heist_175 schreef:Als niemand nog hoefijzers nodig heeft, zie ik niet wat het probleem is? Hoefijzerbedrijven stoppen er dan mee zeker
?
In uw vergelijking zou dat betekenen dat niemand de programma's van VTM nog bekijkt.
Mocht dat zo zijn, dan zou er inderdaad niemand een probleem van maken dat er geen reclames meer doorgespoeld kunnen worden.
Feit dat er nu al bladzijden over geschreven wordt, bewijst dat er wél naar gekeken wordt.
Kijkcijfers van zaterdag :
5 Telefacts Zomer - 471.639
6 Nieuws 19u VTM - 348.870
9 Tegen De Sterren op - 295.564
Een half miljoen mensen die iets bekijken, dat is niet de hoefijzersmid die geen hoefijzers meer kwijt krijgt.
heist_175 schreef:Als je bij VTM verplicht reclame door je strot krijgt, is het nog maar de vraag of mensen dat product nog wensen?
Reclame en programma's (ook reclame, product placement is ook reclame) zijn dan onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Je spreekt jezelf tegen, want jullie zitten allemaal te zeggen dat er een ander verdienmodel moet komen.
Dus er is wel degelijk een verschil tussen het product (het programma) en het verdienmodel (de reclame).
De kijkcijfers bewijzen ook dat het product nog altijd gesmaakt wordt.
heist_175 schreef:Verfrissende mening om de programmatie van VTM vernieuwend of authentiek te noemen en niet eenheidsworst
.
VTM koopt (en verkoopt) zijn formats ook gewoon op de markt.
Ahja, het format "tegen de sterren op", heeft een Amerikaan dan een format gemaakt waarin precies vermeld staat hoe de decors van Tegen de Sterren Op er moeten uitzien?
Wordt het nieuws als format gekocht?
Zijn de reportages van Telefacts een format?
En ja, er is nog iets authentieks aan, als het in Vlaanderen gemaakt is, en in het Nederlands is.
Net zoals het wel leuk is als je in een Italiaans restaurant gaat en het ook Italianen zijn die de pizza maken.
Als het over Game of Thrones gaat, wat maakt het dan nog uit of je naar een Engelse, Franse, Duitse, Spaanse, of weet ik wat voor zender je kijkt?
Het is toch overal krak hetzelfde.
Maar een Aspe, dat is nog iets dat hier gemaakt is.
heist_175 schreef:Vinden we dat erg?
Of ben je plots een marxist als je het normaal vindt dat er geen hoefsmeden meer zijn, omdat niemand nog met paard en kar werkt/rijdt?
Je stelt het voor alsof Netflix nu plots iets helemaal nieuws biedt.
Het is toch ook gewoon TV?
Het is toch ook gewoon beeld en geluid?
Een auto tov. paard en kar, ja, dat is een revolutionaire verandering.
Netflix tov. TV op aanvraag bij digitale TV.
Een kwestie van smaak, maar niets revolutionairs.
heist_175 schreef:Ik zal er zelf geen traan om laten dat de showbizz van VTM er niet meer zou zijn.
Maar VTM verdient ook vandaag geen frank/euro aan mij.
En waarom zou VTM luisteren naar iemand als jij?
Je zegt zelf dat je hun programma's toch maar niets vinden.
Dus mochten ze morgen gratis en helemaal reclamevrij uitzenden (ze zouden goed gek moeten zijn), dan zou je nog niet kijken.
Dus waarom zouden ze naar zo iemand luisteren?
heist_175 schreef:Dus u denkt dat P&G, Unilever en Nestlé minder omzet willen draaien?
Ze hebben hun budget voor reclame verlaagd, en aangezien reclame o zo goed werkt, moet dat wel tot lagere verkopen leiden (lijden).
Als ze doorgespoeld wordt, zal ze natuurlijk niet werken.
Veel van die bedrijven schakelen op dit moment over naar
andere reclamemethodes.
Internet bijvoorbeeld.
En vaak is die nog goedkoper.
Maar dat wil niet zeggen dat ze minder reclame maken.
Een bedrijf als Coca-Cola maakt massa's reclame, en als ze een paar maanden minder reclame maken, dan begint hun omzet daar serieus onder te lijden.
Maar die zijn dan dom zeker?
heist_175 schreef:Laat ze bij marketing vooral denken dat ik een Samsung wil kopen, omdat ze overal in de straat affiches hebben hangen. Mijn Oneplus One heb ik nergens op reclamepanelen gezien, idem de Motorolla GSM's van mijn vrouw.
Dus Motorola maakt geen reclame?
Je gelooft dat toch zelf niet?
Proximusboyke schreef:dat ze dan doen zoals ze 1 jaar geleden zeiden, dat ge kon kiezen voor meerprijs doorspelen bij huur digicorder en dat aan medialaan en sbs doorbetalen.
Dat vind ik dan ook een heel goed compromisvoorstel.
Iedereen kan dan doen wat hij wil.
Wie een grondige hekel heeft aan VTM, kan dan met trots verkondigen dat hij geen cent geeft aan de Medialaan.
Wie het wel wil bekijken, maar toch niet wil betalen, moet dan maar de reclame verdragen.
En wie wil kijken en doorspoelen betaalt een bijdrage.
Enige voorwaarde voor mij is dat men dit enkel toepast op commerciële zenders, of zelfs zenders die daar zelf om vragen.