Staat er een minimumleeftijd op het gebruik van een ebike?boonpwnz schreef:Ik heb eentje zonder motor gekozen vanwege het feit dat ik nog maar 22 ben
Ik heb nieuw speelgoed!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Even nuanceren: fietskar mag niet als je er kinderen in zet. Anders wel. Verzekering is niet nodig (zit in familiale). dit is bevestigd in een verklaring van Kris Peeters begin dit jaar. Ook als je een zogenoemde garageknop op je fiets hebt.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik heb me er niet in verdiept, vandaar mijn foute aannames.liegebeestig schreef:fietskar mag niet als je er kinderen in zet
Dat van de fietskar had ik wel ergens gelezen, maar aangezien onze fietskar dient om kinderen te vervoeren vallen we dus finaal uit de speedbikeboot .
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja, daar mag je niet mee rijden op een autoloze zondagliegebeestig schreef:Hebben jullie nagedacht over een 45/uur versie?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Die 21:9 schermen geven een totaal andere beleving dan drie losse schermen.selder schreef:
Ooit eens voor GTA IV met icehancer een 2560x1080 LG gekocht, staat nu stof te happen, maar je rijdt dan rond in dit spel en ziet gebouwen links en rechts die je nooit eerder opvielen door de wide angle.
Tegenwoordig staat het scherm stof te happen, game op een PS4 PRO op een 65 inch plasma, met superresolution downsampling. Dat ziet er voor mij beter uit dan 4K zonder AA.
- heist_175
- Elite Poster
Wij gebruiken onze fietsen voornamelijk in lokaal verkeer.
De aanrijtijd van CNS en consoorten is +/- 1u.
Tegen die tijd heb ik al hulp ingeroepen van andere mensen. Als ze mij thuis afzetten, pik ik nadien zelf mijn fiets op met de aanhangwagen.
Verzekering bij VAB of Touring was €70 ofzoiets.
https://www.vab.be/nl/producten/bijstand/fietsbijstand
Tegen die tijd heb ik al hulp ingeroepen van andere mensen. Als ze mij thuis afzetten, pik ik nadien zelf mijn fiets op met de aanhangwagen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Een fietsbijstand op zich is duur ja. Touring heeft nu wel de Move On formule waarin voor 192 eur alle voertuigen van de op hetzelfde adres wonende familie onder 1 dekking vallen.
Voor gezinnen met 2 wagens of meer en een deel fietsen of brommers valt dit op zich wel mee.
Of ben je even met de wagen van iemand anders weg en die valt met pech komen zo ook tussen.
Voor gezinnen met 2 wagens of meer en een deel fietsen of brommers valt dit op zich wel mee.
Of ben je even met de wagen van iemand anders weg en die valt met pech komen zo ook tussen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Fietsbijstand is niet zo duur. Sluit je aan bij Wielerbond Vlaanderen (Cycling Vlaanderen tegenwoordig). Kost €32, VAB fietsbijstand inbegrepen. Je krijgt nog eens €15 terug trouwens van de mutualiteit bij aansluiting (aansluiting sportclub). Daarbovenop zit er ook nog een ongevallenverzekering inbegrepen in dit bedrag.heist_175 schreef:Wij gebruiken onze fietsen voornamelijk in lokaal verkeer.
Over platte banden maak ik mij trouwens geen zorgen, ik rij tubeless
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Klopt, kan je echt niet voor sukkelen. En die 30 euro is geldig voor heel je gezin!
www.vwb.be
GRATIS PECHVERHELPING
Dit geldt voor RECREATIEVE – SPORTIEVE- WOON/ WERKFIETSERS. ALLE types fietsen vallen onder deze bijstand, inbegrepen E-BIKES.
Onze partner – met wie wij een exclusief contract hebben - is binnen de 30 minuten ter plaatse en brengt de VWBfietser snel naar zijn/haar vertrekpunt of thuisadres. De fiets wordt voor herstelling afgeleverd bij de dichtstbijzijnde fietshersteller of bij de eigen hersteller indien die binnen een straal van 50 km gevestigd is – en dit in heel België en gedurende 24 uur, 7 dagen op 7.
www.vwb.be
GRATIS PECHVERHELPING
Dit geldt voor RECREATIEVE – SPORTIEVE- WOON/ WERKFIETSERS. ALLE types fietsen vallen onder deze bijstand, inbegrepen E-BIKES.
Onze partner – met wie wij een exclusief contract hebben - is binnen de 30 minuten ter plaatse en brengt de VWBfietser snel naar zijn/haar vertrekpunt of thuisadres. De fiets wordt voor herstelling afgeleverd bij de dichtstbijzijnde fietshersteller of bij de eigen hersteller indien die binnen een straal van 50 km gevestigd is – en dit in heel België en gedurende 24 uur, 7 dagen op 7.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
IIYAMA PROLITE X4071UHSU-B1 (40' 4K scherm)
https://iiyama.com/be_nl/producten/prol ... 71uhsu-b1/
https://be.hardware.info/reviews/6453/i ... -4k-koopje
paar dagen geleden gekocht. factuur van coolbue van 28 okt. 2016. Dus nog 13 maand garantie voor... 300 €. Da's pas een koopje (nieuwprijs 600 €)
serieus scherm (enkel voor bureauwerk eigenlijk) @ Block:
https://pechverhelping.com/fietsbijstand/
het gaat hier niet over één van de drie die u hier aan bod laat komen maar over een gratis extra service bij een lidmaatschap van een fietsersbond
ik vermoed dat ik in een call center terecht kwam en dat die dan de dichtstbijzijnde takeldienst verwittigd hebben
dat bleek een takeldienst voor vrachtwagens te zijn
ik wil hier niet op iemands tenen trappen maar als je een service aangeboden krijgt en je moet dan meer dan twee uur wachten en dan zelf de reparatie uitvoeren en achteraf nog een opmerking erover krijgen … dat vind ik toch wel een beetje erover
dan betaal ik liever terug voor een degelijke service zoals ik vroeger deed en nu terug ga doen
https://iiyama.com/be_nl/producten/prol ... 71uhsu-b1/
https://be.hardware.info/reviews/6453/i ... -4k-koopje
paar dagen geleden gekocht. factuur van coolbue van 28 okt. 2016. Dus nog 13 maand garantie voor... 300 €. Da's pas een koopje (nieuwprijs 600 €)
serieus scherm (enkel voor bureauwerk eigenlijk) @ Block:
het gaat hier niet over één van de drie die u hier aan bod laat komen maar over een gratis extra service bij een lidmaatschap van een fietsersbond
ik vermoed dat ik in een call center terecht kwam en dat die dan de dichtstbijzijnde takeldienst verwittigd hebben
ik wil hier niet op iemands tenen trappen maar als je een service aangeboden krijgt en je moet dan meer dan twee uur wachten en dan zelf de reparatie uitvoeren en achteraf nog een opmerking erover krijgen … dat vind ik toch wel een beetje erover
dan betaal ik liever terug voor een degelijke service zoals ik vroeger deed en nu terug ga doen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Veel mensen kunnen tegenwoordig niets meer zelf, zelfs geen band plakken. Voor alles hebben ze de hulp van anderen nodig, geen enkele zelfredzaamheid meer. Sorry maar ik vind dat een triestige evolutie.
Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Tja, ik en men vriendin hebben dat nog geleerd van onze ouders omdat we het zelf vroegen, maar 3 kwart van mijn vrienden kan dat ook niet hoor. Best wel bizar.
Life skills, het zou een vak op school moeten zijn . Er zijn genoeg vaardigheden die bij iedereen van pas kunnen komen.
Life skills, het zou een vak op school moeten zijn . Er zijn genoeg vaardigheden die bij iedereen van pas kunnen komen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Ik heb dat aan mijzelf geleerd, zo moeilijk is een band vervangen niet, het "lastigste" is nog het wiel los en weer vastkrijgen als het een achterwiel is en als je schijfremmen hebt die weer centreren zodat ze niet slepen. Maar je hebt wel een klein beetje materiaal nodig (bandenlifters, pomp en een nieuwe binnenband of plakset) en dat heeft niet iedereen mee onderweg. Ik heb een mini setje standaarduitrusting in mijn fietstas zitten, altijd handig voor uzelf of anderen. Op de foto lijkt het ook een achterwiel met naafversnelling te zijn en toegegeven, ik zou ook niet weten hoe je dat loskrijgt. Al is het misschien eenvoudig, geen idee, ik heb een derailleur.nickz schreef:Veel mensen kunnen tegenwoordig niets meer zelf, zelfs geen band plakken. Voor alles hebben ze de hulp van anderen nodig, geen enkele zelfredzaamheid meer. Sorry maar ik vind dat een triestige evolutie.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
fietsersbond != wielerbondsatsurfer schreef: @ Block:
Voor de duidelijkheid, bij Wielerbond Vlaanderen (http://competitie.dewielerbond.be/Default.aspx) is er VAB fietsbijstand inbegrepen. Bij de Vlaamse Wielerbond (https://www.vwb.be) is er fietsbijstand van https://www.bikeassist.be/ inbegrepen.
Ik heb zelf de pechdiensten nog nooit gebruikt. Ik rij zelden tot nooit lek met tubeless en latex. Een nieuw binnenbandje steken lukt mij ook wel
@vverbeke: schijfremmen centreren is bij de laatste generaties hydraulische schijfremmen al lang niet meer nodig. paar keer pompen met je rem en die zijn gecentreerd. Voor de mechanische moet je soms eens wat tweaken maar ook minimaal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik heb altijd een reparatieset + binnenband mee maar heb al jaren niet meer lek gereden sinds ik Schwalbe Marathon Plus banden gebruik:
https://www.schwalbe.com/nl/tour-reader ... -plus.html.
Wel vorig jaar een nieuwe binnenband moeten steken omdat het ventiel afgescheurd was op een heuveltje bij Dune du Pilat.
Wel vorig jaar een nieuwe binnenband moeten steken omdat het ventiel afgescheurd was op een heuveltje bij Dune du Pilat.
-
- Elite Poster
Op mijn woon - werk liggen die Marathon Plus banden ook. Nog nooit mee lek gereden (en al ettelijke km. mee gedaan). Op mijn randonneur heb ik altijd 2 binnenbandjes mee en een zelfklevend plaksetje, een tubeless tire repair kit en Parktool emergency tire boots.johan.devos schreef:Ik heb altijd een reparatieset + binnenband mee maar heb al jaren niet meer lek gereden sinds ik Schwalbe Marathon Plus banden gebruik:
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik doe dat niet meer. Het geklooi...nickz schreef:Veel mensen kunnen tegenwoordig niets meer zelf, zelfs geen band plakken.
Gewoon een nieuwe binnenband en klaar.
-
- Premium Member
Ik moet mijn hydraulische schijfremmen nog altijd centreren als het wiel eruit is geweest of ze beginnen te slepen. Die calipers passen zich idd aan aan de dikte van uw remblok maar als de schijf wat meer naar links of rechts staat omdat het wiel eruit is geweest krijg ik dat niet goed door een paar keer te pompen met de rem. Is ook niet zoveel werk, gewoon de schroeven losmaken, dichtknijpen en ondertussen alles weer vastzetten.ditCh schreef:@vverbeke: schijfremmen centreren is bij de laatste generaties hydraulische schijfremmen al lang niet meer nodig. paar keer pompen met je rem en die zijn gecentreerd. Voor de mechanische moet je soms eens wat tweaken maar ook minimaal.
-
- Elite Poster
Op mijn Shimano 105 schijfremmen moet ik dat nooit doen (heb wel steekassen, wat wel helpt). Op de MTB is het enkel mijn achterwiel dat af en toe eens sleept (maar die remt heeft al van dag 1 problemen).vverbeke schreef:Ik moet mijn hydraulische schijfremmen nog altijd centreren als het wiel eruit is geweest of ze beginnen te slepen. Die calipers passen zich idd aan aan de dikte van uw remblok maar als de schijf wat meer naar links of rechts staat omdat het wiel eruit is geweest krijg ik dat niet goed door een paar keer te pompen met de rem. Is ook niet zoveel werk, gewoon de schroeven losmaken, dichtknijpen en ondertussen alles weer vastzetten.ditCh schreef:@vverbeke: schijfremmen centreren is bij de laatste generaties hydraulische schijfremmen al lang niet meer nodig. paar keer pompen met je rem en die zijn gecentreerd. Voor de mechanische moet je soms eens wat tweaken maar ook minimaal.
Ter info: ik hoor van collega fietsers die schijven met centerlock hebben dat ze vaker last hebben. Mijn zijn 6 bolt.
-
- Premium Member
Bwoh, ik denk dat de fietsdiscussie is afgerond hoor Zal dan ooit eens mijn ervaringen met de gewonnen fritzbox posten als ik eens tijd heb.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Dankzij de actie van userbase en AVM ben ik vandaag in het bezit gekomen van de Fritz!WLAN Stick AC 430 MU-MIMO. Voor de eigenaardigheid heb ik geprobeerd hem onder linux aan de praat te krijgen, maar er is (nog) geen driver die ik via ndiswrapper kan gebruiken.
Maar de stick had eigenlijk al een bestemming. Mijn zoon kan hem heel goed gebruiken op kot en op de campus, want de wifi in zijn laptop is op zijn minst miserabel te noemen.
Bij deze nog eens bedankt userbase en AVM voor de leuke attentie!
Maar de stick had eigenlijk al een bestemming. Mijn zoon kan hem heel goed gebruiken op kot en op de campus, want de wifi in zijn laptop is op zijn minst miserabel te noemen.
Bij deze nog eens bedankt userbase en AVM voor de leuke attentie!
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
https://be.avm.de/producten/fritzwlan/f ... 0-mu-mimo/Teebee schreef:Werkt die stick ook goed op gewone wifi routers van telenet/werk/... ?
De FRITZ!WLAN Stick is geschikt voor de combinatie met alle WiFi-routers en verbindt zo computers heel eenvoudig met draadloze netwerken. Behalve het nieuwe WiFi AC beheerst de stick alle gebruikelijke WiFi-standaarden, frequentiebanden en versleutelingen.
Om de volle kracht van de stick te benutten moet de router wel dezelfde specs aan boord hebben zoals wifi (ac) (de meesten tegenwoordig) en de mogelijkheid om met meerdere apparaten tegelijk te communiceren (Multi-user MIMO).
Mijn zoon zijn entertainment laptop heeft slecht een WIFI (n) en met deze kan hij dus zijn wifi (ac) gebruiken op kot.
-
- Elite Poster
Sinds begin deze week (omdat ik mijn One Plus X heb laten vallen): Xiaomi Redmi 4X (3GB - 32GB) global edition (dus met de 800 Mhz band). Niet meer het snelste toestel, maar voor dat geld kunde niet sukkelen. Meer dan tevreden van.
-
- Elite Poster
Hier staat de verwarming nog niet op hoorSplitter schreef:sinds vandaag het tijdperk van de slimme thermostaat ingegaan.... ben benieuwd, maar eerste indrukken zijn(, zoals bijna overal te lezen,) geweldig!
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
hier ook niet, maar ik bereid me vast al voor want buiten hebben ze de verwarming toch ook al een pitje lager gezet (enfin, het valt deze week wel nog goed mee, maar belgie blijft belgie, dus always be prepared)ditCh schreef:Hier staat de verwarming nog niet op hoorSplitter schreef:sinds vandaag het tijdperk van de slimme thermostaat ingegaan.... ben benieuwd, maar eerste indrukken zijn(, zoals bijna overal te lezen,) geweldig!
ik wil het dan ook in orde hebben voor ze aan moet, nu kan ik tenminste kijken wanneer het wel en niet verbruikt, + het instellen van de schema's is nog geen 5 minuten werk tegenover dat rottige remeha ding met knopjes en wieltje dat er ervoor hing.
reden van om te schakelen is dan ook vooral om te zorgen dat ik vanaf nu gasverbruik wat beter kan in de gaten houden adhv de grafieken voor verwarming en warm water (het oude "meten is weten" verhaal om zo straks te kunnen besparen)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Proficiat... is trouwens een merk dat vrij innovatief is en ondertussen ook ondersteuning heeft voor multi-zoning.Splitter schreef:sinds vandaag het tijdperk van de slimme thermostaat ingegaan.... ben benieuwd, maar eerste indrukken zijn(, zoals bijna overal te lezen,) geweldig!
-
- Elite Poster
Ik ga er van uit dat je dan toch al geisoleerd hebt?Splitter schreef: reden van om te schakelen is dan ook vooral om te zorgen dat ik vanaf nu gasverbruik wat beter kan in de gaten houden adhv de grafieken voor verwarming en warm water (het oude "meten is weten" verhaal om zo straks te kunnen besparen)
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
euhditCh schreef:Ik ga er van uit dat je dan toch al geisoleerd hebt?
de thermostaat is goedkoper als de isolatie
spouwmuur isolatie was er blijkbaar al (is gecheckt), maar de dakisolatie is erbarmelijk (op sommige plaatsen synoniem met "onbestaand" zelfs)...
als je goede aannemers kent, ik luister... want ofwel ben je "een te klein project" ofwel is het een of andere kleine aannemer waarvan je maar weinig info kan vinden (of type 3: die je wel een offerte maakt, maar 3x hoger dan het zou moeten zijn omdat hij je toch niet nodig heeft als klant)
heb overlaatst een offerte aanvraag gedaan op de site van isolteam, maar daar krijg ik zelfs tot op heden geen enkele respons van, laat staan "binnen de 24 uur" zoals op hun site staat... geeft ook al niet de beste indruk!
ook de deuren en garage zouden gecontroleerd moeten worden, blijkbaar zitten daar geen borstels (meer?) onder, iets dat volgens de aannemer die ze destijds gezet had "onmogelijk" is.... sja, toch is het zo... maar als ik dan de garagepoort zelf bekijk, is die ook meer als een paar cm open aan de zijkant en is dat gewoon verborgen geweest met een rubber lijntje
- heist_175
- Elite Poster
Isolatie: Isolatie Verhoeven uit Kampenhout. Hun salesteam weet ook echt waar het over gaat, de afwerking is top en de samenwerking ging helemaal zoals het hoort. Ze waren niet de goedkoopste, maar ik denk wel de beste. Bij ons hebben ze ook in 1 moeite 5 dakramen geplaatst. Na 4 jaar nog geen lekkenSplitter schreef: als je goede aannemers kent, ik luister... want ofwel ben je "een te klein project" ofwel is het een of andere kleine aannemer waarvan je maar weinig info kan vinden (of type 3: die je wel een offerte maakt, maar 3x hoger dan het zou moeten zijn omdat hij je toch niet nodig heeft als klant)
heb overlaatst een offerte aanvraag gedaan op de site van isolteam, maar daar krijg ik zelfs tot op heden geen enkele respons van, laat staan "binnen de 24 uur" zoals op hun site staat... geeft ook al niet de beste indruk!
ook de deuren en garage zouden gecontroleerd moeten worden, blijkbaar zitten daar geen borstels (meer?) onder, iets dat volgens de aannemer die ze destijds gezet had "onmogelijk" is.... sja, toch is het zo... maar als ik dan de garagepoort zelf bekijk, is die ook meer als een paar cm open aan de zijkant en is dat gewoon verborgen geweest met een rubber lijntje
Deuren met borstels: wij hebben alle (houten ) ramen en deuren vervangen door PVC 3voudig glas. Mocht ik het nu opnieuw doen, ik denk dat ik het zelf zou doen. Niet enkel goedkoper, maar je weet zelf wel hoe goed de isolatie is. Ik heb gemerkt dat de plaatsingsdienst al tevreden is als er een streepje PUR tussen zit, maar vol? Ho maar. Niet bij 1 installateur gezien...
Garage: indien inpandig: goede binnendeur plaatsen en garagepoort vervangen door een 4cm PUR geïsoleerd exemplaar.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Leuk toestel, alleen jammer geen 1080p.ditCh schreef:Sinds begin deze week (omdat ik mijn One Plus X heb laten vallen): Xiaomi Redmi 4X (3GB - 32GB) global edition (dus met de 800 Mhz band). Niet meer het snelste toestel, maar voor dat geld kunde niet sukkelen. Meer dan tevreden van.
Ben je wat tevreden van de GPS-fix?
Mijn Moto G 1st gen heeft z'n beste tijd echt wel gehad, dus ben ook aan het uitkijken voor een nieuwe, richting de nieuwe Moto G of...
Ik ben niet iemand die het nodig vindt om 300+ € te spenderen aan een stomme smartphone
Leuk! Maar in mijn ogen enkel z'n geld waard als je deze kan terugverdienen door energie te besparen.Splitter schreef:sinds vandaag het tijdperk van de slimme thermostaat ingegaan.... ben benieuwd, maar eerste indrukken zijn(, zoals bijna overal te lezen,) geweldig!
Maar ja, thermostaten zijn best wel prijzig, ik ben nu aan m'n tweede programmeerbare bezig en dat is even grote rommel als de vorige.
... Waar is de logica, ik kan niet eens de weekdagen afzonderlijk programmeren, zelfs nog niet het weekend.
Bijgevolg staat deze nog steeds manueel.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –