Lijdensweg bij Orange
Hey iedereen,
Niet direct de bedoeling om een klachtenpost te maken (al is het wel zo), maar ik wil vooral een goed beeld geven waar het voor mij fout liep bij Orange. En da's heel snel
Begin van dit jaar wou ik klant worden bij Orange, vooral omdat hun pakket goed aansloot op mijn eisen: snel genoeg, via de kabel en mobiel 10GB en onbeperkt, wat ik ook echt nodig had. Zo gezegd, zo gedaan en hun formulier ingevuld.
3 maanden later nog geen reactie, ook niet na het formulier meerdere keren in te vullen. Uiteindelijk via Facebook dan alles in orde gekregen.
Internet werd een dikke maand later geinstalleerd, omdat er een probleem met Telenet bleek te zijn. Long story short, ze hebben het uiteindelijk in orde gekregen maar qua feedback/op de hoogte houden was het een ramp - totaal geen informatie.
Kort na de installatie (geen klachten van de technieker) traden de eerste problemen op, een probleem dat ik hier ook al vaker heb zien optreden, namelijk dat de snelheid wegzakt. Bij mij liep het heel vaak terug naar 1-5 Mbps en een modem reset loste het probleem wel op, maar dat is iets wat niet echt handig is als je thuiswerkt en je bereikbaar (online) moet zijn heel de tijd... Hiervoor heb ik contact opgenomen met Orange, zijn er uiteindelijk in totaal 4 techniekers langsgeweest (3 van Orange, 1 van Telenet).
Telenet gaf door dat het signaal volledig stabiel was en alles goed werkte en dat de oorzaak waarschijnlijk bij de modem lag. Zo doorgegeven, kwamen er techniekers langs (ze hadden een nieuwe modem mee), maar ze hebben andere zaken aan de installatie aangepast en de modem niet vervangen. Leek goed te gaan, tot een paar dagen later mijn internet weer naar 2.36 Mbps viel (upload bleef wel stabiel), wat meerdere keren voorkwam in de dagen erna.
Uiteindelijk was dat voor mij de druppel aangezien we op dat moment al 3 maanden verder waren en mijn internet nog niet degelijk was.
Dat gecombineerd met nog meer problemen (die echter niets te maken hebben met het internet) zorgt ervoor dat ik gewoon niet langer bij Orange wil blijven.
Als het goed werkt is het een heel goed product (ik vond de decoder heel goed), maar qua internet was het gewoon rampzalig.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik CCNA 1-4 gevolgd heb en bijkomend best wat kennis heb en ook al van in het begin kon aanduiden waar het misliep, maar hier werd niets mee gedaan.
Service is bedroevend slecht... maar echt slecht. Positief is wel dat de modem volledig configureerbaar is, maar deze verliest alle configuratie na een reset waardoor ik deze maar op factory settings liet staan.
Tl;dr: wacht nog een paar jaar voor je klant wordt. Service is er nog niet.
Niet direct de bedoeling om een klachtenpost te maken (al is het wel zo), maar ik wil vooral een goed beeld geven waar het voor mij fout liep bij Orange. En da's heel snel
Begin van dit jaar wou ik klant worden bij Orange, vooral omdat hun pakket goed aansloot op mijn eisen: snel genoeg, via de kabel en mobiel 10GB en onbeperkt, wat ik ook echt nodig had. Zo gezegd, zo gedaan en hun formulier ingevuld.
3 maanden later nog geen reactie, ook niet na het formulier meerdere keren in te vullen. Uiteindelijk via Facebook dan alles in orde gekregen.
Internet werd een dikke maand later geinstalleerd, omdat er een probleem met Telenet bleek te zijn. Long story short, ze hebben het uiteindelijk in orde gekregen maar qua feedback/op de hoogte houden was het een ramp - totaal geen informatie.
Kort na de installatie (geen klachten van de technieker) traden de eerste problemen op, een probleem dat ik hier ook al vaker heb zien optreden, namelijk dat de snelheid wegzakt. Bij mij liep het heel vaak terug naar 1-5 Mbps en een modem reset loste het probleem wel op, maar dat is iets wat niet echt handig is als je thuiswerkt en je bereikbaar (online) moet zijn heel de tijd... Hiervoor heb ik contact opgenomen met Orange, zijn er uiteindelijk in totaal 4 techniekers langsgeweest (3 van Orange, 1 van Telenet).
Telenet gaf door dat het signaal volledig stabiel was en alles goed werkte en dat de oorzaak waarschijnlijk bij de modem lag. Zo doorgegeven, kwamen er techniekers langs (ze hadden een nieuwe modem mee), maar ze hebben andere zaken aan de installatie aangepast en de modem niet vervangen. Leek goed te gaan, tot een paar dagen later mijn internet weer naar 2.36 Mbps viel (upload bleef wel stabiel), wat meerdere keren voorkwam in de dagen erna.
Uiteindelijk was dat voor mij de druppel aangezien we op dat moment al 3 maanden verder waren en mijn internet nog niet degelijk was.
Dat gecombineerd met nog meer problemen (die echter niets te maken hebben met het internet) zorgt ervoor dat ik gewoon niet langer bij Orange wil blijven.
Als het goed werkt is het een heel goed product (ik vond de decoder heel goed), maar qua internet was het gewoon rampzalig.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik CCNA 1-4 gevolgd heb en bijkomend best wat kennis heb en ook al van in het begin kon aanduiden waar het misliep, maar hier werd niets mee gedaan.
Service is bedroevend slecht... maar echt slecht. Positief is wel dat de modem volledig configureerbaar is, maar deze verliest alle configuratie na een reset waardoor ik deze maar op factory settings liet staan.
Tl;dr: wacht nog een paar jaar voor je klant wordt. Service is er nog niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Luisteren naar de user doen ze zelden of nooit.
Het is dan ook moeilijk om je credentials te bewijzen, en aangezien iedereen een pc heeft denken er velen dat ze ook expert zijn.
Dat is echt om koppijn van te krijgen als je wel wat ervaring hebt en ze erop duidt dat ze "daar" toch ns moeten kijken want dat je een vermoeden hebt.
Het is dan ook moeilijk om je credentials te bewijzen, en aangezien iedereen een pc heeft denken er velen dat ze ook expert zijn.
Dat is echt om koppijn van te krijgen als je wel wat ervaring hebt en ze erop duidt dat ze "daar" toch ns moeten kijken want dat je een vermoeden hebt.
Ik ben ondertussen terug bij Telenet, Business Fibernet 200 genomen.boonpwnz schreef:en waar ben je nu? Telenet?
Voor Orange was ik ook bij Telenet en bij hun nooit issues gehad.
Nja, Orange zelf wou ook al niet luisteren naar Telenet, en als je dan belt met hun technische dienst krijg je dit antwoord: "Telenet zegt dat we de modem moeten vervangen, dus zullen we dat maar doen, ook al ben ik zeker dat dat het niet zal zijn".ITnetadmin schreef:Luisteren naar de user doen ze zelden of nooit.
Het is dan ook moeilijk om je credentials te bewijzen, en aangezien iedereen een pc heeft denken er velen dat ze ook expert zijn.
Dat is echt om koppijn van te krijgen als je wel wat ervaring hebt en ze erop duidt dat ze "daar" toch ns moeten kijken want dat je een vermoeden hebt.
Niet echt hetgene wat je als klant wilt horen.. en als puntje bij paaltje komt dan vervangen ze hem nog niet en bestaat het probleem na hun interventie nog steeds.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
De reden waarom ik meestal bij resellers wegblijf.
Bij problemen riskeer je speelbal te worden en van kastje naar muur gestuurd te worden omdat "het probleem niet bij ons maar bij de andere ligt".
Bij problemen riskeer je speelbal te worden en van kastje naar muur gestuurd te worden omdat "het probleem niet bij ons maar bij de andere ligt".
-
- Elite Poster
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
En zo heeft telenet zijn klant terug.ITnetadmin schreef:De reden waarom ik meestal bij resellers wegblijf.
Bij problemen riskeer je speelbal te worden en van kastje naar muur gestuurd te worden omdat "het probleem niet bij ons maar bij de andere ligt".
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 19 keer
Herkenbaar, vooral het klant willen worden. Wij hebben dat hier tweemaal geprobeerd, maar dat is onbegonnen werk. Telefonisch gaven ze zelf al aan om het via een Oranges verkooppunt in orde te brengen. Nee, bedankt. Als ik al een hoop geloop moet doen en tijdsverlies moet lijden enkel om klant te worden dan wil ik niet weten wat je moet doen om als klant geholpen te worden bij problemen.
Proximus mag blijven. Ooit misschien Telenet als de prijzen concurrentieel worden (when pigs fly).
Proximus mag blijven. Ooit misschien Telenet als de prijzen concurrentieel worden (when pigs fly).
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Waar liep het dan technisch gezien mis? Misschien is dit nuttige informatie voor andere Orange-klanten.kevjoe schreef:Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik CCNA 1-4 gevolgd heb en bijkomend best wat kennis heb en ook al van in het begin kon aanduiden waar het misliep, maar hier werd niets mee gedaan.
Bij welk type modem komt dit probleem voor?
In de toekomst is het trouwens de bedoeling dat Telenet niet meer bij de klant zal binnenkomen als Orange een probleem heeft. De openstelling van de kabel zal uitgebreid worden zodat Orange eigen technici zal kunnen sturen die het probleem kunnen analyseren en oplossen tot en met de aftakkabel en het aansluitpunt in de straat.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Zo moet dat ook.
Als je klant bent bij Orange, moet Orange alles oplossen zonder dat de klant bij telenet moet aankloppen.
De klant mag daar zelfs niks van merken, zelfs als Orange bij Telenet moet gaan zagen omdat er infrastructureel een probleem is.
Als je klant bent bij Orange, moet Orange alles oplossen zonder dat de klant bij telenet moet aankloppen.
De klant mag daar zelfs niks van merken, zelfs als Orange bij Telenet moet gaan zagen omdat er infrastructureel een probleem is.
Telenet kwam er pas aan bij om aan het aftakpunt te controleren, ze hebben mijn installatie niet gecontroleerd.raf1 schreef:Waar liep het dan technisch gezien mis? Misschien is dit nuttige informatie voor andere Orange-klanten.kevjoe schreef:Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik CCNA 1-4 gevolgd heb en bijkomend best wat kennis heb en ook al van in het begin kon aanduiden waar het misliep, maar hier werd niets mee gedaan.
Bij welk type modem komt dit probleem voor?
In de toekomst is het trouwens de bedoeling dat Telenet niet meer bij de klant zal binnenkomen als Orange een probleem heeft. De openstelling van de kabel zal uitgebreid worden zodat Orange eigen technici zal kunnen sturen die het probleem kunnen analyseren en oplossen tot en met de aftakkabel en het aansluitpunt in de straat.
Waar het fout liep is volgens mij bij de modem, mogelijk problemen in de firmware van de router. Deze verloor op willekeurige momenten de snelheid, pair bonding viel toen ook weg en de router kon zich hier niet van herstellen.
Aan mijn persoonlijke setup was er niets te wijten, deze heeft geen problemen hiermee.. na de modem loopt ook alles in orde technisch gezien en de lijn is superstabiel.
Het gaat om de zwarte Orange modem (ik heb hem net weggedaan dus helaas kan ik niet meer zeggen welk type), dezelfde als Telenet gebruikt maar met andere software erop (daar knelt denk ik ook het schoentje, de software).
De software op de router is meerdere keren gereset en zelfs opnieuw eropgezet maar dat hielp ook niets.
Op zich heb ik trouwens niet zelf bij Telenet aangeklopt, Orange heeft een Telenet-technieker naar mij opgestuurd...
Maar soit, ik ben blij dat ik er vanaf ben! Het opzeggen ging trouwens ook niet van een leien dakje: je krijgt een telefoon, dan krijg je de melding dat je een bevestiging gaat krijgen - deze heb ik al nooit gekregen.
Daarna krijg je de melding "Je mag je decoder gaan binnenbrengen in een Orange center", dit is ook absoluut niet juist - je moet dit bij bpost binnen brengen, al ging ik een mail met meer informatie krijgen.. (Kreeg ik ook, 2 weken na mijn opzeg. Wanneer ik dus volgens hun dus al een boete had).
Instructies krijg je niet, informatie over terugbetalingen ook niet (enkel de melding dat je eventueel nog moet bijbetalen). Alles behalve dus
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik kan dit bevestigen.
Ook veel geklaagd totdat ze de modem zijn komen vervangen en alles na kijken.
Precies zoals beschreven: snelheid zakt ineens weg, je moet de modem steeds resetten en dat gaat het weer. Echt irritant.
Probleem is met een nieuwe modem trouwens niet opgelost.
Volledig eens met de analyse zoals hierboven. Kan niet anders.
Ook veel geklaagd totdat ze de modem zijn komen vervangen en alles na kijken.
Precies zoals beschreven: snelheid zakt ineens weg, je moet de modem steeds resetten en dat gaat het weer. Echt irritant.
Probleem is met een nieuwe modem trouwens niet opgelost.
Volledig eens met de analyse zoals hierboven. Kan niet anders.
Om je initieel niet té veel zorgen te maken .
Het issue hierboven (2-3Mbit down speed) ben ik 2x tegengekomen in 8 maanden tijd. Voor de rest is het altijd al stabiel geweest.
Indien je het dagelijks of wekelijks hebt is het inderdaad wel een last en met de zwakke Orange support stap je inderdaad beter terug over.
Het issue hierboven (2-3Mbit down speed) ben ik 2x tegengekomen in 8 maanden tijd. Voor de rest is het altijd al stabiel geweest.
Indien je het dagelijks of wekelijks hebt is het inderdaad wel een last en met de zwakke Orange support stap je inderdaad beter terug over.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ah ok ik zie wel als het mij erg zou beginnen storenflt schreef:Om je initieel niet té veel zorgen te maken .
Het issue hierboven (2-3Mbit down speed) ben ik 2x tegengekomen in 8 maanden tijd. Voor de rest is het altijd al stabiel geweest.
Ik zou mij ook niet direct zorgen maken, het is niet dat iedereen dit probleem heeft.
Het grote probleem is dat als je er last van hebt je enige realistische optie overstappen is.
Voor hetzelfde geld werkt het perfect bij jou en de contracten zijn direct maandelijks opzegbaar..
Het grote probleem is dat als je er last van hebt je enige realistische optie overstappen is.
Voor hetzelfde geld werkt het perfect bij jou en de contracten zijn direct maandelijks opzegbaar..
- ArcsS
- Plus Member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik ben reeds enkele maanden klant bij Orange, vanaf de 'inschrijving' tot nu is alles eigenlijk vlot verlopen.
Bij Telenet had ik basic internet, play more digitale tv en 2 king abonnementen. Bij Orange is het een stuk goedkoper per maand, in het begin heb ik enkele keren problemen gehad met de snelheid die wegviel maar dat neem ik er graag bij.
Het enige wat me stoort bij Orange is hun tv-gids, ik vind hem niet praktisch werken, de installateur zei dat het binnenkort ging veranderen, maar dit is ondertussen dus enkele maanden geleden ... :s
Bij Telenet had ik basic internet, play more digitale tv en 2 king abonnementen. Bij Orange is het een stuk goedkoper per maand, in het begin heb ik enkele keren problemen gehad met de snelheid die wegviel maar dat neem ik er graag bij.
Het enige wat me stoort bij Orange is hun tv-gids, ik vind hem niet praktisch werken, de installateur zei dat het binnenkort ging veranderen, maar dit is ondertussen dus enkele maanden geleden ... :s
-
- Elite Poster
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
De meeste problemen zijn er nog altijd sinds de test en de zaken die zouden toegevoegd worden zijn er meestal ook nog niet.
* Traag zappen
* Onhandige TV gids
* Geen opnames kunnen delen tussen 2 boxen
* 9 euro voor een tweede box. jahallo
* App voor tv te kijken
* Traag internet door de modem
* Geen modem/box kunnen omruilen/afhalen in Orange shop
* Altijd installatie door technieker, ik kan zelf wel 3 kabels inpluggen en wachten op activatie.
Falende opnames hoor je niet meer dus dat hebben ze opgelost
Een technieker had tegen mij gezegd dat ze misschien de digicorder als wifi access point kunnen gebruiken, dit zou pas een handige optie zijn.
* Traag zappen
* Onhandige TV gids
* Geen opnames kunnen delen tussen 2 boxen
* 9 euro voor een tweede box. jahallo
* App voor tv te kijken
* Traag internet door de modem
* Geen modem/box kunnen omruilen/afhalen in Orange shop
* Altijd installatie door technieker, ik kan zelf wel 3 kabels inpluggen en wachten op activatie.
Falende opnames hoor je niet meer dus dat hebben ze opgelost
Een technieker had tegen mij gezegd dat ze misschien de digicorder als wifi access point kunnen gebruiken, dit zou pas een handige optie zijn.
Nja, uit ervaring weet ik dat de installateurs geen idee hebben van wat er allemaal gaat gebeuren of veranderen.
Is ook logisch, want deze staan helemaal onderaan de keten en staan helemaal niet in contact met de ontwikkelaars... ze horen het meestal pas de dag dat het er inzit. Ik heb zelf bij een telecomoperator gewerkt, ik weet waarover ik spreek - we wisten vaak pas de dag zelf iets, soms zelfs na de klanten pas.
OrangeTV (en hun internet) lijkt me vooral een product dat het allemaal net niet is, maar het kan wel nog beter worden. Grote vraag is dan of dat ook nog gaat gebeuren of niet..
Is ook logisch, want deze staan helemaal onderaan de keten en staan helemaal niet in contact met de ontwikkelaars... ze horen het meestal pas de dag dat het er inzit. Ik heb zelf bij een telecomoperator gewerkt, ik weet waarover ik spreek - we wisten vaak pas de dag zelf iets, soms zelfs na de klanten pas.
OrangeTV (en hun internet) lijkt me vooral een product dat het allemaal net niet is, maar het kan wel nog beter worden. Grote vraag is dan of dat ook nog gaat gebeuren of niet..
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Kip en het ei verhaal. Maken weinig winst (met dank aan het BIPT) en moeten een digitaal tv product op de markt zetten waarvan het reeds heel sterk is doorontwikkeld bij de concurrentie. Telenet als directe concurrent via de Kabel. Hou er ook rekening mee dat Mobistar/Orange reeds in het verleden een negatieve ervaring heeft gehad als reseller van digitale producten.kevjoe schreef: OrangeTV (en hun internet) lijkt me vooral een product dat het allemaal net niet is, maar het kan wel nog beter worden. Grote vraag is dan of dat ook nog gaat gebeuren of niet..
Een lijdensweg bij Orange..... ook ik ben overgeschakeld naar Orange..... en het internet werkte niet.... er was een technisch probleem.... en dat raakte maar niet opgelost. Klantenservice... 0,0. Het probleem zal vanavond wel opgelost zijn... neen morgen... neen... maximum 2 dagen... allez... hopelijk nog voor het weekend. En, dat is allemaal heel uitzonderlijk! Orange kampt nooit met dergelijke problemen. Uitleg? Geen
En nochtans... er werd me bij mijn bestelling een probleemloze overgang beloofd. Meer nog, via easyswitch. Tweemaal vroeg ik of zij inderdaad voor de overstap konden zorgen.... het contract bij Telenet opzeggen.... en tweemaal kreeg ik bevestigend antwoord. Ik gaf dus mijn code.
En... wat gebeurde... niets! 0,0 Ik bleef tegelijk klant bij Telenet met de facturen erbovenop.
Wellicht is Orange daarom goedkoper.... ze doen niet wat ze zeggen... geven geen uitleg... draaien rond de pot en dat allemaal op kosten van de argeloze klant die de facturen wel zal blijven betalen. Tegen dergelijke mastodonten kan je toch niet op. Ze lachen je vierkant uit.
En nochtans... er werd me bij mijn bestelling een probleemloze overgang beloofd. Meer nog, via easyswitch. Tweemaal vroeg ik of zij inderdaad voor de overstap konden zorgen.... het contract bij Telenet opzeggen.... en tweemaal kreeg ik bevestigend antwoord. Ik gaf dus mijn code.
En... wat gebeurde... niets! 0,0 Ik bleef tegelijk klant bij Telenet met de facturen erbovenop.
Wellicht is Orange daarom goedkoper.... ze doen niet wat ze zeggen... geven geen uitleg... draaien rond de pot en dat allemaal op kosten van de argeloze klant die de facturen wel zal blijven betalen. Tegen dergelijke mastodonten kan je toch niet op. Ze lachen je vierkant uit.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Blijkbaar ben ik één van de weinige happy customers van Orange dan. Van zodra ik me kon inschrijven als testgebruiker heb ik internet en tv van Orange en werkt eigenlijk gewoon prima. Vertraagde snelheden heb ik nog niet echt tegengekomen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik heb ook problemen en daarom geen easy switch genomen omdat ik wist dat er problemen gingen zijn.
Want de vorige keer lag de dropkabel er niet volgens telenet.
ORANGE technieker is 8 december langsgeweest en installatie uitgevoerd en hij had opgemerkt dat kabel nog nie aangesloten werd dus hij heeft toch de installatie uitgevoerd en ik wacht nu sinds 8 december tot orange afspraak maakt tot kabelaansluiting.
Vandaag nog gebeld en de administratieve aanvraag is in orde en orange zal zo snel mogelijk bellen naar telenet om een afspraak te maken maar ik verwacht niet dat dit nog voor het einde van het jaar zal zijn.
Ondertussen blijf ik proximus klant en zal die wel tijdje blojven.
Want de vorige keer lag de dropkabel er niet volgens telenet.
ORANGE technieker is 8 december langsgeweest en installatie uitgevoerd en hij had opgemerkt dat kabel nog nie aangesloten werd dus hij heeft toch de installatie uitgevoerd en ik wacht nu sinds 8 december tot orange afspraak maakt tot kabelaansluiting.
Vandaag nog gebeld en de administratieve aanvraag is in orde en orange zal zo snel mogelijk bellen naar telenet om een afspraak te maken maar ik verwacht niet dat dit nog voor het einde van het jaar zal zijn.
Ondertussen blijf ik proximus klant en zal die wel tijdje blojven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Dan ben jij inderdaad een van de weinige tevreden klanten. Gisteravond had ik zelf een halfuur geen internet en dit is niet de eerste keer. Ook de snelheid valt tegen. Zelf met boost pack haal ik in beste geval 65mbps. Meestal minder en wanneer ik bel naar Orange dan zeggen ze dat alles ok is.krisken schreef:Blijkbaar ben ik één van de weinige happy customers van Orange dan. Van zodra ik me kon inschrijven als testgebruiker heb ik internet en tv van Orange en werkt eigenlijk gewoon prima. Vertraagde snelheden heb ik nog niet echt tegengekomen...
Heb het gehad met Orange. Ga over op EDPNet en voor Tv ga ik de app gebruiken van Pieter op een Apple tv 4.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
@jphermans, test eens rechstreeks met een kabel van je computer naar je modem, en doe een speedtest op http://ovh.net.jphermans schreef:Dan ben jij inderdaad een van de weinige tevreden klanten. Gisteravond had ik zelf een halfuur geen internet en dit is niet de eerste keer. Ook de snelheid valt tegen. Zelf met boost pack haal ik in beste geval 65mbps. Meestal minder en wanneer ik bel naar Orange dan zeggen ze dat alles ok is.krisken schreef:Blijkbaar ben ik één van de weinige happy customers van Orange dan. Van zodra ik me kon inschrijven als testgebruiker heb ik internet en tv van Orange en werkt eigenlijk gewoon prima. Vertraagde snelheden heb ik nog niet echt tegengekomen...
Heb het gehad met Orange. Ga over op EDPNet en voor Tv ga ik de app gebruiken van Pieter op een Apple tv 4.
Post dan eens je snelheid...
Sommige mensen vergeten dat ze een oude rotte coaxkabel hebben in hun woning van de (soms) jaren stillekes, en dat die best eens vervangen wordt met een nieuwe, wat ook voor veel betere performance kan zorgen, ook de vroegere coax connectoren die gebruikt werden door Telenet installateurs konden af en toe voor problemen zorgen (kwamen makkelijker los), worden heden vervangen met nieuwe zoals deze :
Steek het dus niet altijd op Orange hé
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
De coax kabel is vernieuwd 2 jaar terug toen ik bij Telenet ben gegaan en toen was het sneller dan nu. Coax kabel die binnenkomt is maar 1 meter lang. Woon op de eerste verdieping en daar komt deze dus binnen via de voorgevel waar dus ook de modem hangt van Orange. Test gedaan op vernoemde site en hier is het resultaat.
Voor Orange met boost pack dus niet goed hè. Ethernet kabel direct aan de Orange modem.
En nog een test maar dan over WiFi via de Orange modem.
Voor Orange met boost pack dus niet goed hè. Ethernet kabel direct aan de Orange modem.
En nog een test maar dan over WiFi via de Orange modem.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Schreef toch dat de kabel vernieuwd is twee jaar terug. Hiervoor was ik bij Proximus en had ik altijd een constante snelheid. Nu gaat die op en neer. Gisteravond zelfs een half uur niets en dit gebeurt meerdere keren per week. Wanneer ik dus met Orange bel dan zeggen ze dat alles in orde is. Daarom ga ik terug naar vdsl maar dan via EDPNet.boonpwnz schreef:Sowieso ligt het niet aan je kabel want je haalt je vollesige upstream.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 24 apr 2017, 20:26
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik had tot een 4 tal weken geleden ook regelmatig storingen, de download snelheid verlaagde dan tot 3Mbit (upload bleef dezelfde), een paar keer gemeld aan Orange en ik kreeg telkens een nummer dat ik kon bellen dat een week geldig was, probleem was dat de snelheidsproblemen niet frequent voorkwamen. Tot ik echter op een morgen een telenet technieker bij m'n buurman zag staan die nog Telenet klant was en ik m'n buurman vroeg wat er scheelde, bleek dat hij net dezelfde problemen had als ik en onze overbuur. Na eerst zijn modem vervangen te hebben, zijn kabels uitgemeten te hebben is de technieker overgegaan toch het herstellen van zijn aansluitpunt (de paddestoel, die was in 'belabberde' toestand, een paar aanvaringen met een grasmachine denk ik ), en hopla problemen zijn tot nog toe weggebleven.
Dus als je problemen hebt met de snelheid zou ik eens adviseren van rond te vragen bij de buren, vooral die met telenet aansluiting of ook zij geen problemen hebben. Veel kans van wel.
Dus als je problemen hebt met de snelheid zou ik eens adviseren van rond te vragen bij de buren, vooral die met telenet aansluiting of ook zij geen problemen hebben. Veel kans van wel.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Bij mij loopt het ook niet vlekkeloos
op 10/01 vraag ik alles aan via internet
5 gsmnrs naar arend en 2iew
op 12/01 ontvang ik mijn simkaarten en onmiddellijk actievatie verliep vlot in 3 uur tijd.
op 26/9 de instalatie internet tv
- internet everywhere 5gb aangevraag 2x 2gb gekregen, al aan proberen te veranderen sinds 15/1 nog steeds niet in orde ondertussen is er al een simkaart bijna opgebruikt en zouden we moeten bij betalen, heb nu al laten weten dat ik dat niet doe, ze moeten het maar oplossen.
-snelheid internet 200/20 gevraagd 100/10 gekregen als sinds vrijdag aan het proberen nog niet in orde
- je krijgt dubbele mobiele data als je tv internet bijneemt, krijgen niks, ze hadden tv internet op een ander klantennr gezet zo hoeven ze geen dubbele data te geven proberen dit nu ook al sinds de 20ste in orde te krijgen. Alles staat al op 1 faktuur maar dubbele data njiet
- 1 afstandsbediening al stuk kan niet meer luider of stiller.
- ik krijg al een fakuur, maar als ik ze wil openen kan ik ze niet openenen, enkel betalen
kortom alles werkt maar allemaal maar half.
positief eindigen is wel dat hun mobiel netwerk zeer goed is.
Laat ons bidden dat de rest ook in orde komt.
op 10/01 vraag ik alles aan via internet
5 gsmnrs naar arend en 2iew
op 12/01 ontvang ik mijn simkaarten en onmiddellijk actievatie verliep vlot in 3 uur tijd.
op 26/9 de instalatie internet tv
- internet everywhere 5gb aangevraag 2x 2gb gekregen, al aan proberen te veranderen sinds 15/1 nog steeds niet in orde ondertussen is er al een simkaart bijna opgebruikt en zouden we moeten bij betalen, heb nu al laten weten dat ik dat niet doe, ze moeten het maar oplossen.
-snelheid internet 200/20 gevraagd 100/10 gekregen als sinds vrijdag aan het proberen nog niet in orde
- je krijgt dubbele mobiele data als je tv internet bijneemt, krijgen niks, ze hadden tv internet op een ander klantennr gezet zo hoeven ze geen dubbele data te geven proberen dit nu ook al sinds de 20ste in orde te krijgen. Alles staat al op 1 faktuur maar dubbele data njiet
- 1 afstandsbediening al stuk kan niet meer luider of stiller.
- ik krijg al een fakuur, maar als ik ze wil openen kan ik ze niet openenen, enkel betalen
kortom alles werkt maar allemaal maar half.
positief eindigen is wel dat hun mobiel netwerk zeer goed is.
Laat ons bidden dat de rest ook in orde komt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Bij mij werkt nochtans alles goed
Bakje weet ik nog niet.
Factuur ontvang ik al sinds augustus(panther limited edition sinds toen) en geen problemen ik werk wel met domiciliëring.
Die dubbele mobiele data is inderdaad niet duidelijk en aangezien ik erg ongeduldig ben had ik dat al nagevraagd gisterennamiddag terwijl het zaterdag pas geinstalleerd werd. Sinds vanochtend kreeg ik de sms dat die geactiveerd werd.
Maar met 5 abbo's enzo kan wel wat mislopen denk ik
Bakje weet ik nog niet.
Factuur ontvang ik al sinds augustus(panther limited edition sinds toen) en geen problemen ik werk wel met domiciliëring.
Die dubbele mobiele data is inderdaad niet duidelijk en aangezien ik erg ongeduldig ben had ik dat al nagevraagd gisterennamiddag terwijl het zaterdag pas geinstalleerd werd. Sinds vanochtend kreeg ik de sms dat die geactiveerd werd.
Maar met 5 abbo's enzo kan wel wat mislopen denk ik
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Hier is de dubbele data pas een paar dagen na de installatie van de tv actief geworden. Een beetje geduld mag toch wel.proximusboyke schreef: - je krijgt dubbele mobiele data als je tv internet bijneemt, krijgen niks, ze hadden tv internet op een ander klantennr gezet zo hoeven ze geen dubbele data te geven proberen dit nu ook al sinds de 20ste in orde te krijgen. Alles staat al op 1 faktuur maar dubbele data njiet
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
tjah decat mag zeker probleem is dat hier niks 100% goed is, dus begin je aan alles te twijfelen.
Ook het feit ik zit nu al in de branche van 1990. Bij mobistar sinds 1996 is altijd 2 3 dagen vertraging. Toen ze begonnen met prepaid sms kon je dat koppen en kreeg je 1 a 2 dagen later uw smsjes anno 2018 zit er nog steeds op vanalles en nog wat 48 uur vertraging. zijn potverdorie 22 jaar later.
Met al hun computers en al zou dat onmiddellijk moeten gebeuren.
zelfde iew heb ik een 25 aangevraagd een 15 gekregen sinds 15/01 hebben ze toch al tijd genoeg om dat aan te passen, is potverdorie hun eigen fout.
Ook het feit ik zit nu al in de branche van 1990. Bij mobistar sinds 1996 is altijd 2 3 dagen vertraging. Toen ze begonnen met prepaid sms kon je dat koppen en kreeg je 1 a 2 dagen later uw smsjes anno 2018 zit er nog steeds op vanalles en nog wat 48 uur vertraging. zijn potverdorie 22 jaar later.
Met al hun computers en al zou dat onmiddellijk moeten gebeuren.
zelfde iew heb ik een 25 aangevraagd een 15 gekregen sinds 15/01 hebben ze toch al tijd genoeg om dat aan te passen, is potverdorie hun eigen fout.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als jij iets van bewijzen hebt (bvb de bevestigingsmail van je aankopen) dan zou ik deze toch naar hun eigen ombudsdienst sturen ofwel naar de telecomombudsdienst...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
krisken dat heb ik al lang gedaan. Probleem is opgelost en afgesloten. Aleen in de klantenzone zie je niks wijzigen en de snelheid zie jie hier ook nie omhoog gaan. Als ge dan terugbelt van oe zit da ier, meneer ben je wel heel zeker dat uwen computer of wifi die snelheden aankunnen
Dan zeg je vriendelijk meneer jullie zijn gekomen vrijdag 26/01 om 11,30u om 10,30u kon hij telenetsnelheden aan van 500/40 dan is jamaar sta zeker actief want ge betaald ervoor.
Dan zeg je vriendelijk meneer jullie zijn gekomen vrijdag 26/01 om 11,30u om 10,30u kon hij telenetsnelheden aan van 500/40 dan is jamaar sta zeker actief want ge betaald ervoor.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Het is toch met elke provider iets.
Heb ook problemen gehad met het in orde te brengen maar eenmaal alles in ordei s zal het wel hopelijk in orde blijven. Bij mij loopt nu alles vlekkeloos
Heb ook problemen gehad met het in orde te brengen maar eenmaal alles in ordei s zal het wel hopelijk in orde blijven. Bij mij loopt nu alles vlekkeloos
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Toch eens omhoog kicken want het blijkt nog steeds niet te lukken.
Door verandering werkgever, einde 31-12, aan het kijken geweest naar een nieuwe ISP. Huidige is Proximus en daarvoor was het Telenet (dus ja de kabel etc ligt er en werkt).
Op 10-12 een telefonische afspraak gemaakt dat ik een Love pack ging nemen met 2 GSM abbo's. Ik had geluk want de technieker kon op 19-12 al alles inorde komen maken. Ideaal, 31-12 gedaan met Proximus en een overlap om zeker te zijn (zo dacht ik dan toch).
Aan de telefoon ook al doorgegeven dat ik momenteel Proximus had en dat hier ooit Telenet lag en dat daar vermoedelijk de filter moest weggehaald worden. Kwestie van al de nodige hints te geven.
Op 19-11 sms 'technieker onderweg' en een uur later super vriendelijke kerel die met dozen voor de deur klaarstond. Alles geplaatst (gelukkig niets geboord) en na plaatsing mocht ik direkt tekenen. Ja, telenet komt vrijdag, dus 21-12, de filter verwijderen. Mmmm wat heb ik dan getekend want er is niets getest, enkel gezet geweest?
Dan vrijdag wegens omstandigheden thuis tot 15u (rapport zoon) thuis. Niemand van Telenet gezien, noch een werkende installatie. Ik bel naar Orange om 16u. 'Ja, Telenet komt vandaag langs en als je om 19u nog niets hebt bel maar terug'. Dus om 19u bel ik terug en krijg te horen dat Telenet om 13u58 aan de deur heeft gestaan en ik niet thuis was. Wel heel straf want het 'plastiek bakje' staat voor de brievenbus buiten, en ik woon in een huis dus die moet niet eens binnen zijn en ik zat in de living.
Met de feestdagen en dat Telenet mij naar Orange verwijst vermoed ik dat ik geen internet heb binnen een week en een half, of dat ik wel eens een ISP een maand extra mag betalen.
Moraal van het verhaal is dat ik nu maandag (14 dagen na toezeggen en het gewoon kan terugsturen) eens met de klantendienst van Orange ga bellen. Bij een afspraak van installatie verwacht ik dat alles dan werkt als ik moet tekenen, met een 3rd party heb ik niets te maken. Ik ben ook niet van plan om 2 ISP's een maand te betalen.
Update : Exit, einde verhaal Orange. Geen callback of enige vorm van beloofde communicatie naar mij toe. 2,5 dagen mee kwijtgeweest. Nu spraken ze over midden januari dat ik een dag moest thuisblijven want Telenet moet bij mij binnen zijn. Mmm denk het niet ... de coax loopt van de plastieke bak rechtstreeks binnen. Aan de telefoon zijn ze wel vriendelijk, maar blijkbaar kan niemand daar een email sturen (grappig een ISP die geen mails naar klanten kan sturen) van de bevestiging dat ik opzegde, noch vind ik ergens een email adres om een mail te sturen. De eerste die ik aan de lijn had die verwees mij naar een online pagina .. geprobeerd en ik kon daar enkel de datum van morgen opgeven wat gewoon not done is en 15 dagen na de bestelling is. De volgende heb ik maar een dossiernummer van gevraagd.
Door verandering werkgever, einde 31-12, aan het kijken geweest naar een nieuwe ISP. Huidige is Proximus en daarvoor was het Telenet (dus ja de kabel etc ligt er en werkt).
Op 10-12 een telefonische afspraak gemaakt dat ik een Love pack ging nemen met 2 GSM abbo's. Ik had geluk want de technieker kon op 19-12 al alles inorde komen maken. Ideaal, 31-12 gedaan met Proximus en een overlap om zeker te zijn (zo dacht ik dan toch).
Aan de telefoon ook al doorgegeven dat ik momenteel Proximus had en dat hier ooit Telenet lag en dat daar vermoedelijk de filter moest weggehaald worden. Kwestie van al de nodige hints te geven.
Op 19-11 sms 'technieker onderweg' en een uur later super vriendelijke kerel die met dozen voor de deur klaarstond. Alles geplaatst (gelukkig niets geboord) en na plaatsing mocht ik direkt tekenen. Ja, telenet komt vrijdag, dus 21-12, de filter verwijderen. Mmmm wat heb ik dan getekend want er is niets getest, enkel gezet geweest?
Dan vrijdag wegens omstandigheden thuis tot 15u (rapport zoon) thuis. Niemand van Telenet gezien, noch een werkende installatie. Ik bel naar Orange om 16u. 'Ja, Telenet komt vandaag langs en als je om 19u nog niets hebt bel maar terug'. Dus om 19u bel ik terug en krijg te horen dat Telenet om 13u58 aan de deur heeft gestaan en ik niet thuis was. Wel heel straf want het 'plastiek bakje' staat voor de brievenbus buiten, en ik woon in een huis dus die moet niet eens binnen zijn en ik zat in de living.
Met de feestdagen en dat Telenet mij naar Orange verwijst vermoed ik dat ik geen internet heb binnen een week en een half, of dat ik wel eens een ISP een maand extra mag betalen.
Moraal van het verhaal is dat ik nu maandag (14 dagen na toezeggen en het gewoon kan terugsturen) eens met de klantendienst van Orange ga bellen. Bij een afspraak van installatie verwacht ik dat alles dan werkt als ik moet tekenen, met een 3rd party heb ik niets te maken. Ik ben ook niet van plan om 2 ISP's een maand te betalen.
Update : Exit, einde verhaal Orange. Geen callback of enige vorm van beloofde communicatie naar mij toe. 2,5 dagen mee kwijtgeweest. Nu spraken ze over midden januari dat ik een dag moest thuisblijven want Telenet moet bij mij binnen zijn. Mmm denk het niet ... de coax loopt van de plastieke bak rechtstreeks binnen. Aan de telefoon zijn ze wel vriendelijk, maar blijkbaar kan niemand daar een email sturen (grappig een ISP die geen mails naar klanten kan sturen) van de bevestiging dat ik opzegde, noch vind ik ergens een email adres om een mail te sturen. De eerste die ik aan de lijn had die verwees mij naar een online pagina .. geprobeerd en ik kon daar enkel de datum van morgen opgeven wat gewoon not done is en 15 dagen na de bestelling is. De volgende heb ik maar een dossiernummer van gevraagd.