mipa schreef:
Hmm, hier ligt een XL versie van 400 euro met volle accu op z'n draadloze laadplaat.
Bij de iPhone moet je nog eens dokken voor een plastieken kaftje rond het toestel.
Ik heb horen waaien dat de nieuwe iPhone nu ook de Double Tap To Wake feature
gaat krijgen... Proficiat!
Voor zover ik weet is de listprijs van een XL nog steeds geen 400€
En waarom zou je een plastiek kaftje willen rond een telefoon (los van het merk) in "edele" materialen?! Los van het merk, je betaalt meer voor glas, aluminium, premium plastiek en rubbers om er dan een plakkerige en stinkende cover er op te plakken? Die kaftjes dienen maar om een ding, de kas te spekken en de marge te vergroten van de telefoonverkoper! Gebruik jouw telefoon zoals die bedoeld was, zonder al die brol errond!
Het is gemakkelijk om zo een feature eruit te halen (los van het feit dat je jouw telefoon met 1 longtap ontgrendelt met touchID en naar mijn weten is 1 tap nog altijd beter dan twee). Maar eens je hebt geproefd van de synergie tussen Mac OS en iOS wil je niet meer terug! Mails, websites, PDFs, alles gaat naadloos over tussen laptop en computer. Als je vaak vergaderingen hebt of "even" op verplaatsing bent is dat een echte meerwaarde in productiviteit. Het werkt ook altijd en overal. De tricks om een gelijkaardige integratie te bekomen met andere toestellen is alles behalve "fool-proof".
1207 schreef:
als jij een ijskast koopt ga jij dan op de zelfde wijze ijskasten met mekaar vergelijken? ik niet. at is wat een smartphone voor mij vandaag is, een gebruiksvoorwerp
Ik weet niet hoe jij jouw ijskast kiest, maar ik besteed minstens evenveel belang aan de functionaliteit (volume, vakken, verlichting) als aan het aspect (hoe ziet die eruit in mijn keuken, hoe stevig zijn die deuren, hoe gemakkelijk zijn die planken te reinigen). Overigens zal ik merk en/of herkomst laten primeren (ten minste als je weet wie de compressor maakt, hoe je aan de onderdelen kunt geraken) boven het verbruik (A+ of A++ zoveel cijfert dat ook niet, zeker als hij daardoor 15 jaar meegaat ipv. 7jaar).
Er zijn nu eenmaal mensen die tevreden zijn met een finlux en voor anderen moet het persé een Liebehrr en een derde wilt niet minder dan een subzero. Gelukkig verschillen we in smaak, los van onze financiële capaciteiten.
iceke schreef:
Ik snap perfect dat je een nieuwe 8 koopt omdat je 5 versleten is, ik snap perfect dat je elk jaar de nieuwste koopt, (ik lach daar eens goed mee, maar ik snap het wel) maar een SE kopen of een 2/3de generatie gewoon om een Apple te hebben of om kosten te besparen, dat gaat er bij mij niet in... kijk dan ff verder dan je neus lang is en koopt u een nieuwer Android model.
Je bent toch op de hoogte dat de SE >2 jaar geleden uitkwam met hetzelfde binnenwerk heeft als een 6S he?
De design en de gebruikte materialen heb ik bij concurrenten van dezelfde prijs nog niet geëvenaard gezien. Persoonlijk vind ik de SE ook vele malen mooier dan een 6/6S/7. De SE is een doorontwikkeling van de 4, met matte en gepolijste randjes, hoeken en rondingen. Dat is nog eens wat anders dan de no-name-made-in-korea looks van de 6/6s/7 (and don't get me started on that camera nipple)
Heb je reeds een huawei, samsung of HTC van 300€ in jouw handen gehad en dan een iPhone SE?
Heb je de
batterijduur van een huawei, samsung of HTC van 300€ vergeleken met een iPhone SE?
Heb je de kwaliteit van de
foto's van een huawei, samsung of HTC van 300€ vergeleken met een iPhone SE?
Denk je dat die Huawei, samsung of HTC de volgende android versie als upgrade zal krijgen? En indien ja binnen een aanvaardbaar termijn?
Als je neus lang is, en jouw ogen slecht, ja dan koop je misschien liever om het even welke telefoon met een groter scherm
maar ik vind het wel straf om zo neer te kijken op mensen die van iOS willen gebruik maken en er "maar" 300€ voor over hebben.