CCatalyst schreef:De laatste decennia komen de meeste (meeste != alle) grote ontwikkelingen in de geneeskunde uit de US, zeker wat pharma betreft. Reden: pharma maakt grote winsten in de VS, waarvan een aanzienlijk deel richting R&D terugstroomt.
Ik ben geen pharma-expert, maar ook uit de EU en zelfs uit BE komen aardig wat nieuwe behandelingen en medicijnen.
Om nu te zeggen dat een happy-few ziekteverzekering innovatie stimuleert, is toch wat kort door de bocht, nee?
Volgens mijn zijn deze parameters belangrijker: ondernemingsklimaat, geschoold personeel, IP-bescherming.
Eens je uw product ontwikkeld hebt, kan je het wereldwijd uitrollen (mits toestemming dienstdoende instanties).
Of mis ik ergens iets?
@megaprijzen -> mega-ontwikkelingen
Het is al meermaals aangetoond dat het overgrote deel van de investeringen gaat naar "prul onderzoek", bv om patent nog wat langer te kunnen laten lopen. In die mate zelfs dat er in BE al meermaals voor gewaarschuwd is. Dat pharmabedrijven megawinsten moeten maken om mega investeringen te doen, is ook al uitvoerig tegengesproken.
Ik heb trouwens nog niemand weten pleiten voor veel duurdere IT-hardware? Goedkope(re) hardware zorgt voor minder investeringen in IT?
Prijs van een doorsnee router, switch, GSM, ... al eens bekeken over 10-15 jaar?
Roamingwoekertarieven is dan zo slecht nog niet, want dat zorgt voor minder investeringen in telecom?
U zal heel vaak uitgenodigd worden op sectorcongressen, er zijn heel wat sectoren die zoiets graag willen geloven
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Er zit ook een maatschappelijke vraag in vervat: hoeveel mag een behandeling kosten die uw leven met 1 jaar verlengd?
Volgens mij hanteerden we in BE jaren geleden €40K als leidraad. Geen idee wat dat nu is.