Aardgas leverancier à la Ecopower

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

laroyj schreef:met mazout betaalde ik nog meer, temperatuur, is dan ook 22-24 graden, geen 20...
1250 euro gas, was wel voor de dak en spouwisolatie was geplaatst en prijs was toen ook duurder dacht ik..
heb wel beneden oppervlakte van 140 m2 en boven 100 m2, samen 240 m2 die werd verwarmd met gas, met de pellets enkel beneden nu.
de kinderen zijn de deur uit, , i de slaapkamer blijft het warm genoeg en wanneer het hard vriest zetten we in de badkamer een klein elektrisch blazrtje aan. warmwater met zonneboiler en zonnepanelen voor de elektriciteit....
Ok, 240m2 en geen dak isolatie :-). Dat verklaart veel.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

laroyj schreef:nobel idee va ecopower, wel spijtig dat hun pellets +- 5 euro per zak kosten en je bij de concurrentie voor pellets van dezelfde kwaliteit vandaag 4 euro betaald..vrees dat ze er nie veel gaan verkopen...ze hadde vborig jaar al een overstock.....
Er zijn mensen die meer aspecten bekijken dan enkel prijs.
Wij hebben geen pellets, maar briketten gekocht van ecopower. Als ze op zijn mogen ze een nieuwe pallet leveren.
Perfect product, geleverd volgens afspraak, in BE gemaakt van regionaal hout. Die paar € meer dat die pallet kost maakt geen bal uit.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Yep, bij pellets komt er meer kijken dan alleen maar de prijs. Vooral de kwaliteit is hier van belang. Heb je minderwaardige pellets dan krijg je op de duur problemen met het ontstekingssysteem.
Ondertussen heb ik (denk ik) mijn keuze gemaakt. Een pelletkachel van hetzelfde merk dat bij mijn broer staat. Het is trouwens het enige merk (van alle pelletkachels) dat een ventilator tegen de vloer heeft. Alle andere merken hebben het ventilatiesysteem ongeveer 1 meter boven de grond, boven in de kachel. Ik heb het over Piazzetta. Keerzijde van de medaille: een pak duurder dan andere gangbare merken en modellen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Jack Daniels schreef:Heb je minderwaardige pellets dan krijg je op de duur problemen met het ontstekingssysteem.
Ik zie op alle zakken DIN of EN staan, hoe krijg je dan nog minderwaardige pellets, als ze aan de norm voldoen?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:
Jack Daniels schreef:Heb je minderwaardige pellets dan krijg je op de duur problemen met het ontstekingssysteem.
Ik zie op alle zakken DIN of EN staan, hoe krijg je dan nog minderwaardige pellets, als ze aan de norm voldoen?
Vraag maar eens aan verkopers van pellet kachels. Heb ik ook gedaan. Ik kreeg meteen een opsomming van merken waar je je als klant van verwijderd moet houden.
Enne... Mijn broer heeft het aan den lijve ondervonden. Ze bestaan dus wel degelijk, die minderwaardige pellets.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

idd dat bedoel ik, de ecopower pellets zijn NIET beter dan deze van domopellets/power+, aveve, colryt , allen DIN+ 6mm, +- evenveel warmtevermogen, aspercentage en vochtigheidsgraaden ....maar..kosten 25% duurder..
Het leven is al duur genoeg, weet niet waarom ik meer zou betalen, omdat ze in Belgie gemaakt worden, ik heb trouwens ook mijn elektriciteitscontract met ecopower opgezegd omdat de regeltjes sinds dit jaar aangepast zijn, ik heb de pech onder gaselwest te vallen en daar betalen we ons blauw aan distributietarieven , veel duurder prosumententarief etc.., vroeger deden we met ecopower profijt, nu via groepsaankoop of speciale acties goedkoper via andere aanbieders.....
Voor een paar jaar hebben ze ook eens een keer geen dividend uitgekeerd, het idee dat het allemaal groene jongens zijn die met hun in zee gaan is voorbij gestreefd... voor mij is dat ook niet echt van belang, als ik maar kan besparen is het enige wat telt...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Volgens een verkoper van pellet kachels zou Plospan het betere merk zijn.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

elke verkoper doet zn eigen verhaal, als ze maar kunnen verkopen, de norm DIN+ of EN dikte 6mm, warmtevermogen, aspercentage en vochtigheidsgraad
zijn de enige factoren die van tel zijn...
domopellets zijn er voor gekend een goede prijs/kwaliteit te hebben en kosten nu +- 4 euro per zak, bekijk de specificaties ervan en vergelijk met eender welk merk met DIN+ norm..
Zijn de specificaties ongeveer dezelfde ga dan af op de goedkoopste prijs.... ook rekening mee houden als je ze zelf moet ophalen of gratis levering..
Je moet ze wel in een droge ruimte kunnen stockeren !
Begrijp ook dat mensen in een appartement weinig ruimte hebben en bvb wekelijks hun voorraad zelf gaan ophalen, dat kan perfect in colruyt of aveve, heb zelf de test gedaan met verschillende merken, zelfs zo dom geweest 2 jaar terug meerdere paletten te bestellen bij verschillende zaken omdat toen de prijs omhoog ging gaan, heb toen 5 euro betaald, waar velen meer vroegen, heb nu zelfs gehoord dat in maart de prijzen nog iets zouden zakken..,
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

25% duurder???
Ik heb het nagekeken voor briketten en het was zowat hetzelfde, enkele € per pallet (1000kg)!

Even ter illustratie:
https://www.ecopower.be/briketten/bestellen/kortingen
Een pallet van 1000kg komt dus op €260 (€0,26/kg)

Bij een lokale DHZ €289 voor 960 kg
http://brandhout.texas.be/hout-en-koolb ... AgTj8P8HAQ

Bij Lampiris €245 voor 850 kg
https://www.lampiris.be/nl/houtbrikette ... ten-80-x-6

Online €249 voor 960 kg (€0,259/kg):
http://www.hotdevil.be/NESTROEIK.html

Met andere woorden, behalve die HotDevil vind ik niets goedkopers, en het scheelt dan echt zo goed als niets (de volle €0,001/kg!!!).
Waar jij die 25% duurder haalt is me een raadsel. Misschien vergelijk je palletprijs met de prijs van een zak, geen idee...
Angie
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ja het scheelt inderdaad niets en online is het dan nog inclusief de leveringskosten. En met een garantie op een duurzaam lokaal product.

Ook de Ecopower Pellets zijn niet duurder. 5 euro per zak heb ik nog nergens gezien, alleen maar +-4 euro per zak afgehaald en 264 euro per pallet thuis geleverd, rechtstreeks uit de fabriek. Een juiste prijs voor goede kwaliteitspellets, met keurmerk. Over Plospan kan ik het niet zeggen. Altijd eens een paar zakken proberen om te zien wat bij je kachel past..
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”