iPhone of niet? - splits van Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

NuKeM schreef:Elke keer dat ik iets moet doen op die toestellen voor die mensen bots ik toch met die gebruikersinterface (die iedereen zo goed vindt, wel, ik dus niet).
Ik ken dat gevoel...ik krijg die dingen soms ook in m'n handen... en ben er totaal geen fan van.
NuKeM schreef:Voorlopig gaat het hier daardoor wel bij Android (of iets anders dan Apple) blijven waarschijnlijk...
Bij Android heb ik datzelfde gevoel... totaal inconsistent en één grote rommelhoop.

Lang leven Windows Mobile... hopelijk houden ze het bij Microsoft vol.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Ik heb dat als ik op een Windows10 of Android device moet dingen instellen.
Het is eigenlijk enkel een kwestie van gewoonte. Als je weet waar je moet zoeken (omdat je het eerder al eens nodig had), ga je het gewoon sneller vinden.
Enkel op basis daarvan kan je dus geen conclusies trekken of iets gebruiksvriendelijker is.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

NuKeM schreef:Man man, heb ik (zeker de eerste uren) zitten vloeken op die interface. Waar the f*ck is de back-toets?? Waarom is die er niet, waarom moet ik op 100 en één plekken steeds zoeken naar 'annuleren', 'terug', '<' etc? Ok, ik ken het systeem niet, dan is het makkelijk iets direct als niet natuurlijk aanvoelend af te doen, maar heb wel even snel de standaard dingen opgezocht voor basis gebruik.
Het ontbreken van die backtoets is inderdaad de grootste aanpassing die je moet doen. Heb ik in de eerste week ook gehad, maar nu? Nee ik mis die toets niet. Je kan gewoon swipen, helemaal geen toets meer nodig... Om daarop nu een OS af te rekenen... Als je denkt dat je een Mac ook maar vanaf seconde 1 (na jaaaaaren Windows) feilloos kan bedienen, tja... Dan geef je het geen kans. Geef alles een weekje en de aanpassing is er. Idem dito omgekeerd verhaal.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

De weinige keren dat ik op een android toestel zit, erger ik mij juist aan die back toests de ene keer neemt hij mij naar het vorige menu, de andere keer naar de vorige applicatie. Consistentie is compleet zoek bij die knop :bang:
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Vaganzza schreef:Het ontbreken van die backtoets is inderdaad de grootste aanpassing die je moet doen. Heb ik in de eerste week ook gehad, maar nu? Nee ik mis die toets niet. Je kan gewoon swipen, helemaal geen toets meer nodig... Om daarop nu een OS af te rekenen... Als je denkt dat je een Mac ook maar vanaf seconde 1 (na jaaaaaren Windows) feilloos kan bedienen, tja... Dan geef je het geen kans. Geef alles een weekje en de aanpassing is er. Idem dito omgekeerd verhaal.
Afrekenen doe ik zeker nog niet, daarvoor heb ik het toestel inderdaad niet lang genoeg in gebruik gehad. Maar, aangezien ik perfect gelukkig ben met mijn Android toestel wat betreft gebruiksgemak (misschien bij gebrek aan kennis van beter en gewoonte), is verandering eigenlijk niet aan de orde.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Da's ieder zijn keuze idd, NuKeM. Ik was het steeds zoeken naar oplossingen zo beu als iets. Sinds ik bij Apple zit, is dat een paar muisklikken of gewoon automatisch. Maar, ik heb een week moeten wennen. Da's ook normaal na 15 jaar Windows en 4 jaar Android. Een mens is een gewoonte beest :lol:

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:Ik had helemaal niet de intentie hier een wel/niet iPhone discussie van te maken... maar was gewoon nieuwsgierig naar objectieve criteria (batterij gaat niet lang genoeg mee, app X bestaat niet voor iPhone, ... concrete dingen dus). Ik ben voorlopig nog tevreden Windows Mobile gebruiker maar vrees dat ik vroeg of laat zal moeten switchen en de keuze voor Android of iPhone is me nog steeds niet duidelijk.
https://bgr.com/2016/10/03/iphone-7-fea ... rformance/
https://bgr.com/2017/04/25/iphone-8-vs- ... ors-specs/
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

butskristof schreef:Honestly, het zijn een hele hoop kleine dingen die op zich onbenullig zijn/lijken maar samen wel een heel andere ervaring creëren.
....
Dat is dus 1 ding dat je in dat ecosysteem meer kan... daarvoor ga ik echt geen Apple producten kopen (en dat is dus subjectief)

De review van Marcus gezien over iso11 ? dan heb ik zoiets van kan dat nu maar op Ios...

[youtube]lENFECCD4ms[/youtube]
r2504 schreef:
NuKeM schreef:Voorlopig gaat het hier daardoor wel bij Android (of iets anders dan Apple) blijven waarschijnlijk...
Bij Android heb ik datzelfde gevoel... totaal inconsistent en één grote rommelhoop.

Lang leven Windows Mobile... hopelijk houden ze het bij Microsoft vol.

Dat vind ik nu juist het verschil sé, ik ben geen dagelijkse gebruiker van Ios of van Windows Mobile, maar als ik voor een klant iets moet goed zetten op die systemen is het altijd zoeken. Bij Ios is het telkens vloeken, bij Windows mobile snap ik dan weer perfect hoe ze het gedaan hebben.

Nog 2 voorbeeldjes van deze week ?
Huawei p9 defect ... dat is dan andere uit het schap pakken, gmail adres erin, klant weet wachtwoord niet ? geen probleem , ff op ja klikken op zijn tablet en alles is afgehandeld.
Iphone 5 overzetten naar ihone5s.. klant weet wachtwoord niet meer... dat is dan naar Apple bellen en na veel 5en & 6en een wachtwoord krijgen, iphone 5s was niet volledig leeggemaakt dus klant kon terug naar de verkoper van dat toestel om hem leeg te maken... daarna resetten, backup maken in itunes, 26 keer wachtwoord ingeven, backup terugzetten naar iphone 5s,enz.

Iets dat 5 minuten duurt op Android, duurt een eeuwigheid op Ios.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

butskristof schreef: Initieel was ik echt klaar om over te stappen naar Android maar op een paar weken begin je dan toch functies te missen waarvan je niet doorhad dat je ze zo veel gebruikt. Daar komt dan nog bij dat ik idd op minder dan een week naar een custom ROM ben gegaan uit miserie, ik opnieuw apk's lag te zoeken, dingen als die SMS forwarding probeer werkende te krijgen, andere launchers te proberen, ... en dan wel realiseerde van 'waar ben ik in godsnaam weer tijd door aan het verschijten' en toch de stap naar een iPhone opnieuw gemaakt heb.
1\ Waarom overschakelen naar een custom ROM ? Welke phone had je ? Een fabrikant die zijn eigen 'schil' over Android gelegd had ? Wat was de reden dat je moest overschakelen ? Omdat je de laatste update niet had ? Heb de indruk dat je lichtjes overdrijft...

2\ Waarom zocht je APK's ? Om apps te sideloaden die niet in de Play Store zaten of om betalende apps gratis op je phone te krijgen ? Snap echt niet waarom je zou moeten klooien met APK's... De Play Store is toch écht niet kleiner dan de Apple App Store. Enkel kan je meer apps downloaden doordat je APK's kan sideloaden maar dan heb je volgens mij net een voordeel aangehaald...

3\ SMS Forwarding ? Bedoel je dan dat sms'en automatisch geforwarded worden naar een ander GSM-nummer ? Kan je dat überhaupt in IOS ? Zaken als multi-sms kan je net wel met Android dan met dat closed-IOS-platform. Haal je net wel weer een voordeel aan ? Misschien kan je er gewoon niet naar zoeken op IOS en is dat juist een voordeel...

4\ Naar andere launchers zoeken ? Opnieuw welke phone had je ? Als je TouchWiz of dergelijke hebt installeer dan gewoon de Pixel launcher of Nova dan heb je quasi stock launcher. Heb je bijvoorbeeld een Nexus of een Pixel of zelfs een OnePlus dan heb je quasi een stock launcher. Even benadrukken dat dit opnieuw een voordeel is dat je aanhaalt. Bij Android kan je nog een launcher kiezen. Hou je niet van deze van IOS ja dan heb je een probleem. Misschien daarom dat je hierover klaagt gewoon omwille van het feit dat je bij IOS niet anders kan...

Ja tijd 'verschijten' is relatief hé. Als je niks hebt om naar te zoeken bij IOS kan je niet echt tijd gaan 'verschijten'.

Nog zoiets: heb je altijd contact met iemand via iMessage of FaceTime en schakelt die over naar WP of Android heb je ook een probleem. Toch leuk hé dat Apple Ecosysteem...

Heb lang Apple gehad maar merk nu toch welke vrijheid ik heb sinds ik Android heb. IOS is niet slecht, dit hoor je mij niet zeggen, maar wat je hier allemaal vertelt is toch serieus opgeblazen en in het belachelijke getrokken.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

BertG3 schreef:
Nog zoiets: heb je altijd contact met iemand via iMessage of FaceTime en schakelt die over naar WP of Android heb je ook een probleem. .
welk probleem?
zolang de andere kant z'n nummer behoudt verandert er niets
dan ziet ge in iMessage ineens de kleurtjes veranderen (blauw = iMessage en groen zijn sms'en)
waarom zou multi sms niet kunnen met ios? ik kan via m'n laptop een sms naar zoveel mensen sturen als ik wil of doorsturen.

iceke heeft blijkbaar problemen met veiligheid
stel u ne keer voor dat ik gewoon door op ok te duwen, op een bestaand toestel, volledige toegang zou krijgen, op een nieuw toestel, tot al uw privé- en betaalgegevens.

ice heeft toch geknoeid bij z'n iPhone
eerst vergeet 'm findmyphone af te zetten, opnieuw veiligheid
dan vergeet 'm zijn icloudwachtwoord en is 'm boos, als er betaalgegevens op staan zal 'm toch blij zijn dat z'n kaart ni zo makkelijk geplunderd kan worden
dan vergeet 'm dat iTunes regelmatig backups vd iPhone maakt, het gros ook in de cloud staat en zo'n toestellen resetten vergt echt geen 25 paswoorden.
ff getest en binnen de 30 seconden zou ik de mijne kunnen resetten tot gelijk 'm uit de doos kwam, (zal ni langer als een half uurtje duren. )

ge moogt voor of tegen zijn maar als ge kritiek uit moet ge niet uit uw nek lullen
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik vergeet dat niet, de " moemoe" vergeet dat...
Maar omdat je het zo mooi vraagt, ja ik vind de veiligheidsinstellingen op een Apple device te streng, in ieder geval tov ze hoe het bij Android afhandelen.
7 kansen op 10 heeft de moemoe niet zelf haar appleid aangemaakt, weet ze begot haar wachtwoord niet, laat staan haar beveiligingsvragen en is het herstel email adres van de buren/kleinkinderen ....
En dat van findmyiphone vergeten uit te schakelen is ook niet de eerste keer dat ik dat tegen kom.

Als ik morgen premier ben of ceo van een bel20 bedrijf, dan kan dat ding niet genoeg beveiligd zijn, maar voor huis/tuin/keuken gebruik ? Overkill als je het mij vraagt.

En dan over icloud backups.....ge moest eens weten hoe weinig mensen hun iphone/ipad al aan hun itunes gehangen hebben, laat staan dat er een icloud backup is met die schamele 5 gig. Die beseffen pas als het te laat is dat er nergens een kopieke is van hun data.
1207
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Ik vergeet dat niet, de " moemoe" vergeet dat...
ja ik vind de veiligheidsinstellingen op een Apple device te streng,
da's uw goed recht maar dat is geen kwestie van goed of slecht.
7 kansen op 10 heeft de moemoe niet zelf haar appleid aangemaakt, weet ze begot haar wachtwoord niet, laat staan haar beveiligingsvragen en is het herstel email adres van de buren/kleinkinderen ....
tja
een userbase paswoord heeft geen waarde,
paswoorden die bv uw betaalgegevens beschermen mogen iets veeleisender zijn,
uw code vd bankkaart of bankkaart kwijt? tja, da's ook ietsje omslachtiger als gewoon op:" code vergeten: klikken
En dat van findmyiphone vergeten uit te schakelen is ook niet de eerste keer dat ik dat tegen kom.
een nuttig anti diefstal en terugvind systeem
gebruik het wel vaker als de iPhone weer ergens in een broekzak zit :)
En dan over icloud backups.....ge moest eens weten hoe weinig mensen hun iphone/ipad al aan hun itunes gehangen hebben, laat staan dat er een icloud backup is met die schamele 5 gig. Die beseffen pas als het te laat is dat er nergens een kopieke is van hun data.
de default is automatisch en draadloos, indien in hetzelfde netwerk.
je moet er niet naar omzien, da's net de clou (indien je een macbook hebt)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

BertG3 schreef:1\ Waarom overschakelen naar een custom ROM ? Welke phone had je ? Een fabrikant die zijn eigen 'schil' over Android gelegd had ? Wat was de reden dat je moest overschakelen ? Omdat je de laatste update niet had ? Heb de indruk dat je lichtjes overdrijft...

2\ Waarom zocht je APK's ? Om apps te sideloaden die niet in de Play Store zaten of om betalende apps gratis op je phone te krijgen ? Snap echt niet waarom je zou moeten klooien met APK's... De Play Store is toch écht niet kleiner dan de Apple App Store. Enkel kan je meer apps downloaden doordat je APK's kan sideloaden maar dan heb je volgens mij net een voordeel aangehaald...

3\ SMS Forwarding ? Bedoel je dan dat sms'en automatisch geforwarded worden naar een ander GSM-nummer ? Kan je dat überhaupt in IOS ? Zaken als multi-sms kan je net wel met Android dan met dat closed-IOS-platform. Haal je net wel weer een voordeel aan ? Misschien kan je er gewoon niet naar zoeken op IOS en is dat juist een voordeel...

4\ Naar andere launchers zoeken ? Opnieuw welke phone had je ? Als je TouchWiz of dergelijke hebt installeer dan gewoon de Pixel launcher of Nova dan heb je quasi stock launcher. Heb je bijvoorbeeld een Nexus of een Pixel of zelfs een OnePlus dan heb je quasi een stock launcher. Even benadrukken dat dit opnieuw een voordeel is dat je aanhaalt. Bij Android kan je nog een launcher kiezen. Hou je niet van deze van IOS ja dan heb je een probleem. Misschien daarom dat je hierover klaagt gewoon omwille van het feit dat je bij IOS niet anders kan...

Ja tijd 'verschijten' is relatief hé. Als je niks hebt om naar te zoeken bij IOS kan je niet echt tijd gaan 'verschijten'.

Nog zoiets: heb je altijd contact met iemand via iMessage of FaceTime en schakelt die over naar WP of Android heb je ook een probleem. Toch leuk hé dat Apple Ecosysteem...

Heb lang Apple gehad maar merk nu toch welke vrijheid ik heb sinds ik Android heb. IOS is niet slecht, dit hoor je mij niet zeggen, maar wat je hier allemaal vertelt is toch serieus opgeblazen en in het belachelijke getrokken.
  • 1) Samsung A3 of zo. Op zich geen slecht toestel maar die software van Samsung was verschrikkelijk.
  • 2) Weet ik al niet exact meer. Iets met een nieuwe update die incompatibel was met die versie van Android of zo.
  • 3) SMS forwarding: SMS'en die binnen komen op mijn iPhone komen ook op mijn Mac en iPad in de 'Messages' app terecht. Kan je dus van daar je SMS'en lezen en beantwoorden en synchroniseert tussen al je apparaten. Idem bellen: komt er een oproep binnen op mijn iPhone, kan ik die ook beantwoorden op mijn Mac/iPad en wordt dat via mijn iPhone gestuurd.
    SMS forwarding werkt op zich wel met een app die je sms geschiedenis uitleest en een web server opzet op je telefoon. Daar kan je dan naar verbinden vanuit je browser, maar een native oplossing (met meldingen!) is een pak fijner. Call forwarding leek me op het eerste zicht niet mogelijk maar heb ik ook niet echt achter doorgezocht.
  • 4) Omdat de apps alfabetisch gerangschikt stonden, wat werkelijk de meest onlogische manier was die ik kon bedenken. Apps die ik constant gebruik bovenaan/vooraan, dingen die ik amper nodig heb maar je wel bij de hand wil hebben moest het nodig zijn ergens op het einde in een mapje of zo.
De dingen die ik aanhaalde in mijn vorige post zijn gewoon een aantal (heel persoonlijke) voorbeelden van waarom na een drietal weken het Android systeem in het algemeen mij toch niet aansprak, hoewel ik initieel heel erg enthousiast was.

Apple neemt ook een heel duidelijke positie in de discussie rond privacy. Machine learning voor Siri etc gebeurt op het toestel zelf, iMessage is end-to-end en een tijdje geleden hebben ze geweigerd samen te werken met de FBI om een toestel van een crimineel te hacken, met een hele legale heisa nadien.
Beveiliging van je Apple ID is daar een integraal deel van. Waarom zou een executive beter beveiligd moeten zijn dan ik? Is dat overkill of gewoon de lijn voor iedereen gelijk willen trekken en ieders privacy en data zo goed mogelijk willen beveiligen?

Wat iCloud betreft: je kan kiezen tussen het manueel doen via iTunes of automatisch naar iCloud. Da's toch hetzelfde principe als bij je computer? Wil je het in de cloud, krijg je gratis een beperkte ruimte en anders moet je ervoor bij betalen. Ik betaal 0,99 euro per maand voor 50 GB en daar backuppen mijn twee iOS devices naar, staat mijn hele fotobibliotheek in en een aantal werkdocumenten. 40 GB ofzoiets vrij.
Ik snap de hele heisa om die 5 GB niet. Misschien ligt het niet helemaal in verhouding met de groottes van de opslag, maar bij eender welke andere cloud dienst krijg je toch ook een beperkte hoeveelheid opslag gratis en moet je daarna bijbetalen.
Veel mensen leven tegenwoordig bijna op hun smartphone met bijna al hun belangrijkste data daarop gecumuleerd. Investeer dan ook een beetje tijd in hoe je die dingen moet backuppen, net zoals je computer. Ik word ook gek van de constante Facebookposts met 'alle nummers kwijt, stuur sms met je naam aub' :roll: .
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Het verschil is dat ik op Android nog nooit tegen die limiet ben aangelopen en ik dit constant zie bij mensen met ios.
Nu, ik zie dit als een essentiel onderdeel van mijn smartphone en als ik tegen die limiet moest aanlopen ben ik de eerste die daar voor wil betalen, maar 5 gig ? komaan, dat is mensen gewoon verplichten om te betalen ( of zoals ik het doe, enkel de essentiele dingen op iCloud, de rest via google drive en google foto's)

Ik vind de shell van Samsung ook niet fantastisch hoor, maar daarvoor heb je dus google now launcher, daarvoor moet je echt niet gaan rooten (de tijd dat ik nog eens smartphone geroot heb is toch al wel een paar jaar geleden)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Meer gratis opslagruimte zou leuk zijn maar ik zie niet echt waarom ze het zouden moeten doen. Als je echt niet toe komt en er niet voor wil betalen is Google Photos een goed alternatief dat gratis en onbeperkt is (maar wel je foto's comprimeert/resized).
En je kan ook gewoon je foto's naar je pc kopiëren of zelfs een full device backup maken via iTunes als je de cloud niet betrouwt of er geen geld wil insteken.
Vanaf iOS 11 kan je de 200 GB en 2 TB plannen trouwens ook delen via Family Sharing.

Samsung eigenaardigheden zaten dieper dan enkel die launcher: ook een hele hoop rommel apps als die S Planner en zo die de standaard gingen vervangen om maar iets aan te halen. De hele santenboetiek er uit gooien en een custom ROM met min of meer stock cyanogen was dan gemakkelijker en minder tijdrovend. Beetje zoals Windows: daar begin ik ook niet alle bloatware er een voor een af te gooien, maar komt er gewoon een stock clean install op.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik zie dat ook niet in waarom ze dat gratis moeten doen...
De apple boys betalen daar precies met plezier voor.
Het is misschien zelfs een extra voordeel van de iphone voor hun :roll:
Xanaya schreef: Als je een app wil installeren die enkel iOS8 of hoger ondersteunt, dan stelt de appstore automatisch voor om de laatste compatible versie te downloaden. Da's dus wel héél netjes van Apple.
Allemaal zeer netjes, jaja, maar kbc touch draait pas bij ios8.3
Daar helpt geen "vroegere compatibele versie" :bang:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

99 cent per maand om al m'n foto's en data veilig te stellen van al m'n apparaten? Met plezier ja.
En gratis alternatieven genoeg als je er niet voor wilt betalen.

Welk toestel heb je dan duizend waar iOS 8.3 niet op draait? iirc draait zelfs de iPad 2 nog iOS 9.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dit soort topics...

Afbeelding
ooh. shiny.
James.
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Ivm een alternatief voor iMessage waarbij je ook op je computers je berichten kan ontvangen, bekijken en versturen: Signal for android kan dit perfect, de desktopcomponent is een Chrome-extension.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Geen alternatief voor iMessage he, je gewone SMS berichten die je ook op je andere toestellen door krijgt.

Alternatieven genoeg met een desktop variant, zelfs WhatsApp doet ondertussen end-to-end dacht ik?
1207
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: Allemaal zeer netjes, jaja, maar kbc touch draait pas bij ios8.3
Daar helpt geen "vroegere compatibele versie" :bang:
dus alle iphones ipads,... vanaf 2011 ondersteunen die app

wat is je kritiek?
James.
Premium Member
Premium Member

butskristof schreef:Geen alternatief voor iMessage he, je gewone SMS berichten die je ook op je andere toestellen door krijgt.

Alternatieven genoeg met een desktop variant, zelfs WhatsApp doet ondertussen end-to-end dacht ik?
Ik dacht dat het in Android mogelijk was om Signal aan te duiden als app die de sms'n ontvangt en Signal ondersteunt dat ook, om sms'n toe te voegen aan de gehele verzameling van berichten binnen de opslag van Signal.

Dus waarom zou Signal niet kunnen wat iMessage kan?
1207
Elite Poster
Elite Poster

James. schreef: Dus waarom zou Signal niet kunnen wat iMessage kan?
het kan maar om het te gebruiken is het bij android toch weer een tikje moeilijker

bij iMessage is het paswoord, verificatiecode en klaar
op zich niet erg maar zo is het bij elk van die die 1000 en 1 dingetjes

werkt er iets niet
bij android ben je snel een pingpongbal tussen software, hardware, ontwikkelaar,...
allemaal andere bedrijven

bij appel is en blijft het 1 bedrijf dat alles in handen heeft
en mijn apple textcorrector heeft blijkbaar iets tegen z'n moederbedrijf :)
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

PS met Pushbullet (https://www.pushbullet.com) kan je alle notificaties op je PC krijgen mocht je daar waarde aan hechten. Je kan ook je sms'en vanop je pc versturen via je phone.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Daar gaat het nu meestal om: je moet steeds zelf zoeken met software (tot die op een dag niet meer werkt, al genoeg vb van gehad) en mag je opnieuw zoeken en zoeken en zoeken... Dat was ik nu net zo beu. Bij Apple is dat zoeken compleet verleden tijd. Ik log in en alles werkt gewoon, want het is ingebakken in de OS'en... Gebruiksgemak heet dat.

Het vb dat ik altijd geef: ik heb hier een Wireless HP printer: OfficeJet Pro.
Bij Windows (en toen wist ik al heel goed elke stap die ik moest doen) duurde de (her)installatie van de drivers een half uur elke keer dat nodig was (bv door een reset of nieuwe pc).
Bij Mac: welgeteld 3 muisklikken en 5 min wachten. Toen mijn MacBook erbij kwam: gewoon iCloud id inloggen en ik moest niets meer doen. Het verschil kan echt niet groter zijn, ik kon zelf mijn ogen niet geloven...

iceke
Elite Poster
Elite Poster

Diezelfde officejet pro installeert zichzelf in windows 10, niks te muisklikken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:Diezelfde officejet pro installeert zichzelf in windows 10, niks te muisklikken.
Probleem is dat mensen altijd beginnen rommelen met software terwijl het 9 op 10 gewoon een kwestie is van het toestel aan te sluiten en je PC aan te zetten. Windows zal het toestel gewoon detecteren en heel vaak zelf de nodige drivers en software installeren... met de extra CD/Dvd's krijg je meestal alléén extra bloatware en dingen die je toch niet nodig hebt.

Trouwens terug even over support bij Smartphones... een high end toestel van één jaar oud krijgt zelfs al niet meer de recenste Android versie; https://tweakers.net/nieuws/125757/onep ... ougat.html
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ligt dat dan aan die mensen of aan het os ?
Ik ben het er mee eens dat er altijd wel features zullen zijn die exclusief zijn voor dat ene os, maar om dan te gaan zeggen dat het op ios/osx gewoon werkt & veel makkelijker ? daarvoor zie ik veel te veel problemen langskomen die gebruiker blijkbaar zelf niet opgelost krijgt.
Los daarvan , mijn grootste ergernis is hun policy van my way or the highway, ik kan daar niet tegen.
W10, dat is alles eraf , clean install en mijn instellingen,niet die de standaard instellingen van w10. En op Android probeer ik dat in de mate van het mogelijke ook zo toe te passen...maar eigenlijk is die al voor 90% naar mijn goesting, bloadware eraf, gapps erop en we zijn zo goed als klaar.
1207
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Ligt dat dan aan die mensen of aan het os ?
ach da's lang geleden

toen ik rond 2000 nog met windows knoeide was het op het einde vd rit altijd de gebruiker, nooit windows, nooit de hardware, nooit de informatici ... :)
iedereen werkte perfect en foutloos
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: Allemaal zeer netjes, jaja, maar kbc touch draait pas bij ios8.3
Ik zou mijn bankzaken niet vertrouwen op een toestel dat geen OS van 2 jaar geleden kan draaien.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Maar ik wacht nog steeds op een windows zonder bloadware en zonder 26000 virussen waar er niet 2 keer per jaar een update misloopt...of op een Imac waar ik zelf ook wat inspraak heb in hoe ik hem kan gebruiken die me geen arm en beek kost als ik een iets betere konfiguratie wil dan het basis model.
warpozio2 schreef: Ik zou mijn bankzaken niet vertrouwen op een toestel dat geen OS van 2 jaar geleden kan draaien.
Ik heb nog nooit een gehackte smartpone of tablet tegen gekomen... jij wel ?
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:
warpozio2 schreef: Ik zou mijn bankzaken niet vertrouwen op een toestel dat geen OS van 2 jaar geleden kan draaien.
Ik heb nog nooit een gehackte smartpone of tablet tegen gekomen... jij wel ?
https://agconnect.nl/artikel/5-hints-da ... ne-gehackt
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik heb een iPad en een samsung GSM.
Ik vind het verschil tussen beiden voor gewoon gebruik jaar na jaar kleiner worden.

Het enige wat voor mij echt een irritant verschil is, is het ontbreken van de "back" toets op de iPad. De keren dat ik al naast de start toets gedrukt heb op mijn iPad. :bang:
Dit soort "de ene tegen de andere" discussies is zo onnozel. Een vriendin was zo vol lof over haar (gekregen van 't werk) iPhone, er was niets beter. Nu werkt ze bij Samsung en heeft ze een S8 gekregen. Kan je al raden welke gsm nu het beste van 't beste is? :roll:

Mensen spreken me vaak aan voor aankoopadvies. Ik begin altijd met te vragen waarin ze geloven. Dan wat hun budget is. Ik versta niet goed dat er zo zwaar geschopt wordt op de (inderdaad ongelooflijk) hoge prijs van een iPhone. Als je in het top segment gaat kijken bij Android kom je op even absurd hoge prijzen uit.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Die back knop is echt puur gewoonte. Nu begrijp ik de reden van zo'n back knop niet meer. Ik swipe gewoon terug. De back knop zit dus ingewerkt in menu, maar niet zichtbaar. Het wordt wel eens tijd dat er een iPhone met minder bezels uitkomt, maar dat ziet er wel naar uit met de iPhone 8. Dus tegen de tijd dat ik mijn iPhone SE vervang, zal dat zo zijn :wink:

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Vaganzza schreef:Die back knop is echt puur gewoonte. Nu begrijp ik de reden van zo'n back knop niet meer. Ik swipe gewoon terug.
Dat is inderdaad puur een kwestie van gewoonte en goesting. Een beetje zoals de positie van "den achteruit" in een auto.
Maar ik raak er niet aan gewend. :oops:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:Mensen spreken me vaak aan voor aankoopadvies. Ik begin altijd met te vragen waarin ze geloven. Dan wat hun budget is. Ik versta niet goed dat er zo zwaar geschopt wordt op de (inderdaad ongelooflijk) hoge prijs van een iPhone. Als je in het top segment gaat kijken bij Android kom je op even absurd hoge prijzen uit.
Yup, en dan hebben we het over een 5 tal toestellen in een markt van 500+ Android Smartphones, bij Apple zitten die verhoudingen, hahum, net even anders, maar soit...

1207 schreef:
iceke schreef:Ligt dat dan aan die mensen of aan het os ?
ach da's lang geleden

toen ik rond 2000 nog met windows knoeide was het op het einde vd rit altijd de gebruiker, nooit windows, nooit de hardware, nooit de informatici ... :)
iedereen werkte perfect en foutloos
Ik heb al lang het gevoel dat Apple gebruikers hele andere mensen zijn dan Windows gebruikers, als't niet werkt blijven we er vanaf tov laat ons vooral verder prutsen om van een klein probleem een héél groot probleem te maken :angel:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag weer zo'n mooi staaltje Apple supremacy.

Fotokes op een usb stick zetten om ze daarna af te spelen op een Samsung tv....Apple kopieert zoveel rommel mee op die stick dat het onmogelijk wordt om dat deftig te kunnen afspelen... Zijn er al Apple tv's te koop ? :bang:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Gaat dit nu over macs(aangezien USB of iPhones) :angel:
De enigste "rommel" die meegekopieerd wordt, zijn een paar hidden files, is bij Windows trouwens ook het geval(thumbs.db of zoiets).
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Over Iphones.. maar als de enige reden om dat onding te kopen het "betere" ecosysteem is, dan mag er toch over dat ecosysteem gesproken worden, of niet ?
Als je voor iets simpels als een paar foto's naar een usb stick plaatsen om af te spelen op een tv al third party apps moet gaan installeren, tja, dan vind ik dat geen "beter" ecosysteem (wacht we kunnen daar ook een Appletv voor kopen zeker ?)
James.
Premium Member
Premium Member

Aja tuurlijk. Past een Samsungtelevisie In het ecosysteem van Apple? En dat is geen retorische vraag.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”