RealDSL: Eindelijk FUP?

DodiDoing
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:26
Locatie: Antwerpen

Jamma, da's 1 Mbit per seconde die Steam, jouw vorige screenshot sprak over 700 KBYTES per seconde download....

Totaal verschillende gegevens hoor ;-)
Gast

Lalalalalala eindelijk terug internet :) na 11 dagen afzien en zweten.
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

dus,
het zit goed met RealDSL?
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Sand

de eerste indruk wel.
Maar even wachten tot er meer volk opzit. Het lijkt me dat vele leechers hier weer op gaan springen, al zitten er nu ook een deel op edpnet :).
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

Alleeh sinds gisteravond RealDSL en de eerste 10 gig down en 5gig up zijn er al door..

Tgaat wel lekker.. 350kb/s met bittorrent en ongeveer etzelfde van ftp.belnet.be

De logins zijn genummerd blijkbaar en ik zit aan nrke 13.. Ook zijn de logins gekoppeld aan de vaste IP's en ik heb mensen online zien komen gister met ip's tot ergens in de 25..

Ik denk dat dit zowat het klantenaantal is.. Dus tis mr hopen dat den deze ni door zn knieen gaat als dat getal een paar 1000 hoger ligt..
Network Engineer @ WirelessBelgie
digitalboy

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2464 kbit/s or 308 kbyte/s
- Upload speed : 417 kbit/s or 52 kbyte/s
Wed Apr 13 2005 at 11:51:54 UTC+0200

na 12 dagen op realadsl ! hurray !
Sector
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 nov 2004, 18:07

Mijn hartje begint al te springen van geluk, nu alleen nog mijn vader overtuigen :D
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Mijne realdsl is ook in orde :-)

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2493 kbit/s or 312 kbyte/s
- Upload speed : 393 kbit/s or 49 kbyte/s
Wed Apr 13 2005 at 14:52:25 UTC+0200

1 minpuntje: De newsserver werkt precies nog niet naar behoren.
Daar heb ik dan gelukkig m'n payservertje voor.
Gast

meon schreef:Gokje ... aan de fanatieke verdediging en kennis van eigenschappen die niet vermeld staan op de website te oordelen gok ik dat wmostrey iemand van RealROOT is ... die reageert op de opmerkingen hier! :D


een whois van geekdsl.be helpt alvast :-)
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

digitalboy schreef:http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2464 kbit/s or 308 kbyte/s
- Upload speed : 417 kbit/s or 52 kbyte/s
Wed Apr 13 2005 at 11:51:54 UTC+0200


waarom is ulle download speed maar 310? normaal is het toch rond de 420?
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Hoe kunt ge met ne Sync van 3.3Mbit aan 420Kb komen??
Okay theoretisch wel maar ge hebt nog overhead ook.
Allez dat dacht ik toch.
In elk geval trekt usenetserver mijn lijn ook naar 310KB/s.
Dus dat is volgens mij de max tot realdsl andere lijnprofielen gaat gebruiken.
Als den uitleg ni klopt dan verbetert ge hem maar. :-)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

alfadude schreef:Hoe kunt ge met ne Sync van 3.3Mbit aan 420Kb komen??
Okay theoretisch wel maar ge hebt nog overhead ook.
Allez dat dacht ik toch.
In elk geval trekt usenetserver mijn lijn ook naar 310KB/s.
Dus dat is volgens mij de max tot realdsl andere lijnprofielen gaat gebruiken.
Als den uitleg ni klopt dan verbetert ge hem maar. :-)


Belgacom had met 3.3 Lijnsync nog een afknijping op 3 Mbps bij de BAS...GeekDSL doet 3.3 lijnsync zonder extra afknijping
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

@ Alfadude:
rechtstreeks uit hun FAQ:
5. Zijn de opgegeven sneleheden 3.3Mbs en 512kbs richtwaarden of gegarandeerde snelheden?
RealDSL heeft een 4mbit sync mogelijkheid maar heeft hiervoor nog geen lijnprofiel. We gebruiken nu een 3.3mbit sync voor down en 512kbit up. De effectief garantie die je hierop krijgt is een pak lager. Maar praktijk toont aan dat we effectief die snelheden altijd halen. Bij ons halen de GeekDSL'ers effectief 420kb/s op een 3.3 mbit profiel. Wij bieden effectief die backbone aan.


waarom blijkt nu dantoch da iedereen maar rond de 300 haalt?
RaDa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 apr 2004, 11:00

DodiDoing schreef:Jamma, da's 1 Mbit per seconde die Steam, jouw vorige screenshot sprak over 700 KBYTES per seconde download....

Totaal verschillende gegevens hoor ;-)


steam geeft de speed aan in Kbyte en Mbyte.

Enneh, steam geeft da toch altijd fout weer ze :)

Als ik op steam aan 400 Kb/sec download (via DU-Meter checken) dan vermeld steam meestal bijna het dubbele.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

waarom blijkt nu dantoch da iedereen maar rond de 300 haalt?


Liever 300kb/s en unlimit(fup) dan 420kb/s met nen belachelijke 15G limiet :wink:
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Genghis schreef:
waarom blijkt nu dantoch da iedereen maar rond de 300 haalt?


I don't know.
Ik ben met 310 tevreden.
Tis wel dat ze die download ni op hun site hadden moeten zetten(Wauw 3 werkwoorden achtereen :oops: ) . Daar gaat nog veel volk over zeveren.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

alfadude schreef:
Genghis schreef:
waarom blijkt nu dantoch da iedereen maar rond de 300 haalt?


I don't know.
Ik ben met 310 tevreden.
Tis wel dat ze die download ni op hun site hadden moeten zetten(Wauw 3 werkwoorden achtereen :oops: ) . Daar gaat nog veel volk over zeveren.


en terecht als ge het mij vraagt, tis alsof ge op de markt ne kilo appelen koopt, thuiskomt, en merkt da ge maar 600gr hebt gekregen.
grappig da de mensen op hun kanaal (klanten) daar geen klagen over hebbe, in tegendeel, als ge erover begint dan worden ze kwaad :)

[edit] tis ni officieel hun kanaal ma kom, kheb het over de klanten da daar ziten [/edit]
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

als ge nu zelf een beetje nadenkt dan weet ge toch ook da ge nooit 420kb/s gaat halen met ne 3.3mbit sync. :P
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Buster schreef:als ge nu zelf een beetje nadenkt dan weet ge toch ook da ge nooit 420kb/s gaat halen met ne 3.3mbit sync. :P


waarom ging dat dan tevoor wel? waarom zette ze het dan in hunne FAQ? gij hebt een bekke nagedacht percies? kmerk het al
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Genghis schreef:
alfadude schreef:
Genghis schreef:
waarom blijkt nu dantoch da iedereen maar rond de 300 haalt?


I don't know.
Ik ben met 310 tevreden.
Tis wel dat ze die download ni op hun site hadden moeten zetten(Wauw 3 werkwoorden achtereen :oops: ) . Daar gaat nog veel volk over zeveren.


en terecht als ge het mij vraagt, tis alsof ge op de markt ne kilo appelen koopt, thuiskomt, en merkt da ge maar 600gr hebt gekregen.
grappig da de mensen op hun kanaal (klanten) daar geen klagen over hebbe, in tegendeel, als ge erover begint dan worden ze kwaad :)

[edit] tis ni officieel hun kanaal ma kom, kheb het over de klanten da daar ziten [/edit]


Zeg, over diene kilo appelen ... als ge da eens doet met een kilo zeeuwse mosselen komt ge ongeveer tot die bevinding zenne.

Ge koopt 1 kilo zeeuwse mosselen.
Thuis gekomen weegt diene kilo exact 1 kilo.
Ge kookt uw mosselkes en ge haalt ze uit de schelp
... Hoeveel gram hebt ge dan nog over ???
... een paar honderd gram eten en al de rest is afval :-D


Maar bon, laat ons dit geheel terzijde houden en on-topic blijven.

Ook bij Skynet promoten ze 4 Mb. maar mensen met een slechte lijn moeten toch ook maar aanvaarden dat ze op 1.1 blijven steken ...
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

waarom ging dat dan tevoor wel? waarom zette ze het dan in hunne FAQ? gij hebt een bekke nagedacht percies? kmerk het al


Moet gij mij eens ene dsl isp zeggen waar ge 420kb/s gaat halen op nen 3.3mbit sync :wink:
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Buster schreef:
waarom ging dat dan tevoor wel? waarom zette ze het dan in hunne FAQ? gij hebt een bekke nagedacht percies? kmerk het al


Moet gij mij eens ene dsl isp zeggen waar ge 420kb/s gaat halen op nen 3.3mbit sync :wink:


kraad u aan om hunne FAQ nog is te lezen dan, vermits zij beloven van 420 in de praktijk te kunne leveren.
en da van die slechte lijn en 1mbit gedoe, daar kan skynet of gelijk welke isp ni aan doen hé... same for "te ver van centrale wonen". tgrote verschil is da skynet ook geen loze beloftes doet daaromtrent. ze gaan ni zeggen da ge WEL adsl kunt nemen als ge verder dan 5km van centrale woont he. en ook ni da ge overal in belgië full speed kunt surfen hé.
das appelen mets mosselen vergelijken wat gij doet :wink:
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

nie alles geloven wa ge leest hé :p
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Genghis schreef: das appelen mets mosselen vergelijken wat gij doet Wink


Waarom geen fritten met mosselen verglijken maar eigenlijk is het appelen met peren verglijken :-D lol
Brinta
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jan 2004, 13:30
Locatie: Deurne

Zijn er nog nieuwe mensen met positieve of (misschien nog beter) negatieve commantaar? Ik zou graag willen overstappen (ben nu Telenet), maar ik wil graag een overall stabiele lijn zien en niet zoals ik hier nu veelvuldig zie: een point-in-time meting.

Wat is jullie gevoel tot nu toe? Kunnen er misschien een aantal bestaande gebruikers eens een flinke file downloaden van een stabiele server en kijken hoe hun download in snelheid fluctueert?

Jammer genoeg zijn er nog maar een paar gebruikers, maar dat zal wel veranderen.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Brinta schreef:Kunnen er misschien een aantal bestaande gebruikers eens een flinke file downloaden van een stabiele server en kijken hoe hun download in snelheid fluctueert?


Dat is wat verschillende users al gedaan hebben, en hun snelheid is rond de 300KB/sec "stabiel" vanaf belnet (denk wel da belnet een zogenaamd stabiele servers is hé). En da is al zo sinds gisteren. Een langere periode zulde ni kunne bekijken, want het overgrote deel van hun klanten heeft pas sinds gisteren hun sync.
Gast

Genghis: 310 is nog altijd sneller dan de 200 kb/sec dat ik bij A2F haalde :)
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Anonymous schreef:Genghis: 310 is nog altijd sneller dan de 200 kb/sec dat ik bij A2F haalde :)


kan goe zijn, ma er is nog altij geen verklaring van hun staff uit over waarom het ineens maar 300KB is ipv 420... dus ik gok nog altijd op overbelasting ofzo? dunno... ma als da nu al het geval zou zijn, dan denkik da ze goe op weg zijn richting A2F...
Sand

mja ik vind 310-320 down ni slecht... maar... ik dacht met een 3.3 -verbinding dat je dan reeël wel zo een 360 zou kunnen halen... dus het lijkt precies een beetje op overbelasting, , terwijl er maar een paar gebruikers zijn... dat is wat vreemd is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Genghis schreef:waarom het ineens maar 300KB is ipv 420


Als je de FAQ grondig leest dan staat daar 420 kb/s... en niet 420 KB/s, wat mij doet geloven dat men het over de upload heeft (welke maximaal 512 Kb/s kan zijn), en een rendement heeft van meer dan 80% wat redelijk goed is voor ADSL.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Sand schreef:mja ik vind 310-320 down ni slecht... maar... ik dacht met een 3.3 -verbinding dat je dan reeël wel zo een 360 zou kunnen halen... dus het lijkt precies een beetje op overbelasting, , terwijl er maar een paar gebruikers zijn... dat is wat vreemd is.


300 KB/s is inderdaad gene vette, ik haal vlot 360 KB/s op mijn 3.3 (EDPNet) en da's toch een efficientie van een 85%.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Met een standaard (3.3 Mbps) adsl lijn van belgacom kun je idd zo'n 359 KB halen...[/list]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Waar blijft RealDSL trouwens in de statistieken hier op Userbase.be ?

Vooral een "Last 40" per provider zou leuk zijn nu.
Gast

Op da aanvraag formulier staat een eenmalig bedrag van €100 te betalen. klopt da? Vind da redelijk veel om adsl te activeren :?
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Anonymous schreef:Op da aanvraag formulier staat een eenmalig bedrag van €100 te betalen. klopt da? Vind da redelijk veel om adsl te activeren :?

Da klopt. Das wel exbtw dus 121 inclbtw
Redelijk veel?? Als ik m'n gigabytejes bij skynet moet bijkopen kost mij dat evenveel per maand.
Gast

U have a point there :-)
Gast

Net Abbo'tje voor thuis besteld en me als Reseller aangemeld.

Ik vind het overigens raar dat zoveel mensen klagen dat ze "maar" 300kb/s halen en dan een tijd daarvoor veel mensen klagen dat er geen FUP/unlimited abbo op de markt is , ook al zouden ze dan tragere snelheden hebben ...

waarschijnlijk andere mensen :)
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Idd, andere mensen waarschijnlijk.
Of een slecht korte termijn geheugen. :-D
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Vanmorgen nieuwe adsl lijn van Belgacom met tijdelijke login/passw van Realdsl gekregen.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2602 kbit/s or 325 kbyte/s
- Upload speed : 412 kbit/s or 52 kbyte/s
Thu Apr 14 2005 at 17:16:47 UTC+0200

heel tevreden :-D
Brinta
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jan 2004, 13:30
Locatie: Deurne

alfadude schreef:Idd, andere mensen waarschijnlijk.
Of een slecht korte termijn geheugen. :-D


Ik snap het ook niet. Eerst allemaal zagen dat ze super snel kunnen downloaden enzo snel aan hun limieten komen en nu klagen dat ze maar 3.3Mbit hebben.

Prutsers.
Gesloten

Terug naar “RealDSL”