MaT schreef:Boulder, zolang je geen onderscheid kan maken tussen IPTV, lokale opnames/cloudPVR en coderingen/beperkingen opgelegd door de provider, heeft discussiëren geen zin.
Hoezo?
Ik denk dat ik nu net heel duidelijk het verschil maak.
MaT schreef:De enige die lijkt op te geven ben jij, door te stellen dat het niet meer goed kan komen en je te verweren tegen mogelijke nieuwe ontwikkelingen waarvan je verondersteld dat ze bepaalde nadelen zullen hebben. Alsof diezelfde nadelen trouwens niet toegepast kunnen worden op de huidige technologie.
Ik geef niets op, maar ik blijf het naïef vinden om te veronderstellen dat die nieuwe technologieën er komen om jou een plezier te doen.
Draai en keer het zoveel je wilt, als die opnames niet bij jou thuis staan, verlies je controle.
Ook ga je voortdurend voorbij aan het feit dat er ook het kweken van een mentaliteit is.
Het gewoon maken van de gebruiker dat hij geen controle heeft over zijn opnames, dat werkt best van al, als zijn opnames ver weg staan.
MaT schreef:Je vergeet blijkbaar ook heel snel dat de hele discussie niet is ontstaan door de woorden "ik wil IPTV" maar door "IPTV is technisch ook mogelijk op kabel".
De "hele" discussie is al een afwijking van waarover het werkelijk gaat.
Kijk maar naar de titel van dit topic, daar ging het écht over.
Het probleem is ook dat jullie niet duidelijk definiëren wat "het" nu precies zal zijn.
De ene zegt : IPTV en DVB-C weg.
De andere, geleidelijke overgang.
Er wordt een concrete datum opgekleefd, die van dat artikel van TotaalTV, maar dat is geschreven voor er weet was van een vertraging van de grote netwerk.
Sommigen halen er Netflix bij, wat in feite niets te maken heeft daarmee.
r2504 schreef:IPTV of DVB-C... het maakt allemaal niet uit want het zal gewoon via CI+ beperkt worden.
Doe je er nu om om alle begrippen door elkaar te halen?
CI+ dat zijn die modules die je in uw TV/recorder steekt.
Als je duidelijk wilt zijn, dan zeg je DRM.
Dat is een generieke term voor alle mogelijke beveiliging.
r2504 schreef:Wishfull thinking als je denkt dat door IPTV je plots terug vrijheid zal krijgen zoals vroeger... die hebben we gehad en misbruikt en zal dus nooit meer terugkomen (eerder verder weg verdwijnen).
Ik denk dat het eerder omgekeerd is, wat ik nu zie zijn misbruiken vanuit de kant van de (content) providers.
De enige reden dat dit er nu wel is en vroeger niet, is omdat ze het technisch kunnen.
wied schreef:Waarom stappen er zo weinig proximus klanten over naar scarlet
Dat is dan nog niet eens échte concurrentie, want Scarlet is een dochterbedrijf van Proximus.
Als je dan toch een beetje concurrentie wilt aanwakkeren, ga dan naar EDPNet.
PS : als ik van Proximus Start (met 50 Mb/s) naar Scarlet Poco ga, dan ga ik van 27,5€/maand naar 23€/maand.
Maar daar toppen ze mijn snelheid wel af op 30 Mb/s...
Dus goedkoper, hmm, ja, maar het is zeker niet hetzelfde product.
Ga ik naar Scarlet Loco, dan zit ik wel aan 35€/maand.
Da's al 7,5€/maand
duurder...