook een achterwiel met naafversnelling te zijn en toegegeven, ik zou ook niet weten hoe je dat loskrijgt. Al is het misschien eenvoudig, geen idee, ik heb een derailleur.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

satsurfer schreef: @ Block:
https://pechverhelping.com/fietsbijstand/
het gaat hier niet over één van de drie die u hier aan bod laat komen maar over een gratis extra service bij een lidmaatschap van een fietsersbond
ik vermoed dat ik in een call center terecht kwam en dat die dan de dichtstbijzijnde takeldienst verwittigd hebben
dat bleek een takeldienst voor vrachtwagens te zijn
ik wil hier niet op iemands tenen trappen maar als je een service aangeboden krijgt en je moet dan meer dan twee uur wachten en dan zelf de reparatie uitvoeren en achteraf nog een opmerking erover krijgen … dat vind ik toch wel een beetje erover
dan betaal ik liever terug voor een degelijke service zoals ik vroeger deed en nu terug ga doen
fietsersbond != wielerbond

Voor de duidelijkheid, bij Wielerbond Vlaanderen (http://competitie.dewielerbond.be/Default.aspx) is er VAB fietsbijstand inbegrepen. Bij de Vlaamse Wielerbond (https://www.vwb.be) is er fietsbijstand van https://www.bikeassist.be/ inbegrepen.

Ik heb zelf de pechdiensten nog nooit gebruikt. Ik rij zelden tot nooit lek met tubeless en latex. Een nieuw binnenbandje steken lukt mij ook wel ;-)

@vverbeke: schijfremmen centreren is bij de laatste generaties hydraulische schijfremmen al lang niet meer nodig. paar keer pompen met je rem en die zijn gecentreerd. Voor de mechanische moet je soms eens wat tweaken maar ook minimaal.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik heb altijd een reparatieset + binnenband mee maar heb al jaren niet meer lek gereden sinds ik Schwalbe Marathon Plus banden gebruik:
https://www.schwalbe.com/nl/tour-reader ... -plus.html.

Wel vorig jaar een nieuwe binnenband moeten steken omdat het ventiel afgescheurd was op een heuveltje bij Dune du Pilat.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

johan.devos schreef:Ik heb altijd een reparatieset + binnenband mee maar heb al jaren niet meer lek gereden sinds ik Schwalbe Marathon Plus banden gebruik:
https://www.schwalbe.com/nl/tour-reader ... -plus.html.

Wel vorig jaar een nieuwe binnenband moeten steken omdat het ventiel afgescheurd was op een heuveltje bij Dune du Pilat.
Op mijn woon - werk liggen die Marathon Plus banden ook. Nog nooit mee lek gereden (en al ettelijke km. mee gedaan). Op mijn randonneur heb ik altijd 2 binnenbandjes mee en een zelfklevend plaksetje, een tubeless tire repair kit en Parktool emergency tire boots.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

nickz schreef:Veel mensen kunnen tegenwoordig niets meer zelf, zelfs geen band plakken.
Ik doe dat niet meer. Het geklooi...
Gewoon een nieuwe binnenband en klaar.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

ditCh schreef:@vverbeke: schijfremmen centreren is bij de laatste generaties hydraulische schijfremmen al lang niet meer nodig. paar keer pompen met je rem en die zijn gecentreerd. Voor de mechanische moet je soms eens wat tweaken maar ook minimaal.
Ik moet mijn hydraulische schijfremmen nog altijd centreren als het wiel eruit is geweest of ze beginnen te slepen. Die calipers passen zich idd aan aan de dikte van uw remblok maar als de schijf wat meer naar links of rechts staat omdat het wiel eruit is geweest krijg ik dat niet goed door een paar keer te pompen met de rem. Is ook niet zoveel werk, gewoon de schroeven losmaken, dichtknijpen en ondertussen alles weer vastzetten.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

vverbeke schreef:
ditCh schreef:@vverbeke: schijfremmen centreren is bij de laatste generaties hydraulische schijfremmen al lang niet meer nodig. paar keer pompen met je rem en die zijn gecentreerd. Voor de mechanische moet je soms eens wat tweaken maar ook minimaal.
Ik moet mijn hydraulische schijfremmen nog altijd centreren als het wiel eruit is geweest of ze beginnen te slepen. Die calipers passen zich idd aan aan de dikte van uw remblok maar als de schijf wat meer naar links of rechts staat omdat het wiel eruit is geweest krijg ik dat niet goed door een paar keer te pompen met de rem. Is ook niet zoveel werk, gewoon de schroeven losmaken, dichtknijpen en ondertussen alles weer vastzetten.
Op mijn Shimano 105 schijfremmen moet ik dat nooit doen (heb wel steekassen, wat wel helpt). Op de MTB is het enkel mijn achterwiel dat af en toe eens sleept (maar die remt heeft al van dag 1 problemen).

Ter info: ik hoor van collega fietsers die schijven met centerlock hebben dat ze vaker last hebben. Mijn zijn 6 bolt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Admins: misschien tijd om die hele fietsdiscussie af te splitsen ? :p
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Bwoh, ik denk dat de fietsdiscussie is afgerond hoor :-D Zal dan ooit eens mijn ervaringen met de gewonnen fritzbox posten als ik eens tijd heb.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dankzij de actie van userbase en AVM ben ik vandaag in het bezit gekomen van de Fritz!WLAN Stick AC 430 MU-MIMO. Voor de eigenaardigheid heb ik geprobeerd hem onder linux aan de praat te krijgen, maar er is (nog) geen driver die ik via ndiswrapper kan gebruiken.

Maar de stick had eigenlijk al een bestemming. Mijn zoon kan hem heel goed gebruiken op kot en op de campus, want de wifi in zijn laptop is op zijn minst miserabel te noemen.

Bij deze nog eens bedankt userbase en AVM voor de leuke attentie! :beerchug:
Bijlagen
fritzwlan_stick_ac_430_left_de_640x600.png
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hier hetzelfde speelgoed ^^ en ze wisten blijkbaar dat men pen bijna leeg was.

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Werkt die stick ook goed op gewone wifi routers van telenet/werk/... ?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Teebee schreef:Werkt die stick ook goed op gewone wifi routers van telenet/werk/... ?
https://be.avm.de/producten/fritzwlan/f ... 0-mu-mimo/

De FRITZ!WLAN Stick is geschikt voor de combinatie met alle WiFi-routers en verbindt zo computers heel eenvoudig met draadloze netwerken. Behalve het nieuwe WiFi AC beheerst de stick alle gebruikelijke WiFi-standaarden, frequentiebanden en versleutelingen.

Om de volle kracht van de stick te benutten moet de router wel dezelfde specs aan boord hebben zoals wifi (ac) (de meesten tegenwoordig) en de mogelijkheid om met meerdere apparaten tegelijk te communiceren (Multi-user MIMO).
Mijn zoon zijn entertainment laptop heeft slecht een WIFI (n) en met deze kan hij dus zijn wifi (ac) gebruiken op kot.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Sinds begin deze week (omdat ik mijn One Plus X heb laten vallen): Xiaomi Redmi 4X (3GB - 32GB) global edition (dus met de 800 Mhz band). Niet meer het snelste toestel, maar voor dat geld kunde niet sukkelen. Meer dan tevreden van.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

sinds vandaag het tijdperk van de slimme thermostaat ingegaan.... ben benieuwd, maar eerste indrukken zijn(, zoals bijna overal te lezen,) geweldig!

Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Splitter schreef:sinds vandaag het tijdperk van de slimme thermostaat ingegaan.... ben benieuwd, maar eerste indrukken zijn(, zoals bijna overal te lezen,) geweldig!
Hier staat de verwarming nog niet op hoor :P
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ditCh schreef:
Splitter schreef:sinds vandaag het tijdperk van de slimme thermostaat ingegaan.... ben benieuwd, maar eerste indrukken zijn(, zoals bijna overal te lezen,) geweldig!
Hier staat de verwarming nog niet op hoor :P
hier ook niet, maar ik bereid me vast al voor want buiten hebben ze de verwarming toch ook al een pitje lager gezet (enfin, het valt deze week wel nog goed mee, maar belgie blijft belgie, dus always be prepared)

ik wil het dan ook in orde hebben voor ze aan moet, nu kan ik tenminste kijken wanneer het wel en niet verbruikt, + het instellen van de schema's is nog geen 5 minuten werk tegenover dat rottige remeha ding met knopjes en wieltje dat er ervoor hing.
reden van om te schakelen is dan ook vooral om te zorgen dat ik vanaf nu gasverbruik wat beter kan in de gaten houden adhv de grafieken voor verwarming en warm water (het oude "meten is weten" verhaal om zo straks te kunnen besparen)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Splitter schreef:sinds vandaag het tijdperk van de slimme thermostaat ingegaan.... ben benieuwd, maar eerste indrukken zijn(, zoals bijna overal te lezen,) geweldig!
Proficiat... is trouwens een merk dat vrij innovatief is en ondertussen ook ondersteuning heeft voor multi-zoning.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Splitter schreef: reden van om te schakelen is dan ook vooral om te zorgen dat ik vanaf nu gasverbruik wat beter kan in de gaten houden adhv de grafieken voor verwarming en warm water (het oude "meten is weten" verhaal om zo straks te kunnen besparen)
Ik ga er van uit dat je dan toch al geisoleerd hebt? :-)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ditCh schreef:Ik ga er van uit dat je dan toch al geisoleerd hebt? :-)
euh :oops:
de thermostaat is goedkoper als de isolatie :)
spouwmuur isolatie was er blijkbaar al (is gecheckt), maar de dakisolatie is erbarmelijk (op sommige plaatsen synoniem met "onbestaand" zelfs)...
als je goede aannemers kent, ik luister... want ofwel ben je "een te klein project" ofwel is het een of andere kleine aannemer waarvan je maar weinig info kan vinden (of type 3: die je wel een offerte maakt, maar 3x hoger dan het zou moeten zijn omdat hij je toch niet nodig heeft als klant)

heb overlaatst een offerte aanvraag gedaan op de site van isolteam, maar daar krijg ik zelfs tot op heden geen enkele respons van, laat staan "binnen de 24 uur" zoals op hun site staat... geeft ook al niet de beste indruk!

ook de deuren en garage zouden gecontroleerd moeten worden, blijkbaar zitten daar geen borstels (meer?) onder, iets dat volgens de aannemer die ze destijds gezet had "onmogelijk" is.... sja, toch is het zo... maar als ik dan de garagepoort zelf bekijk, is die ook meer als een paar cm open aan de zijkant en is dat gewoon verborgen geweest met een rubber lijntje :(
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Splitter schreef: als je goede aannemers kent, ik luister... want ofwel ben je "een te klein project" ofwel is het een of andere kleine aannemer waarvan je maar weinig info kan vinden (of type 3: die je wel een offerte maakt, maar 3x hoger dan het zou moeten zijn omdat hij je toch niet nodig heeft als klant)

heb overlaatst een offerte aanvraag gedaan op de site van isolteam, maar daar krijg ik zelfs tot op heden geen enkele respons van, laat staan "binnen de 24 uur" zoals op hun site staat... geeft ook al niet de beste indruk!

ook de deuren en garage zouden gecontroleerd moeten worden, blijkbaar zitten daar geen borstels (meer?) onder, iets dat volgens de aannemer die ze destijds gezet had "onmogelijk" is.... sja, toch is het zo... maar als ik dan de garagepoort zelf bekijk, is die ook meer als een paar cm open aan de zijkant en is dat gewoon verborgen geweest met een rubber lijntje :(
Isolatie: Isolatie Verhoeven uit Kampenhout. Hun salesteam weet ook echt waar het over gaat, de afwerking is top en de samenwerking ging helemaal zoals het hoort. Ze waren niet de goedkoopste, maar ik denk wel de beste. Bij ons hebben ze ook in 1 moeite 5 dakramen geplaatst. Na 4 jaar nog geen lekken :)

Deuren met borstels: wij hebben alle (houten :| ) ramen en deuren vervangen door PVC 3voudig glas. Mocht ik het nu opnieuw doen, ik denk dat ik het zelf zou doen. Niet enkel goedkoper, maar je weet zelf wel hoe goed de isolatie is. Ik heb gemerkt dat de plaatsingsdienst al tevreden is als er een streepje PUR tussen zit, maar vol? Ho maar. Niet bij 1 installateur gezien...

Garage: indien inpandig: goede binnendeur plaatsen en garagepoort vervangen door een 4cm PUR geïsoleerd exemplaar.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Nieuwe hardware:

Asus B350 plus
Amd Ryzen 5 1600x
2 x 8GB Ram
inwin1.jpg
Laatst gewijzigd door redman 01 okt 2017, 14:45, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

ditCh schreef:Sinds begin deze week (omdat ik mijn One Plus X heb laten vallen): Xiaomi Redmi 4X (3GB - 32GB) global edition (dus met de 800 Mhz band). Niet meer het snelste toestel, maar voor dat geld kunde niet sukkelen. Meer dan tevreden van.
Leuk toestel, alleen jammer geen 1080p.
Ben je wat tevreden van de GPS-fix?

Mijn Moto G 1st gen heeft z'n beste tijd echt wel gehad, dus ben ook aan het uitkijken voor een nieuwe, richting de nieuwe Moto G of...
Ik ben niet iemand die het nodig vindt om 300+ € te spenderen aan een stomme smartphone ;-)
Splitter schreef:sinds vandaag het tijdperk van de slimme thermostaat ingegaan.... ben benieuwd, maar eerste indrukken zijn(, zoals bijna overal te lezen,) geweldig!

Afbeelding
Leuk! Maar in mijn ogen enkel z'n geld waard als je deze kan terugverdienen door energie te besparen.
Maar ja, thermostaten zijn best wel prijzig, ik ben nu aan m'n tweede programmeerbare bezig en dat is even grote rommel als de vorige.
... Waar is de logica, ik kan niet eens de weekdagen afzonderlijk programmeren, zelfs nog niet het weekend.
Bijgevolg staat deze nog steeds manueel. :bang:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

redman schreef:Nieuwe hardware:

Asus B350 plus
Amd Ryzen 5 1600x
2 x 8MB Ram
inwin1.jpg
WoW! Gaat dat zo een beetje vooruit, 16MB ram?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”