Gewoon nieuwsgierig, als je een iPhone 7+ hebt... waarom stap je dan over ?Geert2800 schreef:Dit ter vervanging van een iPhone 7+. Algemene 1ste indruk van het toestel is overwegend positief. Waar voor zijn geld.
iPhone of niet? - splits van Ik heb nieuw speelgoed!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 47 keer
Waarom?
1. Ik kan er geen + 1000€ nog aan uitgeven jaarlijks. Bij 2dehands verkoop mag je blij zijn als je de helft krijgt van de nieuwwaarde.
2. Of je nu een iPhone hebt of een Huawei, je kan met beide bellen, smsen en internetten.
Alleen kost deze Huawei 344€ terwijl de iPhone in de + reeks mij + 1000€ kost. Voor dat zelfde geld heb ik nu minstens 3 Huaweis.
3. Bij Apple krijg je maar 1 jaar garantie het 2de jaar is voor de winkel en die staan echt te springen om jou dat te geven. Er staat zoiets in de wet, als het defect onstaat na 6 maand, dat de eigenaar moet kunnen bewijzen dat dit er al was bij de aankoop. Dat kan je toch niet dus bye bye garantie.
Huawei geeft nu op bepaalde type toestellen van hun eigen uit 3 jaar garantie, is je scherm de eerste 3 maand gebarsten door valschade, dan vervangen ze dit zelfs gratis. Bij Apple mag je ervoor betalen.
En bij de actie van 3 jaar garantie heb je het toestel binnen de 3 werkdagen terug. Ook dit is niet waar bij Apple.
Zoek je nog redens? Want ik weet er geen meer
.
1. Ik kan er geen + 1000€ nog aan uitgeven jaarlijks. Bij 2dehands verkoop mag je blij zijn als je de helft krijgt van de nieuwwaarde.
2. Of je nu een iPhone hebt of een Huawei, je kan met beide bellen, smsen en internetten.
Alleen kost deze Huawei 344€ terwijl de iPhone in de + reeks mij + 1000€ kost. Voor dat zelfde geld heb ik nu minstens 3 Huaweis.
3. Bij Apple krijg je maar 1 jaar garantie het 2de jaar is voor de winkel en die staan echt te springen om jou dat te geven. Er staat zoiets in de wet, als het defect onstaat na 6 maand, dat de eigenaar moet kunnen bewijzen dat dit er al was bij de aankoop. Dat kan je toch niet dus bye bye garantie.
Huawei geeft nu op bepaalde type toestellen van hun eigen uit 3 jaar garantie, is je scherm de eerste 3 maand gebarsten door valschade, dan vervangen ze dit zelfs gratis. Bij Apple mag je ervoor betalen.
En bij de actie van 3 jaar garantie heb je het toestel binnen de 3 werkdagen terug. Ook dit is niet waar bij Apple.
Zoek je nog redens? Want ik weet er geen meer
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Het is je eigen keuze uiteraard, maar uit ervaring:
Maar ik heb ook op het punt gestaan om voor de OnePlus 3 te gaan. Moest hij in augustus te bestellen geweest zijn had ik het waarschijnlijk gedaan. Ik moest toch wachten tot na de launch van de 7/7+ en uiteindelijk is het toch de die geworden.
Volgend jaar zien we misschien wel weer. Misschien de volgende iPhone, misschien OP5, misschien dat ik deze ook weer drie jaar houd..
In ieder geval zou het me sterk lijken dat ik op dit toestel de helft van de nieuwprijs zou moeten laten vallen. Collega's die in september hun iPhone 6 verkochten hebben allemaal minstens 500 gehad en die toestellen waren twee jaar oud en gebruikt.
- Niemand zegt dat je elk jaar moet upgraden natuurlijk.
- Na drie jaar heb ik van mijn 32 GB 5s nog 300 euro gehad (nieuwprijs 799 iirc). Da's nog een goeie 40% van de originele prijs na drie jaar.
- Indien het toestel particulier is aangekocht kan je ook bij Apple zelf en bij AASPs met het aankoopbewijs een EMEA claimen voor je tweede jaar garantie. Enige uitzondering zijn toestellen die bij providers zijn aangekocht, daarbij moet het via de desbetreffende provider zelf gaan. Daarbuiten geen probleem, zelfs niet voor toestellen in het buitenland aangekocht.
- BTW klanten krijgen wel maar een jaar garantie, Europese wetgeving is enkel van toepassing op consumenten.
Maar ik heb ook op het punt gestaan om voor de OnePlus 3 te gaan. Moest hij in augustus te bestellen geweest zijn had ik het waarschijnlijk gedaan. Ik moest toch wachten tot na de launch van de 7/7+ en uiteindelijk is het toch de die geworden.
Volgend jaar zien we misschien wel weer. Misschien de volgende iPhone, misschien OP5, misschien dat ik deze ook weer drie jaar houd..
In ieder geval zou het me sterk lijken dat ik op dit toestel de helft van de nieuwprijs zou moeten laten vallen. Collega's die in september hun iPhone 6 verkochten hebben allemaal minstens 500 gehad en die toestellen waren twee jaar oud en gebruikt.
-
- Pro Member
Mijne iPhone 6S + 64gb heeft vorig jaar meer dan 14 dagen tekoop gestaan bij de voorstellingen van de iPhone 7+. Je weet zelf hoeveel het toestel nieuw kosten. Langs alle kanten intresse, maar mijn vp van 700€ nee nee dat was teveel. Uiteindelijk verkocht geraakt voor 450€. Nu de 7+ verkocht voor 750€, en dat vond men nog teveel.
Indertijd zelfs met de iPhone 6 en 6s + modellen zijn die voor 450€ verkocht geweest door mezelf. En ja ik updaten wel ieder jaar om de aankoop van de opvolger nog iets of wat betaalbaar te houden.
Om eerlijk te zijn zo vernieuwend is een iPhone nu ook weer niet. Ze apen gewoon samsung na.
Dus zo waardevast is een iPhone ook niet.
En beslis ik als mens zelf niet welk toestel ik koop? Jullie doen of iPhone het van het is. Als Apple hun winsten op een toestel wat lager zou genomen hebben, zou ik het Apple kamp nog verlaten.
Want deze Huawei is maar een "tijdelijke" oplossing. Ik wacht op de nieuwe smartphones van Nokia, en als die op de markt komen haal ik mij de 6.
Vroeger altijd Nokia gehad en nooit klagen over gehad! Of is dat ook niet toegelaten?
Indertijd zelfs met de iPhone 6 en 6s + modellen zijn die voor 450€ verkocht geweest door mezelf. En ja ik updaten wel ieder jaar om de aankoop van de opvolger nog iets of wat betaalbaar te houden.
Om eerlijk te zijn zo vernieuwend is een iPhone nu ook weer niet. Ze apen gewoon samsung na.
Dus zo waardevast is een iPhone ook niet.
En beslis ik als mens zelf niet welk toestel ik koop? Jullie doen of iPhone het van het is. Als Apple hun winsten op een toestel wat lager zou genomen hebben, zou ik het Apple kamp nog verlaten.
Want deze Huawei is maar een "tijdelijke" oplossing. Ik wacht op de nieuwe smartphones van Nokia, en als die op de markt komen haal ik mij de 6.
Vroeger altijd Nokia gehad en nooit klagen over gehad! Of is dat ook niet toegelaten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ik "moet" ook met een iPhone 6s 64gb rondlopen. Ik kom van huawei, voor mezelf wel beetje stap terug, zeker qua flexibiliteit.
Langs de andere kant, dat ecosysteem van Apple zorgt er wel voor dat de apps gewoon werken. Merk zelf ook minder crashes.
Ma bon, dat is een welles nietes spelletje constant.
Feit is, zelf zou'k nooit dat geld eraan geven...
Langs de andere kant, dat ecosysteem van Apple zorgt er wel voor dat de apps gewoon werken. Merk zelf ook minder crashes.
Ma bon, dat is een welles nietes spelletje constant.
Feit is, zelf zou'k nooit dat geld eraan geven...
Laatst gewijzigd door Ramaht 05 jun 2017, 20:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Het was niet slecht bedoeld of zo hoor, gewoon een paar opmerking die ik had toen ik je oorspronkelijke bericht las.
Er valt inderdaad weer nog dagen over te discussiëren, maar in the end moet iedereen gewoon het toestel kopen dat voor hem/haar het prettigst aanvoelt. Wat voor toestel dat ook moge zijn.
Anyway, binnenkort ook hier nieuw speelgoed in huis. Redelijk goeie deal gesloten op m'n 2012 rMBP te upgraden:
Er valt inderdaad weer nog dagen over te discussiëren, maar in the end moet iedereen gewoon het toestel kopen dat voor hem/haar het prettigst aanvoelt. Wat voor toestel dat ook moge zijn.
Anyway, binnenkort ook hier nieuw speelgoed in huis. Redelijk goeie deal gesloten op m'n 2012 rMBP te upgraden:
- 15" Retina MacBook Pro
- 2,5 GHz quad core processor
- 16 GB RAM
- 512 GB SSD
- Intel Iris Pro graphics
- AMD Radeon R9 M370X
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Geert2800 schreef: En beslis ik als mens zelf niet welk toestel ik koop? Jullie doen of iPhone het van het is. Als Apple hun winsten op een toestel wat lager zou genomen hebben, zou ik het Apple kamp nog verlaten.
Je hoeft op die simpele vraag echt niet geprikkeld te antwoorden. Niet iedereen kent de druk om steeds iets nieuws te kopen omdat het aanbod op de markt constant veranderd. Veel mensen kijken maar meewarrig naar die vernieuwingsdrang van sommige consumenten. De doorsnee consument doet een pak langer met een toestel, dus ja , die stelt hem dan wel eens vragen als er recente toestellen gedumpt worden.
Zo heb ik er vijf jaar over gedaan om tot een nieuwe aankoop over te gaan terwijl mijn vrouw achter twee maand haar 7+ gedumpt heeft voor een ander kleurtje. Iedere consument zijn prioriteiten nietwaar.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik wou gewoon begrijpen waarom iemand die over het nieuwste toestel beschikt (een iPhone 8 is volgens mij nog niet uit) dit verkoopt terwijl dergelijk toestel zonder enig probleem nog zeker 3 a 4 jaar (of zelfs langer) prima z'n werk doet... en dan lees ik een bizar antwoord wat eerder een Huawei promotie en anti-Apple repliek is ?Geert2800 schreef:Waarom?
Nogmaals een bevestiging dat je met de iPhone 7+ (want die heb je in het bezit) gerust nog enkele jaren verder kon aangezien je er blijkbaar niets speciaals mee doet (begrijp dan ook niet waarom je ieder jaar een nieuw toestel "moet" kopen ?). Het is zelfs zo dat je binnen 4 jaar vermoedelijk nog meer geld krijgt van je iPhone 7+ dan wat je nu moet betalen aan je Huawei.Geert2800 schreef:Of je nu een iPhone hebt of een Huawei, je kan met beide bellen, smsen en internetten.
Als dat de redenen waren dan snap ik al helemaal niet waarom je die iPhone 7+ gekocht hebt... die redenen zijn er al 10 jaar !Geert2800 schreef:Zoek je nog redens?
Nu ja, ieder z'n hobby... een ander kan er maar goed mee zijn.
-
- Pro Member
Ik heb 1 een 4s gehad en ik was verkocht aan gemak hoe je met een iPhone kon en kan werken. Daarna kwam de 5 uit en als ik mij nog kan herinneren kosten die evenveel als de 5. Vanaf de 5s is de prijs beginnen stijgen en stijgen met als gevolg dat je bij het topmodel met 128gb al meer dan 1000€ kwijt bent. En dat zal er met de nieuwe niet op verbeteren.
En dat ik van de huawei niet evenveel zal terugkrijgen als van een iPhone weet ik ook wel. Dit toestel kost dan ook 3x zo weinig.
En je zou is moeten weten hoeveel gekken er ieder jaar staan aan te schuiven voor de nieuwste iPhone, en die er hetzelfde met doen dan mij.
En btw de iPhone 7+ heb ik niet meer in mijn bezit staat in de eerste post trouwens.
En dat ik van de huawei niet evenveel zal terugkrijgen als van een iPhone weet ik ook wel. Dit toestel kost dan ook 3x zo weinig.
En je zou is moeten weten hoeveel gekken er ieder jaar staan aan te schuiven voor de nieuwste iPhone, en die er hetzelfde met doen dan mij.
En btw de iPhone 7+ heb ik niet meer in mijn bezit staat in de eerste post trouwens.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
koopt u een 3310
kost nog geen 60 euro!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Heb een iphone gehad, vrouw heeft er nog een.Geert2800 schreef:Zal morgen terug nen iPhone gaan kopen want dat is het van het en al de rest is rommel!
Bedankt om de mensen iets in hun strot te duwen, dat ze niet meer willen!!!!
Reacties als de jouwe vallen onder 'religie', niet onder goed onderbouwde argumentatie.
Feit is dat hoe meer je uitgeeft voor een gsm, hoeveel meer te veel je er in verhouding aan uitgeeft.
Btw, bericht geplaatst via een iPad.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
iedereen moet z'n eigen rekening maken hécadsite schreef: Reacties als de jouwe vallen onder 'religie', niet onder goed onderbouwde argumentatie.
Feit is dat hoe meer je uitgeeft voor een gsm, hoeveel meer te veel je er in verhouding aan uitgeeft.
Btw, bericht geplaatst via een iPad.
ik heb in 2011 een 4s gekocht en die pas een half jaar geleden buitengegooid
nu heb ik een se en het plan is toch echt dat die gewoon tem 2021/22 meegaat
hoe je het ook draait of keert maar dan spreken we over ca 11/1200 euro gespreid over 10jaar.
is dat te duur?
ik had een macbook sinds 2010 en die werkte perfect tot ik hem vorig jaar verzopen heb
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
natuurlijk stom maar de air die ik nu gebruik moet het toch ook rekken tem 22/23
met een 500 laptop zal dat NOOIT lukken.
iedereen heeft een ander profiel, een andere portemonnee en andere wensen.
neerkijken op mensen die elk jaar die nieuwste smartphone willen omdat ze zich tekort gedaan voelen als ze een halve milliseconde langer moeten wachten? vind ik idioot maar ieder diertje z'n pleziertje.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik kan enkel exemplarisch spreken, aangezien ik geen "marktonderzoek" doe ofzo1207 schreef:met een 500 laptop zal dat NOOIT lukken.
Ik heb privé een Samsung van €600, aangekocht in 2010/2011 en die draait (mits upgrade naar SSD) nog steeds al een tierelier.
De upgrade zal voor 2018/2019 zijn ofzo, om dan een toestel te hebben met AC en USB3.
Ik gebruik mijn laptop voor alles: Visio, Photoshop, office, downloads, ...
Mijn vrouw (MSI), mijn broer (Lenovo) en mijn schoonpa (ASUS) idem: allebei hebben een laptop die €500-700 kostten, ondertussen 5+ jaar oud is en nog steeds prima doet wat verwacht wordt: "alles", maar voornamelijk office (mail, film kijken, ...).
Dus: prima dat je een Macbook wil kopen, maar het argument dat je op een Mac 6-8jaar doet en op een low-cost (€600) laptop niet, is niet correct.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Mijn vaste pc dateert van begin 2010. Ongeveer 1.100 euro toen en ondertussen ssd, geheugen en videokaartupgrade gedaan. Draait elke dag sinds aankoop, enkel de psu moeten vervangen.
Langs de andere kant op 4 jaar al twee 200 euro tablets versleten.
Je moet wat geluk hebben ook zeker?
Langs de andere kant op 4 jaar al twee 200 euro tablets versleten.
Je moet wat geluk hebben ook zeker?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Deze reactie snap ik niet. Volgens mij heb je juist genoeg argumenten opgegeven om over te stappen naar een huawei. Een gsm van meer dan 300 euro vind ik ook veel. Ik vind wel dat er vlot door het scherm gescrolled moet worden en dat iets opzoeken op internet ook vlot moet gaan, mijn Samsung S5 neo voldoet hieraan. Mijn vorige was een S4 die defect is geraakt door te veel in de vochtigheid te gebruiken.Geert2800 schreef:Zal morgen terug nen iPhone gaan kopen want dat is het van het en al de rest is rommel!
Bedankt om de mensen iets in hun strot te duwen, dat ze niet meer willen!!!!
Dus geen iPhone voor mij.
-
- Member
- Twitter: murdockdeechte
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik wil enkel een smartphone met Amoled scherm.
Ik had eerst een iphone 5c 3 keer per dag opladen.
Dan een Huawei p9 lite maar kon het scherm niet gewoon worden, de kleuren enzzz zijn veel beter op een oled scherm. Maar ik geen honderden euro,s uitgeven aan een smartphone, voor de prijs van een galaxy s8 heb je een goede tv, laptop. Ik vind de s8 prachtig maar geef er zoveel centen niet aan uit, ik verkies een tablet boven een smartphone ik heb een galaxy tab s2 9.7 en 8 inch.
Ik ben met mijn galaxy j7 2016 editie zeer tevreden.
Ik had eerst een iphone 5c 3 keer per dag opladen.
Dan een Huawei p9 lite maar kon het scherm niet gewoon worden, de kleuren enzzz zijn veel beter op een oled scherm. Maar ik geen honderden euro,s uitgeven aan een smartphone, voor de prijs van een galaxy s8 heb je een goede tv, laptop. Ik vind de s8 prachtig maar geef er zoveel centen niet aan uit, ik verkies een tablet boven een smartphone ik heb een galaxy tab s2 9.7 en 8 inch.
Ik ben met mijn galaxy j7 2016 editie zeer tevreden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
* objectieve redenen:
-langere ondersteuning(hoeveel androids uit 2012-lanceerdatum iPhone5 hebben een update naar nougat gekregen)
-prijs is in dezelfde grootorde als de flagships van Samsung, Google Pixel
- verliest zijn waarde minder snel op de tweedehansemarkt
- betere privacycontrols(al is dat wel verbeterd)
* subjectieve redenen:
-het OS(ik wil geen Samsung blingbling)
-ik vind iOS beter werken dan Android
Ik hier gerust ook nadelen gaan opnoemen, maar uiteindelijk vindt iedereen iets anders belangrijk. Ik ga ook geen massas geld gaan uitgeven aan barcelona-real als ik kwasi gratis semi-amateurs aan het werk kan zien(ik zie toch geen verschil). Ik vind dat een iPhone zijn geld waard is, als iemand anders dat niet vindt, even goeie vrienden, je zal waarschijnlijk ook geld uitgeven aan iets dat ik verspilling vind.![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
-langere ondersteuning(hoeveel androids uit 2012-lanceerdatum iPhone5 hebben een update naar nougat gekregen)
-prijs is in dezelfde grootorde als de flagships van Samsung, Google Pixel
- verliest zijn waarde minder snel op de tweedehansemarkt
- betere privacycontrols(al is dat wel verbeterd)
* subjectieve redenen:
-het OS(ik wil geen Samsung blingbling)
-ik vind iOS beter werken dan Android
Ik hier gerust ook nadelen gaan opnoemen, maar uiteindelijk vindt iedereen iets anders belangrijk. Ik ga ook geen massas geld gaan uitgeven aan barcelona-real als ik kwasi gratis semi-amateurs aan het werk kan zien(ik zie toch geen verschil). Ik vind dat een iPhone zijn geld waard is, als iemand anders dat niet vindt, even goeie vrienden, je zal waarschijnlijk ook geld uitgeven aan iets dat ik verspilling vind.
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
-
- Member
Inderdaad apple langere ondersteuning en veel trager werken, mijn schoonzus haar ipad 2 werkte Zeer traag na de ios 9 update.
Apple is niet méér de koning lopen veel achter nu.
Ik persoonlijk vind android fijner Werken, je kan het geheugen uitbreiden, makelijk om er films op te zetten, bij apple moet alles via iTunes gaan. Ik vind android veel beter werken ik wil geen apple gevangenis.
Ze lopen kwa techniek veel achter, nog geen iPhone of iPad met OLED scherm. En nu komen ze ook met een pro iPad met 10.1 afmetingen. Microsoft met de surface pro daar kunnen ze nog iets van leren.
Ik heb iPhone en iPad gehad en nooit meer.
Apple is niet méér de koning lopen veel achter nu.
Ik persoonlijk vind android fijner Werken, je kan het geheugen uitbreiden, makelijk om er films op te zetten, bij apple moet alles via iTunes gaan. Ik vind android veel beter werken ik wil geen apple gevangenis.
Ze lopen kwa techniek veel achter, nog geen iPhone of iPad met OLED scherm. En nu komen ze ook met een pro iPad met 10.1 afmetingen. Microsoft met de surface pro daar kunnen ze nog iets van leren.
Ik heb iPhone en iPad gehad en nooit meer.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Goh, wedden dat elke intel i3 (en zwaarder) notebook sinds de lancering van w7 (2009) met eens simpele upgrade naar w10 + een ssd + wat meer memory nog makkelijk bruikbaar is tot het einde van w10 (2025 dus)1207 schreef:
met een 500 laptop zal dat NOOIT lukken.
Al eens op een Surface pro gewerkt ? Die idioot hoge resolutie heeft meer nadelen dan voordelen.murdock schreef:Microsoft met de surface pro daar kunnen ze nog iets van leren.
Out of the box is dat ding een pain in the ass om mee te werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Ach kom je bent jong hebt nog wat geld langs de kant (of net niet) en je niet weet waar aan te spenderen en dan ga je al vlug wat redenen zoeken die de nieuwe aankoop toch maar verantwoorden. Het nieuwe is van je oude speeltje af dus waarom eens niet switchen.r2504 schreef:
Als dat de redenen waren dan snap ik al helemaal niet waarom je die iPhone 7+ gekocht hebt... die redenen zijn er al 10 jaar !
Als je op de kleintjes let lijkt het me geen verstandige keuze maar als het mobieltje meer dan een gebruiksvoorwerp is ( accesoire, gadget, statussymbool,.. ) dan mag het wel wat kosten niet?
Het gekke aan veel van die `gekken` is dat men veelal een recente iphone bezit daar een maandje lyrisch over doet om hun aandacht naar de nieuwe release te verleggen. Om na zes maand ontkenning dan toch maar te zwichten voor het nieuwe product.
Dat is een iets andere aanpak dan de doorsnee sterveling, die zich rot piekert op de specs in de hoop een verantwoorde aankoop te doen gespreid over een aantal jaar. Die aankoop mag toch een vijftal jaar meegaan horen we ze stilletjes hopen.
-
- Member
De MacBook pro heeft met zijn retina scherm ook een hoge resolutie. Ik heb al eens gesurft op een MacBook van 1800 euro en ik vind dat traag werken.
Heb ne maat met een mac en de manier van werken is een ramp voor mij, neen geef mij maar windows 10. Deze van de surface lijn zijn verdomd goed bezig.
Apple noemt hun nieuwe ipads pro en ze hebben niet eens een usb poort. De surface pro wel en de nieuwe surface laptops zijn de max.
Maar ieder zijn goesting, de ene mac os, de andere linux en de andere w10. Is met mobiel het zelfde. Ik kies voor Android omdat ik er met download, films kijkt met popcorntime enzzz.
Ik respecteer ieders keuze.
Heb ne maat met een mac en de manier van werken is een ramp voor mij, neen geef mij maar windows 10. Deze van de surface lijn zijn verdomd goed bezig.
Apple noemt hun nieuwe ipads pro en ze hebben niet eens een usb poort. De surface pro wel en de nieuwe surface laptops zijn de max.
Maar ieder zijn goesting, de ene mac os, de andere linux en de andere w10. Is met mobiel het zelfde. Ik kies voor Android omdat ik er met download, films kijkt met popcorntime enzzz.
Ik respecteer ieders keuze.
-
- Pro Member
Zelf een macbook air gehad. Na een week al terug verkocht. Kon er niet aan gewoon geraken. Geef mij maar een handige windows pc.
Straks ga ik terug een iPhone halen want volgen vele hier is dat het van het! Dan zullen we dat terug halen dan is iedereen hier happy.
Straks ga ik terug een iPhone halen want volgen vele hier is dat het van het! Dan zullen we dat terug halen dan is iedereen hier happy.
-
- Elite Poster
probleem is dat je veel zaken niet weetheist_175 schreef: Dus: prima dat je een Macbook wil kopen, maar het argument dat je op een Mac 6-8jaar doet en op een low-cost (€600) laptop niet, is niet correct.
jij als hobby informaticus zult verder geraken en het langer kunnen rekken als mijn 60j moeder, die kan bv echt geen schijven vervangen
maar het blijft inderdaad subjectief
uitgerekend betaal ik iets van een 200/j voor mijn apple producten, uitgesmeerd in de tijd, en ik vind dat niet veel geld als ik het hele pakket bekijk.
ergens komende weken krijg ik weer netjes een update aangeboden en dat zit natuurlijk ook verrekend in de aankoopprijs
9livesuni spreekt over mensen die altijd het laatste nieuwe willen hebben en elk jaar hun toestel voor de allerlaatste nieuwe kopen. ik weet dat die mensen bestaan maar hoe groot is hun aandeel binnen het applecliënteel?
opnieuw uiterst subjectief maar ik ken persoonlijk echt niemand die dat doet.
ALs ik zelfs maar zou rondvragen hoeveel er weten dat er gisteren zo'n voorstelling was, het gros heeft geen flauw benul en ik wist het ook pas eergisteren/vorige week
- heist_175
- Elite Poster
Ik ken er meerdere die telkens er een nieuwe i-hype is, meteen op de kar springen en hun vorige i-hype verkopen.
Het is ook opmerkelijk hoeveel mensen er nog (naar mijn gevoel) veel geld willen betalen voor een oud toestel.
Zij verantwoorden dat (alsof zij aan mij verantwoording moeten afleggen
) dan met het argument dat de wederverkoopwaarde heel hoog is en dus dat de kost die zij eraan gehad hebben, beperkt is/was. Dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.
Als je een telefoon in de WC laat vallen, serieus laat vallen of laat pikken, is ie weg. Of ie dan €300 gekost heeft of €800... weg is weg.
Het is ook opmerkelijk hoeveel mensen er nog (naar mijn gevoel) veel geld willen betalen voor een oud toestel.
Zij verantwoorden dat (alsof zij aan mij verantwoording moeten afleggen
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Als je een telefoon in de WC laat vallen, serieus laat vallen of laat pikken, is ie weg. Of ie dan €300 gekost heeft of €800... weg is weg.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Dat is voor mij ook HET argument om niet meer dan €250 te geven aan een GSM. Mijn PC (desktop) heeft ook €1300 gekost zonder scherm, 't is niet dat ik geen geld wil uitgeven aan een computer, die dingen blijven netjes staan en gaan jaren mee.heist_175 schreef:Als je een telefoon in de WC laat vallen, serieus laat vallen of laat pikken, is ie weg. Of ie dan €300 gekost heeft of €800... weg is weg.
Een iPad mocht ook wat kosten, maar een GSM blijft toch behoorlijk gevoelig voor vallen/diefstal/...
- iceke
- Elite Poster
Zijn daar dan geen winkels voor ? Haja, vergeten, we kopen liever alles in een webwinkel in Verweggistan, aangeraden door een kennis die hobby informaticus is.1207 schreef: probleem is dat je veel zaken niet weet
jij als hobby informaticus zult verder geraken en het langer kunnen rekken als mijn 60j moeder, die kan bv echt geen schijven vervangen![]()
Punt is dat als je pakweg 7 jaar terug een iets of wat degelijke budget notebook gekocht hebt, je met een ssd upgrade nog 7 jaar verder kan.
(net zoals dat met een Macbook ook het geval is, alleen ga je daar dus een pak meer centjes in gestopt hebben)
Goed zo, leren doe je met vallen en opstaanGeert2800 schreef:Zelf een macbook air gehad. Na een week al terug verkocht. Kon er niet aan gewoon geraken. Geef mij maar een handige windows pc.
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
Ik vroeg niet of je met een MBP gewerkt had, ik vroeg of je al met een Surface ervaring hadmurdock schreef:De MacBook pro heeft met zijn retina scherm ook een hoge resolutie. Ik heb al eens gesurft op een MacBook van 1800 euro en ik vind dat traag werken...
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Dat ding is even overpriced als een MBP, maar dan zonder het design & zonder een visie. (En voor alle duidelijkheid, ik haat Apple)
-
- Elite Poster
denk jij dat de doorsnee mid 50'er, 40'er of zelfs de 35 jarige moe met haar 2 kinds met zoiets bezig is?iceke schreef: Zijn daar dan geen winkels voor ? Haja, vergeten, we kopen liever alles in een webwinkel in Verweggistan, aangeraden door een kennis die hobby informaticus is.
dat zij zich er online mee bezig houdt om haar laptop continu te optimaliseren?
voor hen is het simpel, werkt het of werkt het niet.
je kunt voort als je weet waar je mee bezig bent, weet wat je nodig hebt en weet wat je moet doen.Punt is dat als je pakweg 7 jaar terug een iets of wat degelijke budget notebook gekocht hebt,
90-95% vd bevolking kan dat niet en als na 2j het windows systeem hopeloos vastloopt en te traag wordt, batterij nog maar half werkt,... dan vliegt die in de kast voor een nieuwe. Maak die som en dan ben je gewoon evenveel kwijt.
het klassieke voorbeeld, fantastisch marktonderzoek, is ons eigen moe. Met haar windows hing ze elke maand minimaal 1x aan de telefoon omdat er iets ni marcheert. 1x per maand werd elke kleine, 4 in totaal, lastig gevallen met de meest idiote vragen omdat er iets ni lukte.
3 à 4j geleden een macbook en we horen ze niet meer,
vanuit die emoties kun je natuurlijk moeilijk correct adviseren(En voor alle duidelijkheid, ik haat Apple)
ik ben bv geen fanboy enIk snap ook niet hoe je 2500 voor een laptop uitgeeft terwijl, 95% vd bevolking, ook bij de zelfverklaarde computerkenners, da ding enkel gebruiken voor ne mail, porno surfen, reisje reserveren en een boek kopen op bol.com.
dat proberen te rationaliseren met allerlei ingewikkelde design toepassingen terwijl ze hooguit een vakantiefilmpje manipuleren.
ik snap het niet maar respecteer het, mijn zaken niet hé
haten gaat toch wel belachelijk ver
- iceke
- Elite Poster
Maw laten we haar een MBP kopen om van haar gezaag vanaf te zijn...had je ze dan niet beter een of andere computercursus in het dichtstbijzijnde OCMW kado gedaan, daar had ze waarschijnlijk meer aan gehad dan dat ze elke week wel eens iemand moest lastig vallen.1207 schreef: denk jij dat de doorsnee mid 50'er, 40'er of zelfs de 35 jarige moe met haar 2 kinds met zoiets bezig is?
3 à 4j geleden een macbook en we horen ze niet meer,
Ik snap ook niet hoe je 2500 voor een laptop uitgeeft terwijl, 95% vd bevolking, ook bij de zelfverklaarde computerkenners, da ding enkel gebruiken voor ne mail, porno surfen, reisje reserveren en een boek kopen op bol.com.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Niet echt. Die "cursussen" leren je enkel om Windows te bedienen. Troubleshooting zit er veelal niet bij, of het is van een heel elementair niveau. Het is ook allesbehalve op maat, maar veelal in functie van de "traagste" deelnemer.iceke schreef:had je ze dan niet beter een of andere computercursus in het dichtstbijzijnde OCMW kado gedaan
1207 heeft hier wel gelijk. Anno 2017 moet het "voor de massa" niet meer nodig zijn om een cursus te volgen om met een computer te leren werken. Dat moet gewoon zichzelf uitwijzen. "It just works", zoals Steve Jobs zo vaak zei. macOS heeft op dat vlak wel een streepje voor op Windows. Ook het feit dat een OS upgrade niet automatisch met een drastisch veranderde interface moet komen spreekt in hun voordeel, macOS verandert de interface heel geleidelijk. En daarnaast uiteraard ook de security-filosofie die van UNIX overgewaaid is.
Natuurlijk, zoals al zo vaak gezegd, als je zowel de hardware als de software maakt, dan zit je in een veel comfortabelere positie dan als je als fabrikant slechts 1 van de 2 maakt en onderworpen bent aan de bugs van de andere.
- heist_175
- Elite Poster
80% van de bevolking kent wel iemand die in "IT" werkt (vrienden, familie, collega's)1207 schreef:je kunt voort als je weet waar je mee bezig bent, weet wat je nodig hebt en weet wat je moet doen.Punt is dat als je pakweg 7 jaar terug een iets of wat degelijke budget notebook gekocht hebt,
90-95% vd bevolking kan dat niet en als na 2j het windows systeem hopeloos vastloopt en te traag wordt, batterij nog maar half werkt,... dan vliegt die in de kast voor een nieuwe.
Ofwel kan die persoon het zelf doen, ofwel minstens tips geven zodat je bij een winkel verder geholpen kan worden.
Dus je hebt wel een punt, maar je overdrijft
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Hebben we echt zo'n Apple bashing topic nodig hier op het forum? Iedereen koopt wat hij wilt, waar hij zich het beste mee voelt.
Hier is alles Apple: is het duur? Ja, bij aankoop. Op termijn? Niet per se
Is er langere ondersteuning? Ja.
Pruts ik pc's open om SSD's in te steken of andere tweaks? Nee. (zoals 99% van de bevolking).
Doet het wat het moet doen voor mij? Ja.
Werkt het gemakkelijk? Ja.
Ik tevreden? Ja
Uw mening dat ik "zot" ben? Don't care.
Nog veel plezier hier.
Hier is alles Apple: is het duur? Ja, bij aankoop. Op termijn? Niet per se
Is er langere ondersteuning? Ja.
Pruts ik pc's open om SSD's in te steken of andere tweaks? Nee. (zoals 99% van de bevolking).
Doet het wat het moet doen voor mij? Ja.
Werkt het gemakkelijk? Ja.
Ik tevreden? Ja
Uw mening dat ik "zot" ben? Don't care.
Nog veel plezier hier.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- iceke
- Elite Poster
Goh, er zijn "cursussen" en "cursussen"CCatalyst schreef: Niet echt. Die "cursussen" leren je enkel om Windows te bedienen.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Voor 99% van de "moe's tussen de 30 en de 50" is het belangrijk dat ze weten hoe ze hun muis moeten vasthouden, hoe ze hun pc moeten opzetten en afzetten, dat ze geen tante hebben in Afrika die gestorven is, dat ze het groot lot niet gewonnen hebben, dat hun klantgegevens bij de bank nog altijd up-to-date is, dat "ongelooofelijk" fake news is en dat hun computer echt niet sneller gaat werken door op reclame te tikken van "je hebt 37000 problemen". In elke bib of OCMW is er wel zo'n cursus voor absolute leken te vinden 4 namiddagen, een tas koffie & 20€ armer & ze zijn weer helemaal mee zonder hun kinderen te moeten lastig vallen.
Eigenlijk heeft dat weinig met OSX vs. Windows of IOS vs. Android te maken, ik heb dat dus nooit gesnapt dat iemand makkelijker zou kunnen werken met het 1ne tov het andere systeem. Met een héééél klein beetje basiskennis kan je de dag van vandaag perfect je plan trekken in alle OS'en.CCatalyst schreef: 1207 heeft hier wel gelijk. Anno 2017 moet het "voor de massa" niet meer nodig zijn om een cursus te volgen om met een computer te leren werken.
Dat ze het dan toch verprutsen heeft meer met dat van hierboven te maken dan met het OS zelf.
- heist_175
- Elite Poster
Ook nog een (serieuze) cursus Photoshop gevolgd, lang geleden.
Van de 12 deelnemers waren er 3 die niet vlot met een muis konden werken en niets kenden/snapten van windows explorer en mappen etc.
@don't care
Idd. Wat kan het mij schelen dat iemand een Mac koopt. Doe maar.
Ik reageerde enkel op "voor €500 kan dat niet", best wel.
Ik ken weinig mensen die 10 jaar lang met een auto rijden en nooit naar de garage gaan. Ik zie niet in waarom je een laptop in de kast zou steken als die na "x" jaar niet meer werkt zoals je zou verwachten. Voor €50 servicekost bouwt de lokale pc-boer een SSD in.
Van de 12 deelnemers waren er 3 die niet vlot met een muis konden werken en niets kenden/snapten van windows explorer en mappen etc.
@don't care
Idd. Wat kan het mij schelen dat iemand een Mac koopt. Doe maar.
Ik reageerde enkel op "voor €500 kan dat niet", best wel.
Ik ken weinig mensen die 10 jaar lang met een auto rijden en nooit naar de garage gaan. Ik zie niet in waarom je een laptop in de kast zou steken als die na "x" jaar niet meer werkt zoals je zou verwachten. Voor €50 servicekost bouwt de lokale pc-boer een SSD in.
-
- Elite Poster
maar dat is hetgeen gebeurtheist_175 schreef: Ik zie niet in waarom je een laptop in de kast zou steken als die na "x" jaar niet meer werkt zoals je zou verwachten.
Geert
uiteraard is een se geen iphone
2j oude techniek, pokkeklein, slecht scherm, slecht geluid, hooguit 1e generatie touch id, ocharme maar de voor- voorlaatste processor
gooi die toch gewoon weg en koop zo'n gouden voor minstens 1200 euro (met bijpassend frakje, verzekering, dock, ...)
en vergeet de homepod / podhome/ mijn kat denkt dat het een krabton is/... niet voor je met appelmusic aangekochte muziek