Zorba schreef:LG OLED 55B6V
Waaaaauw wat een kleuren!
Ben zelf net overstag gegaan voor een 65E6V na drie maanden wikken en wegen.. Wou toch nog kunnen genieten van wat 3D
Heb wel wat moeite gehad met de zwartwaarden juist te regelen voor mijn HTPC (er was veel black crush, TE zwart dus, details gingen verloren) maar sinds gisterenavond is het gelukt om vanaf waarde 16 in de 16-235 colorspace grijswaarden te onderscheiden (kwestie van spelen met full en limited color spaces op htpc en tv.. Maar denk wel dat ik wat scherpte verloren ben ergens door de intel-driver settings te resetten op de HTPC en iets niet correct heb gezet.. Is nog niet perfect op dat vlak).
Ik kom van een Pioneer KRP-500A plasma die ook prima afgesteld staat, dus de lat lag wel erg hoog en OLED-technologie was de enige echte mogelijke opvolger. Bij de Kuro plasma was zwart ook al heel donker maar in een verduisterde ruimte zag je toch nog een heel lichte grijze gloed bij zwart scherm. Natuurlijk nog altijd zwarter dan een (LED) LCD). Nu is zwart effectief zwart. Kleuren zijn heel goed en heb ze ook weer naturel kunnen afstemmen, maar eerlijk gezegd, de 8 jaar oude plasma kan er zeker nog aan tippen kwa scherpte en kleurweergave van non-4K beeldmateriaal.
Telenet Digicorder toch wel op 720p moeten zetten want de LG kan niet zo goed overweg met deinterlacing van een 1080i signaal, 720p is dan een tikkeltje scherper. Maar dan nog is het beeld niet zo super (mankeert scherpte, wat normaal is als je een beeld 3x uitvergroot op een 4K-paneel). Daar is een (full) HD-beeldscherm veel beter voor (zeker vergeleken met de Kuro). Hopelijk zijn de nieuwe Telenet 4K decoders beter, maar denk dat het nog lang wachten is op 4K-uitzendingen bij ons via de kabel, (zelfs 1080i/p)?
3D is echt wel goed. De sweetspot (zonder ghosting/crosstalk) is wel heel erg nauw, een beetje te veel van afwijken en je krijgt crosstalk in de hoeken. dus bv. met 5 ervoor zitten zal voor 1 persoon perfect zijn, voor 2 mensen goed en voor 2 veel minder goed.. Maar gelukkig geen gedoe met flikkerende brilletjes en batterijtjes.
Al bij al wel tevreden! Lekker groot formaat, fijn om naar te kijken.. maar de overgang van 720p LCD naar 1080p plasma had toch meer impact bij mij dan de overgang 1080p plasma naar 4k OLED.. Ben echt verwend geweest met de Pioneer, vrees ik
Moet nu wel een deftige 4K-bron hebben om er optimaal van te kunnen genieten.. Dus UHD bluray player en/of Netflix abo en/of een spelconsole om 4K films en series op te kijken (liefst dus ook HDR10 en Dolby Vision compatible). We zien wel.
Ahja, en de A4-SFXv2 kickstarter is doorgegaan. Bedankt Selder, heb me ook zo een case besteld
Wel nog wachten tot januari ofzo..