VTM-baas wil af van doorspoelbare reclame

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

1207 schreef:ikw werd uitgemaakt voor dief dus vroeg ik wat ik moest doen om in regel te zijn
verhuizen, ondertussen al naar de Vs, om het legaal te zien? :)
Wat ge moet doen? U schikken naar de wensen van maatpakken, tiens.

En anders? Kinneklop, ah ja.

Gij zijt de vragende partij, niet zij, en daar maken ze u maar al te graag attent op. Wanneer macht zich concentreert, doet het zeer lelijke dingen.

Ge kunt u natuurlijk principieel hoog houden en gewoon weigeren toe te geven op de legale manier, en iets anders kijken, of helemaal niks.

Maar ge kunt het ook pragmatisch aanpakken en kijken via Kanaal I, want waarom zou je principes hebben wanneer maatpakken die zelf al lang kwijt zijn? Het enige dat je riskeert is vervolging. Aan u om die afweging te maken.
1207 schreef:ik ben misschien de enige vd honderdduizenden die ff z'n mond opendoet. de andere honderduizenden hebben het al lang gezien en als daarvan 20% bereid is te betalen lopen hbo, telenet en andere rechterhouders miljoenen mis
Ik hoop voor hen dat ze die denkoefening al lang hebben gemaakt en de afweging hebben gemaakt tussen het exclusiviteitscontract en een vrijer contract.

Waarschijnlijk was Telenet bereid de grootste zak geld neer te leggen voor dat exclusiviteitscontract, al heeft het mogelijks ook te maken met hun zakelijke connecties en aandeelhouders in de USA. Dan denken ze het 'geïnvesteerde' terug te verdienen doordat er genoeg mensen zijn die voor GoT de overstap naar Telenet maken, want daarvoor is GoT uiteindelijk maar het vehikel: om klanten te sprokkelen, want daaraan verdient Telenet nog het allermeest. Hoeveel? Bákken, voorwaar.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

petrol242 schreef:Canvascrack is om budgetaire redenen naar een ander uur geprogrammeerd, wat nefast was voor de kijkcijfers.
Om budgettaire redenen van uur veranderd?
Op welke manier spaart dat geld uit?
petrol242 schreef:Ook het wegvallen van Herman Van Molle was nefast. Besparingen heeft het dus de nek om gewrongen.
Vanmolle had toen gezondheidsproblemen.
De vervanger deed het niet zo slecht.
Toch moest het weg.
Besparingen heb ik noooit als reden aangevoerd gezien.
Trouwens, de VRT wil ondertussen wel nieuwe kanalen lanceren en daarvoor extra middelen.
Prioriteiten?
Dizzy schreef: Wie graag reclameblokken dan 10 minuten meerdere keren door een programma van 50 minuten heeft die moet vooral niet veranderen, veel plezier ermee.
Of betalen om ze te kunnen skippen.
Het is vreemd dat je dat betalen bij Netflix als doodnormaal ziet, bij VTM als een wanhoopspoging.
Dizzy schreef:Je vergeet Vlaanderen.
Nog verre van extreem-links, Dizzy !
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

r2504 schreef: We hebben je een oplossing gegeven... maar ze is blijkbaar te duur voor jou...
150 euro of verhuizen voor 7 afleveringen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

1207 schreef:150 euro of verhuizen voor 7 afleveringen
Hoelang ga je nu nog belachelijk doen en die 150 euro puur toewijzen aan GoT ?

Het bedrag is voor een dienst die onder andere GoT bevat... maar nog veel meer (zet zoals je met Netflix ook meer dan één serie bekijkt).

De tijd dat je er hier over klaagt kon je hamburgers gaan flippen... dan had je nu legaal GoT kunnen kijken :roll:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

boulder schreef:Of betalen om ze te kunnen skippen.
Het is vreemd dat je dat betalen bij Netflix als doodnormaal ziet, bij VTM als een wanhoopspoging.
Betalen om te kunnen skippen maakt het enkel aanlokkelijker om voor een aanbod te gaan zonder reclame. Waarom betalen om reclame door te spoelen, iets wat ook vervelend is, als je ook gewoon non-stop zonder reclame kan kijken? De functie om direct de volgende aflevering te zien bij Netflix is iets dat op die vraag inspeelt.

Netflix betaal ik hoofdzakelijk vanwege het aanbod dat VTM niet heeft en anderzijds het ontbreken van reclame. Ik koop maw naast content ook tijd en ... time is money. Voor VTM moet ik eerst een abo bij Proximus of Telenet voor TV kopen en dan zou ik nog eens moeten betalen om de vervelende reclame te kunnen skippen bij content die me sowieso al minder kan boeien. De reden dat ik al lang minder VTM kijk is oa de reclame, de infantiele programmatie is de rest van de verklaring. Ook bij opnemen speelt dat mee. Neem je een film op bij VTM zal dat langer duren moet je verschillende keren doorspoelen terwijl je dat op een niet commerciële zender niet hebt.

Bovendien is de voorstelling verkeerd, ik vindt betalen op zich geen wanhoopspoging maar wel het willen opdringen van reclame. Iets willen opdringen dat niemand meer wil is wanhopig. Een gewoonte als uitgesteld kijken willen keren is wanhopig. 2 keer betalen voor iets wat je elders goedkoper kan krijgen is wanhopig.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

TN heeft GoT, VTM heeft infantiele programmatie (lees ik hier). Zouden zij beiden dezelfde doelgroep aanspreken!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het is toch eenvoudig... je hebt een product (Netflix of VTM), dit heeft voor iemand een persoonlijke waarde... en op basis daarvan schaft hij zich het product aan. Persoon X zal dus betalen voor Netflix, persoon Y mogelijks om VTM reclame door te spoelen en persoon Z voor (geen van) beide.
1207
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
ik wil als het ware een enkeltje naar Oostende en ik kan enkel een jaarabbonement kopen van 500 euro. uiteraard kan ik met een jaarabonnement meer maar dat is nu irrelevant (om allerlei redenen).
dus ja, een jaarabonnement voor een enkeltje naar Oostende is wa veel
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Maar jij verwacht echt dat telenet speciaal voor jou een formuletje gaat opzetten?

Wat verwacht je eigenlijk van een winstgevend bedrijf MET aandeelhouders?

Er zijn genoeg bedrijven waar verlieslatende takken v gewoon weggaan. Dat is ook zo met wat je vraagt. Want zij moeten daar mensen opzetten etc...
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:Wat verwacht je eigenlijk van een winstgevend bedrijf MET aandeelhouders?
Dat ze hun geld proberen verdienen door beter te zijn dan de concurrentie, TIENS, niet met exclusiviteitsdeals en andere monopolismen, zodat de consument effectief hen geld kan geven omdat ze voor hen kiezen, niet omdat ze niet anders kunnen (om eender welke reden).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Tja sorry hoor maar je mag hier nog maanden zitten klagen als er genoeg winst is voor telenet gaan ze juist niets veranderen.

Ja het zijn monopolies maar kan je ze iets verwijten?
De overheid moet in dit geval ingrijpen.

Denk je dat die bedrijven dat zelf gaan doen veranderen van mentaliteit?
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:Ja het zijn monopolies maar kan je ze iets verwijten?
De overheid moet in dit geval ingrijpen.

Denk je dat die bedrijven dat zelf gaan doen veranderen van mentaliteit?
Bedrijven kunnen niet tegelijk de schuld op de overheid steken EN ondertussen kweetniwa lobbyen. Bedrijven zijn mee verantwoordelijk voor beleid en dan moeten ze maar ethisch handelen of ze zijn het niet en dan moeten ze stoppen met lobbyen. Twee mogelijkheden, kies er één. Niet van beide walletjes eten en de zwarte piet doorschuiven.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

:eek:

Het is wel door de overheid dat we in deze sh*t zitten en niet door de 2 bedrijven.

Zelfde met de beslissing dat belgacom scarlet mocht overnemen.

Ja sorry hoor maar dan leg ik de schuld bij de overheid.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

1207 schreef:
r2504 schreef: We hebben je een oplossing gegeven... maar ze is blijkbaar te duur voor jou...
150 euro of verhuizen voor 7 afleveringen
Voor jou is dat misschien 22 euro per aflevering (berekend op jouw 150 euro).
Voor mensen die nog alle seizoenen willen zien (167 afleveringen) is dat maar 2,20 euro.
Voor zij die ook nog graag andere series zien (Mr.Robot, Silicon Valley, ...) is dat dus per aflevering nóg goedkoper.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

In het Braziliaanse regenwoud voeren ze deze discussie niet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Tuurlijk heeft de overheid hier een grote rol in gespeeld. Eerst was er een puur monopolie door een staatsbedrijf. Er werd enerzijds deels geprivatiseerd en anderzijds een concurrent opgericht. De oprichting van die concurrent werd aan het publiek verkocht als een mogelijkheid om de prijzen te laten zakken maar was eigenlijk een politiek spel om een nieuwe/eigen monopolist te hebben als de splitsing er ooit zou kunnen komen.

De beloofde prijsdaling was de reden waarom ik vurig hoopte dat Telenet er snel zou zijn maar ik wacht nog altijd op de dag dat ze goedkoper zijn dan Proximus. Ondertussen is het bedrijf ook geprivatiseerd en gaat de belasting die de abonees betalen vooral naar de VS ipv naar Vlaanderen. De 2 duopolisten verdelen echter de koek onder mekaar zodat er van prijsdalingen niets in huis komt en er jaarlijks een prijsstijging te noteren valt.

De politiek gebruikt deze bedrijven nog altijd als een soort cashcow en dus mag er niet te gul met toegevingen aan de klanten gedaan worden. Men schrapt wat jobs en zet er een goedkopere CEO maar voor de rest vullen politici nog altijd bestuurszitjes. De rel rond Bracke was een schoon voorbeeld. Waarom heeft een bedrijf als Telenet advies nodig van een man die zichzelf dood gecommuniceerd heeft? Bracke zat er niet voor advies maar om de belangen van Telenet politiek te verkopen.

Een ander probleem is de toezichtshouder die vooral zelf in toom gehouden wordt en amper tanden heeft. Ook dat is de overheid die faalt.

Bedrijven, zeker privé, kan je niet verwijten dat ze hun marktpositie gebruiken en zelfs misbruiken. Voor hen telt uiteindelijk enkel de winst. Ze beschouwen hun klanten als koeien die ze tot de laatste druppel zullen melken. Nu de koeien echter door mondialisering en internet ineens wel een alternatief hebben voor bepaalde diensten is het verkramping alom en wanhoop om hun mooie positie te bewaren.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef::eek:

Het is wel door de overheid dat we in deze sh*t zitten en niet door de 2 bedrijven.

Zelfde met de beslissing dat belgacom scarlet mocht overnemen.

Ja sorry hoor maar dan leg ik de schuld bij de overheid.
Niet alleen door de overheid, het is ook door de natuurlijke en rechtspersonen die participeren in de maatschappij en zinnens zijn zo min mogelijk bij te dragen en zo hard mogelijk te profiteren van die maatschappij, waardoor het plebs dat niet de luxe heeft om daar creatief in te zijn er de dupe van is. Dat, en dat er te veel corruptie is bij de overheid en iets te vaak in zee gaan met een bedrijf en diens wensen, noden en belangen, ipv het grote volk te dienen zoals het hoort.

Er zijn genoeg schuldigen in dit verhaal, niet alléén de overheid. Straks ga je nog zeggen dat een bedrijf niks te verantwoorden heeft. Allez begot!

EDIT: Effe ter uitleg, ik viseer met mijn fulminatie vooral de grootste bedrijven die het kapitaal en dus de politieke slagkracht hebben om een maatschappij naar zijn eigen hand te zetten. Kleine en middelgrote bedrijven zijn net zoals De Werkmensch even goed de dupe van dat soort beleid, die krijgen mijn sympathie.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Dus Telenet moet verantwoording afleggen?

Voor welke reden, doen ze iets tegen de wet in?

Een bedrijf moet geen cijfers verantwoorden. Ze moeten gewoon netjes hun belastingen betalen. Je vergeet even dat Telenet volledig geprivatiseerd is en dat er nog overheidsaandeel in proximus zit...

Ik heb iets tegen telenet dat wel. Maar tegen hun als bedrijf niets.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:Dus Telenet moet verantwoording afleggen?

Voor welke reden, doen ze iets tegen de wet in?
Hoe kunnen ze tegen de wet in gaan als ze zelf de wetgeving kunnen bepalen? Cf. Siegfried als topje van een veel grotere ijsberg. Het is een serieus bij de haren getrokken argument, maar mijn punt staat ermee wel nog steeds.

Soit, ik heb geen enkel respect voor bedrijven die 'too big to fail' of 'bigger than Jesus' zijn, want het duurt telkens nooit lang of ze misbruiken hun macht voor hun gewin ten koste van al de rest.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Jij hebt iets tegen Telenet heb ik de indruk...

Dus omdat Bracke in een adviesraad zat kan hij de wetten voor telenet bepalen?

Wel dan wil ik eerst weten wat jij vind van de wanpraktijken van Proximus want daar zit de overheid wel de beslissingen te doen?
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb tegen grote en rijke machtsmisbruikers in het algemeen iets, niet alleen tegen Tn! Het ging hier enkel over Tn die zich monopolistisch gedraagt mbt de verdeling van GoT in Vlaanderen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

JamesEarlGray schreef:Het ging hier enkel over Tn die zich monopolistisch gedraagt mbt de verdeling van GoT in Vlaanderen.
Wel dan moet je toch eens vragen aan HBO waarom telenet enkel dat contract krijgt...

Trouwens het is in NL hetzelfde HBO rechten zijn enkel voor ziggo.

En laat dat net hetzelfde moederbedrijf hebben. Dus leg een klacht bij dat moederbedrijf?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

JamesEarlGray schreef:Effe ter uitleg, ik viseer met mijn fulminatie vooral de grootste bedrijven die het kapitaal en dus de politieke slagkracht hebben om een maatschappij naar zijn eigen hand te zetten.
Een commercieel bedrijf kan enkel wat z'n klanten het gunnen... zeker als het gaat om niet essentiële producten zoals entertainment (waar er 101 vormen van bestaan). Ik ben niet afhankelijk van TN, Proximus, VTM, ... voor wat ik morgen op m'n bord krijg om te eten, noch om m'n huis binnenkort te verwarmen... dus ik kan ze gerust links laten liggen (ongeacht hoeveel ze ook maar lobbyen bij de politiek).

Wees dus geen slaaf van jezelf... dan moet je ook niet de anarchist of Robin Hood komen spelen. Zonder markt is er geen product, zonder product is er geen commercieel bedrijf... een concept wat je trouwens zelf ook aangeeft in diverse postings (alléén lijk je een beetje een probleem te hebben met de logische volgorde van de marktwerking).
rangerover
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Voorproefje voor meer reclame.
Zouden ze dat hier ook durven.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/rec ... 96539.html
industrie gebied.
http://speedof.me/show.php?img=170906103630-587.png
http://openspeedtest.com/results/14525449
Niet geluisterd naar MaT en koos voor de zwarte HGW docsis3.0 het resultaat draadloos mag gezien worden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

natuurlijk durven ze dat hier ook! Big brother is watching :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

boonpwnz schreef:Trouwens het is in NL hetzelfde HBO rechten zijn enkel voor ziggo.

En laat dat net hetzelfde moederbedrijf hebben. Dus leg een klacht bij dat moederbedrijf?
Dat is niet altijd zo geweest. Tot december 2016 was HBO via satelliet te ontvangen als onderdeel van CanalDigitaal.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

r2504 schreef:
Het bedrag is voor een dienst die onder andere GoT bevat... maar nog veel meer (zet zoals je met Netflix ook meer dan één serie bekijkt).
De tijd dat je er hier over klaagt kon je hamburgers gaan flippen... dan had je nu legaal GoT kunnen kijken :roll:
Tja. Het bedrag hier is voor *de enige* dienst die (legaal) GoT bevat. Dat "veel meer" kan de GoT kijker gestolen worden; in se gaat het dus idd om het betalen van 150 euro (of verhuizen) om legaal naar GoT te kunnen kijken.
Er is een reden dat HBO, dat origineel enkel via hun volle abbonement te zien was, toch geplooid heeft en een online streaming service gestart heeft.

Het is dan ook slikken wanneer je je aandeelhouders moet vertellen "ja, de mensen kiezen eieren voor hun geld en kijken massaal via internet naar GoT want onze abbos zijn te duur en er zit teveel bucht bij dat ze niet willen". Intussen is je show wel een runaway succes dat in de volkcultuur een plaatsje heeft veroverd waardoor iedereen "mee" is (en dus ook moet zijn want je hebt ervoor gekozen om met reuze plottwists en spoilers te werken).
Je kan daar dan koppig in zijn en met het vingertje veroordelen, of pragmatisch en geld verdienen.

JamesEarlGray schreef:
boonpwnz schreef:Wat verwacht je eigenlijk van een winstgevend bedrijf MET aandeelhouders?
Dat ze hun geld proberen verdienen door beter te zijn dan de concurrentie, TIENS, niet met exclusiviteitsdeals en andere monopolismen, zodat de consument effectief hen geld kan geven omdat ze voor hen kiezen, niet omdat ze niet anders kunnen (om eender welke reden).
Dat zou idd bij wet verboden moeten worden.
Een shall-issue policy, waarbij series en films aan marktconforme prijzen aangeboden worden aan iedereen, en iedereen die interesse heeft mag hem uitzenden.
Een policy waarbij je op Proximus TV kan kijken naar Telenet Play of Play More, en omgekeerd (dus een totale afkoppeling tussen hardware-provider en tv-aanbieder).
1207
Elite Poster
Elite Poster

xayana schreef:
Voor jou is dat misschien 22 euro per aflevering (berekend op jouw 150 euro).
Voor mensen ...
is dt de uitleg die je geeft als je iemand een nmbs jaarabbo aansmeert voor een enkeltje naar Oostende?
voor andere mensen is het gunstig omdat ze elke dag ...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

En terwijl sommigen hier het "ethisch" niet vinden kunnen dat je reclame zou doorspoelen (of blokkeert op sites) spelen de adverteerders het weer vuil en plaatsen camera's in reclame panelen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ITnetadmin schreef:TjaDat "veel meer" kan de GoT kijker gestolen worden; in se gaat het dus idd om het betalen van 150 euro (of verhuizen) om legaal naar GoT te kunnen kijken.
Dus indien ik maar interesse heb in de helft van het Netflix aanbod moeten ze dan maar een abbo van 6 euro maken voor mij persoonlijk :bang:
ITnetadmin schreef:Er is een reden dat HBO, dat origineel enkel via hun volle abbonement te zien was, toch geplooid heeft en een online streaming service gestart heeft.
Dat is inderdaad marktwerking... een bewijs dat bedrijven zich aanpassen als de klanten het product niet langer aanschaffen.
ITnetadmin schreef:Het is dan ook slikken wanneer je je aandeelhouders moet vertellen "ja, de mensen kiezen eieren voor hun geld en kijken massaal via internet naar GoT want onze abbos zijn te duur en er zit teveel bucht bij dat ze niet willen".
Nee, want dan vertel je dat mensen illegaal bezig zijn en overtuig je je aandeelhouders extra te investeren in DRM, vervolging, take-downs, ... een automerk gaat z'n wagen ook niet goedkoper in de markt zetten omdat er veel diefstallen van hun wagens zijn !

Als een product z'n voorwaarden je niet aanstaan blijf je er gewoon volledig af, dan kom je automatisch bij de paragraaf die hierboven staat.
ITnetadmin schreef:Een shall-issue policy, waarbij series en films aan marktconforme prijzen aangeboden worden aan iedereen, en iedereen die interesse heeft mag hem uitzenden.
En wat is marktconform ? Aangezien Telenet nog steeds een hoop klanten heeft voor z'n diensten lijkt me dat dus marktconform... en is het dus pech voor mensen die daar geen 150 euro voor willen betalen. Trouwens in een vrije markt beslist een bedrijf nog steeds zelf aan wie het wat verkoopt voor welke prijs.
ITnetadmin schreef:Een policy waarbij je op Proximus TV kan kijken naar Telenet Play of Play More, en omgekeerd (dus een totale afkoppeling tussen hardware-provider en tv-aanbieder).
Volledig akkoord... maar in die ideale wereld leven we niet.
on4bam schreef:En terwijl sommigen hier het "ethisch" niet vinden kunnen dat je reclame zou doorspoelen (of blokkeert op sites) spelen de adverteerders het weer vuil en plaatsen camera's in reclame panelen.
Of ik naar VTM kijk, een website bezoek, ...is iets wat ik zelf bepaal, dat ik gefilmd wordt wanneer ik voorbij een reclame paneel op een openbare plaats loop echter niet. Twee totaal verschillende dingen dus.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

r2504 schreef:Of ik naar VTM kijk, een website bezoek, ...is iets wat ik zelf bepaal, dat ik gefilmd wordt wanneer ik voorbij een reclame paneel op een openbare plaats loop echter niet. Twee totaal verschillende dingen dus.
Ik heb het over de ethiek van de adverteerder. Nooit genoeg is hun motto.
Eerst een beetje reclame, dan meer, dan nog meer....
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Het probleem is dat adverteerders even kort denken als Politiekers. Als er geen geld genoeg binnenkomt maatregelen nemen in de zin van nog meer adverteren terwijl dat het tegenovergestelde effect heeft.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Nee, adverteerders denken niet kort, er zit wel degelijk een strategie achter. Adverteren is na wapens één van de grootste markten in de wereld. Adverteren is niet rechtstreeks een middel om geld binnen te halen, behalve dan voor de platformen. Adverteren is er op gebaseerd om ons consumptiegedrag aan te wakkeren, dat op zijn beurt oorzaak is van het roofbouwen van onze grondstoffen en middelen. Het is de motor achter de hele kapitalistische trein. Zonder consumptie valt heel de piramide in elkaar.

Misschien is het tijd om naar een behoefte economie over te schakelen, maar het is zoals r2504 zegt, in die ideale wereld leven we spijtig genoeg niet.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
on4bam schreef:En terwijl sommigen hier het "ethisch" niet vinden kunnen dat je reclame zou doorspoelen (of blokkeert op sites) spelen de adverteerders het weer vuil en plaatsen camera's in reclame panelen.
Of ik naar VTM kijk, een website bezoek, ...is iets wat ik zelf bepaal, dat ik gefilmd wordt wanneer ik voorbij een reclame paneel op een openbare plaats loop echter niet. Twee totaal verschillende dingen dus.
Je bent fout.

Je kiest ervoor om op de trein of bus te zijn, dus waarom mogen derde partijen jou dan niet volgen als dat het verdienmodel van de bus of trammaatschappij is? Exact hetzelfde als third party trackers op websites.
1207
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: Dus indien ik maar interesse heb in de helft van het Netflix aanbod moeten ze dan maar een abbo van 6 euro maken voor mij persoonlijk :bang: .
als hen dat, in een goed werkende concurrentiële markt, klanten oplevert en hun marktpositie verstevigt is dat een logische stap.

in een monopoliepositie hoeft dat inderdaad niet en dan ben je snel bij moeten, verplcihten,... en wordt klantvriendelijkheid een overbodige last en meerkost
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Maar jullie denken nog steeds dat het geld aan de bomen groeit.

Als iedereeb een persoonlijk aanbod wil wel koop dan gewoon je serie op dvd he.. '
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Iedere maand wordt er tussen de 60 en 80 miljard euro in "de economie" gepompt door de ECB. Als het aan de bomen zou groeien zou er nog water, grond en zonlicht voor nodig zijn. Bij de ECB wordt het gecreëerd uit het niets.
1207
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:Maar jullie denken nog steeds dat het geld aan de bomen groeit.
het is op die manier dat bedrijven, in een gezond concurrentieel klimaat, klanten vinden.
er is een reden dat merken als Audi, Miele, samsung, in hun branche soms tientalllen modellen aanbiedt in allerlei uitvoeringen en investeert in vernieuwingen en klantvirdenlijkheid.
op die manier vindt toch iedereen een product dat aan z'n noden tegemoetkomt en maakt het bedrijf winst
.
alleen een monopolist komt op het idee om een jaarabonnement aan te bieden voor een enkel treinritje en dan te beweren dat het te veel geld kost om z'n aanbod te differentiëren richting de noden vd klanten
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

1207 schreef:als hen dat, in een goed werkende concurrentiële markt, klanten oplevert en hun marktpositie verstevigt is dat een logische stap.
En als men nu tevreden is met het aantal klanten en de inkomsten die men heeft ?

Er zijn genoeg zelfstandigen/KMO's in ons land die gerust nog kunnen groeien maar het niet doen... uiteindelijk is dat hun keuze en niet de jouwe.

Als je zo graag aan bedrijfsvoering doet zou ik zeggen start zelf een dergelijk bedrijf.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Wel dan is het de taak van de overheid om het monopolie te doorbreken. Maar daar hebben ze geen politieke wil voor.

Denk je echt dat een bedrijf zelf een concurrentieel marktevenwicht kan maken?

Je zegt het zelf ze willen winst. En dat hebben ze ook. Genoeg om geen markten te doorbreken.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”